Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når veninden Synker ( Hjælp )
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 08:35

Hej alle i dejlige mennesker... :-)

Sagen er den jeg gennem 2½ år har haft en veninde, vi har tilbragt rigtig meget tid sammen... Men det sidste 4 - 5 mdr er hun kommet lidt ( meget efter min mening ) ud på et skrå plan,

Hun har intet arb. ( Har sammenlagt haft det i 3 mdr alt den tid jeg har kendt hende, )

Hun er 33 år, Går i byen næsten hver weekend fredag og lørdag ja ja jeg går osse i byen, men jeg gør det kun når jeg ikk har mine børn, hun får hendes barn passet hver gang, så hun kan komme ud og more sig. ( skal lige siges hun kun har datteren hver anden weekend i forvejen. )

Hun er single og LEVER det fuldt ud, dater med forskellige inden for kort tid,( hun er efterhånden ret kendt i vores by og har et dårli ry )

Hendes økonomi er hun ked af fordi hun ikke kan finde ud af at administrere den, så det ender ofte med ingen penge og stort minus.

Hun bor i en skod lejlighed som hun er ked af.

Det sidste stykke tid har jeg prøvet at fortælle hende at jeg synes hun sk slappe lidt af med hende mænd, bruge tid med datteren få en ordenli struktureret hverdag. få styr på hendes ting og få sig et job,.. Men poblemet er uanset hva jeg siger kan hun ikk selv se den er gal... Hun mener hun har et glimrende liv..Hun går til psykolog fordi hun har det dårlig med sig selv.

Jeg er efterhånden træt af at ses med hende da alt snak kun går på dating - dating - dating...

Når jeg siger min mening lukker hun helt af og bliver sur.

Jeg ved ikk hva jeg skal sige el gøre el om det bare er mig der synes den er gal for hende... ???

Jeg gider jo heller ikk sætte mig selv i dårlig lys ved at ses med hende så¨berygtet hun er efterhånden.

Ja VED ikk hva jeg vil med dette indlæg men håber nogen kan fortælle om det er mig der bare synes hun er synket lidt langt.

Hun er tit sur på mig fordi jeg ikk vil med i byen, men jeg har altså en fast kæreste, børn, heste der skal passes ( Og gider ikke bruge en hel dag i sengen med tømmermænd dagen efter )og jeg har ikke behov for at tage i byen hverken hver el hveranden weekend

Så tit blir vi uvenner...

Håber nogen kan sige deres mening.. ???

Stolt ejer af Hagi Håbegård :-) & Snart Ejer af lækker Føl osse.

Legetøj Sælges Som Nyt Se Præs...!

Autostole Sælges. Se præs..!

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 08:44

Ja jeg ved godt det lyder hårdt, men lad hende nå bunden, så kan det være hun vågner op også skal hun nok komme til dig, så længe hun ikke selv er klar, så kan du råbe, snakke og skrige som du vil, men intet vil du sikkert opnå.

Har hun nogen familie, så snak evt med dem om problemet, så må de tage over.

Du kan jo ikke gå og være hendes pedagog eller pleje mor, som du selv skriver, så har du også et liv.

www.123hjemmeside.dk/Nyenstad-Kryth

Fjordhest søger part, til nogle ture og lidt dressur, har gået Lc dressur før.

0
0
Svar på denne tråd

iafisjdid
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 08:51

Hvad er der at sige.. det er så trist.. siger vi..

Hvis din veninde overhoved har lyst til at leve anderledes.. for det har hun sikkert ikke.. men hvis der er et sted indeni hende, der drømmer om at tingene kunne se anderledes ud.. så kan du være heldig at få hende til at tænke.. ved at spørge hende om det er det liv hun drømte om som barn.. det hun lever nu.. er det drømmen?! Spørg om hun, når hun er 80 år.. vil se tilbage på sit liv.. med glæde.. og stolthed.. hvis hun ikke får ændret sin situation..

Måske er det det hun ønsker... det liv.. men er der en lille pige indeni hende, der i virkeligheden drømmer om villa, volvo og vovse.. eller et trygt liv med den eneste ene.. Så kan det være at hun begynder at tænke..

Der er ingen der kan gøre det for hende.. hun skal selv ville.. men det er aldrig for sent!!

Karina.

Jeg kan godt lide dressur..... men jeg vil hellere ride tur.. :-)

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 08:59

For jeres svar, hendes familie kan desværre ikk se problemet, og tager gerne datteren når hun skal på date el i byen, så der er ingen hjælp at hente.

Jeg føler jeg prøver at hjælpe hende, men hun lytter ikke...

SÅ jeg synes det er en svær situation, og synes det er meget synd for datteren .

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 08:59

min bedste veninde i mange år siden skolen blev også sådan

med pyt børn og disko disko og fest hele tiden jeg måtte også opgive at nå hende da hun også begyndte på stoffer men desværre

døde hun for et par år siden af noget dårligt extasy så

det var hårdt for hendes børn og jeg tænker meget tit på hende

og hvad mnan skulle have gjort, det er svært vi var jo vokset op sammen men hun gik den "sjove" farlige vej

• Øv rodeo i danmark

• jeanett og monique
0
0
Svar på denne tråd

Jeanettlar
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:04

Ja deet er møg svært, og jeg kan simpelthen ikk fatte inde i mit hoved at hun ikk selv kan se den er gal... det forstår jeg ikke...

Men inderest inde ved jeg jo os godt at man ikk kan redde hele verden,.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

Der er jo kun 1 til at
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:09

vælge hendes liv og det er hende..

Som jeg ser det har du 2 valg.

1. Du kan stå der for hende, respektere hendes valg i livet, snakke med hende om hvad de gør og så ellers samlehende op hver gang. Du kan stå på sidelinjen og se hende ødelægge både sit eget og sin datters liv. og samle hende op når hun rammer bunden.

2. Du kan sætte dig ned med hende en dag og forklare hende hvordan du ser hendes verden udspille sig. Hvordan du oplever at andre ser hende og hvordan du oplever at hun fratager sig ansvaret fior hendes datter.. Du kan vælge ikke at være vidne til det og fortælle din vendinde at du holder meget af hende men ikke vil se hende gå til grunde. Så at du hermed afbrydder jeres venskab og at hun er velkommen tilbage når hun har fundet sig selv igen.

Hun har valg at træffe men det har du også, og hvis du ikke kan holde ud at være en del af det hvorfor så være det?? Hvorfor skal du gå og ha det dårligt på din venindens vegne som åbenbart intet fatter lige i øjeblikket..

Træf de valg du finder rigtige... Så er verden ofte ikke så svær at være i.

Held og lykke med det.. Mette

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
Indholddeklaration på RC på min HP
0
0
Svar på denne tråd

stald rohnan
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:26

Mange tak for dig svar...

Dit 1 svar

Gider jeg ikk mere, for kan ganske enkel ikk holde ud at se hun ødelægger sit og datterns liv på den måde.

Ind i mellem har jeg passet datteren, og hun har nydt at være her, hos mig og mine drenge. kommer med udsagn.. Jeg ville ønske det var lige så hyggelig hjemme hos mor...

Jeg sad nærmest med tårer i øjnene ved morgenbordet den dag dattern sagde sådan..

SÅ nej jeg kan ikk bare se på mere

2. Har sat mig ned med hende mange gange, og forklaret hva jeg udefra ser / hører / føler, men når hun ikk selv kan se det ved jeg som sagt ikk hva jeg mere skal gøre.

Men som du skriver er det nok bedst at droppe kontakt...

tak for dit svar.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes du skal gøre
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:36

det helt klart for hende hvorfor du vælger at kontakten skal stopes. At du ikke kan holde det ud og at du vælger at det ikke skal være sådan. Det handler om at tage ansvar i "parforholdet" og vil hun ikke det.. ja så er der intet at hente. og derved kun 1 vej ud..

