Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Puha - stakkels barn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 09:53

Hvorfor er der bare nogen, der ikke burde sætte børn i verden...

Min søn er knap 15 år og har en kammerat på samme alder. Den sødeste, mest venlige og høflige dreng, jeg længe har mødt. Hele påskeferien tilbragte han hjemme hos os, og jeg undrede mig over ikke at blive kontaktet af hjemmet, når nu han var "boede hos en fremmed familie" så længe. Spurgte ham flere gange, og han sagde, at det var ok for hans mor og hun var tilfreds, bare hun vidste hvor han var.

I mandags ringede min søn så og fortalte, at moderen havde smidt drengen ud hjemmefra efter en (ifølge drengen) meget banal episode. Jeg blev selvfølgelig målløs og spurgte, om ikke det måske var lidt overdrevet. Det viser sig så efterfølgende, at det bestemt ikke er første gang det sker. Sidste gang kontaktede hun overhovedet ikke sønnen i over 3 måneder og drengen blev af socialforvaltningen anbragt i en plejefamilie. Der er en far, som han kommer lidt hos, men faderen har vist sit at slås med og kan derfor kun tage ham en weekend indimellem. Hjemme hos moderen er der to yngre søskende, hvoraf den ene er i aflastning hver weekend og den anden i familiepleje og kun hjemme 2 weekender om måneden. Min søns kammerat har i sit knap 15 årige liv været i 2 forskellige plejefamilier, aflastningsfamilier, 2 forskellige børnehjem og på døgninstitution.

Efter en lang snak med drengens sagsbehandler i tirsdags er det så blevet besluttet, at indtil videre bor drengen hos mig, til der falder lidt ro over det hele og socialforvaltningen finder ud af, hvor de skal placere ham. Jeg har sagt, at det er bedre de giver sig tid til at finde en holdbar løsning og at jeg nok skal tage mig af ham imens. Han skal ikke kastes rundt forskellige steder indtil der findes en permanent løsning.

Jeg har bare så ondt af den stakkels dreng. På grund af hans rodede liv, gik han på et tidspunkt et år om i skolen. Det betyder, at han faktisk skal konfirmeres her den 20. maj, men den begivenhed er aflyst fra moderens side, og han var noget ked af det i går, da de i klassen skulle skrive takkesang, for han havde jo ikke noget at bruge en takkesang til. Jeg har mest lyst til at holde en konfirmationsfest for drengen, men det har jeg jo ikke råd til og mulighed for - men gud hvor mit hjerte bløder for ham.

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

stort hjerte
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:00

Det er trist at læse om drengen og hans "familie". Men hvor det varmer at læse om dig og dit overskud til at hjælpe. Et stort hjerte må der til. Stor respekt og godt gået...

Håber alt ender godt!!!

Rikke Kargo
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:05
hvor er det skønt at der findes mennesker som dig ,har selv en tennager datter på snart 17 og hun har også tit veninder sovendene som også har problemer hjemme og bare overnatter uden kontakt med deres mødre , de har ingen tider eller noget rigtigt netværk om dem og jeg siger altid ja hvis de ingen steder har at være .det er jo i forevejen ik nemt at være tennager og de ka nemt rode sig ud i noget snavs ,men her er altid en seng hos os .håber at de finder en god løsning for han bliver glad for .

rolig sød pony der ka gå for vogn købes ,billigt ,godt hjem med fold hverdag.
0
0
Svar på denne tråd

åh hvor er det synd
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:09

for sådan en knægt og ja der er mennesker der aldrig burde have haft børn.

Et stort skulderklap til dig for at tage dig af drengen. og mht hans konformation, ja så ved jeg kommunen giver tilskud/betaler et tilskud til den slags, så du kan da høre om mulighederne for det??

Og elelrs lave en fest hvor alle kommer med lidt hver især?

Det behøver vel ikke være den helt store vilde fest og jeg er sikker på du ville møde opbakning omkring en sammenskudsfest.

Mvh gitte

circle Y sælges eller byttes til crates

Er konverteret til western

Timaru er hjemme!

tak Dina

0
0
Svar på denne tråd

Arme knægt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:10

Arme knægt! Du har så evig ret i at der er nogle mennesker som ikke burde have børn (eller dyr). Og hatten af for dig, du er et godt menneske Jeg håber at alt ender lykkeligt.

Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden.

Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).

0
0
Svar på denne tråd

æhhhmhmmm
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:11

måske skulle du holde en lille fest så han aligevel for noget.

eller sig til komunen at de kan få lov og betale den.

Blackie

hedder den skønhed som skal blive min:D

0
0
Svar på denne tråd

Øv hvor bliver man...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:15

... harm når man hører sådan noget:( Og så tænker man på hvordan det skal gå ham senere hen:(

Hmm der er en der forslår en fest hvor alle tager noget med. Var det måske ikke en mulighed? Synes faktisk det er en genial ide og jeg er 100% sikker på at drengen vil være dig evigt taknemmelig for det.

Men tager hatten af for dig at du har åbnet dine døre for ham:)

Knus Tina

Tak for sangen og tak for alt.
Floating in a sea of darkness, days turning blue, a vivid fantasy, a vision of you

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:23

stakkels stakkels dreng... blev også får ca. 1½ år siden ringet op af en grædende veninde der var blevet smidt ud af sin mor, i regnen kl. @!#$ om aftenen, i cowboy bukser og en t-shirt. Mine forældre og jeg hentede hende så, og hun boede hos os i ca. 2 mdr. så havde hendes far (som var blevet smidt ud ved samme lehlighed) fundet en lejlighed de kunne bo i... jeg var så glad for at mine forældre gad hjælpe og have en ekstra boende... det var ligefør de inrettede et værelse til hende... eller hun havde næsten sit eget, et rum med en seng og et tøjsskab... desuden hentede min mor engang imellem hende i byen eller også tog min far hende med fra arbejde når han kørte hjem selv...

Vores største had

tilhøre de mennesker vi holder allermest af,

for de er, de eneste der kan give os alt,

og alligevel nægte os det.

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:38

hvor er det forfærdeligt at høre. Tænk sådanne svigt den stakkels dreng kommer til at have med i bagagen resten af sit liv .

Men jeg tager også hatten af for dit overskud og din omsorg for drengen. Det vil helt sikkert også være noget han kommer til at huske i sit liv fremover; at der rent faktisk var nogen der var der for ham og som ville have ham.

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina og Luna

Kender du en der skal giftes?

Tylstrup rideklub tilbyder ridetime ifb. med polterabends.

Se min præs.for pris og info

0
0
Svar på denne tråd

hold op
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:43

hvor bliver jeg gal når jeg hører sådan noget. Jeg er alene med 3 børn og det fungerer fint, har god kontakt med dem og håber det varer ved. kunne ikke forestille mig det anerledes.

Der er nok alt for mange der er ligeglad med deres børn, det så synd.

Syntes du gør det godt, bliv ved med det.

Mona

Den der har evnen, forpligter sig.

0
0
Svar på denne tråd

Det var det
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:48

Som for flere år siden, gjorde at vi tog en vigtig beslutning.

Før vi flyttede til Lolland, boede vi i et socialt belastet område hvor jeg arb med samme slags børn. Mit forhold til børnene gjorde at jeg tit tog dem med hjem når de ikke havde det godt, da det jo var venner til vore egne børn. I dag er vi plejefamilie, og har haft flere forskellige børn. Det er dejligt at kunne gøre en forskel og give børnene det de mangler, som regel faste rammer og tryghed.

Jeg tager hatten af for dig LineG, for det er ikke altid nemt at tage et fremmed barn ind i familien. Jeg ville i dit tilfælde helt klart høre kommunen om et evt tilskud til konfirmation, kan det ikke lade sig gøre, så lad drengen blive konfirmeret og hold en god middag bare for jer selv. det giver ham osse en fornemmelse af "ikke at være droppet".

Mvh Ann

Transport af heste tilbydes i lastbil, maks 5 heste.

Hestebokse udlejes, skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

hold da op
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:50

bliver helt ked af det på hans vegne!

dejligt at høre, at du har tid og overskud til et ekstra medlem af familien i en ubestemt periode!

jeg håber for både dig, ham og din søn, at du trådte til "i tide", således at han ikke "tabes på gulvet"!

trøstekram herfra til både dig og ham...

Pia's Piger:

Jeanette og Foxy Little Lady

Mette & Firhøj's Ma Cuba

Katrina & Bacardi

Line & Bonanza

Freja & Pan

Kender du en pony ved navn Pimpernel?

sort/grå med stjerne?

alt har interesse!

0
0
Svar på denne tråd

Forvirret
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 10:55

Hvor må den knægt da være omtumlet efterhånden.. Det må være meget svært ikke at have noget permanent hjem eller en permanent familie. Jeg synes også, at det ville være alletiders, hvis I kunne holde en lille fest.

Eller måske kunne I tage ud og spise i stedet..? Eller tage et sted hen som han altid gerne har ville se.. Måske er der et eller andet han rigtig godt kunne tænke sig at prøve..? Altså skabe en dag med fokus på nogle ting han aldrig ellers får lov til..

til dig, fordi du ikke bare ser passivt til!

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels knægt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 11:06

Puha... får helt tåre i øjnene over den stakkels knægt. Og ikke mindst over dig, som har så stort et hjerte at du tager dig af ham.

Jeg syntes også som de andre skriver at du skal prøve at lave noget specielt for ham den dag han skal konfirmeres. Hvis det er en fest, så lad alle medbringe noget, så du ikke står med det økonomiske aspekt.

Eller tag ham med ud og lad ham hygge sig. Syntes i hvert fald at han skal føle sig lidt speciel den dag. Det er en gang i livet og han fortjener det.

0
0
Svar på denne tråd

hvis I vil
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 11:08

Hej Line

Jeg klapper i mine små hænder når der dukker personer som dig op til overfladen. Du har forstået hvad livet går ud på, nemlig at være gode ved hinanden. Jeg har meget ondt af den stakkels dreng, og selv om jeg ikke kender hverken ham eller dig, så føler jeg med ham. Hvis festen nu evt skal holdes for ham. Og jeg ved sådan noget kan blive dyrt. Så vil jeg gerne ligge lokaler og hjælpe med maden, til sådan en fest. Det er ski synd at ha ikke får sådan en. Godt nok ved jeg ikke hvor ilandet I bor, men hvis det er nærheden af os, så sig endeligt til. For han fortjener da en uforglemmelig dag, og du en stort skulderklap

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har besluttet,
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 11:08

at jeg - uanset hvad - holder en lille fest for ham på dagen. Problemet med selve konfirmationen er, at moderen ikke giver ham lov og fordi han er under 15 år, kan han ikke blive konfirmeret uden hendes tilladelse. Og han fylder 15 år 15 dage efter konfirmationen..!!

Har lige talt med sagsbehandleren igen og moderen bruger konfirmationen som våben og nægter at give sin tilladelse, fordi hun ved hun kan. Men så må vi jo bare holde en fest for drengen uden den kirkelige handling - jeg kan jo ikke tvinge en tilladelse ud af hende.

Uha, jeg er så gal og samtidig gør min mave og mit hjerte ondt for drengen.

Tak for jeres pæne ord - I styrker mig i min beslutning om at gøre alt hvad jeg kan for ham.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld de voldsomme ord.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 11:27

Men hun er da en dum kælling.

En ting er at man ikke har det, alt for godt med sig selv. Men det skal da ikke på nogen måde, gå ud over drengen. Synes det er en meget egoistisk handling fra moderens side.

Og en stor til dig og din familie. En utrolig flot handling, jeg tager hatten af for jer.

Også vælger i også at holde lidt fest for ham, på så vigtig en dag. Det er fandme flot.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Vil lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 12:05

da der er flere, der har tilbudt sin hjælp, både her i tråden og via PB, at vi bor i Nordjylland.

mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Virkelig synd..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 12:37

for den dreng.. Hvad tænker den mor dog på? Jeg synes sgu det er rigtigt synd at hun nægter at lade ham konfirmere.

Synes som de andre i tråden, at det er rigtig flot af dig at tage ham ind Det er godt at der findes mennesker som dig.

Flot at du også holder en lille fest for ham, så han føle sig lidt i centrum, sådan en dag er jo helt speciel.

XX fingre for at der bliver fundet en god og permanent løsning, så han kan få lidt ro på sit liv igen.

Mange tanker

Heidi

"If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they may have planned for you? Not much."Jim Rohn
0
0
Svar på denne tråd

Flot klaret
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 13:07

Synes det er dejligt at høre at du gider noget :-)

- Det der ikke mange som har overskud til.

Min mor gør pt. det samme for hendes eks mands datter, - manden tror bare datteren er noget man kan "smide væk" når han ikke gider hende mere :-(

Så hun har boet hos min mor siden december nu.

Til hendes konfirmation, var de eneste gæster; Vores familie.

- Og det var EFTER at faren havde behandlet min mor som skidt og ungen var dybt utaknemmelig. Så troppede vores familie op med gaver og fejrede hende.

Tænker tit på et citat fra filmen Parenthood, en gammel en med Steve Martin, hvor Keanu Reeves spiller en ung mand som siger noget med:

"You know, Mrs. Buckman, you need a license to buy a dog, to drive a car - hell, you even need a license to catch a fish. But they'll let any butt-reaming @!#$ be a father"

Den synes jeg bare er SÅ rammende...

Og sikke da en latterlig mor, - så hold da en stille komsammen og så kan han da altid blive "nonfirmeret", kommunen må da også kunne give noget!?

Rollo

- If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say...

R.I.P.

♥ 08/07-88 - 27/04-06 †

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

|| Mine QXL-auktioner ||

0
0
Svar på denne tråd

Konfirmationen
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 13:17

Åh hvor er det godt at du træder til, jeg håber at du får lov til at hjælpe han så længe du har lyst og til han evt. kan komme videre i trygge hænder.

Mht. konfirmationen. Kan du ikke kontakte kirken og forklare dem situationen og bede dem udsætte hans konfirmation de par uger??

Conni

Ejer af www.lehmanns-rideudstyr.dk

(Tidligere kendt som www.unikrideudstyr.dk)

Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd

Conni..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 13:30

jeg tror næsten, at hvis ikke drengen kan blive konfirmeret sammen med sine klassekammerater på dagen, så kan det næsten være "lige meget". Så vil han jo stå som den eneste i kirken på dagen, hvis han venter.

Vi skal nok finde på noget på dagen - hvad enten vi holder en lille fest for ham hjemme, tager ham med ud at spise, eller hvad vi nu finder på. Heldigvis har jeg en dejlig og altomfavnende familie, som ville elske at gøre noget for sådan en knægt. Så han skal nok få sin dag, selvom det måske ikke bliver med den kirkelige handling.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er du bare dejlig ...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 13:41

... Line

Det regner udenfor og er koldt og blæsende, men man bliver varm om hjertet, når man læser din beretning.

Ja Rollo det er tankevækkende, alt det andet man skal have kørekort til

Mvh. Lisbeth

www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under??

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

hvor er...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 14:30

...han heldig, at have en kammerat med så rummelig en mor. :)

Og skal du bruge en festsang til ham, så skriver jeg den gerne - uden beregning, naturligvis. Han skal da fejres præcis som alle andre, selvom hans mor er dum!

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 14:34

Altså Line, nu er det en del år siden jeg blev konfimeret. Men dengang fik vi en seddel med hjem, som vores forældre skulle skrive under, inden vi startede til komfirmand forbredelse.

(det var præsten der skulle have den)

Så mon ikke hun allerede HAR skrevet under?? Blot en tanke.

Men ellers skulderklap til dig, verden ville være et sølle sted uden mennesker som dig!

Hilsen Jane

www.sullawasi.dk

0
0
Svar på denne tråd

NONfirmation
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 15:45

er det ikke sådan det hedder... ???

Den fest kommer kommunen til at betale på forskud... Hen og ryk dem i nakkehårene, og tru dem lidt med, at du ellers vil fortælle drengens historie, til en af dagbladene... :) :) :) :) :)

Jeg ville også lige forhøre præsten til det med underskriften... :) :)

Hvad dato er festen.. ???

Et kæmpe knus sendes hermed til det nordjydske... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

Seriøs part til Rino søges, hurtigst muligt. Ring, hvis du har interesse. På nr.: 23324987

0
0
Svar på denne tråd

Bommelum
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 15:57

Hvad med faren kan han ikke skrive under på konfirmation eller må han kun det hvis de har fælles forældremyndighed?

Arme dreng. Thumbs up til dig Line

Hilsen Winnie
- nu uden Zadeek...snøft
.
Dansk Selskab For Arabisk Hesteavl
Dansk Kennel Klub
.
*Dame mc-jakke (goretex) str. 38 sælges, brugt maks. 20 gange... pris 900 Kr.*
0
0
Svar på denne tråd

jeg tager hatten af...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 16:22

Hold op hvor det varmer at læse - trods alt!!!

Synes det er dejligt at du sådan træder til og hjælper et barn i nød i stedet for bare at lukke øjnene!!! - Det må virkelig være stort for ham at opleve at nogle rent faktisk tager hånd om ham. Kan godt forstå at du gerne vil give ham en konfirmation og måske du kan???

Hold en fest for klassen og lav det som sammenskud - gå en tur i H&M der kan I nok få noget pænt tøj til en rimelig penge - giv ham en dag som han ikke vil glemme...

Endnu engang jeg tager hatten af for jeres hjertevarme!!!

Vi er med i opvisningsholdet "PÅ PLETTEN" se os på www.pletshow.dk

Medlem af foreningen www.sundehove.dk

Medlem af Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 17:45

Dejligt at du har taget dig af drengen.

Men hvis hans mor ikke har forsørgerpligten for ham nu, kan hun vel heller ikke bestemme om han skal konfirmeres.

Håber i finder en løsning på det, og han trods alt får en dejlig dag.

Og hvor har du ret... Nogle mennesker skulle bare ikke have børn.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

også et kæmpe
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 18:12
skulderklap fra en, der arbejder i "afdelingen for opgivede børn"!

♥

Christina & Prinsesserne

www.skrydenlyst.dk

SULKY/VOGN STR. SHETLÆNDER KØBES

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager med
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:17

ham op til præsten, når han skal til konfirmationsforberedelse på tirsdag og hører præsten om mor allerede har underskrevet tilladelsen til konfirmationen. Vi talte nemlig om allerede tidligere i dag om ikke den tilladelse var givet, da de blev "tilmeldt" hos præsten - så den har vi været inde omkring.

Problemet er, at "mor" ved, at konfirmationen er hendes eneste våben pt., og har allerede nævnt overfor sagsbehandleren, at hun ikke giver tilladelsen - så jeg er bange for, at hun allerede har trukket den tilbage, eller har planer om at gøre det.

Hun har desværre fuld forældremyndighed og er derfor enebestemmende over drengen. Denne ret har hun stadig, selvom hun ikke i øjeblikket har ham hos sig. Faderen har ikke en disse at skulle have sagt, så længe han ikke har del i forældremyndigheden. Socialforvaltningen kan heller ikke gøre noget, hvis hun stiller sig på bagbenene.

Jeg ved ikke endnu, hvad jeg gør med hensyn til konfirmationen. Der er jo stadig over en måned til, og jeg aner ikke, om han stadig er her til den tid og om jeg får muligheden for at hjælpe ham. Men det håber jeg af hele mit hjerte. De overvejer om han skal på efterskole efter sommerferien og så lade ham blive her så længe, i stedet for at kaste ham rundt blandt fremmede i mellemtiden.

Endnu engang tak for jeres søde ord.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Håber i har en præst ...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:33

... der måske kunne trænge igennem med et par "bevingede" ord til moren, så hun kan se, hvad hun ødelægger for drengen.

Held og lykke med det hele

Mvh. Lisbeth

www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under??

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

hold da op en kælling
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:37

Hun straffer drengen ved at opføre sig sådan...

Sýntes du gør et godt stykke arbejde, men den mor der burde kigge lidt på hendes opførsel... tænk at hun vil være sig selv bekendt.

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:41

Jeg er altså rørt lige nu- hele situationen er bare så trist, og alligevel så dejlig fordi der er et lys i form af jeres familie for denne dreng. Hvad i alverden kan han dog have gjort for at fortjene den opførsel fra hans mor Snøft altså!

Synes det er dejligt at der stadig findes mennesker der kan se længere end til egen næsetip, som har overskud til at gøre en forskel for andre..

Og så tuder jeg lige videre.. Sådan kommer mine børn godt nok ikke til at blive behandlet, uanset hvor meget teenagere de så bliver!

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Desværre Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:44

så tror jeg ikke der trænger meget ind mellem ørerne på det kvindemenneske, så vidt jeg kan forstå.

Jeg havde en lang snak med drengen her i eftermiddag og med sagsbehandleren tidligere på dagen. Sidste år smed hun ham også ud hjemmefra. Der gik 3 måneder før drengen hørte en lyd fra hende og da han kom hjem igen, viste det sig, at hans værelse var tømt for ALT simpelthen, væk, ud..!!!

Da hun fik at vide, at han kom herop indtil andet blev aftalt, ville hun "ikke tage ansvar for det, fordi hun ikke kender min søn ordentligt". Vor herre bevares - hun skulle snakke om at tage ansvar. Man smider sgu da ikke et barn på 14 år på gaden uden videre.

Uha - godt jeg kan læsse lidt af min galde af herinde..!!

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Det er rigtig træls
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 00:47

at stå i din situation. Hun brude fratages retten til at bestemme over ham, men det kan vel laves om når han bliver 15 eller hvad???

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dreng
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 01:18

Jeg er dybt rystet over en moders opførsel overfor sit eget barn, denne behandling kan virkelig give ham grimme ar i sjælen der aldrig vil heles. Han må da være helt rundt på gulvet, alle har brug for at vide hvad der er "hjemme" det gør han ikke... nej hvor skulle hun have klaps.

Mon præsten ikke kan overtalelses til hvis moderen har trukket sin godkendelse tilbage, at lade ham blive konfirmeret sammen med sine kammerater alligevel, det vil jo så være "uofficielt" men så han stadig får lov til at deltage?

Gid jeg boede i nærheden, jeg havde med glæde troppet op og hjulpet med mad, pynt etc.

Hvordan i hede hule hel... kan det lade sig gøre i dagens danmark med så meget fokus på VELFÆRD, at en så forskruet mor stadig har fuld forældre myndighed over et barn hun nu har smidt ud 2 gange...

Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.

Til dig som fortjener det! ;-)

Kleenex udleveres også til værdigt trængende.

Kieffer gamacher købes!

0
0
Svar på denne tråd

Ja klaps
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 01:52

Det burde hun have... men mon ikke derstikker noget under for at hun opfører sig som hun gør.. altså at hun har nogle problemer ikke sønnen!

Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 02:04

Hold da helt ferie en mor men det er der altså mange der er.

og super fedt line at du har det overskud.

Jeg flyttede selv hjemmefra en uge efter jeg blev 15 år.

Der skrev min mor under på det var ok og at jeg kunne klare mig selv så jeg ikke kom på ungdoms instituaion. Men det vil hans mor nok ikke efter hvad jeg kan læse.

Men det var på daværende tidspunkt min sagsbehandler lavede en "tvangsfjerensle" med min mors accept selvfølgelig- Dog havde hun stadigvæk forældre myndigheden. Jeg er min mor taknemmelig hun skrev under på det papir dengang for instution var ikke noget for mig dengang. Jeg klarede mig fint, det eneste var jeg skulle være tilknyttet en psykolog som jeg skulle snakke med mindst 1 gang i måneden. Hun skulle sørge for at jeg blev etableret i den virkelige verden og hun var til rådighed næsten 24/7-

I dag har jeg selv hjulpet et par unge mennesker med tag over hovedet indtil problemerne er løst, jeg sørger for en god dialog med forældre og de unge, det har bare kørt rigtig fint. Det udmunder i dårlig kommunikation mellem "børn" og forældre også velhavende hjem. De unge jeg/vi har hjulpet bor stadigvæk hjemme idag og er rigtig glade for det. Jeg har fået rigtig mange skuldre klap fra forældrene og fik løst sagerne fornuftigt uden at tage parti.

Så klø på, det betaler sig.

Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur

Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info.

Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for ...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 04:29

sådan som du er ! Må tage hatten af for dig, at du kan give drengen tryghed i denne situation.

:D

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 15:06

Jeg bliver også helt rørt af at læse dette indlæg.

Alle i dejlige mennesker herinde, som tilbyder jeres hjælp til min mor

Jeg kan personligt skrive under på, at denne dreng er det mest høflige menneske, jeg til dato har mødt, og han fortjener under ingen omstændigheder denne behandling.

Min mor er den person, jeg kender, med det største hjerte

Aldrig har jeg oplevet hende svigte nogen, lige meget hvem det så end er. Nu har hun været der for mig og min bror i så mange år, så jeg synes ikke, det er andet end fair at andre, som måske ikke har haft så god en barndom oplever, hvordan det er, at have en fantastisk mor

Den dreng får den bedste tid i sit liv hos os, det er der absolut ingen tvivl om.

Og det er rigtigt, som min mor skriver, vi vil alle gøre vores til, at han får det godt, og at han - om han så bliver konfirmeret eller ej - får den bedste dag i sit liv, i selskab med nogen, som vil vise ham, at han er noget specielt

- for det er han uden tvivl.

Dejligt at se, at der stadig eksisterer nogle mennesker, som tænker på andre end sig selv.

Keep up the good work

Mvh Carina Gøttler

Hvil i Fred, Pax - du bliver aldrig glemt!

Jeg ligner min mor, og jeg er stolt af det!!

0
0
Svar på denne tråd

Tænk hvis
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 16:06

der var flere mennesker med det overskud i verden.

Jeg kan ikke meget andet end at tage hatten af for dig.

Men man kan heller ikke undgå at blive lidt trist, når man så tænker på at de vil skære ned i antallet af børn der skal placeres uden for hjemmet, for at spare penge

Men ihvertfald synes jeg det er sejt gjort.

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 19:30

skod-mor han er blevet belæmret med... Stakkels dreng... At være barn af sådan en egoistisk, manipulerende og magtsyg kælling... (ja, oki... Måske voldsomme udtalelser, men det er altså det jeg tænker, når jeg hører, at man først kan finde på at smide sit barn ud, for derefter at nægte ham at blive konfirmeret... Bare fordi man kan)

Øv øv øv... Føler virkelig med den dreng...

LineG... Du er et godt menneske...

Håber på det bedste for ham...

Zamangah

Lækker Palomino hoppeplag sælges

Svend 4 ever

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 21:10

Line og Carina

Jeg håber i kan bruge det lille tilskud til en hyggelig aften den skulle gerne være kommet frem idag. Husk at hygge jer og glemme den mindre søde dame, bare for et par timer.

Team Tude Kiks, udleverer gratis tudekiks til alle, fåes nu også med chokolade smag.

Til dig som fortjener det! ;-)

Kleenex udleveres også til værdigt trængende.

BOYCUT COPENHAGEN RODEO!

0
0
Svar på denne tråd

jeg siger
Forfatter: 
Dato:  24-04-2007 21:27

bare for dig Line

Stakkels dreng Tænk at en mor uden videre vil tage sådan en dejlig dag væk fra sin søn. Hun kan da ikke være normal. Fatter så ikke kommunen, at de ikke har gjort noget.

Det er da fuldstændig absurd, hvis han skal tilbage til hende.

Ved at kirken sommetider hjælper personer i lignende situationer med økonomi og man kan også få hjælp fra kommunen. Desværre er den hjælp jo kun beregnet for moren (værge) - Gud forbyde det i denne situation.

Krydser fingre for at underskriften er lavet, så knægten kan få sin dag. Han vil sikkert være dig dybt taknemmelig for en fest eller lign., men han vil mangle at have stået i kirken med vennerne, når nu det er det han vil.

Dumme ko af en mor (undskyld mit sprog)

Mvh. Bodil

Mor til to vidunderlige piger ;-)

Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

www.123hjemmeside.dk/ familienkauffmann

0
0
Svar på denne tråd

smukt gjort
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 00:52

Har selv prøvet det samme, med en nevø. desværre er det sådan at moren stadig modtager børnepenge, både dem fra faderen og dem fra det offentlige, så længe hun stadig har forældre myndigheden.

Det er så ligegylgigt, hvor barnet bor. kommunen har ofte ikke mulighed/vilje for at støtte, et godt hjerte.

Så enten tager man sig råd fordi alternativet er at sætte drengen ud på gaden, så kommunen bliver nød til at hjælpe. med endnu flere svigt og rod til følge. Håber du kan klare det, så der ikke bliver skabt endnu en rodløs ung mand

Knuzz

Lone

støt samfundet-elsk dine børn for det de er
0
0
Svar på denne tråd

Laffeline!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 03:06

Jeg sidder ikke med paragraffer med mere lige her, men såfremt et barn eller en ung er anbragt uden for hjemmet hvad enten det er frivillig anbringelse eller tvangsanbringelse, udebetales der ikke børne penge, eller nogen anden form for støtte til den forælder myndige.

LineG!

I og med familien er "kendt" hos sagsbehandleren /Socialrådgiveren må der jo foreligge en sagsmappe hvor det tydeligt fremgår, at familien tidligere har været kriseramt. Jeg mener ikke du skal lade dig dupere af "tomme" løfter om, at drengen kan få lov, at blive frem til en "evt. efterskole" eller noget andet "usikkert". Derimod vil jeg anbefale dig, at tage kontakt til en familie pleje organisation OG den pågældende sagsbehandler med henblik på at få tildelt en midlertidig plejetilladelse. Hvis du har energi og overskud til at lægge hjem og hjerterum til i en måske længere periode.

Dels vil det gavne drengen. Han vil føle sig endnu mere tryg ved at vide han helt sikkert har et opholdssted hvor han er ønsket, og føler sig som en del af familien. Såfremt han ønsker at besøge sin familie men alligevel skulle rage uklar, vil han til enhver tid vide, at han kakn bare "gå hjem" hvor han er elsket og værdsat. Han behøver ikke gå og spekulere over hvad der skal ske med ham i fremtiden. Han ved i sit inderste at han har et trygt sted at være til han evt. er færdig med folkeskolen og måske gymnasiet eller hvad han måtte ønske sig. At han så måske selv vælger at komme på efterskole når tiden er nået dertil, ja det er jo så hans egen afgørelse. Som han sikkert også her har brug for hjælp til.

Dernæst vil der også være mulighed for at du kan få økonomisk kompensation i form af pleje vederlag, plus at det vil være nemmere for dig, at få tildelt tilskud, til diverse ting drengen måtte hahve brug for. Eksempelvis en konfirmation (ca. dkr: 10.000) tøj, med mere. Jeg er godt klar over at det ikke altid skal handle om penge, men i en situation som denne, er de ikke til at undvære. det koster trods alt at hvae en teenager mere i huset.

Desværre er drengens eksempel ikke enestående. Men dejligt at han har en MOR som dig, og en ny dejlig familie som værdsætter ham.

Mine forældre har gjort det samme selv da jeg for snart mange år siden var ung :-)

Første gang var da jeg var begyndt at opsøge det homosexuelle miljø i KBH. Her mødte jeg en sød fyr som blev én af mine bedste kammarater nogen sinde. "Desværre" var han pakistansk, og dermed bestemt IKKE ønsket i familien, da de fandt ud af, at han var bøsse. Og derfor blev smidt på gaden. Mine forældre tog ham straks til sig. Og her boede han til efter sin studentereksamen, hvorefter han rejse til england. Idag er han tandlæge, bor med sin mand i London, og sender jævnligt kort til mine forældre og emails til mig :-)

Anden gang var min egen fætter. Jeg har altid været min mosters øjesten, til trods for at hun er en hel del homofobisk. Men da min 10 år yngre fætter "sprang" ud kunne hun ikke holde tilbage for sin homofobi. Han blev smidt ud hjemmefra, og ingen vidste hvor han var. Et par måneder senere var min daværende kæreste og jeg i byen en lørdag aften/nat med nogle gode venner, og pludseligt opdagede jeg min fætter sidde meget ussel og blive overgramset af en ækel gammel mand. Hvordan han havde fået råd til at overleve i disse måneder har vi aldrig talt om, men både I og vi i familien kakn vel selv gætte os dertil. Selvfølgelig slæbte vi ham med hjem, og han har boet hos mine forældre ind til for et par år siden. Idag har han stadigt ingen kontakt til sin mor. Men han er kommet på rette vej i livet igen.

Måske på grund af min natur, og måske på grund af hændelser af disse i mit liv er jeg selv blevet pædagog og arbejder med omsorgssvigtede børn og unge. Og intet kan fylde mit hjerte mere med sorg men også glæde på samme tid, at opleve...og kunne træde til.

LineG, og familie!

5 store stjerner til Jer :-)

Til Drengen!

Somme tider kan livet være barskt. Men du har bevist at du trods alt er en surviver... og heldigvis har du fundet dig frem til en dejlig kærlig og elskelig familie, hvor du er elsket og værdsat som den Du er. Der er en mening med alt. Det er bare ikke altid vi helt kan finde den. Og det er slet ikke sikkert at vide overhovedet skal vide hvad meningen er?

Held og lykke til Jer ALLE!

Ps. Jeg kan sagtens følge Jer ALLEs agression mod denne mor. Men...hånden på hjertet...er jeg sikker på også at hun er i dyb krise med sig selv og sit liv. Vi fordømmer alle omsorgsvigtere. Og tager os selvfølgelig af de omsorgssvigtede...men er vi ikke selv omsorgssvigtere hvis vi lader omsorgssvigterene i stikken?

De "råber" måske også om hjælp. Blot noget jeg tit tænker på, men desværre ikke har mulighed for at gøre mere ved qua ressourcer med mere. Ikke mindst mine egne personlige :-)

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 13:05

Hvor er det godt nok synd for ham.. Og sikke da en elendig mor, hun må da vist have rigtig dårlig samvittighed..

Og Line, mange til dig og din familie..

Mvh Moni

Nu med sønnen Jesper, født den 31. august 2006.

Besøg vores hjemmeside, klik her

Staldvask kig her: www.a-staldrens.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Tolle...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 13:42

5 store stjerner til dig for dit fantastiske indlæg

Conni

Ejer af www.lehmanns-rideudstyr.dk

(Tidligere kendt som www.unikrideudstyr.dk)

Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd

Connie!
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 23:22

Tak :-)

Selvom det desværre blev med en hel del stavefejl kan jeg se. Men mon ikke man er undskyldt taget tidspunktet i betragtning? :-)

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dreng
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 23:29

hvor er det dog fantastisk at der findes så gode mennesker!

Det er flot gået, og jeg håber virkelig det hele kommer til at gå den stakkels dreng bedre i fremtiden.

han er heldig at have dig

M.V.H
Katja Gonzalez
Elevplads hos hundefrisør søges. Gerne i KBH.
Hundeluftning tilbydes -Gibskov kommune, se mere på min profil!

0
0
Svar på denne tråd

Lidt opdate..!!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 00:30

Først - Karen-Margrethe:

Tusind tak for "tilskuddet" til en hyggelig aften. Det er modtaget og vi glæder os ufattelig meget.

Tolle:

Et dejligt indlæg at læse. Det er dejligt at se, at andre har overskud til at handle dér hvor andre svigter.

Og tak til alle I andre og jeres pæne ord - det varmer og styrker mig i, at jeg har gjort det rigtige.

Med hensyn til drengen, så tog han lidt fusen på mig i søndags. Jeg var ikke hjemme om eftermiddagen, fordi jeg var ude at se stævne og så kørte han lige en lille tur på en scooter, selvom han ikke er gammel nok og ikke har kørekort til den. Uheldet ville, at han styrtede og røg en tur på skadestuen med en pokkers masse "asfalteksem". Heldigvis havde han styrthjelm på, ellers tør jeg ikke tænke på, hvad der kunne være sket.

Fordi skadestuen skulle bruge hans sygesikringsbevis, var de nødt til at ringe til moderen. Første gang smed hun bare røret på..!! Hun besindede sig heldigvis og ringede op lidt efter og kørte på skadestuen med hans sygesikringsbevis. Hun hilste kort på drengen, ringede så til mig og spurgte om jeg tog over, fordi hun "skulle noget". Jamen det gjorde jeg da selvfølgelig - godt så..!!

En times tid efter jeg var kommet på skadestuen, ringede jeg til hende for at høre, om jeg måtte komme og hente noget tøj til ham. Han blev jo smidt ud ugen før uden at få andet end sin skoletaske med - så han har gået i min søns tøj. Og det tøj han havde på på skadestuen, var de nødt til at klippe op.

Hvad tror I jeg hørte, da jeg forsøgte at ringe op til hende??? "Nummer 12, nummer 12"

HUN VAR TIL BANKO..!!

Jeg var simpelthen rystet i min grundvold.

Drengen har så her i ugen fået lov til at være hos sin far og hans kæreste, fordi han stadig er lidt for medtaget til at gå i skole. De er søde og rare, men desværre ikke de mest stabile mennesker på denne jord. Han har prøvet at bo der fast et par gange, hvor det ikke er gået hos moderen, men det dur ikke i længden. I morgen kommer han herop igen og så tager vi den derfra. Sagsbehandleren har jeg ikke hørt en lyd fra, siden jeg ringede til ham i torsdags. Præsten har vi ikke kunnet få fat på, så vi prøver igen på tirsdag, hvor der er konfirmationsforberedelse.

Mange hilsner

Line

0
0
Svar på denne tråd

LineG!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 02:41

Det er desværre et helt "normalt" billede fra virkeligheden når der er tale om en familie hvor der udøves omsorgssvigt!

Med hensyn til sagsbehandleren var det nøjagtigt dét jeg frygtede ville ske, netop at du nu forgæves kan kontakte dem uden at der sker mere. Men du har allerede vist at du er en "pige" med ben i næsen, så bare klø på. Desværre er det jo sådan at sagdsbehandleren jo givet vis har en masse andre "sager" liggende på sit skrivebord som skal behandles, og ikke for at tale nedsættende om nogen overhovedet, for en sagsbehandler gør et stort stykke arbejde langt hen ad vejen...men, og heldigvis for dem, så er de jo langt væk for alle de føleles mæssige aspekter, og tager derved nok lidt mere nøgternt på tingene. Og derudover...ja så set med "systemet´s" øjne, så er drengen jo velanbragt, uden kommunen som sådan har en finger med i spillet, hvilket sparer dem for en masse opfølgende papir nusseri, og en hel bunke penge.

Jeg tror på DIG, og jeg tror på DIN familie, og jeg tror på DRENGEN. Sagt med andre ord, jeg tror på at det nok skal blive med en tilfredsstillende om end ikke lykkelig happy end :-)

Noget helt andet er, når nu vi debaterer her om omsorgssvigt, så kan jeg anbefale JER alle, at læse bogen : Omsorgssvigt er alles ansvar, skrevet af den norske sociolog, Kari Killén. Den er hamrende god, og kan virkeligt sætte nogle tanker igang. Virkelig god som hjælp til, at blive endnu bedre til at gøre sig nogle observationer.

Jeg vil slutte for nu. Skal opereres for 4 gang i mit ene knæ, så det bliver et par dages afslapning (og opvartning) med og af min bedre ½ del i sommerhuset :-) Men jeg er ligesom Line en sej banan. Så jeg regner da helt klart med at kunne udstille et par af mine hunde på DKK´s udstillling i Hillerød på søndag.

Må I alle have en dejlig weekend og nyde det lækre vejr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Update?
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 11:14

Hej.

Hvad er der sket i denne sag siden sidst?

Kan vi ikke få en lille update :-)

Kh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider