Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvad ville du gøre.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 13:49
Hvis du var en del af en kreds hvor der var følgende ting der var sket og gerne ville vise både omsorg og hjælpe uden det skal føles som "for meget noget" af modtagerne..

1. Når hele ens livsdrøm er nedbrandt rub og stub.

2. Når en man kender uden at kende godt står over for den største sorg i verden i at miste en forældre efter meget lang tids sygdom.

Man vil jo ikke mase på ej heller sige det alle andre har sagt, og man vil heller ikke bare lade som ingenting blot fordi alle andre allerede har været der og sagt det samme vel...

Syntes det er lidt svært det her, vil gerne vise min medføelse og vil gerne hjælpe der hvor jeg kan, vil bare heller ikke stå og føle mig som nr. 200 i køen, (håber i forstår mit udtryg for det er ikke negativt skrevet)

Jillow

Opdragelse er de voksnes organiserede
forsvar mod ungdommen.

www.vildhesten.dk
0
0
Svar på denne tråd

Øh kan præsten
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 15:42
Ikke komme med et godt råd, de skulle vel være skolet udi den slags ???

Illum...

.

.

Hvis man er født med en sølvske i munden...så er man vel taget ved kejsersnit...

Ikk`

0
0
Svar på denne tråd

alt andet end ligeglad
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 17:50

Hej Jillow

Det behøver såmænd ikke være så svært. Tit og ofte er det ikke altid dem der kender folk nærmest som kan, har overskud eller vil hjælpe.

Nogen gange er hjælp lidt længere udefra slet ikke så anmassende som man tror.

Det er værre at opdage bagefter at man kunne have hjulpet, men forpassede chancen og var en af de mange der bare lod som ingenting.

Du ringer/dropper forbi/sender en mail eller lignende og fortæller at du har hørt hvad der er ske. At du synes det må svært og hvis vedkommende har brug for det, vil du gerne lægge en kop kaffe, en skulder eller anden hjælp til. Så kan folk selv vælge om de kan overskue, om det lige skal være dig de kan bruge i deres situation.

Det luner for de fleste lige meget hvad.

Under alle omstæmdigheder gør du jo bare for at være sød, så det er vel ikke noget forkert i.

Hellere det end at være ligeglad.

Altså hvis du spørger mig.

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

Være dig selv
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 21:22

Da jeg var 23 år fik jeg konstateret livmoderhalskræft og blev kort tid efter opereret. Mange af mine venner og den nærmeste omgangskreds havde også svært ved, hvordan de skulle reagere overfor mig.

Det var selvfølgelig rart at vide, at mange tilbød sig som lyttende øre, hvis jeg havde brug for det, men jeg ville helst at alle bare var som de normalt var omkring mig. Hvis jeg havde brug for at græde eller snakke skulle jeg nok selv komme til dem.

Det er ikke rart i sådanne situation at alle ynker dig og fortæller hvor synd det er for dig, for så får du ikke lov til at komme ud af sorgen, men bliver konstant mindet om det.

Fortæl du kender til deres situation og er der hvis der er brug for dig og ellers vær normal.

Forresten så er jeg helt rask igen og har overvundet kræften

0
0
Svar på denne tråd

prøver..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 15:07
at være der for begge to, kender den ene lidt (hun har hest i stalden)og den anden kender jeg mere end lidt, så jeg prøver efter evne at finde en god måde at være der på når det behøves.

Illum tjooo det kunne han vel sagtens men nu var det ikke lige ham der blev spurgt.

Syntes alligvel det er en smule svært at snakke om sådanne hændelser lige meget hvad.

Jillow

Opdragelse er de voksnes organiserede
forsvar mod ungdommen.

www.vildhesten.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider