Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Best Friend og Poul Thomsen
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:26

Er jeg mon den eneste som har hørt radioreklame for fuglefrø med Poul Thomsen fra Best Friend?

Jeg bliver simpelthen så forarget, for magen til gang bavl skal man da lede længe efter.

Poul Thomsen for mig er jo nærmest en institution - jeg er jo omtrent vokset op med manden på tv-skærmen.

Men det sidste her har da fået mig til at miste al respekt for manden. Poul Thomsen anbefaler nu at man også fodrer fuglene her i foråret, og lur mig om man ikke også bliver nødt til at fodre om sommeren. Som de siger der er jo ikke foder nok i "naturens sparsomme forrådskammer".

HALLO! Fugle har overlevet i ret så mange år før Poul Thomsen og hans fodringsideer, og de vil nok også overleve ret mange år efter. Ja, de svageste vil gå til og dø, men det er nu engang den måde naturen fungerer på.

Så aldrig om jeg nogensinde vil til at fodre på fuglene - og da slet ikke udenfor vintermånederne!

Nå det var lige dagens opstød :-D

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:31

Haha dagens griner, naturens sparsomme forrådskammer Om sommeren her der bliver der lagt brød og lidt fugle frø ud når der er sne udenfor, ellers må de små pippere ski klare sig selv.

Og jeg ville ALDRIG bruge Best Friend foder, end ikke til vildt fugle, mage til skod foder skal man lede længe efter.

Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.

Til dig som fortjener det!
Kleenex medfølger, til de ekstra trængende.

BOYCUT COPENHAGEN RODEO!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:34

Jan - måske kan du beholde din barnetro, jeg er nemlig ikke sikker på at det Poul Thomsen der har indtalt den reklame. Men der imod en, som kan tale som ham.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Hehe, samme her.
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:36

Jeg har faktisk en fuglefoderdims hængende udenfor mit vindue.

Der har den hængt siden frosten og fuglene ved godt, at den er der.

Hvorfor er der så ikke forsvundet så meget som 3mm. korn i de sidste par måneder?

Bortset fra det, så har jeg altid oplevet mest afsætning i solsikkefrø - ikke de billigblandinger (selvom jeg da bruger dem, når de er på udsalg i Netto).

Hvad får man, hvis man parrer Kaj og Andrea? Fuglefrø

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Fuldkommen enig
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 11:07

Jeg er helt enig med dig, Jan. Tænkte nøjagtig det samme da jeg hørte reklamen.

Magen til sludder skal man da lede længe efter.

Som om der ikke skulle være nok fuglefoder i naturen på denne tid af året

I såfald burde fugle jo slet ikke eksistere i dag, de ville da være uddøde før mennesker for alvor begyndte at fodre dem.

Hvis det virkelig er Poul Thomsen, som snakker i den reklame (og det tror jeg meget på at det er, både stemme og accent lyder fuldkommen som ham) så er han nu også dalet noget i min agtelse.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Hellere ramme rammen

end slet ikke at ramme

Haflinger Forum DK

0
0
Svar på denne tråd

Altså hvis
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 15:28

Altså hvis de skulle sulte så slemt, så ville vi jo nærmest vade rundt i døde fugle op over begge ankler her hvor jeg bor.

Han er ihvertfald godt jydsk træls at høre på :-)

0
0
Svar på denne tråd

hvad laver...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 15:46

Hvad laver du egentlig online, skulle du ikke lege med dine fornemme venner idag? :D

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

Jamen der
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 16:30

Jamen der har jeg allerede været ;-) Jeg har en ny aftale derinde tirsdag eftermiddag. Jeg skal nok få lagt billeder ind til når jeg kommer tilbage til Jylland.

0
0
Svar på denne tråd

Bvadr for et billede man får ...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 17:08

... af din beskrivelse: Altså hvis de skulle sulte så slemt, så ville vi jo nærmest vade rundt i døde fugle op over begge ankler her hvor jeg bor ...

Bortset fra det så passer billedet også meget godt her.

Vinterens hit på foderbrættet her var solsikkefrø og hampfrø, så jeg er lidt spændt på, om der dukker en hampplante op hist og pist i haven.

Mvh. Lisbeth

www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under?? Det har over 12000 andre gjort.

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

poul Thomsen
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 17:15

Poul Thomsen eller ej? Jeg ved det ikke, jeg har ikke hørt reklamen. Men det er nok ikke utænkeligt at nogen vil misbruge et kendt "varemærke"

Men jeg kom til at tænke på en gammel rugbrødsreklame hvor en mand MEGET lig Niels Hausgaard optræder - dog uden tale. Jeg troede det var ham og blev faktisk først klar over det IKKE var ham, da han fortalte det i et underholdningsprogram. Men han mente at han ligeså godt selv kunne have scoret kassen på den, for alle troede det var ham.

Jeg har nu også hørt fra anden side, at det er godt at fodre om foråret. Og nogen fodrer jo hele året - ikke fordi det er nødvendigt, men fordi de gerne vil nyde synet af fuglene.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

nu har der
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 19:16

... været eksperter ude og sige, at det bedste man kan gøre for fuglene hvis man fodrer er at fodre hele året.

Ikke fordi der er mangel på mad, men fordi at fuglene vænner sig til, at det er der, de skal hen for at finde det.

Så alså enten overhovet ikke fodre eller fodre året rundt.

Så kan man mene om det hvad man vil.

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Louise
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 20:58

Ja jeg vil nu også mene at når fuglene har været vant til igennem vinteren at der kunne findes mad og masser af det hos os, - så er det synd at fjerne det fra dem særligt i foråret når de har travlt med at bygge rede m.v.

- Så vi fodrer hele året.

Og nej, fuglene dør nok ikke hvis vi ikke fodrede dem. Men det er da hyggeligt med fugle i baghaven :-)

Og om hvorvidt det er Poul Thomsen eller ej vil jeg ikke gøre mig klog på, - har nu aldrig anset ham som værende noget stort fugleikon for mig, hehe. Særligt ikke siden han optrådte i et eller andet program på DR1 hvor han skulle synge en sang fra cats og det lød skrækkeligt :-D

Men mange bruger vel fagfolk til at reklamere for sig, - jeg synes da også det er plat med f.eks. tror det er Kia bilmærket som har søstrene Lund til at reklamere for sig.

- Hvordan de så kan være fagfolk for biler er mig en gåde, - Bruce og hans toyota team leger i det mindste fagfolk for biler :-P

Rollo

- If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say...

R.I.P.

♥ 08/07-88 - 27/04-06 †

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

|| Mine QXL-auktioner ||

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 21:45

... hørt reklamen - og det lyder nu også som om den er lidt plat.

Jeg vælger nu at fodre fugle hele vinteren og her i foråret (mest fordi jeg har et par kilo solsikkefrø tilbage - de kan jo lige så godt bruges)

Jeg har oplevet flere fugle i min have i dette forår hvor jeg har fodret end jeg har de to tidligere år her i huset - og det er da egentlig meget hyggeligt.

Jeg har dog også oplevet at foderforbruget har været væsentligt mindre her i denne vinter end det var sidste vinter. Det var kun da der var meget is og sne de fik rigtigt meget foder. Jeg tror at jeg sidste år brugte omkring 20 kilo solsikkefrø og 10 kilo andre frø - i år er det samlede forbrug max 15 kilo frø! Dertil selvfølgelig mejsekugler - som de spiser masser af. I år har jeg for første gang givet hampefrø - det har været meget populært, og har lokket flere forskellige slags fugle til - så det vil jeg bruge igen (og håber at de spildte frø ikke spirer i haven)

De dyre supermarkedsmærker holder jeg mig fra - det hele kan jo købes på foderstoffen til en meget bedre pris!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd

Jeg Nyder
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 21:59

fuldt ud at se fugle af alle slags i min have, og diverse andre dyr der kommer og napper lidt fra foderbrættet.. Jeg har masser af fugle, selv fasaner og ænder kigger forbi, men også et ung dådyr kommer og slikker fra foderbrættet, og et egern har de sidste to år været fast gæst, for at få fat i fuglenødderne.

Jeg har ikke hørt reklamen, og fodrer også med frø fra foderstoffen, for ellers bliver det for dyrt, især når det foregår året rundt, dog ikke i samme mængde om sommeren som om vinteren.

Jeg har stor fornøjelse af at kigge på dem, og de har fornøjelsen af et nemt måltid, så det går vel lige op..

mh

Charlotte

STOP RODEO I DANMARK

0
0
Svar på denne tråd

Her fodre
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 09:20

vi hverken fuglene om vinteren eller på noget andet tidspunkt. Simpelthen fordi vores store hund så ikke ville lave andet end at løbe rundt efter dem...

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

helt hen i vejret er det altså ikke...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 09:29

...vi mennesker bygger og breder os overalt...jeg ser næsten aldrig gråspurve mere.

...her i Aalborg fælder de træer som aldrig før...alle de små grønne pletter er nu blevet til byggegrunde...det er trist

...hvor skal dyrene/fuglene finde føde...nå...ja...de kan jo bare flytte ud i skoven allesammen ;-)

Jeg har ikke set reklamen, men ideen med at fodre ser jeg ikke som noget dumt...

:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-)
BOYCOT RODEO
www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider