Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

at vælge et føl eller plag.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 19:34

HEJ

jeg har kik på en frieser plag på 1 år,grund til jeg vælger en plag er fordi det er den måde, jeg har råd til drømme hesten på.

og så er det rart selv at kunne præge den,og man kan få et super forhold til den.

og så bliver det jo dejligt den dag, man endelig kan sætte sig op på drømme hesten.

men for jer lige til at vælge, at købe et føl eller plag.??

HILSEN LOUISE...

STALD SØGAARD

mor til Amanda født d.10.8.06

0
0
Svar på denne tråd

hjngcjgyj
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 19:44

jeg valgte en plag på 1½ år.da jeg er til islændere.ellers skulle jeg vente mange flere år med at kunne ride på den.

desuden viste det sig at den nye drømme hest jo så tilligemed var en plag...så der var jeg heldig.

*neisti fra munkhøj og mána fra ringeby*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 19:44

min unge hest da hun lige var blevet 1 år.. Jeg syntes det var en rigtig fin alder.. Da jeg stadig kunne præge hende og lære hende rigtig at kende.. Uden at der går alt for mange år til der skal arbejdes med hende..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

Heste sælges - Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Kræsenhed
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 21:35

man får meget mere for pengene når man "nøjes" med en helt ung hest.

Jeg ville have en hoppe, tilmed en med en topafstamning til avl. Så jeg kiggede på 5 åringer og en to-års (og hørte på en masse andre, så videoer osv) og så købte jeg en åring i Sydtyskland.

Hun var lidt bagud i vækst og sent født, men grundrammerne var der, temperamentet og intelligensen var der og så var hendes far Europamester, hendes morfar verdensmester og hendes mor bare enestående dejlig.

Selvfølgelig er der lidt lotteri forbundet med at købe unghest og en masse arbejde. Men man kan også vinde i et lotteri.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Kræsenhed
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 21:36

man får meget mere for pengene når man "nøjes" med en helt ung hest.

Jeg ville have en hoppe, tilmed en med en topafstamning til avl. Så jeg kiggede på 5 åringer og en to-års (og hørte på en masse andre, så videoer osv) og så købte jeg en åring i Sydtyskland.

Hun var lidt bagud i vækst og sent født, men grundrammerne var der, temperamentet og intelligensen var der og så var hendes far Europamester, hendes morfar verdensmester og hendes mor bare enestående dejlig.

Selvfølgelig er der lidt lotteri forbundet med at købe unghest og en masse arbejde. Men man kan også vinde i et lotteri.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

At købe føl/plag
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 22:01

Jeg købte en 7-måneders hingst fordi jeg gerne selv ville præge min hest - alt hvad han kan har jeg selv lært ham, og han er som jeg gerne vil have ham til at være. Det er en lang ventetid inden man kan gå i gang med dem - jeg har nu ventet i 2 år fra jeg så Diablo første gang, og jeg har mindst 1 år endnu at vente i.

Selve købsprisen er jo nok lavere når man køber et føl/en plag, men inden den kan rides er der lagt mange tusinde kr i den. Den koster jo det samme at have hver måned i opstaldning, foder osv.

Men det er helt klart pengene værd, og jeg ville gøre det samme igen til hver en tid.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider