Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

LC3 - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 18:35

Da min egen hest jo desværre er blevet aflivet, er jeg begyndt at ride en fjordhest. Hende skal jeg så starte mit første stævne på i næste weekend. Jeg har valgt at lægge ud med en LC2+3, og har aldrig startet LC programmerne efter de blev lavet om.

Så er spørgsmålet: I øvelse 6 i LC3 står der følgende: "C 3/4 volte - 20 m i diameter med gradvis længere tøjler. Ved hovslaget før H tages tøjlerne gradvis igen, og følg hovslaget".

Hvordan skal det forstås? Skal det bare tegnes som en cirkelvolte, eller hvordan?

Håber der sidder nogle kloge hoveder som har startet dette program derude

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 18:42

ja det er bare en alm. cirkel volte. også skal du bare gøre tøjlerne længerne og korte dem op igen inden H

Så er drømme hesten fundet!!!

MR. Pataiya

www.thegreendreamteam.webbyen.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Alm. cirkel!
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 20:09

Ja, det er en alm. cirkelvolte.

De første 3/4 af cirklen skal rides for "længere" tøjler og ved H begynder du at samle op igen.

Iøvrigt er flere af øvelserne vist på forbundets hjemmeside, det kan være en stor hjælp.

Kristina

2 lækre DV'er (4 års vallak/5 års hoppe) til salg eller udlån. Se min præsentation her

0
0
Svar på denne tråd

3/4 cirkelvolte
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 21:17

Hejsa. Jeg vil ikke mene som de andre at det er en almindelig cirkelvolte, det er som beskrevet en 3/4 cirkelvolte, det vil sige, du strter din volte som altid og rider den med gradvist længere tøjler, når du kommer ind og markere hovslaget INDEN H fortsætter du af dette og samler tøjlerne op som beskrevet, det er herefter vigtigt at du rider godt ud i hjørnet, for at markere at du har forstået at det er en 3/4 volte og ikke en hel volte

Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd

3/4 cirkelvolte
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 21:18

Hejsa. Jeg vil ikke mene som de andre at det er en almindelig cirkelvolte, det er som beskrevet en 3/4 cirkelvolte, det vil sige, du strter din volte som altid og rider den med gradvist længere tøjler, når du kommer ind og markere hovslaget INDEN H fortsætter du af dette og samler tøjlerne op som beskrevet, det er herefter vigtigt at du rider godt ud i hjørnet, for at markere at du har forstået at det er en 3/4 volte og ikke en hel volte

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Tak!!!
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 22:00
1000 tak for jeres svar. Synes den var så underligt beskrevet. Kristna: Den er ikke inde på DRFs hjemmeside, tjekkede nemlig inden jeg spurgte her

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Pelle83
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 08:28
.. mener det samme som hende. Idet der står man skal følge hovslaget, skal man altså ikke gøre volten færdig, idet man jo så ville ride indenfor hovslaget.

Hilsen Bettina

Gode bokse i flot naturområde i Mariager med ridehal, bane osv. 650,- pr. måned incl. hørstrøelse. Se annoncen her
0
0
Svar på denne tråd

Dressur
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 08:46

Det er en alm. cirkelvolte, men du skal bare, når du har redet ca. 3/4 af volten lige før bogstavet H, samle tøjlerne igen. Held og lykke

Lige en kommentar: husk at rid PRÆCIST. Det er noget af det vigtigste i LC-klasserne (der er ikke så meget øvelse man kan vise).

Med venlig hilsen

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Frøken mademoiselle
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 15:30

Nu når du skriver det er en normal volte, synes hun så der skal rides den sidste 1/4 af volten også? for det er ikke meningen, netop derfor er det som du siger vigtigt at ride præcist for her viser du at du ved at man skal ride ud i hjørneren.

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

meget enkelt
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 16:16

Start din volte, og ram hoveslaget lidt inden H og rid ud i det sidste hjørne.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider