|
|
| Afstemningen (rodeo)... |
|
|
Skal der laves faste tråde om et stort debatemne og alle andre tråde om emnet lukkes eller slettes? ¨ Jeg har svaret nej. ¨ Jeg har set i flere rodeotråde, at folk brokker sig over at der bliver oprettet så mange hele tiden. Til dels kan jeg godt forstå dem, MEN jeg mener nu at i lige præcis denne sag, tjener det et særdeles godt formål  ¨ Med alt den information vi hele tiden får om rodeoet, ville det hurtigt blive totalt uoverskueligt med det hele samlet i en tråd, samtidig med at denne tråd nok efterhånden ville tage tæt på en halv dag at åbne, fordi den ville blive så stor med mange indlæg og billeder. ¨ Jeg syntes til gengæld at det ville være bedre hvis HN oprettede et særskilt rodeoforum, hvor man kunne poste alt omhandlende rodeo. Dem der ikke var interesseret, kunne jo bevæge sig udenom. ¨ Dog ville det ærgrer mig en del, for hvis informationerne bliver lagt på Hyggesnak, som nu, er oplysningerne nemt tilgængelige for alle, og flere vil opdage den store debat der kører imod rodeoet. ¨ Så alt i alt, håber jeg ikke der bliver lavet noget om på dette punkt, og selvom jeg godt kan forstå dem der "brokker" sig, håber jeg alligevel at de vil bære over med rodeotrådene. Som sagt tjener de et godt formål, og der er jo stadig masser af plads til andre tråde  ¨ Så længe man i overskriften oplyser om at dette indlæg er et rodeoindlæg, er alle uinteresserede jo frit stillet til at springe lige så let og elegang hen over det.
BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND! ------- Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
| Forfatter:  |
Tine (Ib) |
| Dato:  |
28-04-2007 16:12 |
|
... generer mig ikke, i de laaange tråde er det tit svært at følge med og computeren tager længere tid om at åbne dem. Hvis ikke jeg gider at læse det- springer jeg det over.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Tv2 Zulu dropper sponsorat af rodeo, hvis nok ZULU seere er imod Skriv til Zulu her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
nu sagt ja... Simpelthen fordi jeg er træt af at der kommer to indlæg om rodeoet som i bund og grund omhandler det samme. Fx kunne man jo godt samle indlæg om folk der nu endelig går ind i kampen i en tråd, istedet for fem.
Camilse og Looksen
JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder Tjek vores HP www.camilse.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan man ikke bare... |
CarolineR |
28-04-2007 17:07 |
|
Kan man ikke bare lade være med at læse de tråde der ikke int. en ? Det kan da ikke være så svært ?
Dressur Hest sælges Kan ses på min præsentation Skriv for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Afstemning |
|
|
Jeg har svaret ja! Og ikke kun vedr. rodeo trådene som efterhånden hænger mig langt ud af halsen og ihvertfald for mit vedkommende nu har den modsatte effekt. Men også pga. kamphundetrådene som igen og igen dukker op og er meget forstyrrende. Og ja jeg kan vælge at springe trådene over - hvis forfatteren vel og mærke har valgt en overskrift der tydeligt fortæller emnet - og hvor tit sker det lige? Og stort tak til moderationen for denne afstemning - uanset udfaldet af den 
Det er ikke nok at have viden, man må også anvende den. Det er ikke nok at have ønsker, man må også sørge for at få dem opfyldt! Johann Wolfgang von Goethe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor slemt kan det være |
CarolineR |
28-04-2007 17:13 |
|
Hvor slemt kan det lige være man klikker ind på en forkert tråd ? Man kan da klikke tilbage, og så er det problem vel løst ? For mit vedkommende kan jeg ikke se problemet - overhovedet. Her skal da være plads til alle...
Dressur Hest sælges Kan ses på min præsentation Skriv for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
JulieTaylor |
28-04-2007 17:34 |
|
Jeg har stemt nej. Selvom jeg synes, det er hamrende irriterende, når folk starter en tråd uden at undersøge, om en anden har startet den præcis samme tråd dagen før eller en time inden  Men det at folk kan blive VED med at starte nye, identiske rodeotråde, viser, at der jo så er nogen, der ikke var klar over, at der allerede foregik en debat. Jeg er holdt op med at læse de "nye" rodeotråde, og læser kun dem, som er startet af nogen, som jeg ved, er inde i sagen. Jeg synes, det er sundt, at alle kan komme til orde, og at brugerne selv har et vist ansvar for ikke at irritere hinanden ihjel. Et ansvar, man måske kunne forvalte anderledes Men vi kan vel alle forbedre vores HN-stil. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At starte flere tråde |
|
|
"Men det at folk kan blive VED med at starte nye, identiske rodeotråde, viser, at der jo så er nogen, der ikke var klar over, at der allerede foregik en debat"Den holder vist ikke. Kig på f.eks rodeotrådene og se at flere af trådene er startet af endda meget engagerede deltagere i denne debat. Brugere som har været med i debatten længe og desuden været aktive på HN over længere perioder.
Det er ikke nok at have viden, man må også anvende den. Det er ikke nok at have ønsker, man må også sørge for at få dem opfyldt! Johann Wolfgang von Goethe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnneM... |
JulieTaylor |
28-04-2007 17:49 |
|
Jamen de tråde irriterer mig ikke. Hvis der f.eks. er sket noget nyt i sagen, starter én af de mest aktive rodeomodstandere typisk en tråd om det. Eller der bliver startet en debat direkte fra HNs forside. Jeg bliver irriteret, når nogen starter en tråd efter 2 måneders rodeokontrovers, hvor de med store bogstaver skriver DER SKAL VÆRE RODEO I KØBENHAVN, DET ER NOGET SVINERI, BLA BLA BLA og linker til de samme videoklip o.s.v. som allerede har været med i samtlige andre tråde om rodeo. Alligevel er der stort set altid nogen, der svarer i de "nye" rodeotråde, at det vidste de ikke, og det var vel nok forfærdeligt, og de vil straks skrive under o.s.v. Jeg overraskes hver gang, for jeg tænker jo, at NU kan der da ikke være nogen tilbage på HN, der er i tvivl om hvorvidt der kommer et rodeo til København til sommer Men der er åbenbart nogen, der får noget ud af disse tråde, fordi de ikke havde hørt om debatten. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnneM... |
|
|
Tænk at din irretation over noget, du egentlig selv vælger at læse, kan styre din holdning til dyrevelfærd!  Og ikke kun vedr. rodeo trådene som efterhånden hænger mig langt ud af halsen og ihvertfald for mit vedkommende nu har den modsatte effekt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne. |
|
|
Og det fik du så tolket som du ville. Flot! Omend helt forkert 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
LilleFie |
28-04-2007 21:19 |
|
Nu vil jeg gerne gå i dybten med rodeo, og få ny infomation. Det er (undskyld sproget) skide svært når der bliver gentaget det samme info : samme film, samme fakta osv. Jeg vil anbefalde at få fast EN tråd *som måske bliver gjordt fast?*, så kan alle se den. (der er jo mange som debattere rodeo - eller debattere og debattere, kan man vel ikke sige.) Næsten alle forum, tjener vel et godt formål . ? Ingen forskel dér!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klart at jeg er en af de store syndere |
|
|
Men i sagen Rodeo, er der jo netop lige det faktum at en tråd hurtigt fyldes op med 50-70 kommentarer. Hvor irriterende er det ikke, når en læser pludselig falder ind og spørger om noget, vedkommende kunne have læst sig til ovenover. Kommer der et nyt input som BT artiklen, tror jeg derfor det er meget vigtigt at isolere den fra f.eks DDD`s pressemeddelelse. Jeg synes stadig vi har et meget fint system med overskrifter, hvor man kan sortere i hvad man gider læse. Jeg bruger det flittigt. Hvis alle indlæg om rodeo var samlet et sted ville jeg synes det var nemt køre træt i det og have svært ved at holde rede i, hvad man har læst, selvom jeg bruger lukkede tråde. Er faktisk tit ude for at åbne en tråd jeg aldrig har haft åbnet før, hvor der først begynder at stå ny, langt nede i indlæggene. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har svaret |
|
|
ved ikke. Simpelthen fordi jeg mangler en svar mulighed. For hvis jeg svarer ja, og det så er at der bliver holdt hårdt på en tråd, så giver det ingen mening. Svarer jeg nej, og det så bare for lov til at flyde, så giver det heller ingen mening. Jeg vil gerne have en moderat moderation. Fx med rodeo, har der været tråde der lignede hinanden 100%, samme video/link/billed/tekst. Men de er ikke modereret væk! Og jeg har prøvet!! Det burde de. Men hvis fx der er tale om en NY artikel eller et stort fremskridt, nå ja, så skal jeg nok overleve, at vi er ved at drukne i rodeotråde. Jeg syntes pt at moderationen er ALT for ensidig, og den afstemning reflektere det ganske udemærket. Hilsen Tine, der intil fornylig, bakkede 100% op omkring moderationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
Hjaldet Charlotte |
30-04-2007 09:42 |
|
stemt Nej, for jeg kan ikke se problemet. Og kan heller ikke se at der er så mange rodeo tråde, at man er ved at drukne i dem. Selv springer jeg de tråde over, der ikke interesserer mig, og skulle jeg ved et uheld få åbnet en forkert tråd, så er der jo ingen skade sket ved det. Derfor et klart nej herfra. Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært.. |
Katrinen |
30-04-2007 12:24 |
|
Har det som Vicky02. Det hele skal ikke bare flyde, men det skal heller ikke være sådan at det er umuligt at starte en ny debat hvis der er en fast tråd. Det er svært syntes jeg. Jeg har svaret ved ikke men skulle jeg tage stilling bliver det nej. Syntes egentlig moderatorerne gør deres job ok, det er sørme ikke nemt at være 100 % retfærdig hver gang. Fik fx. en besked at en tråd jeg havde skrevet i var slettet pga. falsk bruger, først tænkte jeg at det kunne vel være ligemeget, men nej, det er ikke i orden at lave en falsk bruger, så det var ok. KAtrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Katrine ... |
Lisbeth Sejberg |
30-04-2007 13:25 |
|
... også om tråden med den falske bruger, som jeg ikke har gennemskuet, hvem er  Jeg har svaret NEJ i afstemningen og det er med Rodeotrådene i tankerne. Der er løbende kommet nye oplysninger fra forskellige sider, så det ville være uoverkommelig kun med én tråd. At der med jævne mellemrum dukker tråde op om et emne, der har været diskuteret inden for de sidste måneder, kan vel både skyldes emnets aktualitet og/eller nye brugere, der ikke er inde i søge-funktionen. Men at der med få timers mellemrum oprettes f.eks. en "hvor skal du hen på ferie"-tråd, det er noget andet. Men har jeg skrevet en udførlig beretning i den ene tråd, så kan jeg finde på at linke til tråden i den nye, ellers gider jeg ikke tage mig af det. Mvh. Lisbeth
www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under?? Det har over 13000 andre gjort. Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisebth det |
|
|
står i moderator svaret, hvem den falske bruger er...Og det kommer ikke bag på mig 
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07 Kontakt mig for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke dagens første forglemmelse ... |
Lisbeth Sejberg |
30-04-2007 13:36 |
|
... ... men havde en anden i tankerne. Mvh. Lisbeth
www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under?? Det har over 13000 andre gjort. Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|