Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jer med Skildpadder!!!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 09:52

Vores lille leopardskildpadde er de sidste par dage kommet med en masse lyde (lyder lidt som en stor flue) når den ligger stille; mest om natten når den sover.

Kan den være blevet forkølet?

Den fungerer ellers fint og siger ikke lydene når den er vågen og fx. ude at gå.

Jeg har skrevet et indlæg på et paddeforum, men der kan godt gå lidt tid inden der er nogle der svarer, derfor håber jeg at Jer der har padder herinde evt. kan hjælpe.

-Hjaltine.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 10:13

Jeg har haft skilpadder i 15 år, 2 stks - jeg har ADRIG hørt dem sige sådan...

Kan den være ved at dø?

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Prøv her
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 10:16

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

skildpadde
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 10:18

Jeg har en leopard skildpadde og han har heldigvis aldrig sagt sådan men det kan være den bare snorker

Men hvis den er syg så håber jeg da meget for dig at den snart bliver rask.

Hilsen tine

Ingen kan alt.

Men alle kan noget.

0
0
Svar på denne tråd

er det ligesom en
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 11:32
rallelyd?? For hvis det er det, kan den sagtens være blevet forkølet, og så skal du tage til dyrlæge og få noget antibiotika. Vores skildpadde sagle sådan en rallelyd for nogle år siden - den fik noget antibiotika, og så var det overstået. Men skildpadder er rimelig sårbare når det gælder forkølelse!

Pernille med DV-hesten Rigoletto.

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 12:29
Ring til Beth Flidelius. Hun er krybdyrs ekspert, med speciale i skildpadder. Hun kan med garanti hjælpe dig.

Kærlig hilsen Khidara, Baba ,Tegan og Sannie

Nu den stolte ejer af en 98.8 % crabbet.

Én gang OX altid OX.

0
0
Svar på denne tråd

skildpadder..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 12:35
nu har jeg ikke forstand på leopardskildpadder, men min moskusskildpadde hvæste af mig hvis den så jeg nærmede mig, det var et sundhedstegn den den, og det samme gjorde den ene af mine slangehalse, men den bed så også min kat, og jeg skal ikke kunne sige om det var fordi den ikke gad æde flere kattehår når dumme mis ville drikke terrarievand -jeg vil tro dr.dyr er den rigtige at spørge.

mvh. Gitte & Ponyerne.

-de gule & den brune & den rødbrogede

Ponyerne søger passer/part til nusse, ride & trækture 1-7X/uge.

de står 1km fra kløvergård rideklub mellem jels og vamdrup.

-se mere på præs.

0
0
Svar på denne tråd

hov glemte
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 10:44
at skrive at du kan forhøre dig på http://www.nhf.dk , men det smarteste er nok lige at tjekke med en dyrlæge. Hmm hvæsen er ikke sådan lige at høre fejl af synes jeg. Hvæser den, så er man ikke i tvivl.

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

hvis der kommer
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 12:04

boblelyde fra dem eller har snot(bobler) ud af næsen, så skal den til dyrlæge omgående. En skildpadde er desværre sådan indrettet at den pga skjoldet kan blive hundesyg uden man opdager det..så når den først viser tegn, så er rigtig meget syg, så kan det ikke gå hurtigt nok med at få den afsted. Kan varmt anbefale Beth, hun har speciale i skildpadder...

Så en anden ting, en skildpadde skal have varme, har du varmepærer på? den skal ikke ud og gå hvis den er snottet, den skal have varme...

Held og lykke

Pia

Jamen hvorfor ikke kigge forbi www.noas-shop.dk

ikke bare en internet shop men også en rigtig forretning

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 12:22

Hej igen.

Siden jeg skrev indlægget har Theo ikke sagt noget som helst!

Der har på intet tidspunkt været snot eller udflåd af nogen art. Ej heller boble-lyde fra næsen.

Lyden er (var!) som en flue, sådan en summen.

Jeg har mailet til Beth (hun er i USA indtil d. 19.) og hun har svaret, men kunne ikke sige noget konkret da padden er passet som den skal.

Den har selvfølgelig varmepære.

Når den er nede at gå, går den på et børnetæppe med kant rundt om, så den ikke bliver borte, og det er ikke i træk. Tæppet er 4-5 cm. tykt (børnene skal jo heller ikke blive kolde når de ligger på det).

De dage (nætter) den har sagt sådan har den fungeret optimalt når den har været vågen. Spist og drukket med vanlig appetit og har været så aktiv og nysgerrig som den plejer, så den har ikke virket syg på noget tidspunkt.

Nu får vi se om det kommer igen; og så må vi forbi Beth en tur.

Tak for Jeres svar allesammen.

-Hjaltine.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider