Hej allesammen,
Historien er følgende:
Mig og min mor havde en rigtig rigtig dejlig blanding af en ruhåret gravhund/cairn terrier. Hun hed Mille, og blev desværre aflivet i fredags til stor sorg for vores familie, da hun har været familiens midtpunkt i næsten 14 år. 
Min mor er dybt ulykkelig, og det samme er jeg selvfølgelig. Jeg har altid gerne ville gøre min mor glad (selvfølgelig) så jeg har lovet hende at købe en ny hvalp til hende.
Hun vil rigtig gerne have en Standart Ruhåret Gravhund, så sådan en skal hun selvfølgelig have. Jeg har fundet en enkelt sælger, som har en tæve til salg på 7 uger, vi kan hente hende i weekenden. Hun koster 6.000,- og det er HELT ovre i Jylland 
Jeg har de sidste par dage læst lidt herinde omkring hunde med stamtavler. At det er et slags kvalitetsmærke, for at hunden er sund og rask uden arvelige skavanker?!? Er det garanteret at de ikke har de der forskellige sygdomme så? Hd HH eller hvad søren det nu hed 
Altså min mor er fuldkommen ligeglad med papirene, da der ikke skal avles på "lille-Mille". Men vil selvfølgelig gerne have en hund uden rygproblemer (som jeg har læst at mange gravhunde har?)
Så erfarende hundekøbere...
Kom med nogle råd til mig, jeg er virkelig på Herrens mark. (og jeg er meget interesseret i at lære)
Hvad skal jeg spørge om?
Hvad skal jeg være opmærksom på?
Jeg vil jo ikke give 6.000kr for katten i sækken 
Hvis I kender andre steder med Ruhåret Gravhundehvalpe, så sig frem 
Kære HN´mennesker, hjælp mig med at gøre min mor glad igen 
Knus og kram Mette
(Jeg undskylder på forhånd for mine dumme spørgsmål
)