Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At købe en kakadue.
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 20:11

Kæresten og jeg har snakket om at købe en kakadue, men vi aner ikke noget om hvad de koster og hvordan man holder sådan en bedst muligt.

Så hvis der er nogen af jer, der vil fortælle os lidt om hvordan det er at holde sådan en fugl eller komme med nogle steder hvor vi kan læse mere om det, inden vi køber en.

Hvad koster den?

Hvad kræver det at holde den?

Kan man have den i lejlighed osv?

Vi vil gerne være helt sikre på at vi kan holde sådan et dyr inden vi anskaffer os en. Kæresten kunne nemlig godt tænke sig sådan en.

Hilsen Carina

Jeg arrangere kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus er.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 20:45

der er dette link

Som jeg syntes har en meget god beskrivelse af Moluk kakaduen.

På denne side, er det også muligt at finde opdrættere af håndopmadet kakaduer...samt et forum.

men hvilken kakadue vil i have, for der er en del versioner og de svinger meget i priser...

Den mest almindelige er eftersigende denne:

Denne kan du læse om på dette link her

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

Købes:

Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450

ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300

0
0
Svar på denne tråd

Kakadue
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 21:07

Hør lige de andre i opgangen hvad de vil sige til at støjniveauet hæves betragteligt når i anskaffer jer en kakadue og bor i lejlighed!

Det er ikke nok at have viden, man må også anvende den.

Det er ikke nok at have ønsker, man må også sørge for at få dem opfyldt!

Johann Wolfgang von Goethe

0
0
Svar på denne tråd

Vi havde to
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 21:16

Alba kakaduer. og en Ducorps kakadue

Helt igennem alletiders dyr.

Lige oprigtigt HVER gang man kom ind af døren blev der spurgt gennem stuen "Har du det godt?" med en hæs papegøjestemme.

Vi har dog skilt os af med dem, da vi var enige om at selvom de var to og vi havde dem ude hver dag, var det ikke et fair liv at byde dem, som stuefugle. De fortjente et voliere - og det har de nu i deres nye hjem.

Vores to Albaer gav vi 16.000 kr. for. Hannen var håndopmadet - hunnen var ikke. Albaerne er en af de dyreste af kakaduerne - Inka Kakaduer er de dyreste.

Ducorps kakaduen gav jeg vist 6.000 kr for og håndopmadede den det sidste stykke tid selv.

Jeg savner dem af og til - og alligevel ikke de støjede fuldstændigt afsindigt.

Papegøjer kræver en masse indsigt og viden, så sørg for at læse en masse og spørg jer godt for. At være papegøje-stuefugl er langfra altid et værdigt liv.

Sofus:

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

dejlig fugl...men
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 21:27
den kræver tid, håber du har det...og pøj pøj

min veninde havde en som var meget jaloux og "hadet" mænd...og hvis den ikke kom ud skrappet den meget højt.. kun hvis den ikke kom ud. Ellers var den yderst sød,klog, sjov, en meget kærlig papagøje, de er og bliver hurtig jaloux...

"håber ikke du har en kærste"
0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 21:30

vi har haft en grå jaco, og jeg vil sige at hvis man ikke har MEGET tid hjemme, skal man nøje overveje om man vil have en papegøje. De er meget social og kræver meget pasning og opmærksomhed. De skal være ude mange timer om dagen, da den ellers vil kede sigog plukke alle fjerene af..

Vi solgt vores papegøje, fordi den ikke kunne lide vores børn og fordi den krævede for meget af os.. Syntes det var synd at den skulle sidde i sit bur.. De knytter sig også meget til en person og hvis man er lidt bange for dem, benytter de sig af dette.. Jeg var lidt bange for vores Jaco og det gjorde at hver gang den var ude fløj den til angreb på mig..

Jeg ville i jeres tilfælde overveje meget, hvad vil jeg med den, har jeg tid og kunne jeg godt tænke mig en bare fordi synes jeg at det kunne være sjovt at have en fugl der snakker..

Hvis man kun vil have den fordi det er sjovt den snakker, så ville jeg råde jer til at lade vær´.. Det er ikke som at have en undulat.. Den kræver meget mere...

Picasso
0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 21:35
Glemte lige at skrve, at man også skal tænke meget på, hvad man gør hvis man skal på ferie og bare væk en weekend.. Den kan ikke være alene en hel weekend..

Picasso
0
0
Svar på denne tråd

Kakadue
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 20:53

Hej er der nogle der kan hjælpe mig jeg har haft en gultoppet kakadue som desværre begyndte at skrige hele tiden hvis han ik sad på mig så når jeg ik var hjemme skreg han så jeg fik klager fra naboen og måtte desværre så a med han jeg havde haft ham fra hel lille og i 3 år nu vil jeg så købe en og havde tænkt på en Albakakadue eller grå jaco er der nogle der ved om hvor meget de skriger ??? Jeg går hjemme hver dag og har små hunde Håber at i kan hjælpe mig Kh Lislene

0
0
Svar på denne tråd

Papegøjer
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 21:06

Alle kakaduer skriger afsindigt højt! Det er ingen undtagelse med en Alba er jeg helt sikker på.

De er meget krævende dyr, som er MEGET afhængige af deres ejer. Hvis man i starten kæler meget for dem og er meget sammen med dem, og man efterhånden holder op med at være ligeså meget på samme niveau så går det galt. Det kan den ikke forstå og vil derfor skrige for at få opmærksomhed og være sammen med dig. Kakaduer kan være ret vanskelige på det område. Dog gælder det samme i lidt mindre grad for andre papegøjer også.

Jeg har en Grå Jaco, og den er en af de mere stille større papegøjer. Dog kan de godt skrige til hvis de lige synes - det kan jeg skrive under på! En Jaco kræver også meget opmærksomhed og er utroligt intelligent, og en Jaco der keder sig fordi den ikke får udfordringer nok i hverdagen - det ender som en meget støjende Jaco.

Tænk dig godt om inden - du ved hvor galt det kan gå, hvis man ikke får "opdraget" dem ordentligt fra starten af.. så bliver de et problem og man ender med at skille sig af med dem.. Hvilket jo bestemt ikke er optimalt for papegøjen.

www.roseanna.dk

Logo til tryk og hjemmeside

Showgrimer til araber og miniature

Malerier af heste på bestilling

La Troja Ox

..arabisk prinsessehest..

0
0
Svar på denne tråd

Kakadue/jaco
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 21:25

Hej mange tak for dit hurtige svar :) Min kakadue begyngte også kun at skrige forde jeg havde været på ferie i 14 dage hvor han så var hos min veninde so har den hel store kakadue som skred helt vildt så den lærte min det mens den var der så jeg rejser aldrig fra min kommende gøje kun hvis der er en som passer den hjemme hos mig sammen med hundene og som vil ta sig af den :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 10:00

Kaka og jaco´er hører ikke hjemme i lejligheder og små bure. Det burde simpelthen være forbudt. De har lige så meget brug for at strække vingerene som alle andre fugle. Samtidig er de flokdyr, og vil trives bedst med en mage.

Synd og skam at holde 1 i et bur i en stue og da slet ikke i en lejlighed, de skriger ikke bare højt de skriger virkelig højt.

0
0
Svar på denne tråd

Love them!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 11:08

Jeg bor i Australien, New South Wales - i den vestlige bydel af Sydney. Her ser (og hoere!!) jeg dagligt disse fantastiske smukke, sindssygt intelligente fugle. Jeg har siden bette pige vaeret dybt fascineret af dem, men min nomade livstil har aldrig vaeret en der ville komme saadan en bandit til gode, og efter at have slaaet roedder i dette smukke land - og set dem vaere det de er bedst til - frie som fuglen - kunne jeg aldrig droemme om at have en i et bur.

- Dermed ikke sagt at nogle ikke trives i menneske haender - de er saa sociale, og selv de vilde ELSKER et godt publikum!

Der er ikke noget bedre end at have fint besoeg i baghaven af en stor flot han der giver privat show, samtidig med at du nyder en kop kaffe, med baby paa hoften. Han ved jeg kigger og han er ikke bleg for at give en dans hen over stakittet, vise hans udstrakte smukke vingefang og skrappe hoejere end hvad jeg troede en fugl kunne. De LARMER!

Der er utrolig mange inde i midtbyen, de syntes at nyde at tilbringe de lysere timer hvor der er noget action og publikum. De er konge over alle de andre byfugle, holder sig sammen i smaa og store flokke, og som de konger de nu er, er du aldrig i tvivl om at de er i naerheden - igen, they make a helloffa' lotta ' noise!! :D

Total ynglings oejeblik maa vaere naar jeg er ude og give min 5mdrs soen en trilletur, og ser dem sidde to og to, og nusse hinanden med en kaerlig 'pludren' - helt deroppe i palmen.

Her lige et bette billede af min venindes buddy. Han elsker en bette sludder med hende.

Billede

Held og lykke med det ! De er fantastiske dyr og hvis du er parat til at give et saa vaerdigt dyr et godt liv og saetter dig ind i omfanget af saadan en krabat, og STADIG er lige vild med ideen, saa er jeg sikker paa du vil elske selskabet, og omvendt!

Mily

Lyric Sparrow

0
0
Svar på denne tråd

jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 12:13

med alle de andre at de kræver meget plads og opmærksomhed.

En anden ting man skel tænke over inden man køber en papegøje er at den kan blive mega gammel og overleve et menneske, så hvem skal have den når du dør?

Vi når det nok

0
0
Svar på denne tråd

Fylkir
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 13:21

Hej igen jeg bor nu ik i lejlighed men et stort rækkehus med have :) Mily det må være dejligt at ha dem lige uden for døren :)

0
0
Svar på denne tråd

Konrad Lorenz
Forfatter: 
Dato:  17-12-2010 21:27

Skriver i sin dejlige og meget morsomme bog: "På talefod med dyrene" om sin gultoppede, og så vidt jeg husker beskrives dens skrig som "en gammeldags svineslagtning optaget med en god mikrofon"!

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider