Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

dyrenes beskyttelse.. hvem beskytte
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 21:07

det hører nok ikke til her, men synes ikke jeg kan finde et forum til en seriøs debat om dette emne...og nu er det her jeg hører til.

Skal det endelig retfærdiggøres, er det i bekymring for de afkom vi sender ud, til mennesker, som det engang immelem viser sig, vi har fejlbedømt

Grunden til indslaget er kort og godt frustration over en organisation, der skal varetage dyrs velfærd, i dette tilfælde en hoppe vi har solgt tilbage til den forrige ejer.

3 mdr. efter finder vi den i meget dårlig tilstand, og dagen efter flyttes den, og jeg kan ikke få det hye opholdsted oplyst af ejer.. Jeg kontakter kredsformanden i ovennævnte organisation, i det område den har stået, dagen efter jeg har været ude ved hesten...

Det tager 6 opkald ugen igennem... før der bliver reageret, fra organisationens side. Man havde valgt at tro på, ejerens udsagn om den havde det godt.. Først da vi gav udtryk for vores utilfredshed og at vi følte os godt og grundigt til grin..kom der handling..

Jeg har hørt flere lignende historier... jeg føler mig svigtet, først af et menneske jeg har vist tillid (det er en lang histore) og dernæst af en organisation, der skal tage vare på dyr... uha jeg er vred, og jeg har lyst til at anmelde dyrenes beskyttelse for at repræcentere misrøgteren..

Debat ønskes...

mvh Hanne

Flis til ridebaner gangstier o.a sælges

0
0
Svar på denne tråd

hestehandler...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 23:21
Det er ikke normalt at DB blander sig i private hestehandler, det er jo sælgers eget problem hvis en hest ikke passes ordentligt i det nye hjem, så må man jo kræve handlen annulleret eller købe hesten tilbage!!

Mvh

Malou

0
0
Svar på denne tråd

det er da
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 00:09

i alle højeste grad DB´s pligt at tage sig af, misrøgtede dyr. Det er da fra mit synspunkt ikke handelsaftale relateret. Når man ikke kan få at vide hvor hesten står, er det jo heller ikke sansynligt, jeg kan få lov at købe den tilbage?? Alle heste er vel handlet på et tidspunkt, så har DB da ikke meget at tage sig til.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

dyrenes beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 00:50

jeg har desværre hørt ligende historier før, nogle gange hvor formanden har været meget 'hurtigt' ude, eller har snøvlet og sidst og ikke mindst...har dyrelægen ment hesten skulle være på kanten af sultedøden, før det var anmeldelsesværdigt. Men det er kun noget jeg har læst eller hørt...

to ting jeg bider mærke i din tekst:

"3 mdr. efter finder vi den i meget dårlig tilstand, og dagen efter flyttes den, og jeg kan ikke få det hye opholdsted oplyst af ejer.. Jeg kontakter kredsformanden"

Hvis du ikke ved hvor den er, hvor skulle han så vide hvor den er? rent teoretisk (og uden at virke nedladen) men kan en kredsformand vide det?

"Det tager 6 opkald ugen igennem..." - skete der derefter noget ? ugeN går jeg udfra er = 1 uge, jeg selv ville selvfølgelig have det elendigt med at en hest blev mishandlet, men 1 uge er ikke lang tid, når man tænker på DB også er et bureaukrati, der foretrækker at have papirarbejdet iorden, før de 'ransager' en ejendom.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

Købes:

Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450

ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300

0
0
Svar på denne tråd

DB'S Beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 00:52

Jeg har selv være ude for en tilfredsstillende og utilfredsstillende respons fra DB.

Den første gang handlede om en yderst amagret nordbakke som lignede skind og ben. Der kom action på fra dag 1.

Ejeren blev kontaktet og jeg blev selv senere fortalt hvordan det hang sammen. At jeg ikke var tilfreds med resultatet er en helt anden sag men der blev fulgt op på sagen.

Senere på HN kom jeg i kontakt med en HN'er som havde meldt tilsvarende sted og til Hestens værn- hvor der skulle have været dårligere respons på anmeldelsen( 2.håndsversion)

Det sidste sted jeg meldte og kontaktede DB - der gik der ca 3 mdr. og de mente at den omtalt hoppe havde fint - trods omstændighederne.

Jeg blev fortalt at hvis jeg ikk var tilfreds med deres beslutning kunne jeg kontakte politiet.

Af omveje vidste jeg at politiet allerede havde været der og de kløet sig lidt í skæget´og sagt at det jo var en gl. hest!!!

Der var derfor ikk mere at komme at efter.

Det svar stillede jeg mig dog ikk tilfreds med og kontaktede Alle dyrs ret. Konen som ejede de omtalte heste var uviden omkring foder og jeg fandt senere ud af at hun fik en vejledning onmkring foder og idag kan jeg se at begge heste har det godt og er i god foderstand.

Jeg var skuffet over DB reaktion på sidste sag. Hvor den første sag var der fuld feedback.

Så konklusionen må være at den enkelte distrikt-anvarlig bedømmelse. Om det kræver almen viden om gl. og ung heste skal jeg ikk kunne sige. Men i sidste nævnte sag var jeg meget overrasket hvor uvidene de var. En gl. hest behøver ikk ligne et øg.

Har selv ejet en yderst gl. herre og ved i dag hvor vigtigt det er at fodret er det rette.

Knus fra lottemsen

Charlotte Franke ............som er bidt af western
0
0
Svar på denne tråd

ejer har pligt til at
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 01:11

fortælle DB, hvor hesten er.. En uge virker måske ikke til at være lang tid, men så kunne der være blevet talt rent sprog, fra begyndelsen... så som, vi vurderer ikke hestens liv er i fare, vi tager hånd om det, om en uge... Her blev jeg lovet, der nok skulle blive taget hånd om det næste dag og næste dag... det er frustrende, når aftaler ikke overholdes, og det eneste man gør er at vente på, der sker noget..

Grunden til jeg tager det op, er ikke et personligt vendetta, men jeg mener måske vi har for stor tillid til disse organisationer, og udfylder de den plads de skal. Jeg søger andres erfaringer, jeg har ikke prøvet det før, og det er som sagt ikke bare for at "være på" tråden laves, jeg har været rigeligt på i løbet af denne uge..

0
0
Svar på denne tråd

loven er slatten
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 01:53

Det er ikke DB's skyld at loven er så slatten, der er ikke ret meget at gøre når politiet ikke har dyrefolk på sagen, og mange betjente kan virkelig ikke se at der er tale om en dyreværnssag eller ej.

Det er politiet der skal dække omkostningerne hvis de tager affære, med mindre en dyreorganisation påtager sig denne udgift, og politiets økonomi er også trængt, for vi har valgt en regering der går ind for skatta stop, med dertil nedskæringer til følge.

det hele er politik, så find jer i dette eller prøv at finde nogle politikere der går ind for dyrevelfærd og menneske velfærd i stedet for besparelser allevegne.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

hvilken beskyttelse???
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 07:55

for et par måneder siden kom der en killing rendende, den var meget kælen og løb ind så snart mine børn åbnede døren, den var ikke øremærket og jeg prøvede at jage den væk, flere gange, med håb om at dfen ville finde hjem til sine ejere. Jeg tog billeder af den som jeg ville hænge op forskellige steder men nåede ikke at gøre noget ved det. En aften da jeg skulle putte hestene, så jeg den ude i stalden og da jeg ville genne den ud så jeg at den haltede. Jeg tog den op og kunne se at det ene ben hang slapt ned, den virkede dog ikke som om den havde smerter. Jeg valgte at tage den ind på mit badeværelse, så ikke mine staldkatte ville "mule" den. På mit badeværelse fik den selvfølgelig rent vand og lidt mad, til natten. Jeg ser på DB's hjemmeside at den bare skal indleveres hos nærmeste dyrlæge som så vil tage over. Så snart morgenen melder sig ringer jeg til dyrlægen, og fortæller historien, dyrlægen underretter mig om at fordi jeg gav den mad da den var skadet var det nu MIN kat og jeg skulle betale! jeg ringer til en anden dyrlæge som siger det samme, derefter ringer jeg til DB som bekræfter at de ikke vil hjælpe da jeg jo har adopteret den ved at give den mad natten over. Jeg sagde at jeg ikke havde råd, så jeg var nødt til at smide den i mosen ( selvfølgelig mente jeg ikke dette alvorligt), hun var lige stædig og ville ikke hjælpe så måtte jeg jo skaffe den af vejen som jeg selv havde lyst til. Denne bemærkning fik mig til at revurdere om jeg nogensinde ønsker at støtte DB igen, og svaret er desværre NEJ.

Katten kom til dyrlægen, den havde brækket overarmen og den fik lov at sove ind...på min regning.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider