Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pindsvin - Manden troede var en rotte
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 13:50

hunden legede med.

Da jeg kom ud til manden fordi der var telefon, kunne jeg høre nogle underlige lyde fra laden. Kiggede ind og så bare en støvsky af den anden verden. Måtte lige se nærmere på hvad det var.

Stakkels dyr, det var jo et lille pindsvin, som hunden trillede rundt med.

Straks blev hunden beordret væk fra dyret, slem skuffet over ikke at måtte lege med den lille stikkende bold, med lyde.

Pindsvinet blev hurtigt set på og heldivis ingen skader.

Nu har vi lukket laden, så ingen større dyr (læs hund), kan komme derind. Svinet har fået vand og skal have lov til at sunde sig.

Vedkommende i telefonen, ville ringe tilbage senere i aften...

www.hellestruplund.dk

Gotlandsruss træf d. 13 maj på Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

nåhh .
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 19:16
stakkels lille pindegris.. det er da godt sådan en lille fyr har sine pigge så den ikke får hundebisser alt for tæt på sin lille krop :-)

mvh. Gitte & Ponyerne.

- Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

det viser så
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 19:18

... forskellen på dyrene. Hvis det havde været en rotte, havde det ikke været synd.

I øvrigt ved hunden jo ikke, at pindsvin er fredede, så jeg kan da godt forstå, den er skuffet.

0
0
Svar på denne tråd

Jeps louise
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 19:21

det faldt jeg også over...

En rotte må gerne mishandles, en pinggris blir tjekket og passet...

Godt man ikke er rotte...

Nej jeg er ikke sart, kan bare bedst lide at dyr blir behandlet ordentligt og slået ihjel hurtigt og smertefrit, selv om kattene ikke er enige...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 23:22

Jeg kan ikke lige se, hvor der står - at en rotte godt må lide???

HVIS det nu var en rotte - så var den sikkert blevet bidt ihjel hurtigt - men en pindgris er jo ikke sådan at få "tag" på ...

Vh

Nina

0
0
Svar på denne tråd

234567878
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 09:58

Der står da ingen steder, at det er ok at rotter lider.

Men helt ærligt, hvordan ville I selv reagere hvis jeres lade var blevet udset til rotterede? ville I så også sætte vand og korn frem, pusle og nusse om skadedyrene? (eller ville I ikke skynde jer frem med fælder, mussekorn eller skadedyrsbekæmper, som det er påkrævet ved større rotteforkomster...)

Desuden er rotten et rovdyr, og ser helt anderledes på mødet med en hund, end et lille pindsvin gør.

Vi har selv haft pindsvin i haven, men jeg tror ikke de gider bo der mere, da vores hund (der næsten er mindre end et fuldvoksent pindsvin ) lavede for meget larm *G*

0
0
Svar på denne tråd

Rovdyret
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 10:23
Pindsvin er også rovdyr! De æder det de nu kan fange!
0
0
Svar på denne tråd

Rotte eller pindsvin
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 11:03

Rotter ( vilde ) er bærere af Weils syge, derfor er døde rotter bedre end levende rotter.

Pindsvin er bærere af... Pigge

Men kan nu heller ikke se at det står nogle steder, at det er ok at en rotte lider... Hvilket de jo så alligevel kommer til, hvis de æder rottegift.

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs. Jeg har fundet ham!!!

0
0
Svar på denne tråd

nej det
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 11:10

... står der ikke nogen steder. Direkte. Jeg udleder det af overskriften.

Og hvorfor kommenterer jeg det? Jo fordi, at jeg så mænd nok selv ville have det på samme måde. Og det er da en diskussion værd.

Hvorfor er nogle dyr "mere værd" end andre?

Og jo selvfølgelig ville jeg kontakte rottefængeren, hvis der er rotter. Det har vi faktisk haft og gjort. Katten nåede dog at slå to ihjel og jage resten på flugt , så de fælder, der blev sat op blev aldrig brugt.

0
0
Svar på denne tråd

¤¤¤
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 13:17

Hvis det havde været en rotte, hunden havde haft fat i, så ville der ikke have været dette spektakel i laden. Han - en stor schæfer på 72 cm har tidliger fanget en rotte. Den fik kun 20 sek og så havde han knækket nakken på den.

Rotter skal heller ikke lide, selvom det er et skadedyr.

Men med pindsvinet havde han ikke givet op før det var dødt. Så derfor. Andet ville være dyrplageri, som jeg ikke er tilhænger af.

Desuden ødelægger pindsvin ikke så nær så meget som rotter.

www.hellestruplund.dk

Gotlandsruss træf d. 13 maj på Sjælland

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider