Jeg vil bestemt ikke sige, at der fra din side har været nogen form for manglende forstand. Når hun ikke har haft en løbetid i sit 7 årige liv, hvordan pokker skulle man så forvente at det pludselig kom.
I kan jo evt. prøve at have dem i samme rum som I selv er, og så observere dem i nogle timer. Hvis hun stadig siger fra overfor ham, så kan du godt regne med, at hun slet ikke er klar endnu og så må I holde dem adskilt de næste 2 uger, mindst. Men pas på - det er svært, hvis de begge er klar. Det aller bedste ville være, hvis du kendte en, som kunne passe den ene af dem til det er overstået.
Vores første kuld hvalpe kom selvom vi virkelig var påpasselige - og jeg mener virkelig... Det eneste tidspunkt de så hinanden, var når den ene skulle ud og den anden ind og alligevel gik det galt. Jeg talte med en meget seriøs avler, som altid havde påstået, at folk som fik hvalpe alligevel, kunne hun ikke tage seriøst, fordi de ikke passede på, som de skulle. Alligevel måtte hun erkende, at hun selv pludselig havde stået i situationen ikke mindre end 2 gange - så pludselig vidste hun hvor svært det var 
Vi var i den situation, at tæven ikke var "gammel nok", da det kun var hendes 2. løbetid. Men dyrlægen ville ikke anbefale os at afbryde det, hvis hun skulle have hvalpe senere, for det kunne ødelægge for meget for tævens cyklus og hun skulle nok klare det. Hvis hun var en ældre dame, ville det være noget skidt.
Ring og spørg din dyrlæge vedr. en abortsprøjte - han ved bedst.
Mvh
Line