|
|
| Uh jeg er gal...! |
|
|
Hey! Jeg har en masse negativ energi jeg skal ud med! Jeg har ejet den skønneste fjordhest Miki og stod det til mig ville jeg have beholdt ham for altid! Men situationen i februar var den at jeg ikke måtte ride mere pga mit piskesmæld og derfor blev nød til at sætte ham til salg! Jeg havde ham stående i Ringkøbing, på rideklubben  vel vidende om at det ikke var det bedste sted, men der kunne jeg finde nogle der kunne hjælpe mig med at ride ham. Jeg sætter ham så til salg den 12. februar, fortæller rideklubben om det og den 16 er han solgt. Den 16 siger jeg også han skal væk, men kan på daværende ikke vide hvornår da der er karentæne på rideskolen til den 5 marts. Den 2 marts får de nye ejere så lov til at hente ham og jeg informere rideskolen den 27 februar om dette. Den 2 april modtager jeg så en regning fra klubben på HELE marts mdr for boks foder m.m. og ikke nok med det har der fra den 9. marts stået en anden boks i den boks jeg lejede. Jeg sender en mail til klubben om at det kan ikke være acceptabelt da jeg umuligt kunne vide hvornår min pony kom afsted og at jeg ikke ville betale når der havde stået en anden hest i den boks jeg lejede! I dag 15 dage efter jeg sendte mailen har jeg så hørt fra dem, og de skriver at man SKAL sige op til den første i mdr, den anden hest havde bare flyttet plads osv. Hvordan FANDEN skulle jeg den 1. februar vide at jeg ikke måtte ride mere(fik jeg afvide omkring den 5) og at min pony kom så hurtigt væk! De andre der har hest på rideskolen kan heller ikke fatte det! Hvordan er reglerne på jeres rideskole? Jeg har nu bedt dem sende min kontrakt og vil se beviser for at der ikke er kommet flere heste ind i marts, for så vil jeg ikke betale! Vil selvfølgelig gerne betale til den 12 da jeg først vidste der at jeg skulle af med Miki! Håber i kan forstå min frustration og måske nogle kloge hoveder har noget at sige! SIDSTE GANG JEG HAR HAFT HÈST DER! - der er flere gange de har glemt at fodre og foldordningen er virkelig dårlig! Samt dårlig behandling!
*** TEAM-TOPPER ***
Søger: Hjælp til miniature - udstyr, kåring m.m send pb!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kontrakt |
|
|
har du ikke en kontrakt? der burde regler vel stå?? Ellershar jeg ikke så meget forstand på dette - men håber da du finder ud af dette.
Støt de græske hunde www.graeskehunde.dk <3 Nu med part på Bella <3 <3 Og med katten Belle <3 TØJ SÆLGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heyhey |
|
|
jo har desværre ikke kunnet finde den, og har snakket med de andre der har hest der og de sagde når det var en salgshest var det andre regler - men nej.
*** TEAM-TOPPER ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis der er ... |
|
|
... en måneds opsigelse må du jo holde dig til dette. Det er ikke din skyld at du har måttet sælge hesten - men hvorfor skal det ramme din opstalder? En måneds opsigelse til den 1. er en måneds opsigelse til d. 1. - uanset årsagen til at hesten skal sælges eller om opstalder har brugt boksen efter at du er fraflyttet.
£isbeth & Baloo Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you. Aldous Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Lisbeth(baloo): er det så acceptabelt at den boks jeg betaler for er optaget af en anden hest?
*** TEAM-TOPPER ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 mdr. opsigelse |
| Forfatter:  |
Carina 1 |
| Dato:  |
15-04-2007 15:31 |
|
Så vidt jeg ved er det meget normalt med 1 mdr. opsigelse. Det har der også været de steder jeg har haft hest. og den 1 mdr opsigelse har gældet til punkt og prikke, også i uforudsete situationer. Jeg har også selv været ude for at måtte betale for næsten en hel måned hvor jeg ikke brugte boksen. Der havde vi også skrevet en kontrakt og der stod sort på hvidt at der var 1 mdr opsigelse fra d. 1 i måneden. Men da de nye ejere selvølgelig gerne villle have hesten hjem hurtigst muligt, og jeg alligevel ikke havde tid til ham, så skulle de selvfølgelig have lov til at få ham hjem også selvom det måske betød en lidt unødig fregning for mig. Men fred være med det. Jeg tror ikke rigtig at du kan gøre noget i den situation.
Carina Nu uden Sjakalen... Ung mor til Nicklas født. 4-8-04 Hvis du ikke synes, du lyser, som du burde, så prøv at pudse pæren, inden du klager over el-værket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
theluny |
15-04-2007 15:38 |
|
De fleste steder jeg har hørt om el. kender til. Da er opsigelsen det samme som du skriver, at staldlejen går pr.1 til næste månede og en opsigelse ændre ikke på det. Nogle tager så depositum svarende til en boksleje, og hvis ansvarshavende af stalden stoler på en, kan man evt. aftale at bruge depositum til at betale den sidste måneds staldleje med. Hvis det er reglerne, så tror jeg ikke det hjælper meget at fare i kridthuset...og male fanden på væggen. Du burde have sat dig ind i reglerne og have fundet ud af, hvordan og hvorledes ved salget og hvordan bokslejen skulle falde, hvis hesten blev solgt midt i måneden. Jeg tror at du skal forsøge at forhandle med rideskolen, til at få slå noget af regningen af, også ellers betale...for hvis du har smidt din staldkontrakt væk, (som de nok har liggende en kopi af) der vil der højst sandsynligt stå den regel i - da den nærmest er standard ved alle rideskoler. Har du skrevet under og der ikke er indgået andre aftaler, jamen så er det den gældende. Så du vil stå ret svagt og det eneste du nok vil opnå ved ikke at betale, er at ryge i inkasso...
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke madorgler: Benzer & Chloe Købes: Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450 ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
15-04-2007 15:41 |
|
rideskoler har desuden ret til at fylde tomme bokse op, men det er kun rideskolen der må det og ikke de private der må rykke rundt med deres heste efter bedstbefindende...det skriver rideskolen somregel også på deres hjemmeside, eller måske endda i opstaldskontrakten. Har din rideskole ikke en HP, hvor du kan se reglerne...der plejer staldregler også at stå.
~ hesteløs ~ Men med 2 tykke madorgler: Benzer & Chloe Købes: Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450 ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Jeg betaler selvfølgelig også - men syntes som de fleste andre også det er for svagt og er meget ked af det da det var imod min vilje at sælge hesten - og når der så kommer en anden hest i den boks, MENS jeg betaler for den, det er jeg ikke tilfreds med!
*** TEAM-TOPPER ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Om boksen er blevet... |
|
|
... genudlejet finder jeg irrelevant for den aftale DU har.
£isbeth & Baloo Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you. Aldous Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dobbeltleje |
|
|
må de godt sidde og inkassere dobbelt leje ? man må da ikke hvis det er en lejlighed eks.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
forstår bare ikke det er ok at de så får 2 betalinger for den mdr for 1 boks? Nok mig der er tosset  Betaler selvfølgelig og fortæller om mine dårlige erfaringer! Skulle også bare ud med en masse negativ energi
*** TEAM-TOPPER ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I lige denne situation ... |
Lisbeth Sejberg |
15-04-2007 16:56 |
|
... hvor stalden var i karantæne, burde de måske have udvist lidt fleksibilitet, for du måtte jo reelt ikke flytte ham d. 1. marts. Mvh. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De kan |
Bambi ♥flying canuche♥ |
15-04-2007 16:59 |
|
De kan da ikke udleje den til en anden - betaler du for marts måned, kan du jo i princippet flytte en anden hest ind i boksen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
ja det troede jeg også jeg kunne, men ja blev da skuffet - men lærte jo bare at ringkøbing er et dårligt sted at have sin hest opstaldet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså... |
|
|
Hvis der tår i kntrakten at man skal sige op til den første i en måned, så synes jeg det er helt reelt det de har gjort. Sådan ville jeg også have gjort, hvis det var min stald. Det handler jo om at de sikkert ikke kan leje din boks ud igen inden for så kort tid, og de skal jo have pengene hjem for boksen. Ellers kunne folk jo bare flytte deres heste fra dag til dag og så kunne staldejeren købe ind til en hel stald og næste dag var alle hestene væk. Det holder jo ikke. MEN... hvis der allerede er en ny i stalden (dvs kommet en ekstra ind og ikke bare en der flyttede boks) så synes jeg bestemt ikke du skal betale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Heej.. Ja, Maria, vi har jo diskuteret det her før, men du kan jo ikk vide om du kunne, hvis du havde sagt, "jeg kommer med en anden hest i morgen", om du så ikk havde fået boksen igen.. For det tror jeg da ikk havde været noget problem.. Desuden, så det med fodringerne, det er et OVERSTÅET kapitel, og det er der 110% styr på, efter vi har fået de 2 rare Ungarer i stalden, og der kommer bestemt ikk mindre styr på det til d. 1. august, når Peter Rahbek starter derude som fast berider.. Og mht. at du sys det er et @!#$ sted, så er det jo din vurdering, men jeg sys personligt at det er bliver bedre og bedre derude for hver uge der er gået.. Og den ny bestyrelse har virkelig fået styr på sagerne..  Lige en del positive ord om Ringkøbing Rideklub, efter al den kritik..  Ka i hyg' jer.. 
<333 Søe - nu med Cor-z Casiz <333 ---(--(-@ CASTELLO D. 8/6-02 - D. 23/9-06 ELSKET OG SAVNET VERDENS DEJLIGSTE HEST GIK BORT, EFTER ET KORT MEN GODT LIV. HAN VAR GLAD LIGE TIL DET SIDSTE.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| optaget boks |
|
|
Hej Maria Så længe alle boksene på RIK ikke er fyldt op, har de jo ikke tjent dobbelt på en boks i marts måned? Og den boks ved siden af Regitza er da stadig fri, var det ikke der Miki stod?
Med venlig hilsen Zooropa - Anne **** To touch is to heal. To hurt is to steal. **** - Mysterious Ways, U2 Har jeg hovedpine er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan du ikke mene alvorligt! |
Jhez |
15-04-2007 23:06 |
|
Hvordan kan du selv mene at 3-4 dages varseling betyder at du skal have en måneds boksleje med dig i hånden? Din tidligere rideklub har ikke gjort noget forkert. Det lyder tværtimod som om de har været meget afventende mht. din situation.
Hvad der sker med boksen efter at du har trukket hesten ud af dem - er ikke din sag.
Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| leje af en ting (boks) |
|
|
Mener også det er ok du skal betale den måneds boksleje, men ikke hvis der står en anden hest i boksen, der er betalt leje af tingen (boksen)for en bestemt måned og det må klubben respektere, hvis jeg lejer en lejlighed i et boligkompleks og betaler for fx. april måned, ja så regner jeg da ikke med der flytter nogen ind selv om møblerne er flyttet og den står tom. ( er der en kontrakt jeg har underskrevet med regler for netop denne situation skal den selvfølgelig overholdes.) Jeg ville kræve halvdelen af en måneds boksleje retur, og vidste jeg den nye hest stod i min boks fra dag 1, så ville jeg have tilbagebetaling for hele måneden Jeg har selv prøvet at flytte min hest midt i en måned, jeg sagde til ridelæren at kunne hun leje den ud resten af måneden skulle hun endelig gøre det, ellers ville jeg selvfølgelig betale for boksen, hvis den stod tom. Ridelæren fik lejet boksen ud dagen efter så jeg betalte ikke for boksen. Nu skal min nye hest snart ud på stedet, og vi glæder os over en god behandling som giver lyst til at komme igen,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Kan godt mærke jeg har trådt en masse bekendte over tærene!
Det jeg skriver i dette indlæg er fordi JEG blev frustreret over det og gal! - skulle ud med min negativ energi og høre hvad andre havde at sige!
Kan godt forstå at når i har hest der at i så forsvare stedet, men der er andre der har nedgjort stedet, og det har jeg nu også. Måske jeg skifter mening engang - ligesom nogle af jer andre har!
Miki stod ved siden af pers, og der blev flyttet en ind, fair nok hvis der ikke er kommet andre til rideskolen siden den dag miki flyttede!
Jeg betaler selvfølgelig regningen, men jeg gør bare ikke sådanne ting uden at have fået en forklaring!
Så til alle jer jeg har trådt over tærene er det jo bare 1 sag som jeg er utilfreds med og sådan er det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|