Jeg har i dag haft en lidt sær oplevelse med min hund.
I december fik jeg Kenzo, som er genbrugshund. Han bliver 2 til august, blanding mellem Hovawart og Munsterlænder.
Da han kom var han både utryg og agressiv, men han er efterhånden blevet en enormt dejlig og glad hund.
Vi er meget glade for hinanden, og han lærer utrolig hurtigt. Han er dog stadig ung (specielt i hovedet), men lytter enormt godt og har en stor arbejdsglæde.
Vi går til agility hver søndag, og det nyder han. Han elsker træningen og at lege med de andre hunde på holdet.
Her i formiddags til agility, skete der så det at en af de andre hunde gik til angreb på ham. Alle på holdet ved, at denne hund godt kan være lidt vanskelig over for de andre hunde, og derfor sørger hundes ejer for at holde den lidt væk fra de andre.
Han havde i dag lige løbet banen, og hans hund var derfor ikke i snor. Kenzo og jeg var efter ham, og jeg stod derfor med Kenzo i snor lige ved banens start.
Idet han var færdig med at løbe, sprang hans hund lige i fjæset på Kenzo, og det tog et øjeblik at skille dem ad, da de begge er temmelig store hunde.
Jeg kunne bagefter mærke på Kenzo at han var blevet ret forskrækket over episoden, nok også over at vi mennesker råbte så højt. Derfor valgte jeg at vente lidt med at løbe banen, så han lige kunne falde til ro.
Imens vi stod der og holdt pause, lettede han pludselig ben op ad mig!
Han har aldrig gjort sådan noget før, og jeg anede ikke hvor det pludselig kom fra 
Jeg skældte ham ikke ud, for jeg forstod ikke hvorfor han gjorde det, og jeg forstår det stadig ikke. Kan godt forestille mig, at det har en eller anden sammenhæng med slagsmålet.
Så jeg måtte løbe resten af tiden med et vådt bukseben 
Er der nogen hundeeksperter derude, der har et bud på hvorfor min hund pludselig gjorde det?