Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund i frøstilling
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:16

Hvad er det nu man siger om hunde, der ligger i "frøstilling" - altså med bagbenene strakt ud bag sig?

Det skulle være et tegn på et ellr andet, men hvad? Og er der noget om snakken eller er det gammel overtro?

In my opinion, a horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster.

~Author Unknown

0
0
Svar på denne tråd

frøstilling
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:19

Jeg ved ikke om det skulle være tegn på noget, men vores de gamle gjorde det da de var hvalpe og unghunde.

Den ene af dem vi har nu gør det af og til når han rigtig skal strække igennem, men det er ikke så tit.

Anita Osk Rasmussen

"Ingen er for store til at vise venlighed,
men nogen er for små"

Regndækken str. 115 sælges. Skriv for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

ingen HD
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:19

En hund der ligger i frøstililng kan ikke have HD.

Siger man, men det er ikke alle hunde der har fået det at vide.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved det...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:21
Det har ikke noget med gammelt overtro at gøre.

Du skal være meget glad hvis din hund lægger sig sådan. Det er nemlig et godt tegn. Det betyder at din hund har meget sunde hofter, og det er kun godt.

Min hund ligger nemlig også sådan.

Hilsen Mie

:-D Hvem ka´...Bisca :-D

-
0
0
Svar på denne tråd

vores ligger altid sådan...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:31
Han fla'er virkelig u', som de siger herovre på Fyn ;)

In my opinion, a horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster.

~Author Unknown

0
0
Svar på denne tråd

Frøhund
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:37

Min ene hund er også en rigtig frøhund.. Hun elsker at ligge sådan, og "kravler" tit hen af græsplanen med benene på "slæb"

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

gode hofter
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:38

Ja jeg har også fået af vide, at hunden har gode hofter hvis den ligger sådan.

Jeg håber at "de" har ret, for min den ene må have ekstremt gode hofter så, hun ligger kun sådan eller helt om på siden. Hun er fem år nu, så det vokser hun vist ikke fra!

Mvh Nell

Stop Rodeo på Dansk grund!

skriv under her.

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

Det med HD
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:55

Når en hund ligger i frøstilling siger man at den ikke kan have HD*, dette gælder dog ikke hvalpe de kan godt have HD selv om de ligger i frøstilling da de er så fleksible.

Ligger en ældre hund i frøstilling kan man være sikker på den ikke har HD

HD = hofte dyplasi (staves?)

Ninkamus

Love is like the wind, you can't see it but you can feel it!
I KNOW :)
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 16:17
Mon ikke det er hofteledsdysplasi?

"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?"
Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej!
Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
0
0
Svar på denne tråd

Hofter
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 16:28

Vores hund, på på 5 år ligger stort set kun som en frø, og for noget tid siden, havde vi rigtig mange problemer med ham, at han knap nok kunne gå, pga sine hofter!

-Så synes nu det lyder mærkeligt i siger de ikke kan have dårlige hofter, hvis de ligger sådan

0
0
Svar på denne tråd

Det er interessant at se
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 16:38

hvor mange forskellige meninger der er...lader til at det både kan være et godt og et dårligt tegn.

Jeg troede ellers at en hund, hvis den har HD, føler det smertefuldt, når benet bliver strakt ud og løftet bagud..men det gælder måske kun i stående stilling.

~Author Unknown

0
0
Svar på denne tråd

Ja... Deter det
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 16:42

med hofterne...

Min lå i frøstilling som lille hvalp og unghund... Og der fik jeg at vide, at så var jeg da sikker på, at den ikke havde HD...

Ja, nemli ja... Billederne viste en C og en D hofte... Altså HD i en grad, så jeg fik mine "bedømmelsespenge" tilbage fra DKK...

Zamangah

Lækker Palomino hoppeplag sælges

Svend 4 ever

0
0
Svar på denne tråd

Zamangah...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 18:26

Hvordan fungerer det med at få pengene for HD-fotograferingen refunderet? Vil det sige, at hvis hunden er registreret i DKK kan man få penge retur, hvis billederne viser en Hd-status på C eller mere - og skal det være på begge hofter?

Har aldrig hørt om en sådan ordning...

~Author Unknown

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 20:04

Herhjemme ligger både Hjalte og Pelle ofte i frøstilling, og de fejler ikke det fjerneste, så det må være det med de gode hofter...

-Hjaltine.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider