Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at køre alkoholpåvirket
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 23:58

Jeg havde en diskussion med min veninde.

Hun hendes far (som hun ikke har et godt forhold til) kører alkoholpåvirket hjem fra arbejde. Han snupper lige 3 pils før kørsel, flere under, og så hjem.

Hun har intet at gøre med ham, hun vil faktisk slet ikke se ham.

Hun er nu 31 år...og diskussionen er fra her i aften

Når han så brager ind i lile "lyserøde Lotte" og slår hende ihjel, eller sætter hende i rullestol, så mener hun ikke hun er skyld i det eller ansvarlig. Hun vil bare gerne bevare et godt forhold til hendes farmor (som er ved at dø af lungekræft), og hun tror, at hvis hun angiver sin far, så ryger det...har sagt at anmeldelsen kan være anonym.

Og hvis hun intet gør, så er hun ansvarlig for de ulykker hendes far laver. Vil du leve med det?? Hun mener ikke det er hendes ansvar...selv om hun ved at hendes far kører fuld hjem...

Hun skal da melde ham, og nu jeg ved det, så skal jeg (men hun vil ikke gi mig hans adresse, og nu er hun sur på mig)

Er det mig der er galt på den???

0
0
Svar på denne tråd

svært ..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 00:11

.

Du har helt ret..

Men hvor er det synd for hende at hun har sådan en uansvarlig far - hun ved jo slet ikke hvor skrækkeligt det vil blive for hendes samvittighed, hvis han køre nogen ihjel, hun vil uværligt tænke

" kunne jeg have redet dette barns liv"

.

0
0
Svar på denne tråd

Har været der
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 01:56

Min far har tidligere haft et alkohol problem, og jøsses hvor var det en pestilens.

For ca 8 år siden fik jeg bare nok og tog bladet fra munden.

Jeg gjorde ham klart at han ikke var velkommen på min adresse

i beruset tilstand, for mine børn skulle ikke opleve det samme

som jeg havde gjort i min barndom, hvis han var ædru var han selvfølgelig velkommen.

Yderligere skulle han være klar over, at hvis jeg nogensinde

så ham eller fik viden om at han kørte i en brandert, så meldte jeg ham omgående.

Jeg ville ønske at jeg havde sagt det mange år tidligere, for det gjorde noget ved ham, jeg tror han blev klar over at tilknytningen til familien hang i en meget tynd tråd.

Ca. 14 dage efter jeg havde sagt det gik han på antabus,

idag klarer han sig uden antabus og har et normalt forhold til

øl og spiritus.

Jeg syntes din veninde skal melde ham, men jeg syntes hun skal

gøre ham klart at hun gør det, så det ikke kommer som en overraskelse for ham.

Hilsen Helen.

HUSK IGÅR

DRØM OM IMORGEN

LEV IDAG.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider