Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Spinning - En god motions form?
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 12:24

Hej,

Jeg går i et fitness center, der har de en ,masse spinnings cykler. Og hold for både begyndere og øvede.

Har du gået til spinning?

Vil du anbefale det? Skal jeg købe specielt udstyr?

Hilsen Diana

Smuk Oldenborg plag forventet stg. 170.(1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed). Vallak,sort m. 4 hvide sokker. PB. for flere oplysninger.

Dejlige Elischa elsket og savnet for altid.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 12:26

Jeg vil ikke anbefale det - det satme hårdt !!! :-@

;)

Ej, måske jeg bare mere til løbeture i naturen, end at sidde eller stå og lave motion, glo rundt i et fitness center i det gode vejr.

Well, jeg synes spinning var meget okay - men det er hårdt :)

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Seriøs Rytter - Søger 'Dressurstjerne' *LÅN*

0
0
Svar på denne tråd

Ja!!!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 12:26
Spinning er genialt.

Hvis du vil spinne er det en god idé på sigt at få sig et par cykelbukser. De er polstrede i numsen og det er altså rart, man kan godt blive lidt hudløs nemlig. Og et par sko -man kan som regel leje i centrene, men jeg personligt er ikke fan af andre folks fodsved...

Men naturligvis, de første par gange til du finder ud af om det er noget du vil fast møder du bare op i dit sædvanlige tøj og lejer et par sko. Ingen grund til at bruge 1000 kr på noget du måske ikke gider..

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

Anna...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 12:36

Tror du det er smart at melde sig på et hold (melder på pr. gang) eller skal jeg bare prøve for mig selv? Så man kunne købe spinnings sko fra ca. 350,00 Så det ofre jeg nok - er heller ikke fan af andres fodsved :) Tak for tippet om cykelbukser...

Hilsen Diana

Smuk Oldenborg plag forventet stg. 170.(1`ste præmie ved følskue m. 8 point i helhed). Vallak,sort m. 4 hvide sokker. PB. for flere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 12:44

Jeg vil klart anbefale dig at melde dig på et hold! Det er lidt lettere at komme igang på et hold, og så er der også flere til at holde gejsten oppe, når timen er ved at være slut, og man bare syrer til i samtlige muskler.

Jeg synes det er en form for motion, der giver rigtig meget, jeg tabte 6 kg på 4 mdr. bare ved at starte til spinning to gange i ugen (Y)

Du kan også købe et polstret "sæde" til at sætte oven på cyklens sæde, mener jeg gav 150 kr for mit.

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

JHN's dressurrytter for hest 2006

Willy Wonka - Willy Wonka - Willy Wonka

0
0
Svar på denne tråd

Hold er fedt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 12:58
Det er rigtig fedt på hold. Man kommer ubevidst til at konkurrere lidt med de andre i stedet for bare at stige af når man bliver træt. Og så er det bare mere motiverende end at cykle alene...

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

Helt klar
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 13:15

meld dig på et begynder hold!

I de fleste motionscentre kan man leje cykelskoene pr. gang. 350 kr. er alligevel mange penge, synes jeg, hvis man efter 2 gange finder ud af at det var altså ikke noget alligevel.

På et begynder hold hjælper de dig godt igang også med indstilling af cykel, lidt teknik osv.

Jeg vil dog sige at: Man sveder som en hest, men hold fast jeg synes det er en kedelig form for motion .

Men prøv det da. Og hvis du allerede går i motionscentret i forvejen er det jo bare at melde sig på . Så er der jo ikke noget forgjort i det.

"But it's not who you are underneath, it's what you do that defines you."

Rachel Dawes, Batman Begins

0
0
Svar på denne tråd

Vanedannende!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 13:22

Spinning kan være vanedannende, jeg får abstinenser hvis jeg ikke kommer til spinning flere gange om ugen. Jeg tror ikke du får noget ud af at spinne alene; du kommer til at mangle musikken og en motiverende instruktør der har tilrettelagt turen.

Prøv!

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Ih jeg må prøve :)
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 14:11

Jeg melder mig på et hold, og prøver det. Så kan jeg leje sko den første gang og se om det er noget :)

Tusind tak for svarende :)

Hilsen Diana

0
0
Svar på denne tråd

Lala...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 14:19

Undskyld - har ikke læst ovenstående svar.

Spinning er super hårdt - så start blødt ;) Specielt udstyr kan du jo finde ud af om bliver nødvendigt :)

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

uuuhh ja..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 14:29
Spinning - lige sagden!
Du får en super fin kondi, og du føler dig levende når du har tørret gulvet efter dig, idet du har tabt 10 liter af din kropsvæske ;)

Jeg har gået til det, vel og mærke for øge mit kondital. Det der er med spinning er at du gejlet op (af instruktør) til bare at give den gas og blive ved! Thumps up siger jeg! :)

Har en anden veninde, som var meget overvægtig (faktisk hende som fik mig til at gå til spinning) :D, som netop gik til spinning. HUn har ca. tabt 14 kg. (ved så ikke om hun er på nogen kostplan eller hvordan?)..

Det eneste du behøver for at kunne spinne, er spinning sko. Dem kan du normalt vis leje, ellers kan de købes hos de forskellige sportsforretninger til en mindste pris på omkring 4-500 kr.

Mvh Anna
0
0
Svar på denne tråd

Kedeligt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 15:45

Det er vel omtrent den kedeligste motionsform der findes.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

usundt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 20:30

har der ikke lige været oppe i medierne at spinning ikke er så sundt alligevel, da man går ind og overbelaster knæene og derigennem kan få ledgigt?

syntes bare at jeg kan huske noget om det

0
0
Svar på denne tråd

led...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 20:59

Jo der har været nogle undersøgelser ang spinning og knæer.

Det er på lang sigt belastende for knæene, men der skal en del til - og man behøver jo ikke at overspinne.

Men du skal holde i, hvis du syntes det er vanvittig hårdt de første par gange skal du ikke give op, på et tidspunkt kommer du så langt at det er fedt istedet for ;) - men det er nærmest umuligt at træne spinning alene, med mindre man har en voldsom god selvdiciplin

Rikke og sparky (og Nynne)

Det er godt at have tårer i øjnene, men man ser bedre uden

Tøj til høje kvinder - Your Highness

0
0
Svar på denne tråd

BeritH
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:05
Jeg ville gerne vide hvordan du kan kede dig i en spinningtime? Jeg synes sørme ikke jeg har tid til at kede mig -endsige tænke en eneste tanke! Det går stærkt og er drønhårdt... Bestemt ikke kedeligt. Det er ikke nødvendigvis nogen fornøjelse heller.
Men KEDELIGT ligefrem? Så vil jeg nærmest hævde du gør noget forkert hvis du har tid til at kede dig... Eller at du er en ren Bjarne Riis!

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

Kedeligt
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 09:45

Det er kedeligt, fordi der ikke sker en hylende fis udover at man hører rædselsfuld musik, og sidder på en kondicykel. At tempo og belastning varieres er altså ikke nok til at jeg finder det interessant.

Jeg kunne ligeså godt løbe på et løbebånd, hvilket trods fjernsynsskærm er lige så kedsommeligt.

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider