Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"meget veluddannet skole hest"
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 23:13

Min bare...

Øj altså hvor kan jeg blive chokeret over nogen af de anoncer der er på MP.

Denne er efter sælgers en meget veluddannet skole hest, ædel, smuk og god til dressur. Oh my...

Selv jeg kan se at den hest absolut ikke er meget værd. Der er totalt mangel på muskler over det hele, halsen er som en tynd pind og minder ret meget om en svanehals og så er hesten tydligt utilpas med at have rytter på rygge, totalt stiv og anspændt og når den endelig "går korrekt" er den totalt overbøjet og hænger voldsomt i tøjlerne.

Nøj hvor har jeg bare lyst til at komme efter den sælger.

Jeg fatter ikke at sælger kan beskrive det arme dyr som en perfekt dressurhest.

Hvad pokker sker der for folk ind i mellem?! Er pengene så vigtige?

Nå, det blev vist lidt rodet, og hvis jeg ikke husker forkert er mit indlæg langt fra den første af den slags (og sikkert heller ikke den sidste), men hvor er det dog forfærdeligt at se på.

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd

Altid en god griner, at læse på MPL.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 07:13

Ork, jeg har set heste i 7-8 års alderen, kun redet i få måneder blive smurt ind i superlativer:

• Supertalent for den rette rytter (ja, hvilken hest ser ikke fantastisk ud i Andreas Helgstrands hænder).
  • Kun redet tre måneder, men viser store anlæg for svære dressurøvelser (altså, min hest kan også flere M-øvelser. Parade f.eks.)
  • Blikfang! (vi ser her en halvlånghåret, usoigneret, ubestemmelig stikkehåret hest stærkt under lod).
  • Gangarter langt over middel! (13 sekunders videoklip, hvor hesten til nød træder i sit eget spor i skridt)

Og prisen!?

Den ligger snildt mellem 60-120.000 kr.

Men den sidste idiot er ikke født endnu og der skal nok komme en forbi og smide pengene på bordet, fordi hesten jo vitterligt er det fantastiske supertalent - det kan alle jo se!

Ellers bliver hesten jo bare ikke solgt og man ser jævnligt ekstreme prisnedsættelser, hvis man holder lidt øje.

Gratis hestekalender 2007

Sy
(udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys.
Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
0
0
Svar på denne tråd

kender dét..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 07:39

Det var det samme med en hest, jeg rent faktisk tog ud at se på (uden at ha' set nogle billeder før overhovedet, men på tekst lød det jo meget godt!) Sød og rolig, både under rytter og i stalden - Nååååhr, det er DERFOR den prøver at sparke mig med alle fire ben og derudover ikke engang kan rides? Rolig under alle forhold, ja, med mindre det blæser som det gjorde den dag. Ingen tendesn til at stejle eller bukke og rigtig fine bevægelser. Ja, men rejse sig på bagebene opad folk er måske ikke at stejle? Og hvis den gik igennem bøjeprøven hed jeg Prins Henrik! Han er baaare så nem, eh.. tja.. han er sikkert nem hvis man ser bort fra alle de dejlige uvaner han havde tilegnet sig.

/ Shirk
Hest købes: 4-10 år, 155-160, ca. 20.000
You won't be afraid of fears.
All in all, I'm still the last one standing on the wall.
0
0
Svar på denne tråd

i har evigt ret
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 07:47

HØRT

Vi er ved at finde en pony til en af pigerne i stalden, hvis i viste hvad vi har været ude at se - puhaa - siger jeg bare, hvad folk dog ikke tror de kan få mange penge for.

Mvh Marianne

100% stabil III pony sælges - Jolly - se præsention

0
0
Svar på denne tråd

Må ikke koste noget
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 11:18

Jeg står så i den omvendte situation, jeg har en rigtig sød børnepony til salg. Så kommer der en mulig køber og hun (voksen dame) har så sin far med. Han skynder sig at fortælle at han har haft med heste at gøre i 30 år. De kigger lidt på ponyen og syntes faktisk at han er rigtig fin, selvom han er ca. 20 cm mindre end det de egentlig går efter. Men ponyen er "godt" bygget, dvs ikke fed men rimelig robust.

De tre småpiger får en træktur, ingen problemer der. Pigen på 10 trækker selv en tur med ponyen, ingen problemer. Alt i alt kan de se at det er en rolig og stabil hest. Men så er det at den meget kyndige hestemand kigger på mig og spørger; har du nogle papirer på den - du kunne jo for den sags skyld bilde mig ind at den er 6 år og så er den i virkeligheden 20! Så kunne jeg ikke dy mig for at svare at, når han nu vidste så meget om heste kunne han jo bare kigge den ind i munden...

Nå, men de vil så kun give halvdelen af prisen, selvom jeg i telefonen havde sagt at jeg ikke gik ned i pris. "For der fandtes da tusindvis af ponyer til 2-3 tusind og det var jo "kun" til børnene". Godt så, hvor mange ponyer finder du med dét sind, kastreret og tilredet, fejler intet, til to tusind??? Jeg svarede at jeg absolut ikke skulle sælge til dem og de skulle jo ikke købe af mig! Han ville så bytte lige over med en hingst på 80 cm, uden papirer heller, som godt nok var tilredet men havde en frygtelig uvane med at bukke ungerne af...

De fik ikke lov at købe ponyen...

KH Pia

Mangler du en sød børnepony?

Klik HER for info

BRODERI TIL HESTEFOLKET: WWW.SHOPFREKA.DK

0
0
Svar på denne tråd

annoncer...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 11:46

Jeg har min hest til salg og kigger derfor også på købsannoncer.

Faldt især over en i går:

Krav:

• 5-10 år
  • 150-160 stg
  • kunne grundlæggende dressur, være indsprunget og kunne gå i tærræn.
  • uden fejl og skader.

Køber skriver (og her slår jeg flik flak )

"jeg vil MAKSIMUM gi 15.000,-, men så forventer jeg også at der følger udstyr med"

WHAT???

Tror folk at det er en gavebod?

Så at den dyreste hest på MP til 280.000 kr ikke en gang har billede på.

Hvis man har så dyr en hest, sætter man så ikke billede på?

Ja, man skal se meget før øjnene falder ud..

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

Ja Benedicte
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 12:02

jeg rider også en 4 års salgshest og sidder også bladre de køber annoncer igennem ind i mellem.

Og jeg har endnu ikke fundet en som passer på ham her. OFr der er ingen der vil giver over 25000 for en god ung hest som er redet og sprunget.

Men de vil gerne have en hest der kan gå en lb med kap til i hvertfald M, uden fejl og mangler trafik vant, trailer vant osv osv. Men de regner alle med at kunne få den for 20 - 25000.

Hvor naiv har man lov at være???

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

åbenbart meget *G*
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 12:11

Havde min på auktion 2.påskedag, højeste bud fra en hestehandler (der ihvertfald absolut IKKE skal have hende!!!) TREIDVE TUSIND???

2-års med en god afstamning max 10.000,- hmmm

Ved da godt der er mange der har en max pris de har råd til at give for en hest, det er da også fair nok, men så må man altså tilrette kravene til den pris man kan give.

På auktionen var en kanon hoppe der gik middelsvær, højeste bud 40.000,-

Tror fejlen er at mange overdriver i salgsannoncen, så det er svært at gennemskue om det nu også passer, og køberne har også nok en lidt urealistisk forstilling om hvad de kan få for pengene. Ved ikke helt hvor jeg skal sætte min til salg henne for at finde det rigtige klientel , men gode forslag modtages MEGET gerne!!!

mvh

Vipse

8 års DV hoppe efter Royal Z II og med Mago XX som morfar sælges, se præsentation (Roya)

Miniaturehingst kåret i DMHF tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

tilslutter mig
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 13:00

fuldt ud !

Jeg leder med lys og lygte efter en "avlshoppe" - papirerne skal være i orden, men selve racen er stort set underordnet (blot ikke for småt) da det skal være en selskabshest/føl til min hoppe og hendes kommende føl (altså at kunne avle "legekammerater"). Den må gerne være skadet, men må ikke ha smerter. Alder ligeledes underordnet, blot den er fødedygtig.

Jeg kan tilbyde et absolut hestekyndigt hjem hvor "alt foregår efter bogen" og at hesten IKKE bliver videresolgt under nogen omstændigheder.

Jeg har fået ganske få henvendelser, bl.a. en DV - ok papirer, men absolut ikke topklasse, middelmådige gangarter, ikke kåret, og temmelig middelmådig at se på også. 161 stgm. Ikke ridbar, og ville aldrig blive det pga rygskade.

Jubiii : til den nette sum af 40.000 altså !!!

Sælger må ha spist søm.

KH

Annette

rigtige piger rider hver dag
BOKS MED SELVUDMUGNING UDLEJES I LILLE SPÅNESTALD...

0
0
Svar på denne tråd

vipse altså
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 13:46
Ihh hvor ser din Roya altså smart ud..
dejlig informativ anonce..
som nævnt længere oppe M øvelser kan jo også være parader *G* men din går jo tydeligvis M øvelser til dagligt *S*

Suk hvem der lige havde penge til at købe nr 2 :-S

Held og lykke med at finde den rigtige rytter til dit avlsafkom *S*

Lands End
Hoppe F:Lancier

MF: May Black

0
0
Svar på denne tråd

landy...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 14:59
takker for de pæne ord

8 års DV hoppe efter Royal Z II og med Mago XX som morfar sælges, se præsentation (Roya)

0
0
Svar på denne tråd

Heste til salg...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 15:50

Personligt undrer jeg mig ofte over nogle som den her:

"Super lærehest, har tidligere gået LA, kun til rutineret rytter."

Mvh

Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 16:03
En ting der kan undre mig er at nogle skriver at hesten har startet det ene og det andet. Tror de ikke at evt. købere går på infosport og undersøger sådan noget??!!
0
0
Svar på denne tråd

hestene
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 16:18

ja den slags annoncer er grunden til at jeg ikke tør kaste mig un i endnu et hestekøb.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 16:32

Ja, jeg kan altså ikke lade være med at more mig når jeg læser en masse annoncer hvor man kan se at den slet ikke holder vand.

Jeg lagde lige mærke til Camilla (Filur)'s kommentar: '(altså, min hest kan også flere M-øvelser. Parade f.eks.)'

Så kan jeg da regne ud at Stjerneskud var en masse penge værd hvis lille Lotte der ikke kan noget er 60-100.000 værd

• Hun kunne parade
  • Hun kunne schenkelvigninger (dog kun når det passede hende )
  • Hun kunne skridt, trav og galop.
  • Hun kunne løsspringes til den store guldmedalje, men kom der rytter på ville hun ikke springe hvis rytteren nu skulle ryge af

Ja, ja.. Har jo en helt guldgruppe her.

Og så er hun jo død den dag i dag, så man skal ikke koste penge på opstaldning, foder, dyrlæge smed mm.

Og husk nu at tage dette indlæg med ironi

Frøken Stjerneskud - Den smukkeste stjerne på himlen (†9. Maj 2005)

Den hest, man ikke kan få, har altid fejl.

Hestens fejl kommer fra rytteren -Arabisk ordsprog

| www.x-rats.dk | www.x-dyr.dk |

0
0
Svar på denne tråd

dengang
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 16:48

vi kiggede på hest, ringede en sælger, der havde en lækker hest til salg for 30.000 kr den var godt nok halt på 3 ben og kunne ikke gå igennem bøjeprøve...

Eller en der mente at de lige havde hesten til os, den havde godt nok ikke haft rytter på de sidste par år. Vi skulle bruge en lære hest til min mand.

jeg havde også en køber ud engang til min gamle springhest, halv knapstrupper, kommer ud og siger forkert farve selv om den kunne spring M.

der tages forbehold for stavefej og forglemmelser

0
0
Svar på denne tråd

hi hi hi hi
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 16:50

Det er nogle gange alt for sjovt.. JEg kan jo sidde og more mig over "race betegnelser"

Super PRE sælges. hollansk hestepas. ingen papire. 154 dejlig hingst med super forældre. hesten for rytteren der vil nå langt. 75,000. jo tak. prøv lige en gang til. 1 hesten har ikke papire. stammer muligvis fra spanien men hvem ved?? hvad kan man bruge fine forældre til hvis dyret ikke har papirene i orden. og 154.. Det er jo "kun" en forvokset ponny. man kan få en ren med papire til samme pris.. Så meget for moden. .

kan også vildt godt lige den kommentar med "super lære hest. kræver rutineret rytter.. nja.. Den går ikke lige.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

Ja det er ikke nemt..
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 19:27

Det er ikke nemt hverken at være køber eller sælger..

Står selv med en utrolig lækker vallak som bare SKAL sælges da min ryg er skadet og jeg ike kan ride mere..

Men folk tror der er noget i vejen med ham så snart jeg fortæller prisen..

Er det virkelig så svært at komme af med en sund og rask dejlig vallak?? :O

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. nu har
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 19:36

jeg hest til salg. Bliver da helt nervøs. Men det som står om den, ja det passer nu 100% :-)

-HeidiZ :-)
DRESSURHEST SÆLGES! SE PRÆSENTATION
0
0
Svar på denne tråd

Hmm. Svar!
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 20:11

Jeg havde de samme taner om den hest da jeg ud fra din beskrivelse tydeligt husker mit chok over at se det ranglede skravl på billederne, som lød som lidt af en stjerne.

Det er utroligt hvad folk skriver om deres heste

Zazs '
Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
Springer til salg
0
0
Svar på denne tråd

folk tror
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 20:23

at det er deres tur til at være heldig..

da jeg fik min pony bad vi ikke engang om nedslag i prisen (købt ved privat),, min han sagde vi var de rette så fra 15,000 kr til 7,000 kr.. dejligt.. og han var tiptop,, aldrig været syg,, eller halt! kunne springe en tribbel på 120 med rytter,, new forest med stamtavle, dog vallak, han var 110% sikker i trafikken.. kunne alt grundlæggende dressur,, han var vel 10 år på det tidspunkt, fik sadel og hovedtøj med,, han blev leveret .. de eneste problemer jeg kunne se når jeg tænker tilbage var at han var rad for dyrlæger,, men gjorde dog intet,, han var lidt stædig når han skulle læsses i trailer,, men gik dog op efter højest 5minutter. og så at han ikke ville gå til bidet.. men altså det fik han jo lært <3 så til jer der siger !HVA FANDEN TÆNKER FOLK PÅ TIL DEN PRIS"!!! så tænk om igen,,, gå til en hestehandler... der får du dem til prisen ,, og du har jo mulighed for at have den på prøve vis det er retfærdige folk.

0
0
Svar på denne tråd

Og hvordan
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 07:12

kan det egentlig lade sig gøre at man kender faderen som jo selvfølgelig er en kendt DV hingst ell. men moderen er ukendt?

Jeg elsker også salgs annoncer hvor man sælger en gangmaskine uden billeder af gangen. Eller et glansbillede uden billeder overhovedet.

Og hvis hesten kan gå M spring hvorfor så sætte et billede ind hvor hesten springer LC højde??

Mvh Lene

Medlem af de anti-skrukkes klub: Børn skal SES men ikke HØRES

0
0
Svar på denne tråd

morsomt
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 07:21

Det mest underholdende jeg har læst i en annonce, ja der var jeg næsten faldet ned af stolen af grin

• Hesten er nem at longere, man kan stå at sms samtidig, så nem er den

På en måde blev jeg også rimelig forarget over at læse dette og den uvidenhed det så tydeligt viser at sælger har haft

Se mine tegninger på :
www.tegnebordet.dk/ind...02&visning=
KH. Anja Dyrskov
0
0
Svar på denne tråd

hehe,,,
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 09:20

Anja Dyrskov: haha den annonce læste jeg også

Ja syntes også der er så mangle halv kvalmende salgstaler på annoncemarkeder. Især de der bliver kaldt DV-blandninger eller ligende, for jeg nogle gang en grum mistanke om at det er en forklædt traver udfra billederne.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

Købes:

Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450

ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300

0
0
Svar på denne tråd

ja DV blandinger
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 11:45

med frysemærker på halsen .. kendte engang en pige som købte en ægte hannoveraner med frysemærke på halsen. lige meget hvor meget vi prøvede at overbevise hende om at det var en traver, ville hun ikke tro på os.. det var dog lige indtil smeden kom og fortalte at han havde købt dens søster og at han kendte den.. tja.. det var jo så nok derfor den var så billig..