Det er ikke til at holde ud når det tære så meget på en at ens venner har et sådant liv og det må man gøre om med.. Jeg syntes bare det er vigtigt at man sætter sig ned og siger,, sådan sådan og sådan og derfor har JEG valgt at jeg ikke ønsker dit venskab mere.. Du gør ondt på mig og det ønsker jeg ikke.

Men det er ikke nemt og det er ikke en rar beslutning.. Håber du finder din løsning. Mvh mette

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

Som StaldRohan
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:37
Du har været utroligt sød til at støtte op og hjælpe med datteren, så løsning 1. er ligesom brugt op nu.

Løsning 2. kunne du lave på en lidt udspekuleret måde: Lån et videokamera næste gang du passer hendes datter. Så filmer du alt hvad I laver sammen.

Når I spiser morgenmad, så lav noget ekstra lækkert, som barnet forhåbentligt bekræfter for "åben skærm", at hun gerne ville prøve det samme hjemme hos mor.

Tag en tur i Zoo og film hele turen. Hvordan pigen klapper små geder og render rundt med is i hele femøren.

Lav klippe-klistre dag og lad børnene lave pynt og halskæder med perler. Bare lad kameraet stå tændt på et bord og deltag selv.

Det her bånd afleverer du til din veninde med ordene: "Dette har vi lavet en dejlig solskinsdag, da du havde det dårligt pga. en bytur!"

Forhåbentligt kan hun så sidde og sumpe lidt over alt det, som hun går glip af med sin datter. Et lille wake-up call så at sige.

Du afbryder så kontakten (ligesom StaldRohan skriver) og tilbyder at vende tilbage, når veninden virkeligt ønsker det.

Jeg ved ikke om det er for tarveligt/ledt, at "bruge" datteren på den måde, men det er immervæk hende, der er taberen i det store spil!

Gratis hestekalender 2007

Sy
(udsagnsord), syr, sys, syede, syet. Eks: hullet i bukserne skal sys.
Synes (udsagnsord), synes, syntes, har syntes. Eks: jeg synes hesten er flot!
0
0
Svar på denne tråd

)))
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 09:54

endnu engang tak

Ja, det er helt klart datteren der lider størst. Hun ser i forvejen ikk sin far, og knapt sin mor...

Så det eneste rigtig for mig er at slutte vores kontakt..

Den lille video. hygge har jeg lidt gjort før, var bare med billeder fra et dig cam, som jeg så mailede til mor´en.

Vi havde været i skoven, og ude at spille bold. Bagt kage og pizza. Men selvfølgeli billeder er jo uden ord.

Men det ændrede desværre ikke noget.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

Lige meget
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 10:58

hvad du vælger, så husk at fortæl hende hvorfor du vælger sådan. Og vær forberedt på at hun ikke kan se det, og bare siger "Fint, så kan du rende mig"..

Og når det er sagt, så lad være bare at vente på at hun kommer tilbage. Vil hun det selv, så kommer det en dag - men måske finder hun aldrig tilbage, og det skal du også være klar over :)

Pøj pøj.

/Eva - som har mistet mange "venner" på den konto

Mor til Mikkel 030406

Tarok sengehimmel og sengerand til 60x120 cm seng - brugt 1 mdr.

Basson Baby bæresele - aldrig brugt.

Skriv PB hvis det har interesse eller for billeder :)

0
0
Svar på denne tråd

eva )))
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 14:07

Hej Eva

Har netop lige meddelit hende at vi må stoppe vores venskab af bla bla bla ¨årsager lidt som Stald rohan skrev ---

mit svar tilbage fra hende var..

tak ok hyg dig. SÅ nu er jeg da helt enig med mig selv om det er det bedste jeg har gjort..

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

veninde
Forfatter: 
Dato:  10-04-2007 20:01

hvad er du for en veninde der ikke vil ses sammen med hende fordi hun har et dårligt ry??

du er flov over hende,og måske lidt misundelig over hun lever sin single tilværelse fuldt ud??...for det skriver du jo hun gør.

men kan du ikke klare at følges med hende på gaden,så er det nok bedst du slutter jeres venskab...

så vil jeg da håbe for hende og hendes datter at hun har nogle venner der gider samle hende op,når tiden er til det.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

smukke ped-.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 07:51

Nej nej der er vist noget du har misforstået,

jeg gider ikk " spilde " tid på en som ik vil hjælpes...

Er jo tydeligvis ikk for sjov jeg de sidste mange mdr har prøvet at få hende til at se nogen ting i øjnene... uden held...

Nej er ikke flov over hende men begynder at synes det er klamt, at hun kan gå i byen det samme sted hver weekend, og så være sammen og følges hjem med en ny hver fredag og endnu en ny om lørdagen. Det SYNES jeg er LAVT.

Og med en lille SELV RESPEKT ...

Og bestemt ikke misundelig over hendes liv, hva kan der være at være misundelig over, ??? skod lejlighed, dårlig økonomi, intet arbejde, min 2 forskellige fyre HVER uge, psykolog hver uge, Et Liv baseret på bytur og tømmermænd, en Pige der ikk viser el tager ansvar for hendes barn,... NEJ det kan jeg ikk blive misundelig over... Hvis du kan det SÅ er du da lidt sær..

dine ord :

men kan du ikke klare at følges med hende på gaden,så er det nok bedst du slutter jeres venskab...DET ER JO IKKE KUN DER DEN LIGGER... DER ER MANGE TING I DET.

OG NEJ der er IKKE flere veninder tilbage, de andre er for længst stået af og har sagt fra,. Men jeg har bare troet jeg ku hjælpe hvilket jeg ikke kan... FOR hun VIL IKKE

Jeg har SELV valgt mit liv med børn og kæreste, OG ønsker INTET sk være anderledes.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

)))
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 08:17

Skal lige siges vi fik en go snak i aftes, men hun ser ikke selv sit liv som et problem, Men da jeg spurrgte om det var det liv hun egentli ønskede svarede hun Nej...

Men hjælp vil hun ikke ha. Så Står jeg af.

Måske er jeg led i nogens øjne, Men tåler ikk at se hun smadre hendes og datterens liv mere.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig venine
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 08:27

Ja det synes jeg faktisk du er..

Det er ikke op til dig at bestemme hvordan hendes liv skal være..

Jeg vil jo nærmer sige at problemet ligger hos dig,og ikke hende.

Hvem hun går i seng med,og hvor ofte,kommer ganske enkelt ikke dig ved.

At hun ikke har et arbejde,gør hende da ikke til den hun er.

Største delen af befolkningen,arbejder kun fordi det er en nødvendighed,og ikke fordi de elsker det.

Hvis hele ens identitet ligger i sit arbejde,ja så vil jeg jo mene man er en tom person..

Og hvem siger hun skal hjælpes??

Fordi du synes??

Måske er det dig der trænger til hjælp,og slet ikke din venine..

Men med sådan en venine,hvem behøver så fjender!!

0
0
Svar på denne tråd

for mig at se
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 09:06

er hun weekend dranker. Hun har et massivt problem, men kan så diskuterer om hendes datter så pt. er udsat for omsorgssvigt..

Hvordan klarer hun det i hver dagen passer hun sin datter eller hvad? Husk vi alle har pligt til at melde svigt...

Når du og andre passer hendes datter støtter hende også i hendes foretagende med at bumle hele tiden, hvis der nu ikke var nogen der gad passe hendes datter, så kan man jo heller ikke tage i byen vel?

Jeg synes det er godt du har sagt fra. Det bliver ikke bedre før det selv går op for hende hvad der sker. det er der desværre ikke nogen der kan hjælpe til med, det er nemlig noget man selv skal erkende.

Så slip hende selvom det gør ondt. .Du har gjort hvad du kunne.

Pia

Jamen hvorfor ikke kigge forbi www.noas-shop.dk

ikke bare en internet shop men også en rigtig forretning

0
0
Svar på denne tråd

smlema
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 09:11

Nu er det så tydelig hun har brug for hjælp, også ud fra hendes forældre.. Er skam osse ligeglad hvem hun dyrker 6 med og ik gr det der pisser mig af er hun siger hun har det bedre når hun er fuld, og at hun IKKE TAGER ANSVAR FOR HENDES DATTER. Det er det jeg ikk forstår...

På fredag, har hun intet sted at bo, fordi hun har glemt huslejen, hmm det glemmer man ski ikk lige...

HUN TAGER SOM SAGT INTET ANSVAR FOR DATTEREN, OG DET ER DER JEG STÅR AF... ALT I DETTE GÅR UD OVER EN LILLE PIGE PÅ 7 ÅR... DET KAN JEG IKK HA...

Både skolen og kommunen er inden i det, så JO ... alle mener der skal gøres noget...

Det er IKKE kun mig der mener det.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

noas ark
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 09:16

Nej det er ikke kun i weekenden hun drikker. ind i mellem os til hverdag god ikk hver eneste dag.

Og ja ved godt det med at jeg har passet datteren, men det er simpelthen af den eneste grund. at hvis hun ikk har en barnepige tager hun hende med på forskellige dates. OG for at skåne datteren for det har jeg taget hende ...

Og ja som sagt er både skolen . kommunen inden i det, idet hun for et halv år siden blev meldt, for ikke at passe hendes datter ordenlig.

SÅ det er jo ikk bare noget der er sket fra dag til dag, men over en lang periode.

Jeg holder virkelig meget af hende, men jeg kan ikk forstå hun ikk ser der er noget galt.

Håber at skolen og kommunen, får hjulpet hende.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

)))
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 09:21
Snakkede med hendes mor i aftes, som os var ved at se problemet nu, Så måske det er en start til vejen videre

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

hvis du kan
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 09:25

Sikke en sørgelig situation og hvor har jeg dog ondt af datteren. Moderen, ja hun kan jo gøre med sit liv hvad hun vil, men hun SKAL passe sit barn og give det en god og tryg hverdag.

Du skriver du har snakket med hende og det er jo tydeligt hun selv vælger det liv, ihvertfald lige nu.

Du HAR allerede gjort hende klart at du synes der er et problem, så du kan ikke rigtig gøre mere for hende. og nej jeg synes så absolut ikke du er en dårlig ven. Man skal ikke støtte andre i at ødelægge sig selv og deres børn.

Men det er et hårdt valg du har truffet og det bliver nok ikke nemt for dig, men hæng i, hold ud og hvis du kan, ja så vær der når hun selv vil ændre på sit liv.

Lad skole og kommune om at bedømme barnets tarv..

held og lykke med det hele og jeg må sige jeg synes du har gjort dig en masse tanker om det hele og bekymret dig om hendes velbefindende og det i sig selv gør du er en god ven!

circle Y sælges eller byttes til crates

Er konverteret til western

Timaru er hjemme!

tak Dina

0
0
Svar på denne tråd

leidesdorff
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 09:32

leidesdorff

Tak...

Ja jeg har gjort mig mange tanker og prøvet forskellige ting frem og tilbage, men nu føler jeg ganske enkelt ikk jeg har overskud til at se det kun går den forkerte vej, med hensyn til datteren.

Kan jeg jo kun se at den lille livsglade pige hun førhen var, er hun slet ikke mere. trist ked og indelukket, ( Datteren går osse til psykolog kan ikk huske om jeg før har skrevet det )

Og ja det er mega hårdt for holder meget a hende, og ønsker ikk det jeg har set det sidste stykke tid for nogen..

SÅ nej det er bestemt ikk nemt på sidelinjen og se på..

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

veninden
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 13:57

jamen jeg er ikke misundelig...jeg deler slet ikke venindens interesser...og har ikke lyst til det..

men lad hende da bolle med hvem hun vil,det kan kun være hendes eget problem.

jeg har haft en veninde der var rigtig løs på tråden,vel i stil med din veninde,og jeg kunne da ikke drømme om at blande mig,hun var voksen og selv herre over hvem hun ville knalde med.

og er der problemer med datteren,så lad kommunen om det...det er vel deres arbejde...

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

)))
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 14:12

SMukke ped...

JA ja lader hende skam os gøre hvad hun vil, prøvede bare at få hende til at se at der var et problem med dattern.

Men ja... kommunen må jo træffe barn ét tarv, nu når moderen ikk kan el vil

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

synd at hun har
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 14:29
så meget rod i sit liv og drikker for at holde det ud ,og leder desperat efter kærlighed i sine tåger ,hun lyder som at hun søger en klippe jeg mener dermed en fyr ,som hun ka få noget kærlighed af hun lyder enormt usikker og desperat ,jeg syntes at det er sørveligt at du nu vil lukke af for jeres venskab ,da du jo bare ku være på sidelinjen og lyt lidt ,jeg er os lidt foraget over at du skal lyde så fordømmene på hendes vegne ,og lyde som en bedre videne person om von man skal leve sit liv ,med røde stok roser i baghaven ,selvfølig er det synd for hendes datter men tror nu ik at hun gør det bevist ,hun er dybt ulykkelig ,

nille bulldog, jeg søger part på rolig hest ,2640 ,omr ,
0
0
Svar på denne tråd

Sjovt som man ser
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 14:36

forskelligt på en god og en dårlig veninde..

Jeg syntes du er en god veninde.. En dårlig veninde taler folk efter munden, tager ikke stilling og lader folk vælte rundt i deres liv..

En god veninde siger. "hey du som jeg ser det er du på et skrå plan. din datter lider under det og det samme gør du." Mn står der måske stadig på sidelinjen men hvis det kræver at man må gå på kompromis med sig selv for at have den veninde er man en dårlig person overfor sig selv. Man kan ikke hjælpe andre hvis man ikke 1 selv har overskud og 2 kan respektere de valg de tager.

Et veninde forhold skal ikke være præget af dis respekt og havner man der mener jeg faktisk at begge parter er bedre stillet uden hinanden. Det er venskab for mig.. Min venenide skal respektere mit liv. Leve med mine valg og guide mig hvis jeg kommer på skråplan. Vil jeg ikke lytte og fortsætte mit liv så skal hun konfrontere mig og forklare mig at hun ikke ønsker at være vidne til det. og vil jeg stadig ikke lytte.. Ja så må hun forlade mig.. Den eneste dårlige veninde jeg kan se i den situation er mig selv..

Gå ikke foran mig thi jeg ønsker ikke at blive ledt.

Gå ikke bag mig thi jeg ønsker ikke at lede.

Gå ved min side og respekter for den jeg er.

Lev med mine fejl og se mine egenskaber.

Lad mig være den du kommer til og lade mig søge ærlighed i dig.

Tag mig som jeg er eller lad mig gå.

Kun der kan vi være ligeværdige og det er for mig det ypperste indenfor venskab.

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
0
0
Svar på denne tråd

)))
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 14:53

lacos

Meget mulig du mener jeg er en dårlig veninde, føler jeg dog ikke selv i den her situation. Men jeg kan ikk bare blive ved med at stå på sidelinjen og se både hende, men specielt datteren, synke... Jeg har som nævnt gjort og prøvet mange ting. Men vil ikk være vidne til hun lukker sine øjne over for et lille barn som ikk selv har et valg... Det kan jeg ganske enkel ikk mere.

StaldRohan

Tak--- Føler virkeli os jeg har prøvet og gøre mit i denne sag... Men desværre uden held.

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes absolut
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 19:39

ikke det er sørgeligt du nu lukker af, du har været der mere end rigeligt, så nu må andre tage over bl.a hendes familie.

MHT barnet, så mener jeg altså bare ikke at man skal forlede sig på at kommunen gør noget, det kommer jo an på hvor meget de véd?

Man er ikke en dårlig veninde, hvis man melder ud til pgl. og fortæller hende af de forhold som du vidende til ikke bliver bedre, så må du kontakte kommunen. Jeg ved godt det lyder barskt, men her står altså et barn på spil, alt for mange vender den anden kind til og tror at det finder samfundet nok ud, men det gør det altså ikke altid, så igen igen vi har alle pligt til at informerer når børn bliver misrygtet. Det er jo deres fremtid der er i spil og ikke din venindes - hun har valgt...giv istedet hendes barn en mulighed...nu snakker vi ikke om lidt hygge hjemme hos dig...

Det er altid forbandet når mor drikker - men vil mor drikke, ja så kan man altså ikke være mor - sådan rigtigt vel? Jeg skal så også lige sige, at når nu ikke har nogen penge, da de nok er drukket op, så havde Red Barnet førhen måske stadig en feriebarnsordning, så børn som af en eller anden årsag trænger til at komme hjemmefra, kan komme ud til andre familier. Vi havde igennem en årrække feriebørn fra Red Barnet, smadder hyggeligt.

Pia

Jamen hvorfor ikke kigge forbi www.noas-shop.dk

ikke bare en internet shop men også en rigtig forretning

0
0
Svar på denne tråd

noas ark
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 20:19

Ja, jeg kan fuldt ud følge dig i det du skriver, jeg ved at kommunen samt skolen er obs på mange af tingene der foregår, Så tror ikk jeg kan bidrage med mere end de allerede har. måske jeg kan bekræfte dem i at deres tro er rigtig... men ja som du siger det er meget barsk synes jeg...

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

syntes at
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 21:04

Det kan godt være at i syntes Cille69 er en dålig veninde, det syntes jeg bestemt ikke.. Hvis man virkelig holder af sine venner og veninder, BETYDER det virkelig noget hvad de vælger at spilde deres liv med.

Hvis hun var ligeglad med at hendes veninde var sammen med flere forskellige fyre, og havde et dårligt liv, SÅ ville hun i mine øjne være en dårlig veninde.

Men kan godt følge dig i, at det er svært at være veninde med hende. Du må jo også beskytte dig selv.

Måske skulle du give hende en pause på 1 år, for at få lidt afstand. Så kan det være at du bedre kan klare det, hvis det kommer lidt på afstand.

Og tjaa det lyder hårdt, men hvis du helle tiden er der til at hjælpe hende, når det går galt, så kommer hun aldrig til at fatte opfanget af det hun har gang i.

Og nej jeg tror ikke på at nogen kan ha et et godt liv, på den måde, og det behøver ikke altid være noget man bevist har valgt...

God Jul!

The past is memories, the future thoughts; the present is the only thing that exists so live for it

0
0
Svar på denne tråd

Maria Rahbek Andersen
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 21:08

Tak

Føler mig bestemt heller ikk som en dårlig veninde, men blot en der har prøvet at få hendes øjne lidt åbne.. ( men ja kan jo så høre at der er et par stykker der mener jeg er en ret så dårlig veninde. Men dem om det. )

Jeg føler virkeli jeg har gjort hva jeg kunne...

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

Nej du er ikke en dårlig veninde ...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 23:21

... for at kunne holde dig selv ud, bliver du nødt til at lægge afstand til veninden og hendes livsstil. Det er alligevel kun hende, der kan bestemme, om den skal laves om.

Men vælger du fortsat at tage dig af datteren, så gør det helt klart, at det er for hendes skyld, du gør det og ikke for morens.

Det kan helt sikkert betyde en forskel for pigen, at du er der for hende, når hendes mor svigter.

Mvh. Lisbeth

Team Tudekiks Hangaround .... Kleenex udleveres også til værdigt trængende.

www.anti-rodeo.underskrifter.dk har du skrevet under??

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

lisbeth
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 07:40

Tak for dit svar..

Ja. hvis jeg vælger at hjælpe datteren, skal hun selvfølgeli vide det ikke er for hendes egen skyld men datteren´s..

Men pigen´s mormor har fået øjnene op. og vil tage sig at datteren.. SÅ det må jeg lade hende om nu...

Mvh Cille79

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider