Nu nærmer mors dag sig jo snart, så er så småt begyndt at lede efter en gave til min mor.
- Den skal være på vegne af mine tre søskende og jeg, men eftersom de tre andre er hhv. 4, 6 og 16 år, ved jeg godt hvem der skal betale 
Så jeg sidder og kigger på Trendsales, og der er en masse flotte dyrhberg kern smykker til salg til en pris der er til at overkomme på en SU.
- Jeg ved min mor i forvejen er vild med dyrhberg kern og pilgrimm, så ville gerne finde noget til hende derfra.
Men fra nyt af er det bare halvdyrt synes jeg, - så hvis jeg nu valgte noget brugt kunne jeg få mere for pengene!
Min mor er i forvejen vild med brugte ting, - hun er brugtnørd! Overvejede på et tidspunkt meget seriøst at blokere QXL på hendes computer fordi hun køber alverdens ting derfra.
- Hun render også konstant i genbrugsbutikker og hun er generelt en rigtig "genbrugs-freak"!
Men, - kan man tillade sig at købe brugte smykker og forære til hende som gave?
Jeg plejer at fange hendes smag RET godt, - kan ikke huske hvis hun nogensinde har byttet en gave fra mig af, - og det har ikke bare været af ren høflighed 
Men er stadig lidt i tvivl om brugte smykker er lige på grænsen til hvad man kan tillade sig?
Maj er generelt bare ekstrem stram for mig økonomisk, så kunne man tillade sig at snyde lidt, kunne det jo være ret dejligt.
Så hvordan ville I have det med at få en brugt gave som ellers var i fin stand?