... med hvad Winnie maradons skriver.
UD over dette kunne jeg skrive bøger om folks manglende telefonskik - noget som jeg i kraft af mit arbejde er udsat for dagligt og som er en kilde til irritation.
F.eks. at kunden ikke præsenterer sig - og så bliver sur over at man ikke ved hvem de er - og derudover ikke hører efter hvad man spørger om - og NÅR/HVIS de svarer er det emget utydeligt - eller hurtigt (ofte tydeligt for at jeg skal spørge en ekstra gang og understrege min egen dumhed... eller noget)
Et eksempel fra dagligdagen - og NEJ,. det er ikke overdrevet:
M = mig
K = kunde
M: xxx abonnentservice goddag
K: HVOR ER MIN AVIS
M: Må jeg bede om dit abonnementsnummer eller leveringsadressen, så jeg kan se hvor den bliver af?
K: Jeg kan da ikke huske nummeret
M: Men må jeg så bede om leveringsadressen
K: Du kan få mit telefonnummer
M: Jeg vil hellere bede om leveringsadressen, så kan jeg finde abonnementet ud fra det
K: Mmmhjgerved nummer 2
M: Undskyld på jeg bede dig om at gentage
K: MMHJGVEJ NUMMER TO!
M: Det er vist en meget dårlig forbindelse, kan jeg få dig til at sige det langsomt og tydeligt
K: (blot et eksempel) MOSEBJERGVEJ TO - (begynder at stave det for mig)
M: Og må jeg også bede om postnummeret
K: Det er i Nørre Snøldelse
M: Ja... Hvad er postnummeret til Nørre Snøldelse?
K: (sukker dybt - og kommenterer muligvis min tungnemhed for sin ægtefælle eller kollega) Det er nummer XXX
M: Tak, jeg kan se at der er en forsinkelse i dit område, men avisen er på vej, den skulle gerne være der inden klokken 8.30. jeg beklager meget at den er forsinket og reklamerer til distributøren
K: (Råber) DET KAN JEG DA IKKE BRUGE TIL NOGET, JEG SKAL LÆSE MIN AVIS TIL MORGENKAFFEN
M: jeg beklager meget forsinkelsen, jeg kan se at det skyldes at der xxx - så det skulle forhåbentlig kun være i dag.
K: Så må du jo trække avisen fra!
M: Desværre trækker vi ikke forsinkede aviser fra - kun hvis der er forsinkelser til ud på eftermiddagen
K: Det PLEJER I at gøre!
M: (kigger tilbage i systemet og ser at der blev krediteret en forsinket avis for 2 år siden) - Jeg kan se at det er sket en enkelt gang tidligere, men som sagt er det kun ved større forsinkelser
K: *kommer med et surt svar og smækker røret på*
M: 
og som sagt - den slags samtaler er hverdagskost - ofte får vi selvfølgelig nogen der kun bruger dele af metoden - eller som tilsætter helt deres eget "krydderi" - f.eks. øgenavne (racistiske hvis det er buddet der er skyld i forsinkelsen, amnge af buddene ER udlændinge og der er da sprogvanskeligheder sommetider), eller at de vælger at ringe op med et ulykkeligt barn på armen, så jeg uden varsel får et 500 decibel babyskrig ind i øret (det er tit dem der nærmest hvisker eller mumler, så man har skruet HELT op for lyden og skruet headsettet "helt ind i hjernen").
I min verden burde man kunne starte en telefonsamtale med at prøsentere sig og slutte med at sige farvel - ellers bør man ikke have adgang til en telefon!
Heldigvis er der da også søde og høflige mennesker - det er flertallet. Men taler man med 70 på en dag har man minimum 10-15 stykker der egentlig nok burde bankes oven i hovedet med en våd "Takt og Tone " (i indbundet version)