Jeg har også skæv ryg (skoliose) og ulige lange ben. Som hos AmigoCjn og Louisa hjælper ridningen rigtig meget idet musklerne - hvis man sidder rigtigt - trænes lige meget (og meget) i begge sider af kroppen. Med skæv ryg er det jo nærliggende at sidde og indvirke forkert, så det er vigtigt, at din underviser kender dit problem. Jeg fik i et års tid undervisning på en velredet hest af en ridefysioterapeut, så jeg tydeligt kunne finde ud af, hvor jeg skulle passe på med min skævhed. Jeg tror dog sagtens at du og din almindelige underviser kan finde ud af, hvornår du sidder korrekt.
Havde du haft behov for anden behandling end at træne dine muskler, tror jeg, at du havde fået besked af lægen. Korset er en mulighed, der hjælper, men som er meget ubehagelig.
Til sidst vil jeg lige sige, at ridning er godt for muskelopbygningen, men at jeg oplever samme virkning ved eksempelvis løb, hvis du er til det.
Men under alle omstændigheder har du fra nu af en fantastisk, lægeordineret undskyldning for at ride en masse