Jeg bor i Australien, New South Wales - i den vestlige bydel af Sydney. Her ser (og hoere!!) jeg dagligt disse fantastiske smukke, sindssygt intelligente fugle. Jeg har siden bette pige vaeret dybt fascineret af dem, men min nomade livstil har aldrig vaeret en der ville komme saadan en bandit til gode, og efter at have slaaet roedder i dette smukke land - og set dem vaere det de er bedst til - frie som fuglen - kunne jeg aldrig droemme om at have en i et bur.
- Dermed ikke sagt at nogle ikke trives i menneske haender - de er saa sociale, og selv de vilde ELSKER et godt publikum!
Der er ikke noget bedre end at have fint besoeg i baghaven af en stor flot han der giver privat show, samtidig med at du nyder en kop kaffe, med baby paa hoften. Han ved jeg kigger og han er ikke bleg for at give en dans hen over stakittet, vise hans udstrakte smukke vingefang og skrappe hoejere end hvad jeg troede en fugl kunne. De LARMER!
Der er utrolig mange inde i midtbyen, de syntes at nyde at tilbringe de lysere timer hvor der er noget action og publikum. De er konge over alle de andre byfugle, holder sig sammen i smaa og store flokke, og som de konger de nu er, er du aldrig i tvivl om at de er i naerheden - igen, they make a helloffa' lotta ' noise!! 
Total ynglings oejeblik maa vaere naar jeg er ude og give min 5mdrs soen en trilletur, og ser dem sidde to og to, og nusse hinanden med en kaerlig 'pludren' - helt deroppe i palmen.
Her lige et bette billede af min venindes buddy. Han elsker en bette sludder med hende.
Held og lykke med det ! De er fantastiske dyr og hvis du er parat til at give et saa vaerdigt dyr et godt liv og saetter dig ind i omfanget af saadan en krabat, og STADIG er lige vild med ideen, saa er jeg sikker paa du vil elske selskabet, og omvendt!
Mily