Hej HN'er
Ville lige høre jeres mening.
Jeg er fjorten år og har redet siden jeg var 5. Jeg bor med min familie på en gård lidt uden for holbæk, hvor min far, indtil for tre år siden, drev et kvæglandbrug. Jeg har masser af tid, en halv kilometer til ridehus, græsfold og en stor stald. så skulle man gå ud fra at
i den lille stald, stod en lille hest. aldrig så jeg så dejlig en hest!
men det gør der ikke! jeg har en part på en superdejlig hest, men det er bare ikke det samme som at have sin egen. men hvorfor har vi ikke nogen? simpelthen fordi at den eneste her på matriklen, der kan finde ud af det der med håndværk, min far, ikke gider lave en hestestald! han er anlægsgartner og lønmodtager, men driver sit eget "weekendfirma"
og jeg kan selvfølgelig godt forstå, at andre folks terasser og haver er meeeget vigtigere end sin egen datters interreser(ironi).
jeg har overvejet selv at begynde på den stald, men jeg har cirka lige så meget forstand på håndværk, som en guldfisk har på astronomi!
jeg skal konfirmeres om tre uger og synes at en hest ville være en perfekt konfirmationsgave, men det får jeg ihvertfald ikke!
ved godt, at jeg er lidt af et brokkehoved og at de små børn i afrika har meget værrre, men det er altså bare svært at se på, at alle omkring mig får en hest bare de sidder på en hest en enkelt gang, og at jeg bare kan fortsætte med ridning tre gange om ugen, når der er de perfekte omstændigheder for en hest derhjemme.
hvad synes I, jeg skal gøre?
bygge en stald selv?
sultestrejke indtil min far giver sig?
eller bare glemme det hele?