Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hunde import
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 19:59

hvad er der egnteligt af regler ang. import af hund fra usa og andre lande? dyrlæge atester osv.

og hvad koster det.

inspireret af den anden tråd, men dog ikke af nogen bestemt avler og ikke samme race

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er,

og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Det afhænger
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 20:25

meget af om hunden er ledsaget eller ej.

Ledsaget er der så godt som ingen restriktioner og udgifter udover rejsen. Hunden skal være ID-mærket og rabiesvaccineret med en vaccine der jf. producentens anvisning er gældende for den pågældende hund forstået på den måde at du kan vaccinere en ganske ung hvalp (eksempelvis 6 uger gammel) hvis vaccinen ifølge producenter er godkendt til så unge hvalpe. Vaccinen skal så være 21 dage gammel før indrejse til DK og hunden skal mig bekendt også have en helbredsattest.

Dog var der ingen kontrol af nogen art sidst jeg fik hund hjem fra USA (de var ledsaget).

Er hunden uledsaget skal du betale moms af hundens værdi + fragten, du skal betale et udleveringsgebyr og du skal betale for dyrlægecheck inden udlevering. De samme regler vedr. vaccine og helbredserklæring er gældende.

For at være helt sikker skal du gå ind på www.fvst.dk og checke vedr. import af hund.

HUSK at det er meget vigtigt at du gemmer samtlige papirer og beviser på ID, rabiesvaccine osv for det er et krav til at du kan registrere din hund i DKK. Det er lavet for at komme den ulovlige import af hunde til livs

Desuden skal du være opmærksom på at hunde fra Canada pt ikke kan registreres i DKK, men det var jo også USA du spurgte om.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Told og moms
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 21:10

Hvis der importeres vare fra ikke EU-lande skal der betales told og moms(25%) af varen.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 21:19

lige et spørgsmål ang ledsaget transport.

hvad gør man så med hunden når man kommer til lufthavnen, er der specielt chek for den?

skal den avleveres med bagage eller hvor, hvis den er for stor til håndbagage? og må man have hunden med sig op i flyveren hvis den er håndbage størelse inkl bur?

i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er,

og ikke hvem jeg ikke er!

0
0
Svar på denne tråd

Speditør
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 21:38

Normalt vil det være noget en speditør skal tage sig af da den skal sendes som luftfragt og der glæder specialle internationale regler på området.

PS: husk at booke i rigtigt god tid før afgang.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

jeg har netop importeret
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 21:41

en dejlig lille miniature bullterrier hvalp fra rusland, den skal rabies vacc samt chippes/tato veres og hundens id skal fremgå af attesten.

så hunden bliver 3½ md gammel inden den kan hjemtages, ellers kan man søge om at importere hvalpen ind i landet inden den bliver rabiesvacc så kan den komme hjem i 8 ugers alderen.

så skal hunden have en veterinær attest som højst er 48 timer gammel af en godkendt dyrlæge.

der skal som sagt betales told og den bliver dyrlægetjekket i lufthavnen.

jeg er super glad for min lille vapper, hun er en gris i bokstaveligste forstand.

0
0
Svar på denne tråd

Ledsaget
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 08:29

af eksempelvis dig eller opdrætteren, så har jeg oplevet de to gange jeg har gjort det at der ingen kontrol har været.

Første gang havde jeg min tervuerentævehvalp på 8 uger med i kabinen med flyveren fra Milano og anden gang fik jeg hvalp hjem fra USA og vi troede vi skulle have dem udleveret hos fragtfirmaet og betale i dyre domme, men vi blev bare kaldt tilbage til lufthavnen hvor burene stod på en vogn ved siden af det almindelige bagagebånd og vi kunne gå ud uden nogen form for kontrol af ID, vaccination, helbredscheck osv.

Om det er almindeligt eller om jeg bare er sluppet nemt begge gange ved jeg ikke.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider