Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

(nye) Huller i ørene - bytte ringe??
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 00:17

For 3 uger siden fik jeg lavet et alm. hul i begge ører... Der har slet ingen problemer været med dét.

Så var jeg lige nede i dag, og få lavet et hul mere i begge ører. Og sagen er så den, at det ser riiigtig dumt ud 8-). Det er nogle meget søde øreringe jeg har fået skudt i idag, men de er større end de andre som sidder i - og det kan jeg ikke lige så godt leve med.

Mit spørgsmål er så - kan jeg bytte dem ud, øreringene? Altså sætte de ældste op i det nye hul og omvendt... Nok ikke lige idag, men hvornår så evt? Hvis jeg nu er meget meget omhyggelig med at rense dem med klorhexidin?

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

sdgjksbjb
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 00:38
du skal slet ikke røre nye "piercinger" medmindre de skal renses (kan i øvrigt kun anbefale saltvand! (y) ) og så ellers bare vente på at de hverken er hævede, røde eller væsker mere. desuden er det smartest ikke at bruge de iskudte øreringe igen, de er for det meste så spidse at de kan ødelægge hullet hvis du kommer dem lidt skævt i. udover det er der desværre rigtig mange af dem, der bliver skudt i, der er fulde af nikkel...

held og lykke :)

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
Du skal vide jeg mente alt hvad jeg sagde,
fik bare aldrig sagt alt det jeg har ment
0
0
Svar på denne tråd

Bumdidibum..
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 00:41

Det skulle være helt og aldeles nikkelfrie :)

Men - eyy, så skal jeg ligne en klovn i 6 uger 8-)

0
0
Svar på denne tråd

jhjgsbbgd
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 00:48
ja det siger de jo, men...

det der med 6 uger behøver du ikke rette dig 100% efter :) hvis du synes de er fine om 4 uger kan du godt skifte dem der. men så skal de altså også være fuldstændig sårvæske- og betændelsesfrie og må ikke være røde og hævede eller gøre ondt når du rører ved dem.

og husk nu - bare lige en sidebemærkning - hvis der går betændelse i må du for guds skyld ikke tage dem ud! jeg ved ikke om du har fået det at vide, men der er bare så mange der tror, at betændelse betyder at man skal tage dem ud. det gør det ikke!

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
Du skal vide jeg mente alt hvad jeg sagde,
fik bare aldrig sagt alt det jeg har ment
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 06:14

Min datter fik huller i ørene af en veninde i 18 års fødselsdagsgave.

Hun fik at vide, at hun ikke måtte dreje eller pille, rode eller rage med dem i 4 uger. Altså må de ikke pilles ud, da man så får urenheder ind i huden.

Hun havde ingen problemer og fik ikke betændelse i.

Så Tine - hvis dine 3 uger gamle huller ser fine ud om en uge, kan du jo skifte til nogle større øreringe i de huller.

Så behøver du kun at ligne en klovn i en uge.

Øreringe man får skudt i hos en guldsmed er der aldrig nikkel i.

- Og så får du lige et moderligt nikkel-allergi-råd med på vejen, som jeg fik at min guldsmedestorebror.

Hvis du sætter billige øreringe i fra Glitter eller H&M, må du kun have dem i en aften. Tag dem altid ud for natten. Gå aldrig med dem til hverdag.

Køb aldrig øreringe når du er ude at rejse.

Nikkelallergi kommer pludseligt og har man først fået det, forsvinder det aldrig igen. Det skulle være et helvede at have.

Pilgrims ørestikker er nikkelfrie, de er lavet af kirurgisk stål. Det er der ikke nikkel i.

Tillykker med hullerne.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 08:49

og råd (Y) :)

Ja så må jeg måske lige til at investere i et par ordentlige og pæne øreringe.. :)

Pony-mor: Ja jeg fik mine nu jeg var blevet 18, for så ku moar ik længere bestemme at DET MÅ MAN IKKE

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 09:00

Så er det jo godt, du kan få nogle moarråd af en anden moar.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Jaha...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 09:09
Det er godt at have tonsvis moar're..-re :P :D

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 11:48

Jeg har selv 7 huller i hvert øre, og har altid skiftet dem dagen efter. Og det har der ikke været nogle problemer med.

Lige endnu et godt råd til dig (og andre). Min bror lider af nikkelallergi, og vi har købt en test på apoteket som hedder Nikkel-Test. Den er super smart at have med i tasken, hvis man nu skulle blive i tvivl om, om der er nikkel i

Det er simpelthen to små flasker, og så tager man to dråber af hver flaske og kommer det på en vatpind. Gnider vatpinden lidt frem og tilbage, på smykket. Bliver vatpinden pink er der meget nikkel i. Bliver den svag rosa er der lidt nikkel i. Og forbliver vatpinden hvid, så er smykket godt nok

Jeg har den altid med, når jeg shopper smykker.

Og hvis jeg husker rigtigt koster den ikke over 100,-

Tillykke med hullerne :)

Hilsen Tatjana

Medlem af DHPV og glad for det :)

www.trendgirl.dk/?r=13770

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 12:56

Jeg har altid pillet dem ud samme dag og sat nye i.. Ved ikke lige om det kan anbefales, det kommer an på hvor du har fået lavet de nye huller. For jeg synes dælme godt nok det trak tænder ud at proppe nye ringe i, i den øverste del af øret. Men jeg ville også have en rund ring i, og de er en anelse sværere at få igennem..

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 13:59

Jeg har 2 huller i det ene øre og 4 i det andet.

Jeg har alle gangene skifter øreringe efter 4 uger. Og jeg har ikke haft nogen problemer.

Til gengæld har jeg som 2 årig desværre fået nikkel allergi og nej det er godt nok ikke sjovt at få et anfald af det hvilket jeg desværre får en gang imellem når min kære søster lige har haft købt en ring til mig.

Der hvor huden bliver berørt af smykket hæver huden, bliver rød, klør og en sjælden gang imellem kommer der små væskeblærer.

derfor køber jeg kun sølv og guld smykker den dag idag.

Så husk altid at teste jeres smykker for nikkel.

Allergien er ikke sjov når først den er der.

Jenni

Jeg siger hvad jeg mener og mener hvad jeg siger.....

0
0
Svar på denne tråd

ville lige sige...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 14:36

... tillykke med de nye huller

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider