|
|
| opstaldning shetlænder pris |
| Forfatter:  |
Lacos |
| Dato:  |
22-04-2007 21:42 |
|
da jeg nok snart bliver shetlænder ejer forhåbentligt ,ville jeg gerne høre hvad i syntes at er fair pris for opstaldning,jeg sad og fik en snak med min veninde og nogle andre piger om det og der blev en ivrig debat ,  syntes i at man skal betale 1200 som en stor pony .altså med alt indkluderet .
shetlandspony købes ,ska ku gå for vogn kun sjælland .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pris på boks er den samme |
LJR ♣De 3 røde djævle♣ |
22-04-2007 21:45 |
|
Her hos os er prisen for en boks den samme om man har en stor holstener eller en lille shetlænder. Hvis det er fuldpension inkl. foder er den selvfølgelig en anden. Men en boks er en boks, derfor er prisen også den samme! Vi har heller ikke nogen små pony bokse, kun store hestebokse eller folebokse, hvis vi også havde små ponybokse ville de nok være billigere end de store!
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {>
Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11111111111111111 |
Lenette0 (Nancy VD Haar) |
22-04-2007 21:48 |
|
Jeg gør det samme som LJR, uanset hvilken hest er prisen for boksen den sammen.. Lenette
En frieser er et valg for livet opstaldning tilbydes 4*4 boks, skurvogn på folden, 750 kr incl hø og halm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Prisen for at have boksen er vel den samme, men syntes det ville være fair hvis der blev regnet ud hvor meget mindre halm og foder den bruger i forhold til en større pony. 1200,- lyder i mine ører meget dyrt for så lille en pony.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gør vi ikke |
|
|
Ja her bruger vi en anden model. Vi har 2 muligheder her og den hedder : Enten med eller uden foder og enten lille pony,pony eller hest. Jeg synes IKKE, det er fair at tage samme bokspris for en shetlænder, som for en holstener . Selvom den evt tager lige så længe om at blive trukket til og fra fold og fodret. Andre er måske helt uenige men det giver altså ingen kunder at tage samme pris for en lille pony som for en almindelig pony.
Mvh Graven Smuk Velgående Welsh cob sec D tilbyder bedækning ! Lejlighedsvis formidling af Welsh cobs. GOD ALLROUND HEST 5 ÅR TIL SALG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetter |
LJR ♣De 3 røde djævle♣ |
22-04-2007 23:28 |
|
Nu snakker vi kun pris på boks, foder, hø, wrap og halm osv bliver regnet ud efter hvad den skal spise/bruge- hvis vi skal stå for det! Ellers står folk selv for foder, hø og halm. Boks er stadig boks! Men nu har vi heller ikke shetlænder- har haft en, som ejer ikke ville betale boksleje for, så den stod i boks med deres gamle pony. Selvom det er en shetlænder er det ofte, at folk tror at de intet koster at have -og er en andenrangs hest! Det er helt forkert!
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {>
Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selve boksprisen |
|
|
må da være den samme, uanset dyrets størrelse. Foder, hø, halm m.v. er selvfølgelig en anden pris, - men leje af boksen kan der vel ikke gives rabat på - for så ville ingen jo leje ud til de små, hvis de skal tabe penge på det i forhold til, hvis de lejer den ud til en anden pony/hest. mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shetter |
Rhiannon |
23-04-2007 00:13 |
|
Enig i at en boks er en boks. Men da jeg selv har mange shetter, så står mine to og to i en boks... til dem der ikke kan gå sammen, havde jeg plads til at lave nogle små bokse.  Jeg tager ikke det samme.. mine priser er udregnet efter hesten og ikke boksen. Selv om jeg godt kan se at det andet er mere stabilt.
~STALD RHIANNON~ ~True Trust & Time~ Rådgivning Gamle heste/ponyer og mishandlet/vanrøgtet heste/ponyer tages ind Køb og salg af smådyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her hos mig.. |
inger christensen |
23-04-2007 05:40 |
|
ja der er prisen meget lille for så lille en pony. Jeg har jo stadigvæk den lille ponystald, med bokse i shetlænder str. Da de var lejet ud, gav de 350 for boks med halm og adgang til folde. Foder stod de selv for. jeg fodrede og vanede så for dem. 3xdagligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Opstaldet Shetter |
|
|
Jeg har Lille P opstaldet ude sammen med min hoppe. De står begge med fuldpas, masser af foldtid og godt stråfoder. Om dagen går Lille P på fold med en anden lille fyr, mens han tilbringer natten i samme boks som hoppen. De har kendt hinanden siden hoppen var føl og der er ingen problemer. Jeg giver 800 kr. for Lille P for denne ordning. Han optager ingen boks, men der er da arbejde med at lukke ham ud og ind. Muge det han sviner og så spiser han måske ikke meget, men dog trods alt noget  Jeg synes jeg har fået en særdeles fair pris!!! KH Linda
"Du får hvad du giver..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hos mig er |
|
|
prisen for boksen den samme - uanset hestens størrelse. Til gengæld afregnes foder mv. efter forbrug. Men da vores boxleje inkluderer 2 x daglig fodring året rundt (= også ind- og udtrækning på fold i "døgnfoldperioden), opsyn og pasning ved sygdom (dvs. medicinering mv.), daglig oprydning (udmugning på folde) mv., ville jeg nok modsætte mig at "man" stoppede 2 - 3 af de små shettere ind i en boks,- medmindre der blev aftalt en anden boksleje. KH 
Annette rigtige piger rider hver dag boks udlejes i lille privat stald - direkte til skov...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Før vi flyttede hestene hjem til os selv og derfor havde dem opstaldet ude, betalte jeg leje for ponyboks og leje for hesteboks. Altså 2 forskellige priser. Og sådan er det ogås på de større steder i det område jeg boede i før. een pris for heste og een pris for ponyer... Med mindre boksene er lige store både til ponyer og heste, så synes jeg det er urimeligt at skulle betale ens boksleje hvis man betaler både for pony og hest. Her hjemme har jeg bokse i 3 forskellige størrelser, og det kunne aldrig falde mig ind at tage ens priser for boksene, hvis jeg altså var i den situation at jeg skulle have pensionærer ind... Men hvorfor ikke finde et sted den kunne gå i løsdrift?? Der er da flere i dit område der bl.a har islændere der går i løsdrift, og det kunne da være de gerne ville have sådan en lille fyr ind til dem 
Pernille Super dejlig islænderhoppe sælges til godt hjem. Muligt avlsemne. Er ud af "windotfamilie". Vilje over middel. Passet med alt. Skriv for nærmere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere i boks |
Rhiannon |
23-04-2007 11:39 |
|
Adian.: Jeg vil gerne understrege at det kun er mine egne der går to og to i boks.. de andre opstaldet shetter, står i mindre bokse, lavet til dem. Men to og to er super for dem, de nyder selskabet, og er selvfølgelig bundet op under fodring.
~STALD RHIANNON~ ~True Trust & Time~ Rådgivning Gamle heste/ponyer og mishandlet/vanrøgtet heste/ponyer tages ind Køb og salg af smådyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej Rhiannon |
|
|
jamen jeg er helt med. Jeg ville heller ikke ha' noget imod at "proppe" 2 af den størrelse ind i en af mine bokse,- pladsen er der. Men jeg ville opkræve en anden boxleje, da vi bruger så meget tid på at servicere omkring den enkelte hest/pony... Jeg er også helt med på at de nyder selvskabet. Jeg har dog oplevet med min egen Welsh - der kom fra en deleboks, at han var helt "vild i varmen" ved at stå alene. Han nød /nyder virkelig den fred der følger med. Og muligheden for at nusse med andre er der stadig - det er bare henover skillerummene. KH 
Annette rigtige piger rider hver dag boks udlejes i lille privat stald - direkte til skov...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|