Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Danmarks konkurrenceevne
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 21:26

Hej!

Jeg skal redegøre for Danmarks konkurrenceevne både mht priskonkurrenceevne og mht skruktuel konkurenceevne.

Nogle der har forstand på det?

0
0
Svar på denne tråd

Lidt da...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:35

Har hygget mig med International Økonomi og afsætning i snart 2 år...

Anskaf dig en International Økonomi bog, hvis du ikke allerede har en... Kig på Porter's diamant og nogle af de grundlæggende tanker ang. konkurrence evne, f.eks. Ricardo.

Ang. priskonkurrenceevnen kan du også komme ind på globalisering og deraf outsourcing og udflytning. Se desuden på de 4 P'er og priselasticiteten på danske varer, for den er vigtig.

Og så er det bare igang med at søge på nettet...

Danmark+konkurrencevne kunne være et godt startsted...

På studieportalen.dk kan du sikkert finde nogle opgaver om emnet.

Mvh Line

Længe leve ytringsfriheden - som åbenbart ikke er der!

Søger hesterelateretjob omkring Göteborg pr. 1/8-07!

Send mig endelig en besked, hvis I har gode råd, idéer til steder, jeg skal søge eller andet

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:36

tak for hjælpen:)

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:43

Start ud med de 3 vigtigste elementer: løn (hvor DK som udgangspunkt ikke kan være med overfor ret mange andre lande - fokuser også på at det, der er vigtigt er prisstigningstakten overfor et konkurrerende land), valutakurs (at en svag/forholdsvis svag valuta giver en konkurrencefordel, da danske varer bliver billigere i udlandet (pt. er $'eren så lav, at de har en stor konkurrencefordel) kom også her ind på, at DK grundet den delvise fastkurspolitik ikke kan devaluere) og sidst: effektivitet(produktivitet), er vi mere effektive i DK, gør det jo ikke noget, at man skal have dobbelt så meget i løn, hvis bare vi også kan producere dobbelt så meget.

Design, kavalitet, leveringsdygtighed er vigtige elementer for DK, og det er hovedsagligt her, vi henter vores komparative fordele..

Bare lige lidt ;-)

MVH
Trine

Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider