Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Paris - hvad skal man se?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:04

Kæresten og jeg har lige bestilt rejse til Paris til sommer(håber jeg, stoler ikke helt på internettet endnu )

Hvad skal man bare se i Paris?

Fortæl mig om jeres oplevelser.

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:10
jeg har været i disneyland paris med min datter kæreste ,smadder hyggeligt men det nok ik lige det i har tænkt jer , jeg var os i eiffeltårnet og på restaurant sikke noget mad lækkert og i alle mulige små gader og handle ,jov der er mange smukke ting jeg tror nu ik i kommer til at tvivle når i først er der utroligt SMUK min yndlings by ,må man spørge hvad i har givet for at komme afsted min mand og jeg har os snakket om at ta til paris.

rolig sød pony der ka gå for vogn købes ,billigt ,godt hjem med fold hverdag.
0
0
Svar på denne tråd

Vi skal give
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:14

8200 for fly og hotel med 7 overnatninger og morgenmad.

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

paris sommer
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:32
helt klart disneyland,eiffeltårnet, triombugen(ikke sikkkert på stave måden og gå ned i byen, det er vildt hyggeligt.

Hakuna Matata

1. PONY TILSALG

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:43

Det smukkeste sted i byen er ved kirken Sacre Ceur, som er meget berømt. Der er udsigt over hele byen. Her er desuden masser af boder og kunstnere, som bl.a. maler ens portræt.

Den uge jeg var i paris for mange år siden, var vi ved kirken hver eneste dag...

Nu med baby Sebastian i armene og ny baby i maven

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

Nortre Dame
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:54
...

Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.

0
0
Svar på denne tråd

var der...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:59
.. i 1998, da mine forældre havde kobberbrullup:P

byen er rigtig flot..

jeg synes helt klart at I skal se disneyland - også selvom i ikke er børn.. der er bare flot og en utrolig stemning.. ikke ligesom tivoli i København.. nej, her er der stemning.. figurerne render rundt, så man kan få taget billeder og fa autografer.. (måske ikke lige det i mest ønsker.. hi hi.) men det er også sjovt at se når de driller andre..

jeg kan huske, jeg var kun 8 år dengang.. men vi skulle have autograf fra timon (fra løvernes konge).. og han var sjov.. han drillede folk.. han tog en kuglepen og så tabte han den med vilje og sådanne ting.. så tog han en kuglepen fra en, og brugte den til at skrive på en andens bog med.. jeg var den sidste han skrev til, inden han gik.. hi,. han skrev nemlig noget mere.. men det var fransk, så vi forstod det ikke.. men min faster mener der står noget med, nu er det frokosttid.. men det var rigtig sjovt..

__

eiffeltårnet skal i også se.. skal i op i det, skal i nok afse en hel dag bare til det.. for først skal man stå læææææææænge i kø for at købe billet.. så skal man stå læææææææææænge i kø for at komme op i tårnet, da der kun må være et bestemt antal af gangen..
__

så skal i se, triumphbuen, både den nye og den gamle.. og op i dem.. kan ikke huske om man kan komme op i begge :P men det er flot..
__

og så skal i se sacre cur.. ved ikke om det staves sådan.. og så elvfølgelig notre dame :P der var vi, og det var flot..
__

og så synes jeg også at man skal se louvre - og mona lisa.. hi.. man kan da ikke tage til paris uden at se hende..
__

ellers kan jeg foreslå at man bare går rundt i gaderne.. der er rigtig flot.. og der er mange gadesælgere.. og når der så komme politi, pift, så er de væk.. hi.. det er sjovt :P

Mvh.Krohne

Seriøs og øvet springrytter søger part
Se min præsentation for mere information

Nu med hjemmeside
www.123hjemmeside.dk/stinepraest
0
0
Svar på denne tråd

Er der ikke
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 21:23

også et brømt vokskabinet i Paris?

Madam...et eller andet?

Lev livet mens du har det......du ved aldrig hvornår det er slut.

Behandle andre som du selv vil behandles.

Masser af godt rideudstyr og andet sælges.

Se mere på

www.barslund.hestesider.dk

0
0
Svar på denne tråd

Paris er skøn
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:00

Hele Paris er skøn. bare stemningen uhm uhm og så afsted med kæresten. der er så romantisk i Paris..

Madam Toussaud´s vokskabinet ligger i London...

0
0
Svar på denne tråd

Nej også i Paris
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 22:32
Jeg mener helt sikkert, at der også ligger et vokskabinet i Paris. Det er dog nok 15 år siden, jeg var der.

Et godt tip, hvis I gerne vil se byen fra oven, men ikke gider at stå i kø i timevis ved eiffeltårnet, så kan I tage hen til Tour Montparnasse, som er 52 etager højt (mener jeg). Der er også en lille sjov oplevelse under jorden i metrostationen, hvor de har et rullebånd med høj hastighed.

Nå, men ellers skal I selvfølgelig en tur ned ad Champs-Elysées. Her ligger Triumfbuen også for enden, og i den anden ende ligger concordepladsen. Det er her imellem, at finalen i Tour de France køres. I kan overveje at spise en kage hos La Durée, som er et meget gammelt (men også rigtig dyrt) konditori. Jeg elsker deres Ispahan.

I skal helt klart en tur i Jardin du Luxembourg, en flot og lækker park. Generelt er parkerne et hit om sommeren.

Så skal I tage på et marked. På siden http://www.paris.fr kan man holde øje med, hvor og hvornår de er. Faktisk kan man finde alle mulige ting på den side. Jeg brugte den ofte, da jeg boede i Paris.

Notre Dame er et must, og på øen ved siden af (Ile st. Louis) er der hyggeligt og mange creperier (hvor man kan få pandekager) og isboder.

Der er jo hundredvis af hyggelige steder og flotte bygninger, men det vigtigste er næsten maden. Gør jer selv en tjeneste, og prøv en eclair - fås med chokolade eller kaffe. De ligner ingenting, men smager fantastisk. Man kan også spise på michelin-restauranter til frokost for meget billigere penge end om aftenen. Det er virkelig en oplevelse. Restauranten Spoon er også super. Der ligger også en moské i Paris, hvor man kan spise og drikke te. De laver en fantastisk couscous (nordafrikansk ret), og man kan sidde i deres lille gårdhave. Det er en speciel oplevelse.

Man kan I øvrigt købe et ugekort til metroen, det er smart, hvis man kommer først på ugen. De kan kun købes, så de gælder fra mandag til søndag, men koster kun lidt over 100 kr.

Er det godt vejr, kan det dog kun anbefales at gå de fleste steder hen. Paris er faktisk en ret lille by, og man kan sagtens gå halvvejs gennem den på et par timer.

Endelig har de et fantastisk udsalg, som starter sidst i juni og varer en måneds tid. Hvis det skulle have interesse. Jeg planlægger i hvert fald selv at tage derned, når det starter

God tur!

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

blabla .. overskrift ?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 23:06

når vi er ude at rejse, ender vi ALTID på et eller andet gammelt slot - Paris ingen untagelse.

Der er nemlig Versailles, som er meget flot, specielt udefra, udenomsarealerne m.m. er smukke. Der er også en sød lille dansk restaurant (<staves?) tæt ved, hvis i får lyst til en frokost, der minder lidt om hjem.

Ellers tilslutter jeg mig Sacre Ceur, Louvre og Disneyland - Triumfbuen er altså kedelig ... Eiffeltårnet er også flot - de sælger gode is, på en af etagerne. Vanillesmagen er noget andet end her hjemme, det er det virkeligt

- Katten

Michellino'er kan og vil!

TANZ ♡

min dygtige lille dressurbasse (:

hvor der er vilje, er der en vej

0
0
Svar på denne tråd

pompidou
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 23:13

Pompidou centeret er også en ret sjov oplevelse. Det er i hvert fald specielt. Nogle vil måske sige mere sjældent end kønt.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 23:32

Hvis i er bare lidt til at shoppe, så kan det være ret sjovt at gå ned af nogle af sidegaderne til Champs-Elysées - der ligge en del af de kendte mærkers butiker - jeg kan huske vi faldt over en med børnetøj fra gucchi eller ligende - ret sjovt.

Ellers er Louvre jo et besøg værd.

La defénce området ved den nye triumf bue er også ret specielt og flot, meget morerne område.

I må ha en rigtig god tur der ned... jeg er slet ikke misundelig (NOT)

Og området omkring Sacre Ceur er som en anden skriver rigtig flot.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

PÅ venstre bred
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 01:05

i nærheden af Gare de Lyon ligger der en sød lille Zoo. Den besøger jeg næsten hver gang, jeg er i Paris (y)

Der ligger en meget smuk kirke, der hedder St. Chapelle inde i Palais de Justice. Den har utroligt smukke glasmosaik-vinduer. Under krigen blev de taget ned og gemt, så de ikke blev bombet!

Hvis man besøger kirken en dag i solskin, tager de sig ekstra flot ud (y) Nogen gange er der også koncerter derinde, men så skal man jo kunne lide det. Jeg hørte Vivaldis 'De 4 årstider' sidst (y)

Der ligger et stormagasin ved Seinen, der hedder Le Samaritaine. Hvis man tager helt op på taget, kan man drikke kaffe og spise kage, mens man ser ud over hele Paris - virkelig en perle (y)

Men ellers er det vigtigste et par gode travesko eller 2 par ;-)

Og så husk at tage bussen i stedet for metro, for man ser en masse mens man kører rundt, det gør man ikke så meget under jorden ;-)

De store modehuse er også sjove at betragte (y)

Men lån 'Politikens visuelle Guide' og 'Turen går til Paris' på biblioteket. Sådan kan man let få et godt overblik over hvad man vil se (y)

Jeg tog til Paris som 19 årig uden planer og opdagede tilfældigt Louvre. Der gik jeg rundt i 2 dage!! Det var så betagende :-)

:-) fra NinA

Praktisk hverdagsargumentation, kævl og pjat :-D

>-o-<>-o-<

Lækre, sorte ridestøvler, håndsyede og

ualmindeligt pæne

- smalle skafter str. 38 sælges: 700 kr:

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk by...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 06:52

Jeg er normalt ikke til byer... elsker til gengæld landet og friheden. Men Paris... åh hvor jeg elser den by . jeg har været der 3 gange...da jeg var 14, 22 og sidste år da jeg var 28... og jeg tager gerne derned igen...

En sejltur på Seinen om aftenen i mørket..det er bare så romantisk og kan klart anbefales når du har kæresten med. Så er er tur på kirke gården Pere Lasaise (staves?) også en meget speciel oplevelse. kæmpestor og så er personer som Edith Piaff, Oscar Wilde og Jim Morrison fra Doors begravet her.

Ellers tror jeg største delen af de "skal ses seværdigheder er nævnt"... men en stor del af at opleve Paris er at gå rundt stille og roligt og bare indsnuse byen og dens fantastiske atmosfære. Og det er så utrolig nemt at finde rundt i byen...den metro siger bare spar to!

God tur...

Annika

0
0
Svar på denne tråd

I har helt
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 07:23

I har helt glemt katakomberne ;-) Dem er jeg altså helt pjattet med.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 07:48

Ja, jeg er enig med Louvre og BESTEMT også disneyland. I må virkelig ikke snyde jer selv for at se Buffalo Bill's Wild West Show i disney... I kan købe billetter hos FDM. Det er VIRKELIG et flot show hvor man bare ærger sig STORT når det slutter. og WAUV for nogle heste... Nam nam...

Eiffeltårnet, triumfbuen og champs ellyses, sacre ceur, notre dame, you name it and paris has it! ;)

men en god ide er at nærstudere div turistguides FØR i tager derned, så I ikke ærger jer over at være gået gllip af et eller andet når I kommer hjem igen.. GOD TUR!!!

Mvh Bonnie

**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did**

Amatør fotograf søger hestemodeller til øvelse. Se mere i min præs./http://www.123hjemmeside.dk/bjfoto

0
0
Svar på denne tråd

Le Train Bleu
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 08:18

som er en restaurant som ligger i jernbanebygningerne i forbindelse med Gare du Lyon.

Enestående fantastisk flot bygning.

Udsmykningen er så flot at stedet har været brugt i film.

Megt venlig og stilfuld betjening der taler fint engelsk.

Lækkert lækkert lækkert menukort.

Priserne er selvfølgelig ikke helt billige, men i forhold til kvaliteten er de meget fair.

Man kan se deres menukort på deres hjemmeside.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Tjhae...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 09:08
Jeg synes til gengæld at meget af det der er nævnt er opreklameret. Jovist er eiffeltårnet imponerende, Sacre Coeur og Notre Dame flotte, triumfbuerne ligeså -men der er 10.000 turister alle steder! Det er uudholdeligt.
Næ, de små gader i Montmartre er skønne.

Og så SKAL man, hvis man er lidt interesseret i mode, i Reci-Proque, som er 5-6 genbrugsbutikker på én gade. De handler KUN med modetøj og det er muligt at få Hermés, Dior, Chanel, DVF og mange flere til halv pris. Typisk er tøjet kun brugt 2 gange. Der er også en taskeafdeling, som på et tidpunkt havde mere end 300 Dior-tasker til salg til under normalpris -det er bedre end udsalg i Dior! Absolut favoritbutik...

/Anna
0
0
Svar på denne tråd

Uden for Paris
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 10:31

Hvis i har bil med så tag til Chantilly.

er ligger et flot gammelt slot og ikke mindst et skønt hestemuseum.

Alle mulige udstillinger om hesteracer, sygdomme, hestens brug gennem tiderne og der er opvisninger osv.

Det kan man godt få nogen timer til at gå med.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Ja, og hvis
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:49

man interesserer sig for Napoleon (og Josephine), kan man besøge Malmaison, deres lille slot. Meget dejligt sted (y)

- I øvrigt er parkeringspladsen belagt med HIT-riste :-D

>-o-<>-o-<

ualmindeligt pæne

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

malmiason
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 07:54

Ligger det i selve paris vi skal derned til sommer og jeg

elsker alt med napoleon og kunne godt tænke mig at se det

• Øv rodeo i danmark

• jeanett og monique
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 14:38

ligger sådan set i Paris, men lidt ude. I nærheden af La Defense, eller ca midt mellem Paris centrum og Saint-Germain-en-Laye.

Det er lettest i bil, men man kan garanteret sagtens tage derud imed deoffentlige. Der går et S-tog, eller hvad man nu kalder det ud til Saint-Germain-en-Laye (y)

>-o-<>-o-<

ualmindeligt pæne

>-o-<>-o-<

0
0
Svar på denne tråd

Hvor varmt er der i Juli?
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 14:52

Følger nøje med i denne tråd. Dejligt med en masse gode ideer til hvad der skal ses i Paris.

Mich og jeg vil gerne på bryllupsrejse dertil, men hvor varmt er der egentlig dernede i slutningen af Juli? Er det overhovedet til at holde ud at være nogen steder.

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider