Står i den situation at jeg tror min kat er gået hen og blevet med killinger...
Egentlig er det min mors kat, men vi er lige flyttet og der er mere ro her hos os.
Vi flyttede 1/4 og så blev hun holdt inde i 15 dage... Hun har altså ikke været aktiv udekat i ret mange dage. Før flytningen var hun meget væk hjemme fra.
Jeg har godt nok gået og synes hun blev lidt rundere, men jeg troede egentlig bare det var af ikke at lave noget og spise en masse dåsemad.
Men nu må jeg sige hun nok er drægtig... ud over at "flæsket" ikke er jævnt fordelt, men meget rundt og mere hårdt en fedt burde være, ja så er hun også hævet/løs omkring patterne.
Hun har tidligere fået 1 enkelt killing - der viste hun ingen tegn på drægtighed, pludselig var der bare en killing.
Jeg har aldrig haft egen kat før - og slet ikke en drægtig en af slagsen.
Har læst mig frem til på netdyrdoktor at hun vil gå drægtig i ca. 9 uger. Først i 5 uge kan de ses på røngten og i 6 uge står der er hun vil være tydeligt større end normalt. Nogen der vil komme med et bud på hvor langt hun er henne...?
Under alle omstændigheder er det mere end 3 uger, men hvor meget mere? Hvornår begynder de er blive så store at det er sikkert at de er drægtige?
Pt. fodres hun med billigt tør-foder og kitte-kat dåsemad... Dette var det nu planen at skifte væk fra under alle omstændigheder, da hendes afføring (og hendes fimser) lugter meget grimt.
Nu kan jeg så regne ud at det skal være et foder til drægtige katte. Hun er 6 år gammel +/- og har altid været vandt til at have billigt tørfoder stående fremme hele tiden og så få dåsemad 1-2 gange dagligt, når hun var hjemme.
Det varierer meget hvornår hun er hjemme, derfor tror jeg ikke at det kan lade sig gøre at fodre i måltider - kan man godt have et dyrere foder stående fremme uden hun foræder sig?
Og hvordan med dåsemad? Må hun stadig få dette som supplement - jeg bruger det blandt andet til at rose hende for at komme hjem (Hun er ikke helt tryg ved hundene endnu)?
Håber i erfarne katte-folk vil give jeres besyv med.
Helle