Ja så er det sødnag morgne og stalden er fodret af.
Misse mor kom halsende efter mig og forsøgte højlydt at få min opmærksomhed.
Ja ja, , så måtte jeg jo med ned til hendes rede og hilse på misserne. Men ak, en af ungerne var død. Den var lige fra starten meget lille og jeg havde på fornemmelsen, at i så stort et kuld, ville den nok gå til.
Så morgenen blev indledt med en begravelse af den lille misser, alt imens missemor fik sin morgenmad.
Hun virkede ligeglad og var slet ikke intresseret i at jeg fjernede killingen, nej det var hendes morgen mad hun havde gjort mig opmærksom på manglede.
Solen er endnu ikke stået op, den sover længe og det er den vel ondt. Hvis så bare den lover ikke at glemme os helt.
Om lidt, når mogen kaffekoppen er tømt, ja så skal hestene ud på folden. De nyder at kunne gå ude så længe og vi andre nyder at der ikke er så meget at muge ud
.
Det er jo også dejligt, at vi ikke behøver at ride med det samme vi kommer hjem fra arbejde, men kan udnytte de lyse aftner.
Nikitta går jo utroligt godt i øjeblikket og jeg må indrømme, at hendes øgenavn " problemhesten" er taget af igen. Så jeg nyder endnu mere de lyse aftner og den dejlieg varme, som forhåbenligt bliver endnu bedre i løbet af næste uge.
Urtehave, ja det har jo i mange år, ikke været det vi her på gården har brugt tid på.
Men i år ja så skulle det være. Så i går hentede gemalen en kæmpe stor traktor hos en bekendt og fræsede den gamle urtehave. Jeg havde lagt et tykt lag heste møg ud på jorden for et par uger siden, så nu er jorden fin og den første række med kartofler er allerede lagt i jorden. Radiser og persille samt dild og purløg, ja det er også sået og i dag skal salaten såes.
Planer om et par rækker med nye jordbærplanter, ja det har jeg også. Men skal lige finde ud af hvilken type jeg skal købe.
Vi er dog blevet enige om, at størrelsne på urtehaven ikke skal være som før i tiden. Nej det skal være en lille urtehave, som så i løbet af årene igen kan vokse sig stører.
Men en ting skal jeg ud og ha fat på, nemlig rababerplanetr, for det kan jeg slet ikke undvære og squash skal der også plantes og lidt tomatplanter skal sættes op af staldvæggen.
Ak ja, inden jeg ser mig om, er urtehaven nok igen stor og uoverkommelig.
Nå, jeg må da vist hellere se at komme ud og lukke på fold. Kaffekoppen er jo forlængst tømt.
Kan i nu alle sammen ha en herlig lang søndag, med en masse gode oplevelser.