Jeg er nabo til en rideskole. Derinde kommer hestene heller ikke meget ud.
De gødede deres to små græsfolde ca samtidig med os for omkring en måned siden og siden da har der ikke været rideskoleheste ude og kun en enkelt gang en hest på jordfolden.
De har 22-24heste/ponyer og vel omkring en tønde land indhegnet...!!! I det hele taget kommer deres heste ikke ret meget ud uanset om det er sommer eller vinter. På nær nogle uger i sommerferien, hvor alle hestene er ude på folden hele døgnet,da ejerene er på ferie. (Alle hestene deles om to af de der sorte murebaljer med vand, som nogle kommer og fylder en gang i døgnet. Prøv at gætte, hvor meget trængsel der er om vandet på en varm sommerdag.)
Tænk at nogle vil støtte sådan et sted!!! Der er (forståligt nok)stor udskiftning i deres pensionære.
De har også handicapridning og det undrer mig såre, at nogle vælger at støtte sådan et sted især når man er kommunal/"statslig". (Fx forskellige handicap-institutioner.)
Og jeg er i stalden første gang kl halv 7 og sidste gang kl 23. Og er derimellem ude i stalden, haven, gården (alle tre steder som har frit udsyn til naboens folde)rigtig mange gange i løbet af en dag.
Jeg væmmes over sådan et hesteliv!!!
Maria