Jo, jeg har været på ferie i USA og har også boet derovre i en periode.
At leje en bil og så selv køre rundt er da en glimrende ide, da det giver en masse frihed. Fx. Thrifty er forholdsvis billig. Moteller er der jo masser af - selv i hver lille flække (her er de også billigst). Så jeg ville ikke booke overnatninger hjemmefra - det er meget nemmere bare at holde ind og få et værelse, når man ikke gider at køre længere.
Hvad skal man se? Det er jo et vidt begreb! Jeg har mest været rundt i midtvesten, så jeg har nogle forslag her: Rocky Mountains i Colorado, Grand Canyon i Arizona, Arches National Park i Moab, Utah og selvfølgelig Las Vegas i Nevada. Los Angeles er også en fed by, men det handler selvfølgelig meget om film, de kendte osv. I kunne fx. lande i Denver og flyve hjem fra Los Angeles.
Hvis din kæreste gerne vil se noget med planteavl, skulle I måske køre en tur til Kansas eller den østlige del af Colorado. Der er så ikke så meget andet spændende at se lige i det område. Men I vil sikkert støde ind i nogle enorme malkekvægsfarme - sortbrogede så lang øjet rækker!!! En hesteranch kan du nok finde hvorsomhelst i midtvesten - gå ind på et turistbureau - de har masser at brochurer for steder, hvor man kan købe sig til en ridetur.
Hvad I absolut ikke skal gøre:
-At være afsted i for kort tid. Absolut mindst 2 uger!
-At tage derover, mens det er varmest. Når temperaturen er på den forkerte side at 35 grader, er man ikke motiveret for alt for lange traveture osv. Der er ingen grund til at flyve så langt, for at tilbringe tiden i bilen/poolen/indkøbscentret! Tag afsted i foråret eller efteråret, hvis I vælger de stater, som jeg har nævnt.
Ha' en rigtig god tur!