Mvh Tina

Hvorfor have en race, når man kan have flere ???

0
0
Svar på denne tråd

Anna Aissa
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 13:25

Giver dig ret... GG... Hvad er det lige den skal lære de rutinerede ryttere...?

Ved godt, at det sikkert kan fortolkes, men umiddelbart stemmer de to oplysninger bare ikke over ens...

Men den der med PRE'en er nu også god... MÅSKE er det en PRE... Måske er det en krydsning mellem en Welsh cob og naboens Musse...

Zamangah

Lækker Palomino hoppeplag sælges

Svend 4 ever

0
0
Svar på denne tråd

Var også chokeret
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 13:37

Jeg så også den annonce - vor herre bevares !!! Det var da godt, billederne er på, så man kan se, at tekst og virkelighed OVERHOVEDET ikke stemmer overens.

Jeg skulle da sætte mig på alle 10 fingre for ikke at skrive min mening til sælger.

Stakkels hest - den så tydelig utilpas ud.

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 14:03

hvad siger i til disse søge kriterier???

• Pris: Maksimum 10000,00 DKK
  • Område: Nordjylland, Midtjylland, Sønderjylland eller Fyn og øerne
  • Race: Araber, fuldblod, Araber, andre, Belgier, Connemara, Dartmoor, Fjordhest, Frederiksborger, Fuldblod, engelsk, Frieser, Gotlandsruss, Haflinger, Hannoveraner, Holstener, Islandshest, Jyde, Knabstrupper, Lipizzaner, Miniature, New Forest, Oldenborger, Paint, Palomino, Pinto, Andalusier (P.R.E.), Quarter, Shetlænder, Shire, Tinker, Trakehner, Travhest, Ridehest, renracet, Ridehest, blanding, Welsh, Pony, renracet, Småhest, blanding, Svær hest, renracet, Svær hest, blanding, Væddeløbshest, blanding, Pony, blanding, Appaloosa, Anden særlig race, Irish Cob, Lusitano, Fell eller Highland Pony
  • Alder: Mellem 3 og 15 år
  • Stang: Mellem 140 og 180 cm

Ja det der står med fed er det jeg synes er nogle underlige kriterier og sætte ind når hesten skal være 140-180cm

Hvis jeg ikke husker forkert bliver fx hverken shetlænder eller miniature over 110 cm...

hmmm og så til 10.000 kr!!!

Så er det fanme et kup...

(det skal være en skovturshest)

Der er nu intet som en Haflinger

0
0
Svar på denne tråd

ukendt mor
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 14:22

LENE:

Den annonce har jeg også set. Hest uden papirer, med Michellino som far. Ukendt mor. og nu er det så man skal holde fast for ikke at falde af stolen af grin!!! For morfar var nemlig kendt, det var ingen mindre end legendariske Donnarhall??? Man smider altså ikke papirerne væk på sin Donnerhall avlshoppe, det er de simpelthen for kostbare til.

VIPSE:

Det er helt oppe i starten af tråden, du har et indlæg om, at du har haft din hoppe på auktion. Først vil jeg lige sige at det ser ud til at være en dejlig hest du har dig, den skal du nok få solgt.

Men du skriver altså noget være VRØVL i annoncen. Roya er efter Royal Z II, og så skriver du at han er far til I Love You og Galoubet, og det er godt nok ikke rigtigt!!!

Alme`Z er far til disse to, iøvrigt skønne avlshingste. Alme`Z er morfar til Royal Z II, som har Ramiro som far.

Dvs. at det er meget langt ude at din Roya er beslægtet, med Galoubet og I Love You.

Et godt råd herfra er at rette sådanne åbenlyse usandheder i en salgsannonce. Det var en af årsagerne til at jeg ikke kiggede nærmere på hende, da jeg ved et hestekøb ønsker at handle med ærlige mennesker. Måske er det skrevet pga. uvidenhed, det er hvad der sker!!! Men det holder altså eventuelle købere væk. HÅber ikke du tager det fortrydeligt op, det er bare for at hjælpe. I øvrigt er Royal Z II far til særdeles succesfulde springheste, som har klaret sig rigtig flot internationalt bl.a. Castana Enemærke.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 17:47

hehe hader ordene i salgsannoncer som

-glansbillede

-gangmaskine

-billedskøn

og så er det som regl de mest lade krikker du kan finde og så koster de kassen

hvis jeg skulle sælge mine ville jeg da i teorien have mange millioner for de er jo uvurderlige for mig men i realiteten ved jeg jo godt hvor de ligger prismæssigt

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

annonce
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 18:59

hehe så lige en annonce hvor der stod

dejig western redet hest sælges bla bla bla

kan kun rides med en hånd hehe

du kan gå ved siden af ham i galop

lad ham snuse til din arm og han følger dig i tykt og tyndt hehe

syntes de er lidt grineren hehe

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

upsss
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 20:49

hmmm har da godt nok siddet og sovet i timen da jeg fandt beskrivelse af Royal Z II, skulle nok lige have læst 1½ linie op i forrige afsnit, det er hermed rettet fluks

Takker for oplysningen..

mvh

Vipse

0
0
Svar på denne tråd

Kapacitet
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 22:20

Synes et meget vigtigt kriterie er glemt lidt indtil nu - nemlig kapaciteten!! - specielt hos de 14-16 årige heste...

Går Lc nu - men med uanet kapacitet!!! Måske den skulle have været udnyttet lidt før??

Har i Gul & Gratis set den bedste annonce hidtil: Nordbagge-blandingsvallak, måske ifolet ved nordbaggehingst... ... Lader det lige stå lidt... ... Imponerende... Se det er en hest jeg rent faktisk godt ville give penge for - det er jo et naturvidunder!!!

Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 22:53

Ja jeg syntes også hvis man kikker på ungheste generelt, de når dårligt 3½ så går de LA, men har kapacitet til sct. george som MINIMUM! - så er den selvfølgelig redet af en 5 årig, for temperamentet er jo også iorden

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

Købes:

Læderridestøvler str.42, læg ca.38 cm, højde (målt indefra) ca.41-42. max.450

ridehjelm str.61 - 62, UDEN ørebøjler og for meget for. max.300

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 23:05

Da det måske er gået op for nogen sælger jeg jo kræet der kan ses i signaturen og i forbindelse med det er jeg jo også inde og kigge salgsannoncer efter det nye vidunder der så skal indkøbes. Jow I har ret - der ER mange tåbelige (især den der med en ældre hest der går LC med kap. til mere -- det kan da også godt være den HAR kapaciteten men så skulle den nu nok være udnyttet en del år tidligere!!) Men jeg synes nu generelt folk er blevet noget bedre (I skal nok læse "voksne" folk og IKKE lille lise) til at være realistiske omkring det de har til salg.

Der er dog een ting der kan bringe mig i kog og som gør jeg IKKE læse resten af annoncen: "den kan li' guffer" ja og HVAD SÅ?? det kan de fleste, ville sgu nok ikke få mange henvendelser hvis jeg skrev:

"Hun elsker spejderhagl og kaffe"

mvh

Vipse

0
0
Svar på denne tråd

Bombur.,
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 23:19

Den annonce har jeg ligeledes været flad af grin over

Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.

0
0
Svar på denne tråd

ok - jeg springer på
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 07:29

jeg hader de her fraser:

* kan trækkes af børn (5-7 år) (og hvad i h... skulle en lille unge lige præcis trække med 600 kg dyr for)

* "hesten elsker" (hm hm er det ikke primært mennesker der elsker?)

* en ener ( ja - det er de jo allesammen, og det er nok bare billedet der snyder)

* springtalent - har sprunget 70 cm med rytter og 170 uden rytter (sq da en underlig usammenhængende springtræning de har gang i der)

* roligere hest findes ikke (hm - jaså, hvor ved de så lige det fra?)

* kom og prøv den, du vil ikke fortryde det ( nå, det er da vist kun mig selv der kan svare på det )

og så selvfølgelig den, tidligere nævnte lc-hest på 16 med kæmpekapacitet...

KH

Annette

rigtige piger rider hver dag
BOKS MED SELVUDMUGNING UDLEJES I LILLE SPÅNESTALD...

0
0
Svar på denne tråd

hulahop
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 11:15

Tja...folk skriver jo nok de fine ord om deres salgshest fordi der er så mange heste til salg at man er nødt til at "pynte lidt" på kræet for at fange købernes opmærksomhed !

Jeg har selv haft en 6 års vallak til salg på DBA og hold da op, hvor er folk krævende ! De forventer virkelig at en hest til 15.000 kr kan ALT !

Jeg havde beskrevet min hest som værende ikke tilredet i ridehus men god på udebane og skovture, 100 % traffiksikker men ellers kun trænet i dressur, han bukkede i galopanspringet (han er meget bred og sadlen lå ikke godt på ham...muligvis derfor) og var lidt svær at læsse.

Der melder sig bl.a. en køber der skriver at han udelukkende skal bruge en hest til hygge og skovture så han er ligeglad med at hesten ikke er vant til ridehus og ikke kan så meget. Han er MEGET interresseret...MEN...da jeg skriver hvilket udstyr som jeg vil give med i prisen, svarer han at han vil kun give 10.000 kr for ham da han ikke kan så meget dressur og ikke er vant til ridehus !!! og da der ikke følger sadel med, for så skal han jo ofre penge på en sadel og så bliver det SÅ dyr for ham...hallo!!...alt andet udstyr var med så det var kun sadel der skulle købes og man kan da købe en god brugt for rimelige penge! Jeg tilbød ham en brugt dressursadel med i handlen, som han så kunne sælge eller bytte så han kunne købe en sadel der passede, men det var for besværligt!!!

Jeg har ikke noget imod at folk prutter prisen ned, for det gør jeg da også selv...men fra 15.000 til 10.000 det er for groft, synes jeg !

Jeg valgte at sælge hesten til en hestehandler, som jeg på forhånd havde tjekke rigtig mange steder, så jeg var sikker på at han var ok. Han havde nemlig en hest som jeg gerne vile se, så det var simpelthen perfekt...og jeg fik den pris som jeg forlangte for min egen. Han fik på forhånd ALT at vide om hesten...især de dårlige sider, som jo var grunden til at jeg ville sælge. Han købte faktisk hesten udelukkende på min (lidt negative) beskrivelse af ham og et BILLEDE!

Og helt ærligt...hvis en hestehandler vil give den pris jeg forlanger uden at blinke med øjnene...så er han det værd !!

Hesten som jeg byttede mig til, svarer ikke helt til hvad handleren fortalte om ham...han kan nemlig MEGET mere og er MEGET bedre en lovet, så jeg er bestemt ikke blevet snydt...min dyrlæge har tjekket ham og er meget imponeret over at jeg fik ham så billigt som jeg gjorde. Hvis jeg skal handle hest igen nogensinde, så bliver det den hestehandler igen...han var total ærlig og pyntede overhovedet ikke på beskrivelsen af hesten. Jeg vidste hvad jeg købte!

Ja ja...jeg ved godt at hestehandler er et fy-ord men der findes faktisk ærlige hestehandlerer...de er ikke allesammen svindlere !

MVH Vipse (nr.2)

0
0
Svar på denne tråd

mkjghljdhbkjd
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 15:00

Hørt, hørt.

Jeg korser mig, når heste/ponyer jeg kender bliver sat på nettet, og sælger har pyntet godt og grundigt på alle hestens/ponyens færdigheder.

Jeg har allermest af alt lyst til at fortælle de mulige købere, hvad hesten i virkeligheden kan, når de kommer og ser på dem.

Puha...

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider