Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

NEJ NEJ NEJ HVOR UTJEKKET !
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 16:46

Af uransaglige årsager er vores rottweilertæve aldrig kommet i løbetid. Hun er nu 7 år. De sidste dage har hun været særdeles omhyggelig med at rengøre sig selv. Da jeg kommer hjem idag kan jeg tydeligt se små "løbetidsagtige" blodpletter rundt omkring i huset. Har ikke noteret mig det før, måske fordi hundene er så meget ude som de er...

Til sagen: jeg har også en Border Collie - 2½ år gammel - en hanhund - SELVFØLGELIG - og nu bliver jeg bange - TÆNK - om han har nået at "gøre noget ved hende" - hvem f... vil ha sådan en blanding, uagtet at begge forældre indenfor hver sin race repræsenter de bedst avlslinier...og hvor i alverden finder man seriøse hundeejere der ikke bare vælger hvalpen fordi den nødvendigvis ikke kan være en særlig kostbar sag...

ØV ØV ØV ! Håber så meget, at der IKKE kommer "noget" ud af det!

Citat 1. mio. HN'ere: skulle bare lige af med det...

KH

Annette

rigtige piger rider hver dag
boks udlejes i lille privat stald
- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 16:50

hun kan ikke parres i starten af løbetiden. Normalt har de først ægløsning omkring 11-18 dagen efter løbetidens start, men der skal du til gengæld også passe på, for det er bare 5 sekunders uopmærksomhed, så hænger de sammen.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Uheldig blanding
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 16:52

Hvis blodet er mørkt er der ikke sket noget

Hvis det er gennemsigtigt er det bedst at tage til dr.dyr og få afbrudt svangerskabet

Det er ikke hensigtmæssigt at en 7 års får sit første kuld

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 16:56

mystisk hvis hunden aldrig har været i løb, at den så pludselig kommer det

hmm...bliver da en lidt spøjs blandning, kan ikke lade vær med at forestille mig en rottweiler med 'kindskæg' Men mon ikke hvalpene er lige så søde og bedårende, som alle andre små vapsere.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

Købes:

Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450

ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300

0
0
Svar på denne tråd

tak - jeg VED
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 17:02

at der ikke er noget hensigstmæssigt her - slet ikke min manglende forstand og mit manglende tjek på hvad mine hunde foretager sig når vi ikke er hjemme. Jeg VED at han har været seriøst interesseret i hende (tillagde hans parringslyst og interesse en anden tæve i nærheden der er i løbetid), og jeg har kun set hende sige fra overfor ham.

Mit problem er at jeg rent faktisk ikke ved hvor lang tid denne "løbetid" har stået på - og om det er én sådan. (Hundene render ude fra ca. 6 om morgenen til hmhmhmhm - det bliver mørkt).

Jeg går straks på runde i huset og tjekker farver på diverse klatter...

How to afbryde svangerskabet - Jeanette O ? Hvornår skal det ske - senest ?

TAK for jeres svar

KH - en idiot er blevet klogere - !

Annette

- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

og tak
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 17:07

theluny - ja - selvfølgelig bliver de rigtig nuser (NEJ DE GØR EJ - FOR DE SKAL IKKE VÆRE) - det er alle hundehvalpe...

KH og det er ok at grine af en klaptorsk!

:-)

Annette

- direkte til skov...

0
0
Svar på denne tråd

Afbrydning
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 17:10

tæven får en pille hos dr.dyr. der gør at hun abortere

Jeg kan ikke huske om det er inden for de første 24 eller 48 timer efter parring

0
0
Svar på denne tråd

Rolig Adian :-)
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 17:12

Jeg vil bestemt ikke sige, at der fra din side har været nogen form for manglende forstand. Når hun ikke har haft en løbetid i sit 7 årige liv, hvordan pokker skulle man så forvente at det pludselig kom.

I kan jo evt. prøve at have dem i samme rum som I selv er, og så observere dem i nogle timer. Hvis hun stadig siger fra overfor ham, så kan du godt regne med, at hun slet ikke er klar endnu og så må I holde dem adskilt de næste 2 uger, mindst. Men pas på - det er svært, hvis de begge er klar. Det aller bedste ville være, hvis du kendte en, som kunne passe den ene af dem til det er overstået.

Vores første kuld hvalpe kom selvom vi virkelig var påpasselige - og jeg mener virkelig... Det eneste tidspunkt de så hinanden, var når den ene skulle ud og den anden ind og alligevel gik det galt. Jeg talte med en meget seriøs avler, som altid havde påstået, at folk som fik hvalpe alligevel, kunne hun ikke tage seriøst, fordi de ikke passede på, som de skulle. Alligevel måtte hun erkende, at hun selv pludselig havde stået i situationen ikke mindre end 2 gange - så pludselig vidste hun hvor svært det var ;-)

Vi var i den situation, at tæven ikke var "gammel nok", da det kun var hendes 2. løbetid. Men dyrlægen ville ikke anbefale os at afbryde det, hvis hun skulle have hvalpe senere, for det kunne ødelægge for meget for tævens cyklus og hun skulle nok klare det. Hvis hun var en ældre dame, ville det være noget skidt.

Ring og spørg din dyrlæge vedr. en abortsprøjte - han ved bedst.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville få
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 18:33

hende scannet når hun var omkring 25. dage henne (regnet fra nu) og så efterfølgende give hende en abortsprøjte. De abortsprøjter de får så sent er forholdsvis skånsomme for tæven og hun risikerer ikke livmoderbetændelse.

At lade hende få hvalpe ville som du selv siger, være meget usmart og potentielt farligt for tæven, da man kraftigt fraråder at en tæve er mere end 4-5 år ved sit første kuld.

Slå koldt vand i blodet og tag hende så til dyrlægen når han kan scanne hende. Det var hvad jeg ville gøre.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:27

Vores hanhund nåede på en i weekenden...og denne hunhund skal først have sine p-sprøjter når hun er færdig med at være i løbetid..

den skal have 2 stk på 2 dage...de kan gives fra 0-45 dage.

vi giver dem af sikkerhedsmæssige grunde og det er jo vores ansvar...og ejeren vil ikke have valpe da han sidder i kørestol.

0
0
Svar på denne tråd

Altså altså
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 21:29
Krydser fingre for at der ikke er "gevinst"

Christel
(baby pigetøj sælges billigt - se præs.)
(Kravlegård sælges - 100 kr - se præs.)
(Nu, mor til to vidunderlige unger..:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider