Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

læsning af 2 heste
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 23:18

Jeg skal ud at køre med 2 heste, men ingen af dem er specielt vant til det...

Den ene er en ældre avlshoppe der er ok at læsse, men står noget uroligt...

Den anden er en 3 års der kun har kørt i trailer som føl men en mor der havde klaustrofobi og derfor var temmelig "dum"...

Hun har i denne uge været oppe i traileren 2 gange og spise gulerødder uden de store problemer, men hun er en lidt "kæk" dame...

Mit problem er - hvem skal jeg læsse først?

Den gamle står uroligt men er nem at få op, men jeg har ikke haft hende så længe så ved ikke hvordan hun er sammen med en anden...

Den unge skulle meget gerne have en god oplevelse denne gang...

Men tror ikke hun går op hvis den gamle står uroligt, men aner ikke hvordan hun reagerer hvis hun skal vente på den gamle - og ved samtidig ikke om den gamle bare går op hvis der står en anden...

Hvad er jeres råd og erfaringer?

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 07:32

læsse den gamle først, så den unge ikke oplever pludselig larm bagfra.

Hvis der ellers ikke er problemer med at få den gamle op, så tror jeg ikke at det er et problem, at der står en i forvejen.

Har de evt. mulighed for at "møde" hinanden først, så prøv at stille dem i boks ved siden af hinanden, så de kan hilse på hinanden i mere naturlige omgivelser.

Pas på dig selv og held og lykke

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

læsning
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 15:50

Tak for svar :-)

De kender hinanden - går på fold sammen og har boks ved siden af hinanden...

Det er mere om den unge bliver dum hvis den gamle bliver urolig oppe i traileren mens den unge bliver læsset - det oplevede hun (den unge) nemlig med sin mor som føl...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

begge på en gang...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 16:13

Du har ikke mulighed for at få en til at hjælpe dig så de evt kunne gå nogenlunde samtidigt op i traileren?

Ved ikke om det er nogen god ide, det er som sagt bare lige en tanke der slog mig og har ikke selv prøvet det.

Mvh.

Dina Weibull med frieser hoppen Julia M

Søger en fryso eller albion(str.W), har du sådan en til salg?

KONTAKT MIG PÅ 26288752 ELLER PÅ HN

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnne..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 21:56

Læs den gl. først, og brug hvide brede hegnstråde ved siderne, så går stort set selv den værste "læsse-hest" lige ind..;o)

Jeg har dog eén gang oplevet at en unghoppe på trods af alt ikke ville ind...til sidst kastede jeg en spand vand på hendes bagpart (hun var unormalt hys..) - og så virkede det, da hun troede at hun blødte...(gl. hesteråd) så blev hun helt rolig og gik lige ind...;o) ??!!??!! og siden da har jeg kunne læsse hende uden nogle problemer på under 1 min. !! - hun er nu 9 år gl. ;o)

Held og lykke med det !

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges/udlånes! - Super fair priser - høj kvalitet !!!

Bedækning tilbydes v/5 Hingste pt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider