Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skæv ryg, og ridning !!!
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 20:36

Øv, har haft ondt i ryggen længe og har været til røngten idag og fik så at vide at jeg har en skæv ryg...

Er der nogen herinde der også har det, og kan i lade mig vide om i rider som i altid har gjordt... eller har i problemer i det daglige, og kan man blive behandlet, og hvis man kan bliver det så bedre...

Knusss

0
0
Svar på denne tråd

skæv ryg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:14

Jeg har ikke lige lange ben, og derved skæv ryg.

Det hjælper mig utroligt meget at ride.

Faktisk kan jeg mærke en tydelig forværring hvis jeg har redet regelmæssigt og så holder pause/stopper.

Dog kræver det også "genoptræning" når jeg går igang efter en pause. Men når jeg har trænet nogen dage så kan jeg mærke at min ryg ligsom styrkes.

Og jeg får ikke så let/hurtigt ondt i den i hverdagen, som når jeg ikke rider regelmæssigt.

... Har termin den 28. juli - muligvis en bette pige :o)

Søger derfor med lys og lygte en part/rytter til Amigo.

se præs! Postnr. 8362/8660

0
0
Svar på denne tråd

skæv ryg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:24

mine ben er heller ikke lige lange så jeg har også skæv ryg. jeg syntes også at det hjælper at ride. jeg har slet ikke så ondt i ryggen når jeg rider hver dag, men da jeg ikke kunne ride i 3 uger, da jeg havde vredet min hofte af led, fik jeg helt vildt ondt. så bare op i sadlen og rid

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:37
Min mand har sæv ryg, og der er ikke noget der hjælper bedre hvis han har ondt end en tur i sadlen.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:40
Jeg har en meget skæv ryg, og jeg rider uden problemer. Min læge siger det bare er godt for min ryg at ride, sååh .

Julie & Silas.

- Du vil altid være i mit hjerte! <'3

0
0
Svar på denne tråd

Skæv ryg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:59

Jeg har også skæv ryg (skoliose) og ulige lange ben. Som hos AmigoCjn og Louisa hjælper ridningen rigtig meget idet musklerne - hvis man sidder rigtigt - trænes lige meget (og meget) i begge sider af kroppen. Med skæv ryg er det jo nærliggende at sidde og indvirke forkert, så det er vigtigt, at din underviser kender dit problem. Jeg fik i et års tid undervisning på en velredet hest af en ridefysioterapeut, så jeg tydeligt kunne finde ud af, hvor jeg skulle passe på med min skævhed. Jeg tror dog sagtens at du og din almindelige underviser kan finde ud af, hvornår du sidder korrekt.

Havde du haft behov for anden behandling end at træne dine muskler, tror jeg, at du havde fået besked af lægen. Korset er en mulighed, der hjælper, men som er meget ubehagelig.

Til sidst vil jeg lige sige, at ridning er godt for muskelopbygningen, men at jeg oplever samme virkning ved eksempelvis løb, hvis du er til det.

Men under alle omstændigheder har du fra nu af en fantastisk, lægeordineret undskyldning for at ride en masse

Mvh Elisabeth

Den, der aldrig laver fejl, lever i rutinen

- Bagefter er vi alle kloge...

0
0
Svar på denne tråd

Jame dog.
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 22:00

Jeg har skæv ryg. Min rygsøjle kører vidst rimelig skævt desværre. Men har ellers lige "hofter" :)

Det påvirker min ridning på den vis at jeg hurtigt kan - ved nedsidning få ondt i lænden. Mest på en hest med meget stort rygsving.

Jeg må heller ikke lave hårdt staldarbejde :(

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Seriøs Rytter - Søger 'Dressurstjerne' *LÅN*

0
0
Svar på denne tråd

Ork ja
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 22:02

Har både Scheuermann og scoliose.

Får også jævnligt at vide at jeg sidder skæv på hesten, men jeg arbejder på sagen og det hjælper. Det er også særdeles god rygtræning at ride for man træner hele "korsettet" ved at ride. Man skal bare være bevidst om at forsøge at sidde lige.

Efter en pause er det hårdt at komme igang igen og ryggen bliver meget træt. Jeg skal heller ikke ride heste som er for svære at sidde på. Men når så man er ved at komme lidt i form så er det med til at holde ryggen stærk, smidig og smertefri.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

ok så er jeg glad igen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 22:16

Ja, det med staldarbejde er helt stoppet, er ellers glad for at give en hånd med men tør ikke mere for jeg kan slet ikke " rette " mig ud bagefter, og med ridningen er det min erfaring at det hjælper mig, men har oplevet at blive "træt" i ryggen og kan have svært ved at holde en pæn holdning så jeg ligesom falder sammen.

Det værste ved det her er det at man ikke kan rette sig ud,jeg syntes at det er meget smertefuld, giver dårlige nætter ( for jeg vågner hvis jeg vender mig )og det at bære noget tungt kan være lige så slemt.

Er der nogen der har modtaget behandling for det, og hvad slags behandling skal der til den slags ting ( er blevet henvist til ryg kliniken på rigshospital ) nogen her der har prøvet det ???

0
0
Svar på denne tråd

dårlig ryg
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 22:46

Hej Karina

Jeg er i samme båd som dig og døjer med dårlig ryg,pga skævt bækken.

Min egen læge anbefaledemig at ride 2-3 gange om ugen,og ellers holde mig fra cykling,og andre ting hvor man sidder i bøjet stilling.

Jeg er igennem min læge blevet henvist til et ryg center hvor jeg i perioder skal komme 1 gang om ugen. For at lave en masse rygtræning,og lære at bruge min ryg/hofter.

De anbefalede mig at ride lige så meget som at jeg ville,da det gavner ryggen enormt meget. Og styker ens holdning i overkroppen.

Dog skal jeg på dårlige dage med smerter holde mig fra heste ryg og i stedet hvile mig. Men 7-9-13 har jeg ikke dårlig ryg de dage jeg rider på min hyp.

Venligst Sabrina

Sabrina & Stald Kelon`s Lerano

KRONE & BØLGE - EN SELVFØLGE

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 22:59

Ja jeg har også skæv ryg. Men om den er skæv på lige nøjagtig samme måde som din, er jo ikke sikkert.

Jeg syntes alt for mange tror at ondt i ryggen og ondt i ryggen er det samme. Men det er det bare ikke.

Mærk på din egen ryg om den har godt af at ride

Jeg både rider og går til styrketræning uden problemer

0
0
Svar på denne tråd

rygproblemer
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 23:53

jeg har morbus scheuermann, skævt bækken, skævt nakkeled, og væskeansamlinger i knæene, udover det har jeg begyndene gigt i lænd og håndled.

ikke nogen ret god kombination. Men jeg rider alligevel, fordi det holer mig oppe og jeg elsker det. bliver ved til den dag jeg ikke kan mere. Og jeg har det alid bedre når jeg kommer hjem fra hesten.

den eneste måde man kan gøre det nemmere for sig selv på, er at træne sin ryg. Og holde sig hjemme og slape af de dage det er værst...

M.V.H
Katja Gonzalez
Elevplads hos hundefrisør søges. Gerne i KBH.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider