Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hysterisk eller? (glemte at fodre)
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:33

Nu kørte det jo ellers lige på skinner for Sedoj og mig. Vi havde fundet et godt sted, hvor vi begge blev taget godt imod, og tingene fungerede bare.

Nu er der så kommet ridser i den gyldne overflade. Vi har stået på dette opstaldningssted i 6 måneder. Sedoj får flere og flere småskrammer, og der kommer flere og flere småhuller i dæknerne. Det er dog ikke det, der egentlig p*sser mig af lige nu.

To gange før har de glemt at fodre Sedoj. Den ene gang var aftenmad, og den anden gang var morgenen efter. Ja de havde nok meget om ørene med en masse andre projekter, men alligevel...

I går kom hestene tidlig ind, og Sedojs roepiller var ikke noget at blive færdig + havde jeg skidt, så jeg spurgte om de ville smide roepillerne ind til ham senere, og det svarede de ja til. Derudover stillede jeg selvølgelig også hans morgenmad frem.

Da jeg kommer i stalden i dag (kl. 17), ser jeg så, at Sedojs morgenmad pænt står på muren endnu. Jeg går ind og spørger, men de mener da, at de har fodret. Hvis de har givet Sedoj morgenmad, betyder det så, at han har ikke har fået sit aftens-roepiller i går aftes.

Ja, Sedoj giver laver ikke ballade overhovedet ved fodringstid, og ja, jeg er den eneste i stalden, der fodrer med eget foder, men det blev jo aftalt på forhånd.

Jeg blev så sur og skuffet, at jeg slet ikke fik lavet noget med Sedoj i dag, for det var humøret ikke ligefrem til, og han skal jo ikke straffes fordi jeg bliver negativ over de glemmer at fodre ham.

Jeg plejer at sige 3 strikes, and I am out of there, men jeg vil dælme være ked af, at flytte igen. På den anden side vil jeg heller ikke finde mig i, at Sedoj ikke får sin mad.

Jeg sidder så bare her og føler mig lettere hysterisk, men samtidig føler jeg, at det er fuldstændig berettiget - hvad siger I? Det er i gennemsnit en gang hver anden måned, at de har glemt at fodre ham.

Jeg vil bare finde mig et hesteparadis til min lillle dreng, hvor han ikke bliver glemt, bare fordi han ikke gør så meget væsen af sig... Men det er åbenbart en umulig opgave.

Det er ikke første gang, at jeg oplever manglende fodring, men jeg har også været udsat for manglende udlukning, manglende telefonopkald i forbindelse med kolik og mange andre ting på andre opstaldningssteder.

Derudover har jeg også fået fortalt, at de en gang har beholdt Sedoj inde, uden at jeg havde fået noget at vide, som selskab til en anden hest i den anden ende af stalden. Jeg bliver bare så irriteret. Selv om jeg har ham opstaldet ude, så vil jeg da gerne vide, hvad der sker med min hest.

Pyha jeg er rasende lige nu, og jeg fik ikke engang så meget som et undskyld, men derimod tjansen med at lukke heste ind fra folden...

Venlig hilsen Susanne og Sedoj
Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:41

hej.

jeg syntes ikke du er hysterisk. de skal da huske din hest når de har sagt det.og de kunne i hvertfald godt give dig en ondskyldning. jeg forstår godt du er rasende. har du mulighed for at have din hest stående hjemme. for så var det da en bedre ide end at la hesten stå et sted hvor den bliver glemt

men jeg håber det odrer sig

-Kristina

0
0
Svar på denne tråd

flyt ham..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:43

hvis ikke de kan fidne ud af at fodre ham som aftalt, ja så må du finde et andet sted.

det er jo ikke alle heste, der lige som herman her hos os, starter med at snakke højlydt, når han ser lyset blive tændt i stuehuset og ved det er tid for morgen mad.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Nej ikke hjemme...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:47

tror ikke naboerne vil blive så glad for at vi har Sedoj gående i haven - bor i et villakvarter sååå... Desværre for vil dælme gerne have ham hjem, men så skal pengene til gården lige være der først...

Det mest "irriterende" ved Sedoj, er jo, at han bare står og kigger, og når der så ikke kommer noget i krybben, så går han i gang med at spise halm/hø, for så skulle han jo ikke have mad i dag. Hvis han da bare kunne sparke til bokslågen, så den faldt ned...

Min lille dreng...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op.
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:47
Jeg kan sørme godt forstå du er noget arrig. Og det er da lige lovlig groft at de ikke siger undskyld. Der hvor jeg står har de glemt at fodre min én gang hvor han ikke var i stalden da der blev fodret, men der er lige 149 andre heste der skal have mad så selvfølgelig kan det smutte, og han fik sin aftensmad da jeg sagde det til personalet. Hvis min stod i boksen skulle han nok gøre opmærksom på at han ikke havde fået sin mad.

Det kan jo være svært at huske alting når man driver et sted, så hvis du ellers er glad for stedet og menneskerne så synes jeg du skal blive hvis ikke det bliver værere. Men på den anden side er det jo også irriterende at du ikke får at vide hvad der sker med din hest.
Jeg synes på ingen måde du er hysterisk, men at du bekymre dig om din hest og dens ve og vel.

mange hilsner Nina

Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest

Malik, min bedste heste-basse
0
0
Svar på denne tråd

149 heste, så kan det måske smutte...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:49

men her i stalden er der 10... Men hvad er ikke værre? Skal jeg bare acceptere, at han en gang hver anden måned ikke får mad eller?

Men er da glad for, at der forståelse for mit hysteri. Det er jo min guldklump det går ud over...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:56
ville få den rykket et andet sted hen hvis jeg var dig. . .!
0
0
Svar på denne tråd

jeg har da
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 18:59

stået et par små steder hvor det er glippet, sågar to steder hvor min hest har fået en anden hest´s foder, jeg tog det rimeligt okay, mht at dne blev glemt "@!#$ happends" (mm. det sker tit) men var noget irriteret over hun havde fået noget andet foder, men kunne ikke give nogen skylden da det var forskelligt hvem der fodrede- det havde nok heller ikke hjulpet på sagen at kunnet udpege nogen.

Men kom ud med din irritation,sig det til dem, Det lyder som om du ellers er rigtig glad for stedet-

Jeg er nok den person som aldrig bliver tildreds/glad for at have min hest ude, håber snart at kunne få hende hjem, så jeg selv kan bestemme alt :-D

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved da
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 19:17

ikke om jeg synes du ligefrem er hysterisk. Kan da godt forstå, at du ikke synes, at det er iorden, at han ikke får sin mad. Det ville jeg da heller ikke synes var iorden.

Men som jeg læser dit indlæg, er der mange andre ting end de to manglende måltider, som pisser dig af??

Jeg går ud fra, at du har henvendt dig til ejerne af stedet om disse ting?? Jeg kender det selv fra det sted min hest står, at får jeg ikke spurgt ind til hvorfor de har gjort, som de har gjort, så går jeg og "gemmer" på de irriterende og dårlige oplevelser. Og så ender jeg med samme følelse i maven og hovedet, som jeg tror du sidder med nu?! Og det er ikke fedt at bekymre sig om sin hests velbefindende.

Jeg skal ikke kunne svare dig på om du skal flytte eller ej, men du bliver nødt til at gøre noget ved irritationsmomenterne. Og kan du ikke få tingene gjort, som I har aftalt, og som du sikkert også betaler for?!, så ville jeg kigge mig efter et andet sted.

Jeg har selv fået nok, og flytter min hest i Juni. Ikke noget kriseramt og uvenskab, men jeg har også bare fået nok af brudte aftaler og urimelige krav. Mit hesteliv handlede mere om at få logistikken i stalden med ejernes heste til at gå op, end det handlede om at ride på egen hest. Og så blev det altså træls ...

Så tilbage til main-issue; Jeg læser dig ikke som hysterisk, men som en ret meget irriteret heste-ejer og opstalder. Og med god grund, synes jeg.

Held og lykke med at løse situationen

/Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 19:20
ka udemærket forstå du er blevet hysterisk ,jeg ville heller ik gå på kompromi med min hests mad når man køre fra stalden i god tro om at den få sit foder man glemmer jo heller ik at fodre sine børn , syntes at det virker så ligegyldigt fra gårdens ejere ,jeg havde sagt til dem på en pæn måde at det ka jeg ik acceptere at de glemmer at fodre din hest.

shetlandspony købes ,ska ku gå for vogn kun sjælland .
0
0
Svar på denne tråd

Jo jo - jeg har skam snakket...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 19:21

med dem, og de to sidste gange var jeg da også mere nede på jorden, men jeg fik allerede dengang sagt, at det vil jeg ikke finde mig igen.

Jeg går ikke og gemmer på tingene, for det får jeg ikke noget godt ud af...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

glemme at fodre
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 19:32

det MÅ bare ikke ske, jeg syntes det er utilgiveligt.

Jeg har i snart 10 år haft heste hjemme også andres, og det er ALDRIG sket her, og det må virklig ikke ske. Din hestes tarmsystem har slet ikke godt af det, så uanset om han gør opmærksom på sig selv eller ej, skal han da have sin foder.

Jeg skal indrømme at jeg overhovedet ikke kan forstå at det kan lade sig gøre, mine heste skal da foderes i samme række følge hver dag, og så er det altså lidt svært at overse en, når det er en rutine hvordan boksene bliver taget.

har du mulighed, skal du da flytte ham, det syntes jeg slet ikke kan diskuteres. Jeg kan forstå at du første gange har tænkt - okay vi er alle mennesker og mennesker kan fejle, men det må jo så hellere ikke ske igen.

Så find du hurtigts mulig et andet sted, eller find ud af om de virklig vil stramme sig meget an.

Held og lykke med det, jeg håber du finder en løsning der er holdbar for både dig og Sedoj.

Hilsen Marianne

100% stabil III pony sælges - Jolly - se præsention

0
0
Svar på denne tråd

det er IKKE acceptabelt...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 19:35

Nej det er ikke. Hvis I har en aftale om at hestene bliver fodret, så er det altså ligegyldigt om du så fodrer med guldstykker og ikke almindelig havre - hesten skal fodres HVER gang.

Jeg var blevet tosset, hvis det skete så jævnligt, som du siger. En enkelt gang kan det glippe for selv den bedste; men hver anden måned?!

Jeg synes ikke, du er hysterisk. Hesten skal såmænd nok klare det, men det er ikke acceptabelt, at andre skulker på deres ansvar, når det drejer sig om heste, der ikke er deres.

Sådan er dét bare. Håber moralen ændrer sig på dit opstaldningssted, ellers må du jo give dem et spark? ;)

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

sjælefred
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 20:27

Hej Susanne,

kan godt forstå du bliver frustreret. Man betror jo sit kæreste eje til andres varetægt. For mig handler det meget om tillid - jeg orker ikke at have mine heste et sted, hvor jeg skal bekymre mig om dem, når jeg ikke er der. Jeg ville flytte hesten, hvis det begyndte at påvirke min sjælefred.

Vh line

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 21:04

Ja jeg har prøvet noget lign.. eller måske ikke så slemt.. have hypsen opstaldet i 6 md.. betalte overpris ifht standen af stalden osv... en hel måned--ja en hel md, fik hestene ikke andet end gammelt brød og hø..

utroligt hvad folk bilder sig ind..

meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 7000.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd

Ud af vagten
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 21:50
Jeg var flyttet med det samme, man glemmer ikke at fodre en hest eller noget dyr overhovedet. Det er dybt uansvarligt

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

Jeg er stadig mig, kun navnet er ændret:o)

0
0
Svar på denne tråd

tosset
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 22:01

Jeg ville blive mindst lige så tosset over at finde ud af at min hest ikke har været ude. Han skal ikke bruges som selskabshest. Dem der har behov for en sådan kan bruge hinandens heste indbyrdes..

Camilla og Garcon

- den lille hest med den store personlighed

0
0
Svar på denne tråd

Flyt ham...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 22:03

...du har jo mistet tilliden til stedet...og det er ikke fair overfor hesten.

10 heste er altså ikke mange at holde styr på. Det må da kunne lade sig gøre at give alle foder.

Kan de love dig det ikke sker igen, så giv det en chance mere, men hvis de virker som om det ikke er et større problem, ja- så er der i mine øjne kun en vej.

Nååå...hvor er det altså synd for ham, står bare der og finder sig i det.

Et menneske der hviler i sig selv, har IKKE brug for at "vise" sig. Citat: J. Møller.
Mange hilsner fra Anne :)
0
0
Svar på denne tråd

Det var aldrig sket i en HitAktiv stald
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 22:35

så jeg synes du skal flytte Smukke Sedoj ud til Qidar og mig

Vi har både bid- og bomløse samt barfodede heste og sørme om ikke også der er et par "fattesvage" imellem (jeg selv er jo holdt op...)(men kan lokkes indimellem)(så jeg er vist også lidt fattesvag )

Spøg til side : 3 gange er 2 for meget - og hvis de ikke engang mener at der er grund til at blive sur...så er det så ganske afgjort ikke stedet for Sedoj.

Jeg håber du finder en løsning - lad mig nævne Herlev som en excellent mulighed?

Kh Pia

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar allesammen...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 23:05

Jeg må jo ud på markedet og se, om der findes et lille hesteparadis til Sedoj og mig derude et sted. Vi kræver ikke så meget, men Sedoj vil dog gerne have sin mad hver dag.

Ja en Hitaktiv stald står højt på ønskelisten, men der er lidt langt til Herlev - desværre... Jeg bor i hvertfald i Midtjylland, og kan se på postnummeret, at det nok ikke lige er Jylland du er i Piamtt...

Nå men det skal jo ikke gøres til en annonce, men er der nogen der kender et godt sted i 8800 området, så må I da gerne smide en besked...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 22:29

Jeg har tænkt længe og grundigt over tingene, og det er endt ud med, at Sedoj nu bliver flyttet hurtigst muligt. Det tror jeg er det bedste, selv om knægten er blevet flyttet lidt rigeligt rundt efter min mening, men denne gang skulle gerne blive den sidste.

Jeg har fået en venligt tilbud af Birkelund Arabians, men da jeg skal med bus rundt, så kom det til at knibe. Jeg har også været ude at se på en lææææækkker løsdrift med så meget natur, at Sedoj ville komme i form bare ved at gå på folden, og skoven lå lige i baghaven. Men igen er jeg afhængig af offentlig transport, og det betød, at jeg kun ville få 45 minutter ude ved Sedoj i hverdagen, og det kan jeg bestemt ikke leve med.

Andre steder jeg har undsersøgt gav mig igen for lidt tid ude ved Sedoj eller hjemtransport på 2½ time, og det ville jeg blive træt af i længden.

Men nu fandt jeg så stedet! 5 kilometer fra mig, så nu kan jeg bare springe på cyklen, når jeg har lyst til at komme ud til knægten. Der er 2½ kilometer til skov, og så er der en indhegnet ridebane, så jeg kan arbejde med Sedoj løs, og få lov til at lege med ham igen. Det er bare lækkert.

Stråfoder på vinterfolden, og rigeligt af det. Samme indstilling til fodring (ja hestehold i det hele taget), gode store lyse bokse med masser af plads på staldgangen. Og så er boksene åbne i fronten, så Sedoj kan stå og kigge ud. God sommerfold er der også, og to unge legekammerater til Sedoj, men de er godt nok 10 centimer større end ham. Og så er hele pakken til en god pris.

Så alt i alt glæder jeg mig bare til at han bliver flyttet, så jeg kan få ro i sindet igen.

Vores nuværende opstaldning er som sådan god nok, men jeg orker ikke at have Sedoj et sted, hvor jeg er bekymret for ham. Der skal være ro på den afdeling, og sådan er det bare...

Tusinde tak for jeres svar og input, der har hjulpet mig til at finde ud af, hvad jeg nu skulle gøre...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

syntes nu det er lidt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 23:46

hys hvis det er sket med 2 mdr mellemrum

Det med dækkener og foldskader kan jo ske alle steder (medmindre de går mange heste på enormt dårlige folde er jo jo ikke stedets skyld)

så hvis det er 1 enkelt fodring der ryger hver anden mdr... det er jeg altså kold overfor. bare det ikke er flere fodringer i træk og ofte.

At de tager hesten ind som selskab en enkelt dag er der da heller ikke noget galt i (det er jo meget rart hvis det også bliver gjordt omvendt :-) ) det syntes jeg da er staldejers ret, hvis der er en god grund til det og det ikke sker ofte.

Roepiller, de glipper vist somme tider i de fleste stalde, igen... bare det ikke er for ofte.

Hvis man absolut vil have fodret på klokkeslet, være sikker på hesten bliver tjekket i hoved og bag hver dag samt vide hvornår den kommer ind/ud, drikker, vrinsker osv er der nok ikke meget andet at gøre end at have dem hjemme. (eller betale for de dyre steder med staldpersonlae, og det er jo heller ikke en garanti)

de ting du fortæller her var ihvertfald nogle "fejl" jeg godt kunne acceptere hvis alt andet ellers var godt.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Held og lykke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 09:13

Jeg har jo fulgt dig og Sedoj længe og jeres flytninger og bekymringer. Jeg har jo selv flyttet nogle gange. Har prøvet at aftenvagten et sted ikke kom, så hestene fik hverken aftensmad eller blev lukket på stald om natten

Jeg tror vi flyttede nogle lunde samtidig sidst, og jeg er bare SÅ glad for mit nye sted. Når man først har prøvet at stå et sted hvor man er HELT tryg hver gang man forlader stedet og det hele bare er 100% i orden, så kender man denne helt specielle følelse. så ja, selvom han er blevet flyttet en del, syntes jeg det er rigtigt at gøre det igen.

Vi vil dem jo det bedste og det betyder måske en del rokeringer før det lykkes, men bare det hver gang er til det bedre så går det nok.

Held og lykke

Tjek lige min hjemmeside
Tror på en vej frem uden vold!

Akademisk er vejen for os!!

0
0
Svar på denne tråd

Sjanna...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 09:58

Ja det er måske lettere hysterisk - og dækken og foldskader er da heller ikke min store bekymring, for han er jo en drengerøv, og der vil ske ting og sager. Det jeg kigger på, er at tingene eskalerer ude på folden.

Angående fodring, så er det sket således, at jeg en dag kom i stalden, hvor han hverken havde fået aftensmaden eller morgenmaden. Det kan være, at de bare havde smidt en skovlfuld korn ind til ham, hvilket jeg ikke ligefrem synes det gør tingene bedre, da han ikke er vant til at få korn.

Sedoj får roepiller og kraftfoder på en gang. Det er to bøtter der står oven på hinanden, og med sedler på til morgen middag og aften.

Her sidste gang så er havde han slet ikke fået sin morgenmad. Og roepillerne fra aftenen før, var måske givet om aftenen, måske om morgenen - ingen ved og ingen vil fortælle.

Et er, at han ikke har fået sin mad. Han kan som sådan godt undvære en portion mad, da han er ikke ligefrem er mager. Men det er dælme ikke godt for deres fordøjelse at miste måltider i ny og næ. Hvem skulle have betalt evt. regninger i forbindelse med evt. kolik ? Ja det var jo nok blevet mig. Jeg betaler for at have Sedoj opstaldet, og ydelsen med fodring er med i det, som jeg betaler for, så derfor bør de da fodre ham. Jeg får jo ikke taget 2-3 kr. af i regningen, når de har glemt at fodre.

Det kan kikse, men når man nu alligevel kan fodre 9 andre heste og glemme en, så synes ejg, at der er noget galt. Specielt da han også står mellem 2 andre heste, der havde fået foder.

Hvis jeg havde fået at vide, at det ikke var sikkert, at de kunne huske at fodre ham, når han nu skulle have sit eget foder, så kunne jeg have sagt og gjort noget. Men fodringen var netop en af de ting, som jeg påpegede, da jeg et andet sted flere gange kom i stalden kl. 2 om eftermiddagen, og hestene hverken havde fået morgenmad eller var kommet på fold.

Angående at tage min hest ind som selskab, så er det noget, som jeg selvfølgelig godt kan se et formål med, hvis jeg nu bare havde fået besked. Og ikke mindst hvis hestene ligefrem var sidekammerater. Men nej han stod inde ved en anden hest, der slet ikke reagerede på, at han var der inde, da den faktisk ikke kunne se ham. En hest der moslede rundt i boksen, vrinskede osv. Hvorfor skulle han dog stå inde, når det nu ikke havde noget formål ?? Og hvorfor ikke bare lige give en besked, at det nu var Sedojs tur til at blive inde og holde den hest med selskab. Det ville tage to sekunder, og de ville blot få et "ja selvfølgelig" fra min side. Det er ikke en staldejers ret at bare gøre et eller andet med min hest. De har ikke brugsretten over ham, og jeg vil i det mindste informeres om tingene.

"Hvis man absolut vil have fodret på klokkeslet, være sikker på hesten bliver tjekket i hoved og bag hver dag samt vide hvornår den kommer ind/ud, drikker, vrinsker osv er der nok ikke meget andet at gøre end at have dem hjemme. (eller betale for de dyre steder med staldpersonlae, og det er jo heller ikke en garanti)"

Jeg vil ikke have min hest fodret på klokkeslet, men jeg vil gerne have at han får sine 2-3 måltider om dagen. Jeg behøver ikke at vide, hvad klokkeslet min hest kommer ind og ud fra fold, men jeg vil gerne have at vide, hvis han skal stå inde i en hel dag uden ekstra stråfoder.

Og nej accepterer ikke, at min hest bliver glemt, for jeg glemmer ikke deres heste, når jeg hjælper med at tage ind, muge ud eller strø.

Når man nu alligevel er i stalden og i gang med at fodre 9 andre heste, så kan jeg ikke se problemet i at huske den 10., som ikke engang står i en endeboks eller noget i den stil.

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Awina...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 10:03

Mange tak... Ja man flytter jo ikke for sjov skyld. Og jeg vil aldrig flytte til noget, som jeg mente vil blive værre end det vi kom fra.

Han er jo heldigvis ikke en vanskelig hest at flytte, men det giver jo lidt stress hver gang for os begge. Jeg håber virkelig det lykkedes denne gang, men det har jeg jo også gjort alle de andre gange.

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 10:19

Jeg kan godt forstå din reaktion. Jeg havde gjort det præcis samme. Jeg har aldrig oplevet min hest ikke har fået mad medmindre han har været bedøvet eller sådan, så han ikke må få mad.

Jeg har ikke stået ret mange steder hvor jeg har haft noget at klage over, undtaget det sted hvor jeg står nu - som jeg så er på vej væk og tilbage til det gamle - jeg gider ikke firkantede gamle sure tanter, der lever efter et urimeligt regelsæt.. hvor hesten kun er på fold 2 timer om dagen, det er for meget for mig i længden.

Jeg glæder mig til at komme tilbage til der hvor jeg har stået 1½ år og været godt tilfreds. Her er der nemlig intet at klage over og er der problemer kan man da være sikker på at den familie der har hestene løser det. De er så flinke, og ja, hesten er på fold 7-16 hver dag året rundt - uanset vejr og vind..

Her er der mulighed for også at have hesten løs på ridebane og de er ved at lave roundpen på folden.. Så det skal nok blive godt..

Forstår din reaktion. Vil have gjort det selvsamme..1

Det væstenligste er usynligt for øjet - kun med hjertet kan man rigtigt se.
- Den lille Prins -

Horsemanshipkursus i Østjylland søges, gerne ved Jasmin Scrase eller lign.

0
0
Svar på denne tråd

Men ja jeg er generelt hys med...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 10:19

min hest... Man må ikke sammenligne børn og dyr, men hvordan ville mange mon reagerer, hvis de kom og hentede deres barn i børnehaven eller dagplejen, og denne så havde glemt at give barnet sin madpakke, men alle de andre havde spist ??

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

hysset?
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 10:39

Jeg har også oplevet glemte fodringer, en hest der blev lukket på fold fire timer i stedet for en (i indgræsningsperioden) og andet godt. Det drejede sig om en mavesyg hest, så jeg var drønende hysterisk.

MEN min hest skulle også have så speciel behandling, at det kunne være svært for ejere og staldpersonale at huske det hele. Der skulle de jo så bare have sagt inden, at det ikke kunne lade sig gøre, men mon de ikke har troet, at det kunne det?

Jeg tror, at man skal finde et sted, hvor de basale ting ligger så tæt på den "religion", man nu selv dyrker og hvor hestene - i den ordning som stedet nu engang tilbyder - bliver behandlet så tæt som muligt, som man gerne selv vil have det. Så ER det altså lettere at huske på for dem, der sørger for det daglige praktiske.

Med min hest erkendte jeg, at rideskolen ikke kunne håndtere de ekstra fodringer og daglige flytten fold af min hest og betalte en pige for det, og det var en rigtig god ordning.

Om man så skal flytte? Det er svært. Man risikerer at komme fra asken og i ilden, fordi ejerne det nye sted også kommer til at love for meget. Det har jeg prøvet nogle gange, selv om jeg inden har understreget, at jeg kun vil loves ting, som de er 110 procent sikre på, at de kan holde, fordi at jeg så kan forholde mig til, hvor jeg skal "lappe" henne - og om jeg kan det.

Jeg håber, at det nye sted lige er dig og sedoj :-)

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

utroligt
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 11:18

Hej Susanne og Dojse,

det er da helt utroligt så uheldige i er ind imellem, jeg har jo tilbudt dig at du kan komme ned til os, og du må endda også leje en lejlighed

Men lækkert at i har fundet et sted, og du er ikke hysterisk... dit foder er i særdeleshed vigtigt, og forstår dig til fulde.

Ringer snart til dig ang. møde

Hestemassage tilbydes for 125 kr + kørsel (elevpris)

Foderplaner udarbejdes for 175 kr. inkl. 12 ugers tjek.

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa Alice...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 11:22

Jamen det var jo også alletiders tilbud, hvis det ikke lige var fordi, at jeg gik i skole i Viborg

Men nu får vi ihvertfald mere plads at arbejde på, så meget kan jeg sige...

Glæder mig til at høre fra dig...

Se vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider