Jeg ved godt at det lyder dumt/uvidende, men jeg vil høre om der er stor risiko for at lus smitter fra hest til menneske eller hund?
Grunden til mit spørgsmål er, at min kæreste skal hente sin søsters hest i weekenden. Der hvor hesten har stået, er der desværre lus i stort set alle hestene, så jeg vil høre om det, at han henter (og derved håndterer) hesten, når den er angrebet af lus, gør at han kan slæbe dem med herhjem til os selv og hunden???
Mvh. Ditte
Husk at smile til verden... så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
det er bare min kæreste der skal flytte hesten fra A til B... Det jeg er mest nervøs for, er om min kæreste kan slæbe lusene med herhjem via sig selv og derved smitte hunden (eller også mig) med dem.
Mvh. Ditte
Husk at smile til verden... så bliver det hele meget nemmere og du bliver kønnere at kigge på.
Hestelus kan godt bide mennesker.. men ikke leve på os.. så de dør uanset hvad.. om de kan leve på en hund.. ?! Det tror jeg ikke.. vores heste har også haft lus.. og hunden har intet.. hverken lus eller lopper... så du kan vist være ganske rolig
Karina.
Jeg kan godt lide dressur..... men jeg vil hellere ride tur..
vores hund er godt nok også behandlet med bayvantic, så derved skulle risikoen selvfølgelig også være mindsket betydentligt, men alligevel var jeg lidt nervøs da jeg hørete at hesten har fået lus.
Og desværre er det ikke en mulighed at vente med at flytte den - det nye sted er dog informeret, og indforstået, med at hesten har lus når den kommer (er i behandling så vidt vides). Og den kommer også på fold for sig selv.
Men igen, tak for hjælpen.
mvh. Ditte