Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kattens drægtighed??
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:27

hvor længe er den fra parring til fødsel??

min hun kat var nemlig for 2 uger siden i voldsom løbetid- og vores hankat har benyttet sig af chancen (tog dem på fersk gerning nede i haven under det store fyrtræ)

nu syntes jeg hun er bulet ud- samt hendes mini patter er vokset til en rimelig str der ikke var til at tage fejl af aftenens mavenulring :D

hun er blevet super super kælen (og det var hun næsten i forvejen) og vil patu sove på min datters hovedpude, og vækker hende gerne så hun lige kan humme sig lidt- og det er jeg træt af.

nogen der ved hvor længe en kat er drægtig??

plz kom med gode råd- det er aller første gang jeg skal være mormor til mislinger...

Stald Smokie
- ponyclubben med et`medlem-

ponyer i

kat. I,II og III sælges

Skriv en pm for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

drægtighed
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:29

Tegn på drægtighed kan ses efter 3 uger og en kat er drægtig ca 65 dage.

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

63 dage
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:30
mener det er 63 dage

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

63 dage
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:35
Samme som for en hund.
Hvis hun buler allerede nu, kan hun være falsk drægtig.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:38

jeg fik selvfølgelig ikke skrevet ned hvornår hun var i løbetid presist, mener det var i ugen før påske. og gud hvor hun hylede hele tiden- kalte og kalte og kalte på den hankat...

65 dage er lidt over 2 måneder- det var ikke længe..

gode råd til hvad jeg kan gøre for missen før fødsel?

Stald Smokie

ponyer i

kat. I,II og III sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:45

Katte plejer at klare det hele selv, og vil egentlig også helst være i fred er min erfaring. Det kan være meget svært at se på en kat hvornår den har planer om at føde. har oplevet at hente posten der kom ind af døren, og da jeg kom tilbage var 1. killing født- ca. 1-2 minutter ( og kræet snuppede MIN seng og MIT lammeskind til at føde på)

Du kan altid prøve at lave en fødekasse når tid er, hvis hun bliver tykkere, men det er slet ikke sikkert hun vil acceptere den

Christina

0
0
Svar på denne tråd

altså ikke sådan
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 23:53

voldsomt buler ud som om hun højdrægtig, bare tykkere end hun plejer at være.

har også lagt mærke til at hun er i madskålen flere gange om dagen end normalt.

hendes være måde er også blevet anderledes- hun vil kæle konstant- og ynder at ligge på det varme gulv på badeværelset og flade ud- det er så absolut ikke noget hun plejer at gide.

jeg er ret sikker på at hun er med killinger- bare i tvivl om hvor langt hun ville være henne da jeg ikke vidste en dyt om kattens drægtighed...

Stald Smokie

ponyer i

kat. I,II og III sælges

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 11:56

Hej.

Min smukke kat har lige fået killinger her den 4 april.

Det startede sådan:

Jeg havde lige siddet med hende og nusset hende også hopper hun ned i sin fødekasse (den har hun brugt siden jeg satte den op) også hører jeg et kæmpe jammer fra hende...

Går så derned og sætter mig og kan se vandet er gået. Jeg snakker ligwe lidt med hende og vil så gå igen, men det måtte jeg ikke. Hun jammer så snart jeg vil gå væk. Så jeg må sidde der i 4 timer og vente på de 3 små mislinger kommer til verden.

Den første bliver født omvendt (røven først) og hun har mega ondt. Hun løber over stuen med killing ud bagi. Men jeg tager så killingen og giver hende den op på den stol hun hoppede op på. Hun slikker den lige lidt, også tager jeg hende og killingen over i kassen.

Der føder hun så resten uden at gå i panik og jeg havde totalt ondt i min ene arm... Måtte jo ikke gå væk fra hende. Hun ville have jeg skulle være der...

Det var min oplevelse med en fødende kat.

Alle killinger skal forresten sælges. Mor: norsk skovkat/maine coon og alm huskat. Far: alm huskat.

MVH Henriette

Nu med min oldenborg Charkant

Og

New Forest/Araber Bl. Miss Hope

Aloe Vera forhandler. Kontakt mig ved spørgsmål.

90dages tilfredsheds garanti eller pengene tilbage.

Løvehovedkaniner bortgives!!!

0
0
Svar på denne tråd

ernæring
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 19:20

Sørg for at hun har fri adgang til et godt killingefoder af et lødigt mærke, at hun er up to date med ormekur og så ellers bare vent og glæd dig - i ugen op til forventet fødsel kan du evt. holde hende inde, så du er sikker på at hun føder hjemme.

En fødekasse (evt. papkasse) stiller du på et roligt sted uden træk hvori du ligger et lagen eller lign. - brug ikke håndklæder, da killingers kløer ikke kan trækkes ind og de kan derfor let hænge fast.

Et rimeligt sikker tegn på drægtighed er forstørrede og (lyse)røde dievorter - de ses dog også ved falsk drægtighed.

Husk Google er din ven og du kan læse dig til det meste.

Overvej evt. at neutralisere hende efter fødsel eller start hende op på p-piller, så hun ikke bliver drægtig med det samme igen. P-piller i lang tid kan indebære visse risici, så neutralisation anbefales.

Malene Gjedbo Nielsen, 8970 Havndal

www.vesterskovmark.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider