Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Godherlig morgen her fra mig
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 08:32

Ja så er det sødnag morgne og stalden er fodret af.

Misse mor kom halsende efter mig og forsøgte højlydt at få min opmærksomhed.

Ja ja, , så måtte jeg jo med ned til hendes rede og hilse på misserne. Men ak, en af ungerne var død. Den var lige fra starten meget lille og jeg havde på fornemmelsen, at i så stort et kuld, ville den nok gå til.

Så morgenen blev indledt med en begravelse af den lille misser, alt imens missemor fik sin morgenmad.

Hun virkede ligeglad og var slet ikke intresseret i at jeg fjernede killingen, nej det var hendes morgen mad hun havde gjort mig opmærksom på manglede.

Solen er endnu ikke stået op, den sover længe og det er den vel ondt. Hvis så bare den lover ikke at glemme os helt.

Om lidt, når mogen kaffekoppen er tømt, ja så skal hestene ud på folden. De nyder at kunne gå ude så længe og vi andre nyder at der ikke er så meget at muge ud .

Det er jo også dejligt, at vi ikke behøver at ride med det samme vi kommer hjem fra arbejde, men kan udnytte de lyse aftner.

Nikitta går jo utroligt godt i øjeblikket og jeg må indrømme, at hendes øgenavn " problemhesten" er taget af igen. Så jeg nyder endnu mere de lyse aftner og den dejlieg varme, som forhåbenligt bliver endnu bedre i løbet af næste uge.

Urtehave, ja det har jo i mange år, ikke været det vi her på gården har brugt tid på.

Men i år ja så skulle det være. Så i går hentede gemalen en kæmpe stor traktor hos en bekendt og fræsede den gamle urtehave. Jeg havde lagt et tykt lag heste møg ud på jorden for et par uger siden, så nu er jorden fin og den første række med kartofler er allerede lagt i jorden. Radiser og persille samt dild og purløg, ja det er også sået og i dag skal salaten såes.

Planer om et par rækker med nye jordbærplanter, ja det har jeg også. Men skal lige finde ud af hvilken type jeg skal købe.

Vi er dog blevet enige om, at størrelsne på urtehaven ikke skal være som før i tiden. Nej det skal være en lille urtehave, som så i løbet af årene igen kan vokse sig stører.

Men en ting skal jeg ud og ha fat på, nemlig rababerplanetr, for det kan jeg slet ikke undvære og squash skal der også plantes og lidt tomatplanter skal sættes op af staldvæggen.

Ak ja, inden jeg ser mig om, er urtehaven nok igen stor og uoverkommelig.

Nå, jeg må da vist hellere se at komme ud og lukke på fold. Kaffekoppen er jo forlængst tømt.

Kan i nu alle sammen ha en herlig lang søndag, med en masse gode oplevelser.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

morgen..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 08:45
Her er der lidt råkoldt.. Kaffen bliver nydt (3 krus).. Søndagen står i familiens tegn, når manden kommer tilbage fra hans job.

Skal i stalden og muge (hurra for snart de kommer på døgnfold). Hestene er ved at blive lukket ud nu, vi har turnus vagter og i hverdagen er der en bestemt der lukker ud/ind.

her har vi også påbegyndt lidt urtehave, skal bla. have jordbær (mums)og kan jeg finde dem der kan vokse i krukker er det bare perfekt, er ved at lave vores dejlige terasse om til en blomster park..

Morgen til alle og herlig søndag.

Jillow

Opdragelse er de voksnes organiserede
forsvar mod ungdommen.

www.vildhesten.dk
0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen !!!
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 08:58

Ja, jeg har været ude og se til vores lille nye føl ( 4 dage gammel), og hun og hendes Mor havde det fint.

De sover inde i boksen om natten og er ellers ude det meste af dagen.

De går dog ind i en af togvognene hvis det regner.

Jeg er bare lidt pylleret, så så længe hun er så lille og ny skal hun sove inde i boksen.

Så er jeg jo sikker på at hun ikke kommer til at rende i hegnet om natten eller på anden måde komme galt afsted.

De andre 2 matroner ( Litbra og Mette) skal jo fole om en måneds tid ca så de går stadig rundt med deres kæmpemaver og ser misundligt til at Sia´s føl er kommet ud.

De er dog kloge nok til at holde sig i modsatte ende af folden for Sia hele tiden, for hun er en hysterisk kælling nu hvor hun lige har fået sådan en fint føl.

Jeg har fået min morgenmad og sidder lige og hygger mig her med mit krus morgenkaffe inden jeg skal igang med dagens gerninger.

Kan i ha en gpd dag allesammen!

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

God morgen
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 08:59

God morgen

Herhjemme står morgendrikken på the og den bærbare computer alt imens vores datter roder i "hele stuen" med legoklodser (ok, overdrivelse fremmer forståelse!!!). Hun hygger sig, det er vel søndag!!!

Senere skal vi over til min søster. Jeg har "lokket" hende med ud på en ridetur (hun er nu meget nem at overtale!!!), og jeg skal ride på min nye hest! Min søster har en islænderblanding opstaldet, og ham har vi lige købt. Ih, hvor jeg glæder mig til en ridetur. Og dejligt at vide, at jeg er blevet heste/ponyejer igen, og jeg skal ud og ride på MIN hest. En helt speciel følelse. Jeg har redet på ham før, men dette er første gang efter vi har købt ham.

Ha´ en superdejlig søndag alle sammen.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 09:09

Her er det nu længe siden det var morgen. Jeg var oppe kl 7, ude at fodre og så afsted for at undervise kl 8. Nu er det bare morgenmaden der venter og så vil hestene nok gerne snart ud..

Hav en god søndag..

Lene

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 13:22
Forsinket godmorgen.

Blev vækket af en veninde som tudede så meget i telefonen jeg ikke kunne høre hvad hun sagde.

Efter et kvarter hvor hun bar hyldede fik jeg at vide en kammerat var død.

Klokken 04.20 i morges, det kan læses på ttv på tv2 side 124.

Det er den 4 kammerat siden oktober der har mistet livet i en bil.

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
My Stile - Your Passion
Medlem af AS (Anonyme Sodaholikere)
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 19:25

Dejligt at i hygger jer .

Jaa , det gør vi jo så ikke :/

For dagen startede med en vild hest som ente ud i en ambulance .

Morfar skulle trække donna ud da de der har de andre heste vaar ved at lave fold bag stalden . Han havde taget donna i grimen , for der er jo ikke så langt ( ) og hun blev bange og begynder at løbe , han sad fast i grimen og hun fik væltet ham og trådt ham på ryggen .. Så nu ligger han på hospitalet og kan kun ligge på ryggen , hverken sidde , løfte hovedet eller stå kan han . Så nu må vi se hvor længe han skal ligge der .

Heldigvis intet brækket .

Så dagen blev noget kaotisk da man havde regnet med en rolig søndag i hestenes tegn .

Kærlig Hilsen

Nadja

Stalden med

Den brogede Plet , Klumserøven Donna , Sure Pony

&

Den skæve Polka Prik

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider