Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 åbent sår i hovedet... HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 01:42
min vædder har et åbent sår i hovedet! det er ca 3-4cm lang og ca 1 cm bredt og det går helt ind til kraniet. jeg blev helt hysterisk, fik kvalme og alt det der. jeg skyllede lidt med koldt vand for at få blødningen til at stoppe. så fandt jeg et stykke gardin som jeg bandt om hovedet. men det tog jeg af efter 10 min. fordi bakterierne nemlig trives allerbedst med det på. jeg havde ikke mulighed for at hente noget at rense det ordentligt med så det må vente til i morgen. skal lige siges at han fik et spade fyldt med møg i hovedet. så det er millionvis af bakterier. jeg er meget bakrymret og rigtig ked af det

jeg tænkte på at rense det med saltvand, da det får såret til at hele hurtigere og er ret effektivt til at rense med. men såret er jo helt åbent og man kan se kraniet... pisse ulækkert! hvordan skal jeg bære mig ad?? dyrlægen, som har vagt nu, er sku ligeglade med et får som har et "lille" sår. primitivt og ondt... jeg ved det! så jeg står faktisk på bar bund.

hvad skal jeg gøre med ham?

PLEASE hjælp mig... det er så syndt for ham!

mvh Anna Michel Nielsen
-nu med hundehvalp:)

Tænk før du handler

Hjælp andre- så vil der også komme hjælp igen ;-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 01:52

Hej Anna


Hvad med at prøve en anden dyrlæge??? Det er ikke første gang, man høre om, at en eller anden dyrlæge mener, at den givne situation godt kan vente. Så jeg ville helt klart prøve en anden!


Synes, det er fint, at du har renset det med saltvand.




Mvh

Gitte og Den Lille Grå



0
0
Svar på denne tråd
 
 vent til i morgen
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 01:53

Jeg tror virkelig ikke der sker noget ved at vente med dyrlægen til i morgen. Hvis det har blødt kraftigt er der også chance for at de fleste bakterier er blevet skyllet væk.


Selvfølgelig ville det være bedst med dyrlæge nu, men når nu dyrlægen siger det "bare er et får", så vent til en anden sikkert overtager vagten i morgen. Så kan det være du får en ordentlig behandling.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 01:54

Jeg læste det som om, du havde renset det med saltvand, sorry...


Mvh

Gitte og Den Lille Grå



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 02:03

Hvis såret virkelig er så dybt som du skriver, ville jeg omgående ringe til en anden dyrlæge.


God bedring med ham.




- Yuki


Med salathesten



Kender du et godt sted på Sjælland til en avlshoppe ?



NU MED VINGER

Med billeder på www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 anden dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 02:12
tak for jeres svar allesammen
når jeg ringer tilmin egen dyrlæge kommer der en tlf svarer som siger at jeg skal ringe til vagthavende dyrlæge og så et nummer. og den dyrlæge er ligeglad med mit får og her er kun to dyrlæge klinikker på Færørene. så der er faktisk ikke så meget at gøre. den samme dyrlæge har også vagt i morgen. men jeg har tænkt mig at ringe igen imorgen. hvis han ikke gider at hjælpe,så blir jeg edder rasende og melder ham! ellers må jeg vente til på tirsdag og køre fåret til min egen dyrlæge. jeg er bare så bange for at han får betændelse i såret. fordi en stald er sprængtfyldt med bakterier, som jo stortrives i sår/blod.

ved heller ikke hvordan jeg skal rese såret. vil alså helst ikke røre ved kraniet... så besvimer jeg altså

mvh Anna Michel Nielsen
-nu med hundehvalp:)

Tænk før du handler

Hjælp andre- så vil der også komme hjælp igen ;-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 02:18

Ej du bor på færøerne, havde ellers lige forestillet mig du boede 5 km fra mig, for så var jeg klar til at rense så for dig.


Virker den meget øm når du "piller" ved det? Tror ikke umiddelbart det er så slemt endda hvis kraniet stadig er intakt ( kan nok ikke overtale dig tilat tjekke). Synes saltvand er en rigtig god ide, og kan du så ikke sætte ham i en ren boks indtil dyrlægen kommer, så du ihvertfald forsøger at minimere infektionsrisikoen?


Held og lykke med det. Hvor er det synd for både dig og vædderen..


Christina


0
0
Svar på denne tråd
 
 ring igen
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 02:23

Jeg forstår faktisk godt at dyrlægen ikke gider køre ud på den her tid, hvis ikke det er livstruende. Men jeg kan også godt forstå dig. Du skal ikke vente helt til på tirsdag, allerhøjst til i morgen.


Du kan jo også bare blive ved med at ringe ti ldyrlægen hver ½ time til han giver sig og kommer. Bare tag hans nattesøvn fra ham,men vær forberedt på han nok er meget sur når han så kommer. Hvis han stadig nægter i morgen ville jeg dog nok benytte den måde alligevel.


Og pas så lidt på med møget næste gang


Opdrætteren af min gamle hund prøvede at stå med et akut kejsersnit, men der var gået koks i det med dyrlægevagten, så de henviste bare til hinanden. Heldigvis havde hun privatnummeret til sin faste dyrlæge, som da også med det samme kørte ind på klinikken og hjalp hende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ren boks
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 02:29
Christine: 1000 tak for din omtanke
jo jeg har sat ham i en ren box. og ja han er meget øm, har faktisk tjekket o kraniet er intakt, det i tror jeg i hvertfald det er jeg er nødt til at gøre noget, selvom jeg får kvalme... det kan absolut ikke gå ud over fåret! drømmer jo om at blive dyrlæge en dag... så man må vænne sig til det så skal jeg i hvert fald gøre et bedre arbejde en nuværende dyrlæge!!... virkelig dårlig moral han har, syns jeg

mvh Anna Michel Nielsen
-nu med hundehvalp:)

Tænk før du handler

Hjælp andre- så vil der også komme hjælp igen ;-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Michel ♣Draupnir♣
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 08:36

kan du få fat i noget Blå biotex eller nogle sæbespåner?


Så kan du vaske såret/flængen med det indtil der kommer en dyrlæge ud på et tidspunkt.


*Ejer af den fantastiske :o) Funder Nørhedes Rasmine*


Skøn hankaninunge bortgives NU!

Kig ind på min hjemmeside: www.knabstrupper.be (under udarbejdelse)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa er
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 09:01

det sådan at du er i besiddelse af klorhexidin eller aloe vera, sæbetyper ville jeg ikke være så glad for da de ofte syre dannelsen af nyt væv.

Du skyller såret med klorhexidin eller saltvand (helst ikke for koldt), påfører evt. aloe vera gel (det holder såret åbent- sår skal altid hele nede fra og op),så pålægger du en ren forbinding, kan sagtens være et gammelt aflagt bomuldslagen- skiftes x1 om dagen (for at give såret ro). Så tager du en snak med dyrlægen om din vædder skal have noget antibiotika, tvivler nemlig på at de vil sy så gammel en skade.

Hænger forbindingen fast så opblød den først med noget saltvand.

Håber det går indtil du kan tage en snak med dyrlægen...

Pia


Jamen hvorfor ikke kigge forbi www.noas-shop.dk

ikke bare en internet shop men også en rigtig forretning

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 09:06
ville jeg faktisk til at fyre en joke af med at hun da bare vaskede det i vaskepulver og lod det være, for blå biotex og andre rengøringsmidler er meget bedre end dyrlægens råd og anvisninger, men der var en der kom mig i forkøbte, om det så var en joke, det tror jeg næppe ... Ja, jeg er ikke den store tilhænger af at man begynder at tro at vaskepulver til håndvask er bakteriehæmmende/dræbende, og da det vel er et produktionsdyr, er det vel fløjtende ligegyldigt om såret heler op pænt vha. blå biotex, eller om der bliver et ar og en bule?! Men så mange mennekser så mange holdninger... Jeg venter nu stiltiende på at blive korsfæstet for min udtalelser, det er jo trods alt påsken, så skal det gøres så er det da fint det bliver nu...





Mendacem memorem esse oportere.



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd
 
 undrer mig
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 09:22

Jeg undrer mig over hvad dyrlægen mener, med "kun en vædder". Hvis han tænker rent økonomisk, så er en vædder jo mere værd end fx. en shetterhingsteplag og sådan en ville han vel rykke ud til?

Hvis en dyrlæge har vagt, må han vel også acceptere at en ejer af et hvilket som helst dyr, finder det passende at han kommer. men evt. sætte et dyr længere tilbage i køen, hvis han vurderer at det nok kan vente nogle timer.





Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 ok, kan
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 09:35

Ok, har lige set at du bor på Færøerne. Der gælder jo nok lidt andre spilleregler.





Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt opdatering?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 14:44
Må vi ikke godt få at vide hvad det endte med? HAr du fået dyrlægen ud eller blev du nødt til at klare det selv?
0
0
Svar på denne tråd
 
 dårlig dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:10
tro det eller ej... vagthavende dyrlæge svarer ikke når jeg ringer... er bare rasende og ja... et eller andet må man jo gøre. jeg har reset det med vatpinde og saltvand. såret så faxtisk ret godt ud, men det er dybere end jeg troede. der var lidt væske, men ikke så meget som jeg havde foventet:) det har jeg så renset grundigt.i kan tro at vædderen var sur. nu er såret lyserødt/rødt. jeg vil prøve at ringe igen til dyrlægen og spørge hvad #!¤Z!!1* det er for en service.

men når flængen er så dyb, skal det så ikk sys sammen eller heler det af sig selv.

mvh Anna Michel Nielsen
-nu med hundehvalp:)

Tænk før du handler

Hjælp andre- så vil der også komme hjælp igen ;-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er de fleste
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:25

væddere jo ganske hårdføre, så med den behandling han allerede har fået af dig, skal han nok komme sig.


Det er ikke sikkert dyrlægen vil sy en flænge der er dyb, for der er fare for bakterierne lukkes inde i såret og så kommer der betændelse, men det er svært for os andre og vurderer når vi ikke kan se dyret.


Jeg trode faktisk der var mere end 2 dyrlæge det er jo nærmest monopolstatus de har der oppe.


god bering med "lamsen"



Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:59
vædderen er frisk som altid

her er ikk kun to dyrlæger her oppe. tror der er fem. men i weekender og helligdage er der kun én, man kan ringe til. uheldigt for mig, er det en dum dyrlæge, som har vakt nu

men jo. vagt dyrlægen kan fakstisk gøre som han vil. vi havde oss engang en killing, som var blevet kørt over af en bil. dr dyr sagde bare, hvis killingen overlevede natten, så kunne vi komme med den til klinikken. hva Fxxx er det for noget? syns det er så dårligt, at man ikke kan få den fornødne hjælp.

mvh Anna Michel Nielsen
-nu med hundehvalp:)

Tænk før du handler

Hjælp andre- så vil der også komme hjælp igen ;-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 sårrens
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 16:17

Håber du klare dig, og han får det bedre. hvis såret er dybt altså du kan se kød, vill jeg ikke rense det med noget andet end vand, evt saltvand, ikke noget biotex eller lign. men vask det nogle flere gange idag. bakterier kan man ikke se og de kan gemme sig. det vil virkelig være ærgeligt hvis der går betændelse i det, og det kan komme ret hurtigt. og så se om du kan få fat i dyrlægen uanset hvad, så må han teg stilling til hvad der skal gøres men skal han kigge på det skal der ikke være kommet noget i såret, salve eller lign. håber det går

venlig hilsen karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 øhh hvordan
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 09:28

er det så gået med din vædder?

Pia


Jamen hvorfor ikke kigge forbi www.noas-shop.dk

ikke bare en internet shop men også en rigtig forretning

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider