Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan man ikke spise en gnu?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:25

Sidder og lurer Anden på Zulu og han fortæller om hungersnøden i Afrika...

Og han siger at istedetfor at få mad af resten af verden kan de spise deres dyr dernede...

Så er det jeg tænker - manden har jo på si vis ret.. Jeg skulle da mene at en gnu er spiselig...

Og den er ikke ligefrem udrydningstruet...

Hvorfor spiser de ikke gnuer, antiloper, gazeller U name it dernede.. Er der ligefrem bevis for at afrikanske dyr er uspiselige?

Tag dette spørgsmål seriøst... tak..

*** Shetter ***
(Man er aldrig for gammel til en nethest)

0
0
Svar på denne tråd

dsgbshdg
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:31
hvordan skulle de nogensinde kunne fange dem?!

Hilsen Nanna uden hest
Smil til verden, og verden spørger hvorfor fanden du er så lalleglad.
Du skal vide jeg mente alt hvad jeg sagde,
fik bare aldrig sagt alt det jeg har ment
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:36

spørgsmålet er om Gnuerne ikke undgår mennesker, for ikke lige præcis at blive ædt, der må jo lugte af bål og andre ting der gør dem urolige.

Jeg har da set på discovery en afrikanerstamme, der fangede gazeller eller en eller anden hjorteligende sag på savannen. De løb rundt med lang spyd og jagtede dem, og var rimlig hurtige til fods, det lykkedes dem da at fange/nedlægge en hjort.

Men egentlig et godt spørgsmål, hvis man var en flok om at grave et hul og kunne jage en flok gnuer over hullet, så burde der vel være mulighed for en skvattede i. Men spørgsmålet er når de iforvejen er udsultet, om de så helt taget har energien til at forsøge sig med en flok gnuer.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

Købes:

Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450

ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300

0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:38

Det er da plat humor! Jeg har nu heller aldrig været vild med hans udgydelser - mest baseret på hans ligegyldigheder i "Mads og Monopolet"

Nu er Afrika jo et vidt begreb. Det er jo ikke alle steder, at der lever gnuer og det er jo ikke alle steder der hungersnød.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:39

Nu er gnuerne, gazzellerne jo ikkesomsådan jævnt fordelt udover hele afrika, en del småflokke er der vel, men de kæmpestore flokke af gnuer og zebraer osv. findes på savannerne somi stor del er reservater eller privat ejet,i hvert fald der hvor der findes dyr. De andre steder er de højst sandsynligt allerede endt i en gryde eller skudt p.g.a de har forgrebet sigpå afgrøder.

Der findes iøvrigt en sørgelig sand historie, om vandreduen der fandtes i millioner ogatter millioner da de første nybyggere kom til USA. Få år senere var de totalt udryddet og eksisterer altså ikke mere. Nu betyder menneskeliv jo selvfølgeligt mere end dyrs, men det er ny frygteligt sørgeligt når en hel dyreart bliver udryddet.

Verden har mistet en af dem der betød noget
Hvil i fred Steve Irwin
Daisy
04/06-1997-05/01-2005
Sorgen er kærlighedens pris
Sussi rejste over broen 25/02-07 farvel lille veninde
0
0
Svar på denne tråd

måske fordi
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:42

Måske fordi gnuer og gazeller ikke lever overalt i Afrika... og måske fordi disse dyr også dør af mangel på vand og mad i de områder hvor der er hungersnød??!!

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Det hedder "AT VIDE" ikke "afvide"
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:43

ja de har nok ikke redskaberne til at nedlægge disse dyr...

Desuden er der jo mange mange mange hektar natur reservat hvor du skal have tilladelse til at nedlægge dyr..

www.spartahunt.com/Zimbabwe%20- %20main.htm

Her kan man se hvad det koster for at dræbe nogle bestemte dyrarter...

Der er jo mange mennesker der skal brødfødes og hvis de ikke må i reservaterne hvor skal de så gå hen... og hvis der så er et sted de må så kan hele afrikas befolkning jo ikke jage der..

Og hvis de først fik tilladelse til at jage der ville de nedlægge hvad de kunne komme til og så ville der måske ryge truede dyrarter med...

0
0
Svar på denne tråd

Gnuer..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 04:12

Selvfølgelig kan man spise gnuer - og jeg er sikker på, at de også smager godt.

Hvis de kunne fange dem, ville de også gøre det - 100% sikkert!

Vi har lige købt et samlealbum med udrydningstruede dyr i Ecuador. De dyr der er i fare (tror mere eller mindre alle ) er p.g.a. jagt eller tab af leveområder (fælding af skov eller kolonisering). Her spiser de hvad de kan fange. Min hushjælp spiste aber, da hun i en periode boede i Amazonas.

I landsbyerne i Amazon junglen spiser mestizoerne mange vilde dyr på trods af, at de både har høns, grise og køer.

Og det gør mig godt muggen

Så jeg holder med gnuerne - menneskerne er ikke ligefrem udrydningstruede...

Håber snart at man finder ud af, at fødevarehjælp ikke er vejen frem - der imod uddannelse.

Tænk på alle de stakkels mennesker der holdes "kunstigt" i live i Etiopien. Der bliver flere og flere, og de har ikke chancen for at brødføde sig selv - selv ikke i et godt høstår.

Nå, lige et surt opstød ;-D

Med venlig hilsen,

Elsebeth

Bed & Breakfast, adventure ridning m.m. tilbydes - se min præsentation

Que pronto nos hacemos viejos....y que tarde inteligentes.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider