|
|
| hvornår ved man om men er klar |
| Forfatter:  |
tina larsen |
| Dato:  |
24-04-2007 22:03 |
|
simpel spørgsmål hvornår ved man at det er nu man skal have børn har ellers altid sagt at jeg ikke ville have børn, og de der helt små har aldrig være mig.. alle omkring mig får børn og tanken har strejet mig ret meget her på det sidste, men er det fordi alle andre får børn eller hvad?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tvivl - nej!? |
Kristina König |
24-04-2007 22:22 |
|
Jeg har en generel holdning, som går ud på, at er man i tvivl - skal man nok ikke anskaffe sig det pågældende. Hvis du ikke har et brændende ønske om at blive mor/forælder, så er det nok ikke tid endnu. Selvfølgelig kan man komme i tvivl undervejs, men overordnet så bør et barn være en længe planlagt og/eller højt ønsket tilføjelse i livet. Kristina
2 lækre DV'er (4 års vallak/5 års hoppe) til salg eller udlån. Se min præsentation her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man er klar... |
|
|
Man er klar, når man ikke kan lade være. Lidt som med kærester, ægteskaber og anskaffelse af diverse dyr.. Hvis man føler at det SKAL man bare, så er man klar. Ellers ikke  mvh Tina der i dén grad ER klar 
MoonQueen/Tina Nu også igang med vægttab. startet 22/3 2007. Ønsket tab 25 kg 21/4-2007 tabt 4,3 kg Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldrig klar |
pocoo |
24-04-2007 23:07 |
|
tror i princippet at man aldrig føler sig 100 % klar, der vil vel altid være tvivl; kan man det her, bliver man en god mor, er økonomien i orden osv men må indrømme at jeg ikke har været i situationen, har ingen børn selv, så det er selvfølgelig bare et gæt. personligt har jeg et meget ambivelent forhold til det at skulle have børn, på den ene side vil jeg rigtig gerne, men på den anden side skræmmer det mig fra sans og samling. tror enligt jeg vil have det sådan lige til jeg står med barnet i armene. men det kan selvfølgelig være jeg bare ikke er klar  Håber det gav mening. Mvh Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaa |
|
|
Kan kun give pocoo ret. Jeg tror også der er mange der aldrig rigtig bliver 100 % klar, før de står i det som mig selv feks Har altid sagt jeg ikke skulle have børn *G*, men da jeg blev gravid og fødte min første søn i 1999, var lykken bare gjort og 2 1/2 år efter fik jeg nr 2. Kender mange der ikke har følt sig klar, før de stod i det  Mvh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
vil give de andre ret i at man aldrig bliver 100% klar, men den dag du bliver helt blød af at se alle de små poder og slet ikke kan lade værre mere med at få et barn så erd et nok et godt tidspunkt...
Sådan havde jeg det i hvert fald og nu kan jeg heller ikke vente på at få nummer to, men det er fornuftsbaseret ikke muligt lige nu...
Hyggehejsa Renana
Lille hus søges til leje i nærheden af Haderslev Mail eller skriv besked hvis du ved noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når det er det eneste |
Illum |
25-04-2007 10:05 |
|
Her i livet... Jeg har 1000 andre ting i mit liv.
Illum... . Okay, din hest går fantastisk, den har SÅÅÅÅÅ stort et rygsving...den bruger sig helt rigtig. Hvorfor har den så en hals som et kosteskaft og en IKKE fyldig "røv" ????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter min mening... |
|
|
... er det noget der kun skal gøres hvis livet ikke er værd at leve uden. Hvilket er stærkt medvirkende til at jeg ikke har nogen, jeg har SÅ meget andet jeg hellere vil, og har aldrig haft interesse for babyer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en god tråd! |
Hexio |
25-04-2007 14:30 |
|
når vi nu er ved det... Er der så nogen der har erfaringer med uddannelse og babyer? Jeg ved godt at det er fuldt ud det mest fornuftige at vente med at få børn/barn til man har en uddannelse, men er det virkelig helt umuligt at gøre begge ting?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Få børn først. |
|
|
Få børnene før du søger arbejde, og gerne så de er nogle år inden. Det er rent ud sagt umuligt at få arbejde som nyudlært i den fødedygtige alder og sidst i 20'erne, når man ingen børn har.
Endnu en FjordFan. .
Ejer af guldklumpen Sylvia.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et andet spørgsmål |
|
|
Tina - må jeg hører om hvor du kommer fra? ... ?
Støt de græske hunde www.graeskehunde.dk <3 Nu med part på Bella <3 <3 Og med katten Belle <3 TØJ SÆLGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sylvia |
Hexio |
25-04-2007 15:17 |
|
Den havde jeg faktisk ikke overvejet, men det lyder ret logisk i min ører.. Men når man nu skal have en uddannelse først?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for svarene |
tina larsen |
25-04-2007 16:33 |
|
jeg syntes det er svært og det skal jo heller ikke være nemt... jeg kender folk der heller ikke er til små babyer, men de elsker deres egene. jeg ved det ikke, men må vel forsat tænke over det (kæresten er klar, men har vidst fra dag 1. at børn ikke var noget jeg prioteret(staves) særligt højt. Nå jeg er jo ikke så gamel endnu (30) så der er nogen år endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Dorte |
26-04-2007 08:05 |
|
At det er det eneste i livet er vel ikke ensbetydende med at så er man klar til at få børn... Ingen smider alt hvad de har i hænderne og dropper alt omkring dem når ønsket melder sig. Jeg havde da og har, masser af andre dejlige ting i mit liv da jeg fik lyst til at få børn, så den udtalelse kan jeg slet ikke følge - men sådan er det jo generelt med Illum... -Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen der siger, |
|
|
at man skal have børn. Der er ikke noget mere hjerteskærende end folk der har børn og reelt ikke har plads til dem i deres liv, hvor de slæber dem rundt til alting, til langt ud på aftenene hver dag. Resultatet: Overkørte trætte og umulige unger, der som oftest er meget syge af mangel på omsorg. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var ikke KLAR! |
|
|
Jeg ville ikke have børn - men lige pludselig kom tvivlen. Og tanken om børn fyldte mere og mere. Men jeg nåede ikke til et stadie hvor jeg ikke kunne lade være, men til en følelse af, at jeg ville fortryde det, hvis jeg ikke tog chancen. Og GUD hvor er det bare den bedste beslutning jeg har taget i mit liv. Er mor til to piger på 1 og 5 år - og efter de er kommet til verden har al tvivl været væk! Det er virkelig skønt at være mor! Men jeg tror ikke på, at alle nødvendigvis får den der "skruk" følelse i samme grad. Og vi kan heller ikke alle starks føle, at man vil tilsidesætte alt for et barn. Men har man lyst, så spring ud i det - når man står med barnet i armene, så kommer resten af sig selv. Mange hilsner - og held og lykke Dorte - uden h
Dorte - uden h
Og uden sin elskede Prins  Men med den skønne sorte Azano
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil |
|
|
heller ikke sige at alt andet stoppede da jeg fik barn. jeg havde heller den der følelese af at livet ikke var noget værd uden barn, men det er skønt at være mor. Men jeg har hele tiden prioriteret at jeg altså også var andet end 'bare' mor, jeg er også kæreste, veninde og hestepige, og de ting skal der være tid til. Men det kræver da planlægning. Mht arbejde, så kommer det lidt an på hvilken branche man er i. Jeg skiftede arbejde som 27 lige før jeg blev gravid, efter endt barsel fik jeg nyt job igen Mvh C
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|