Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sur på mig selv (uddannelse/stress)...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 22:40

For dælen, hvor er jeg sur på mig selv lige nu

For godt et år siden flyttede jeg retur til Sdr. Jylland og i August startede jeg på sidste år på nyt seminarie...

Det startede da også godt, men der gik ikke lang tid før humøret svingede, energien forsvandt og stressen dukkede op igen. Det hjalp da jeg kom i praktik og nyder at stå i jobbet som lærer - elsker at undervise, men så snart jeg kommer tilbage på skolenænken selv forsvinder al livsglæde...

Fik heldigvis så lånehesten i oktober og det har virkeligt været ham der har holdt min energi bare lidt oppe her i vinteren/foråret - og ham jeg er stået op for og startet dagen for.

Der har så været en masse bøvl i vinteren og foråret, som har tappet min energi og kun hesten har givet mig lidt energi - hele tiden har jeg skubbet skolearbejdet lidt til side og sagt "Jeg når det nok senere - jeg må knokle senere!"

Den seneste tid har jeg også knoklet på arbejde for at få økonomien til at hænge sammen igen (det er IKKE hesten der er skyld i dette vil jeg skynde mig at sige!) og nu er jeg kommet hjem efter 1½ uges hårdt arbejde...

Sætter mig til computeren og arbejder på semester/eksamensopgaverne blot for at opdage, at godkendelsen skulle være afsendt til vores lærere senest i går Øv, øv, øv...

Nu vil jeg ringe til studiekontoret i morgen og få snakket med en vejleder om hvad jeg gør nu for jeg vil jo gerne være færdig...

Jeg VED jeg har været for sløv og har skubbet problemerne til side - jeg VED jeg har været mere stresset end jeg ville indrømme, men har valgt at skubbe det væk da andre havde det værre og havde brug for min hjælp... Jeg VED jeg har skudt mig selv i foden her... Og ØV, hvor er jeg tosset på mig selv over det her...

Andre der har stået i denne situation og kan komme med nogle gode råd?

Det er nok for sent at få det ordnet til at jeg kan gå til eksamen maj/juni, men jeg håber jeg kan få lov til at gå til reeksamen til August...

Øv, øv, øv - har ikke brug for en opsang, for den sidder jeg selv og giver mig selv lige nu - men et par erfaringer og gode råd ville være velkomne...

0
0
Svar på denne tråd

vend det negative
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 23:07

Jeg tror mange har prøvet at udskyde ting til sidste minut og så for at opdage, det er for sent. Men du har jo sikkert en chanche til , så op med humøret og udnyt næste eksamen. Se sådan på det, at nu har du jo fået lidt luft til at gøre dine ting færdig, se det er positiv tænkning

Jeg har selv prøvet det, men det er gået alligevel.

god vind

0
0
Svar på denne tråd

vejleder er også
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 23:14
kun mennesker..

.. jeg har efterhånden stødt på nogen stykker igennem mit studie..

Et lille tip..

Gør dig selv en tjeneste og tag en lige ud af posen samtale med din vejleder.. hudløs ærlighed, og du vil højst sansynelig møde forståelse for din situation..
jeg kan ikke love at de lader dig gå op til eksamen til den forventede tid.. men jeg kan love at de har hørt beretninger der var en del være end din, så koldt vand i blodet og lige på og hådt :-)

- iøvrigt er du ikke den første studerende der har fået lidt stress af både at skulle klare økonomi og studier.. det er en folkesygdom :-D -

Knæk & Bræk.

Melisse.
0
0
Svar på denne tråd

uhhh
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 08:12
hvor kan jeg følge dig Christine...

Går på samme sted som du og har det samme lige nu. Har skubbet opgaverne fordi jeg simpelthen er så seminarie-træt og istedet har jeg taget nogle vikar timer og det er bare så skønt.

Min største dilemma er at der er nogle af de undervisere derope der ikke er så sjove at danse med.

Mht. emnegodkendelse så erdet jo kun to dage siden, så snak med dine undervisere i skal nok få en løsning på det, det plejer de så alligevel at være flinke med arthjælpe til. Hvor langt er du henne i unddannelsen?

Hyggehejsa
Renana

Lille hus søges til leje i nærheden af Haderslev
Mail eller skriv besked hvis du ved noget.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2007 19:39

Nu har jeg været til møde på skolen og fundet en løsning, der giver mig plads, så jeg ikke bliver mere stresset.

Den ene eksamen går jeg op til nu og de 2 andre tager jeg til August - så får jeg tid til at få ro på tingene igen og finde overskud til at lave gode eksamensopgaver fremfor middelmådige, hvor jeg kun går op og får en 6'er...

Lidt irriteret er jeg stadig på mig selv, men dette er trods alt en bedre løsning for mig :-)

Renana: Jeg er på sidste år, så det ville være rart at få det afsluttet i år og nu ser det så ud til at det også lykkes - omend et par måneder forsinket :-)

Det er nemlig det - vores lærere er ikke altid lige til at danse med og jeg har været meget syg i år pga mit stress - det gør det ikke nemmere, men heldigvis var Ove meget forstående og sagde at selvfølgeligt skulle vi finde en løsning der kunne gå for mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider