Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

heste inde hele vinteren rideskole
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 08:04

Hey

jeg tænker på hver dag jeg aflever mine børn i skole , om det virkeligt er tilladt at heste ikke kommer ud i det friske luft hele vinteren.. Hestene er ikke ude overhovedet, de lukkes kun ud i en meget lille lade.. Måske er det bare mig. men bør de ikke ud bare nogle gange om ugen... Det skal lige siges at mine heste er ude hver dag, i dårligt vejr så måske kun nogle timer..

knus lene

Åbner butik den 30-4-07 25 % på alle varer

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

yt4yt45tr5qw4
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 08:06

på min rideskole kommer hestene ud hver dag og kommer ind kl 12. og hvis man ikk vil have det skal man skrive på en tavle.

selvom rideskole hestene kommer ikk ud i weekenden. fordi der er rideskole eleverd er rider på dem.

Hilsen Line..

Søger ikk part mere.

:D jubbiiii :D

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 08:11

Jeg kan altså heller ikk forstå hvordan man kan have føl og plage inde, en hel vinter, de skal sku ` da ud og røre sig, for at opbygge muskler osv... har jeg ikk ret i det ???

Knusser lene

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

hos os
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 08:23

kommer både rideskole og privaterne ud hele dagen i alt vejr. Ponyerne bliver så taget ind 1 time inden skole holdene starter. Men det er ikke mange steder det er sådan desværre. De er meget mere afbalancerede og jeg vil vove at påstå de smider midre af da de jo afreagerer på folden.

Hilsen Aino

Oven over skyerne skinner solen stadig ;o)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 08:56

Jeg har haft opstaldet heste om vinteren på omtalte sted for flere år siden.

Den gang kom hestene (plagene/føl) ud og løbe i ridehuset hverdag og gik i inddørs løsdrift.

Et gammelt ordsprog siger at

"Man strigler i krybben"

0
0
Svar på denne tråd

Hmm. Svar!
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:56

Ved os kommer skolehestene ud ligeså ofte som privaterne. Pånær lørdag formiddag hvor de går timer, men efter kl 13 er de alle på fold.

Forholdene for skoleheste er desværre meget skiftende mange steder :(

Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd

andre tidspunkter
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:59

måske hestene kommer ud på andre tidspunkter... at du ikke SER de er ude betyder jo ikke at de slet ikke kommer ud...???

på den rideskole hvor jeg plejede at komme kon elevhestene ud kl. 6 om morgen også ind igen kl.12.30 inden eleverne kom... eleverne så aldrig rideskolehestene ude, men de kom altså ud hver dag..

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Ude hver dag.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 14:25
Jeg synes heste bør komme ud mindst et par timer hver dag, medmindre vejret slet ikke er til det.

Rideskole heste ligesådan, de har vel også brug for en pause og lidt leg på folden. Og kan vel lukkes lidt ud før eleverne kommer og rider.

Er der egentlig ikke nogle regler på det område?
0
0
Svar på denne tråd

lad mig lige
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 16:32

slå en ting fast, og det er at de heste IKKE kommer ud, der har været anmeldelser flere gange på det sted..

Knusser lene

www.lenes3d.dk

0
0
Svar på denne tråd

På min rideskole
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 18:39
kommer elevhestene mere ud end privathestene, dvs. ca. fra 9 til 16.

Hilsen Lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

fgbnfg
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 19:00
ved os plejer der og være reft om foldende om vinteren, hestene elsker og komme ud´.

Fjordheste er også dressurheste..

0
0
Svar på denne tråd

Bum bm bum
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 20:17
På min gamle rideskole Adamslyst ridecenter, hvor jeg i tidernes morgen lærte at ride kom elevhestene meget sjældent ud om vinteren. Ud hver dag kom de ihvertfald ikke, det gjorde alle privaterne heller ikke.

Hvordan man kunne lukke øjnene for det forstår jeg slet ikke den dag idag, men ejg var selvfølig heller ikke så gammel og vidste ikke bedre dengang - fy føj.

Dyrene skal ud hver dag - det er min mening.

Freja

Someone so close and jet so far - away!

Honeyburst !!

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 21:43

Jeg er nabo til en rideskole. Derinde kommer hestene heller ikke meget ud.

De gødede deres to små græsfolde ca samtidig med os for omkring en måned siden og siden da har der ikke været rideskoleheste ude og kun en enkelt gang en hest på jordfolden.

De har 22-24heste/ponyer og vel omkring en tønde land indhegnet...!!! I det hele taget kommer deres heste ikke ret meget ud uanset om det er sommer eller vinter. På nær nogle uger i sommerferien, hvor alle hestene er ude på folden hele døgnet,da ejerene er på ferie. (Alle hestene deles om to af de der sorte murebaljer med vand, som nogle kommer og fylder en gang i døgnet. Prøv at gætte, hvor meget trængsel der er om vandet på en varm sommerdag.)

Tænk at nogle vil støtte sådan et sted!!! Der er (forståligt nok)stor udskiftning i deres pensionære.

De har også handicapridning og det undrer mig såre, at nogle vælger at støtte sådan et sted især når man er kommunal/"statslig". (Fx forskellige handicap-institutioner.)

Og jeg er i stalden første gang kl halv 7 og sidste gang kl 23. Og er derimellem ude i stalden, haven, gården (alle tre steder som har frit udsyn til naboens folde)rigtig mange gange i løbet af en dag.

Jeg væmmes over sådan et hesteliv!!!

Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider