Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Islandsk fårehund
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 09:59

Har kendt sådan en hund før og den var utrolig godmodig og rar hund.

Nu er det så sådan at jeg har fået tilbudt en på 9. mdr. da familien ikke har tid til den. De havde aldrig haft hund før og vidste ikke hvad racen krævede. Den er dog ikke ødelangt.

Men kan jeg tilfreds stille den?

Vi bor på landet i hus m. STOR have, har en hund i forvejen, 2 børn (0 og 4 år, der vil stort set altid være nogen hjemme og den vil komme med os rundt. Jeg vil have den med i stalden og på tur m. hesten nogle dage og de andre vil den komme ud og gå en lang tur. Har deudover overvejet agility - men ved ikke om racen egner sig?

Har læst om racen på nettet, men kære Hn'er vil jo gerne høre om jeres personlige erfaringer m. racen?

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 10:12
mine svigerforælder har en af slagsen og det er en kanon hund, den er bare så sød.

Men til dine spørgsmål, så er nogen af de bedste hunde indenfor agillty islandske, der er bare den knag ved det at mange lider under HD, så det skal selvføgelig chekes.

Ellers lyder det du beskriver som et liv Freki i hvert fald villle bryd esig om, komme med alle steder og ikke være allene, er meget vigtig for den da hyrdeinstinktet ligger latent i den og den helst vil have alle samlet og være med og passe på alle.

Så personlig har jeg kun meget gode erfaringer med den race. Den er meget lydig hvi sman gør noget ved det, men det skal holdes ved lige...

Det er en skøn familiehund, vores søn på 16 mdr elsker den også han kan gøre det meste ved den uden at noget, det eneste Freki gør er at flytte sig så.

Hyggehejsa
Renana

har lige lagt to billeder ind af den p åmin præsentation, der er taget ude i haven hvor han til tider hygger sig selv i timevis, haven er indhegnet så han ikke kan læøbe nogle steder.

Lille hus søges til leje i nærheden af Haderslev
Mail eller skriv besked hvis du ved noget.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg skal nævne
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 12:06

et par negative ting man skal være obs på, så er det at der er forholdsvis meget HD i racen selvom det er en lille hund og så at de gør meget.

Bortset fra det synes jeg bare at det er en sød og kæk hund. Jeg kan ikke mindes at have set nogle løbe agility, men det kan være tilfældigt og ikke fordi de ikke egner sig til det.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

hund...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 12:13

min søster har en af slagsen.. sød og nem hund! fælder som bar' fanden... (derfor har jeg selv valgt en westie som IKKE fælder -kan ikke klarer hundehår )

men en rigtig god hund hvis man har pladsen...

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Skøøn hund
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 12:54

Ja de er altså ikke alle små, min Balder er rimelig stor og vejer 25 kg. uden at være fed.

Han er god som dagen er lang, skøøøn hund til familie og børn.

Der er kun to minusser ved Balder, han fælder så støvsugeren skal frem HVER dag og han gør af al ting.

men jeg ville ikke bytte ham med en million...

Tjek lige min hjemmeside
Tror på en vej frem uden vold!

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 13:35

Har haft et vennepar som avlede Islandske og det er bare en kanon hund!! Sød, glad, livlig og lærenem. Den er super til både lydighed og agility. Men som flere skriver, skal man være villig til at støvsuge ofte, til at lægge ører til deres gøen og være disp for HD.

Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

dam dam
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 16:26

Tak for alle jeres svar.

Har godt læst at de gør meget - gør vores også Hun har så bare den mest irriterende "stemme".

Har været i praktik et sted, hvor der var en der havde sin islandske med på arbejde hver dag og den har jeg aldrig hørt gø. Hvrodan lyder det? Jeg mener nogen er jo mere irriterende, at høre på end andre

Jeg har så småt besluttet mig for, at jeg godt vil ha' den. Har også fået overtalt manden

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider