Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

til jer som ejer heste har i prøvet når
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 09:51

Til jer heste ejer som har hest/heste
Jeg vil bare høre om du har haft/fået en part til din hest, gøre så den part alt hvad i/du siger, eller i har være ud på noget de ikke måtte, f.esk hvor de har været ond mod hesten og sådan noget.
får jeg vil bare være på sikker side, fordi jeg har tænkt mig når jeg kommer tilbage i dk, og der er måske en der skulle have part på min hest, jeg vil ikke have part hvis parten er ond mod min hest håber i forstår ??.

Hilsen cathrine

Elsker Min hest Kagera
og mine hunde
Klumpe, figo, vordka og samson

0
0
Svar på denne tråd

Alle mennesker er jo forskellige
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 09:54

Der kan være gode parter og "onde" (som du skriver) parter

Men der kan jo også være gode hesteejere og onde hesteejere.

Så du må nok "føle" dig frem.

Som udgangspunkt, må man jo tro på det bedste i alle mennesker. :-)

Mette

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Forh. af: ANKY, KYRA K, Equiline, OS, Döbert, RAMBO, HV, Equi theme, BH, Isabell Werth, og mange flere.

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 10:00

Det handler vel om at finde en part, der ikke er ond ved hesten. Nogle mennesker gør dumme ting. Andre gør ikke. Hvis jeg tog en part i at være unfair overfor hesten, ville jeg sparke vedkommende ud med det samme.

Mvh

Julie

Rodeo? Nej tak!

Over 13.000 har skrevet under imod rodeo i Parken.

Har du?

0
0
Svar på denne tråd

Næh...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 12:01

har ikke været udsat for "onde" parter... Har sikkert været heldig, kun at have fundet de gode af slagsen.

Tror altså, at hvis man bare finder en part som man selv svinger godt med, så har man jo ofte også samme opfattelse af forskellige ting, dermed også af heste... Så tror ikke at problemet er så stort...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever

Den Mægtige Hemmelighed er min, men den kan godt købes. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 153878/

0
0
Svar på denne tråd

Uheldig og heldig
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 17:27

Hej,

Jeg har haft en del parter på min pony den tid jeg har haft ham...

Nogle har simpelthen været de bedste, som har været nød til at gå af ham, fordi de skulle flytte..

Jeg havde én part på et tidspunkt, som misred ham.. (Hans hove kan ikke tåle at gå på asfalt for meget af gangen), og hun havde redet ham 3 timer på asfalt ind til byen.. Hun vidste godt at han ikke måtte ride på asfalt, så mit hoved sprang simpelthen da hun fortalte stolt at de havde redet så langt.. Min pony haltede en uge efter ! Hende tog jeg hurtigt af som part..

De dårligste erfaringer jeg har haft med parter er:

-Hvis parten er under 18 år og forældrene ikke er indforstået i parten, eller bare at den ene forælder ikke er.

-Hvis parten KUN har redet på rideskole i over 4 år..(Personen bliver simpelthen for vant til rideskole heste, og har svært ved at affinde sig med privat heste, som der somregel er en smule mere gnist i)

Jeg plejer som regel at lede efter en ansvarsbevidst part omkring min egen alder (14), med forældre til hjælp og at hun har redet på rideskole 3-4 år, gerne på parter hos private osv.

Det har gået mig godt mange gange, og det er de krav jeg sætter..

Hvis parten er god imod hesten og han/hun gør hvad han/hun for at vide (mugning, rider de rigtige steder osv.) for han/hun selvfølgelig også lov til flere ting; spring, stævner osv..

Mvh. Damm.

Besøg også :

www.sofie.dammerne.dk og www.teamgammelgaard.dammerne.dk

Så kom føllet.. Se hende på Team Gammelgaards hjemmeside..
Fortid søges..

0
0
Svar på denne tråd

Bare lige en tanke herfra ...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 17:52

Bare lige en tanke herfra ...

Hvis jeg blev sparket ud fra min hest, hvis jeg var unfair overfor den, så ville jeg blive sparket ud hver dag Jeg fejler nemlig hver dag og det er det jeg lærer af...

Jeg tror ikke der er noget der er onde med vilje, men måske af uvidenhed...

Det handler nok mere om at finde en der har nogenlunde samme tanker om det at være sammen med heste, som en selv, tror jeg.

Fotografering tilbydes

LLPHOTO.DK
- opdateret med "Cirkus og dressur" og "stuntshow" fra Herning
Sebastians hjemmeside | Dinahs mindeside | På Pletten

The strong one, is the one, who will not let the falling one,
0
0
Svar på denne tråd

At fejle er også okay
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 18:59

Hej,

Lunah, at fejle er jo også okay.. Det gør jeg jo stadig.. Selv efter tre år med min hest, og jeg lærer jo af det hver gang...

Men nogle mennesker er virkelig så "dumme" at de enten ikke vil høre og gøre som man siger, eller også så har de problemer med at forstå hvad man fortæller dem...

Mvh. Damm.

Besøg også :

www.sofie.dammerne.dk og www.teamgammelgaard.dammerne.dk

Så kom føllet.. Se hende på Team Gammelgaards hjemmeside..
Fortid søges..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider