Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min kat har ondt...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:23

...min stakkels missedreng har tydeligvis ondt, umiddelbart tror jeg han har fået sig en omgang blærebetændelse Og klokken er selvfølgelig næsten halv tolv fredag aften på en helligdag, man kan næsten ikke tillade sig at ringe til dr. dyr kan man??

Det er godt nok ikke sjovt at se ham ha' så ondt, ved ik om vi bare skal vente til imorgen tidlig??

Puha, han sidder bare helt anspændt og skælder ud på alt omkring sig fordi han har ondt

0
0
Svar på denne tråd

Næsten ikke
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:24

tillade sig at ringe til dyrlægen?

Man kan sgi da ikke tillade sig at lade VÆRE når katten har det så dårligt??

Arme kat.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Tillade sig?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:25
Hej!

For din kats skyld, så skynd dig at få fat i dyrlægevagten med det samme! Det er ikke et spørgsmål om hvad du kan tillade dig overfor dyrlægevagten (som blir betalt for sit arbejde), men derimod er det et spørgsmål om hvad du kan tillade dig overfor din kat. Du skal ringe med det samme, vil du ikke love mig det? Det piner mig virkelig at høre, at et dyr lider sådan.

V.H. Rikke

*~* Dressuren er til for hestens skyld - ikke omvendt *~*

0
0
Svar på denne tråd

Dyrelægevagten.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:30
jeg ville også ringe til dyrelægevagten. Prøv evt. at ringe til en dyrelægeklinik i dit lokal områdde, de har af og til en telefonsvare med dyrelægevagtens nummer på.
Jeg har tit benyttet mig af at ringe, det har virkelig været rart at få vished om hvorvidt de mener det haster, eller om det kan vente til dagen efter.
0
0
Svar på denne tråd

Ringer nu...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:31
Ringer nu, kan slet ikke holde ud at se på ham, han har virkelig ondt... Så må dyrlægen sove en anden gang... Tak for jeres svar
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:34

...du skal skynde dig at komme afsted til dyrlægen...

Vi har i 2mdr. haft problemer med vores kat - det var urinvejslidelser, og hvis kattens blære bliver "overfyldt" så springer blæren og katten dør. Vi var afsted 4 gange uden for åbningstiden, fordi vi kunne se han ikke kunne tisse...

...SÅ SKYND dig at få ringet!!

Et menneske der hviler i sig selv, har IKKE brug for at "vise" sig. Citat: J. Møller.
Mange hilsner fra Anne :)
0
0
Svar på denne tråd

det er godt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:35

for hvis han har så ondt at han klager sig, er det nok nærmere nyresten.

Og det kan han dø en forfærdelig smertefuld død af hvis ikke han kan komme af med vandet.

mvh PiaR
quantum in me fuit

weberudlejning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Er katten kastreret?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:38

I så fald, så kan han have fået blæresten (mener jeg at huske, at det hedder).

Det er i hvert fald desværre ikke så ualmindeligt for kastrerede hankatte at få blæresten, og det skyldes så vidt jeg husker, at katten reagerer på for meget protein i foderet.

Blærestenene gør det, at de blokerer for/i urinvejene, så katten ikke kan komme af med urinen, og dette er en meget ubehagelig/smertefuld og også farlig situation for katten at komme ud i, så du bør kontakte en dyrlæge NU!

- Ligemeget hvad det så ellers koster i helligdags- og aftentillæg til dr. Dyr.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

Så...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:47

...har vi snakket med dyrlægen, han sagde vi sku gi' ham en kvart kodimagnyl, og så kigge forbi med ham imorgen tidlig, så nu har vi lige fået proppet en pille i ham ved hjælp af en klat leverpostej. Håber godt nok den hjælper ham hurtigt, sidder simpelthen med tårer i øjenene, kan slet ik holde ud at han har ondt Men håber det i det mindste giver ham ro nok til at natten bliver udholdelig!

0
0
Svar på denne tråd

Hjælper ikke
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:51

Det hjælper altså ikke med en kvart kodimagnyl, hvis blæren er ved at sprænge!!!

Han dør altså, hvis blæren sprænger!

Jeg ville ikke røve med at få ham afsted - og helst til en anden dyrlæge, end ham du lige har talt med.

Bekymrede hilsener fra

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Ring til
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:53

en anden dyrlæge.

En "second opinion" kan være guld værd!

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

Har...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:53

...også frygtet at det ku være blæresten, da han netop er en kastreret hankat. Han får noget specielt foder der netop sku modvirke dannelsen af blæresten, men man kan sikkert aldrig helgardere sig. Men udfra symptomerne mente dyrlægen også at det "kun" var blærebetændelse, så håber det er dét... Det passer i hvert fald også på beskrivelsen af symptomer inde på netdyredokter. Men det blir nu rart at komme ud på dyrehospitalet i morgen tidlig og få ham undersøgt så vi er på den sikre side, han er jo vores missedreng

0
0
Svar på denne tråd

hankatte og blæresten
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 23:59

Da mine to blev kastrerede spurgte jeg dyrlægen om det der med, at de oftere fik blæresten end dem der ikke var kastrerede.

Hun sagde at det vidste man faktisk ikke, men at der jo ofte var mere fokus på de katte der var kastrerede. De hankatte der ikke er det, er jo ofte nogle der ikke holdes ret meget øje med. Derfor kommer de heller ikke i behandling.

Men synes da godt nok at din dyrlæge lyder en smule sløv i det, jeg ville nok også prøve at ringe til en anden. Medmindre det er en du kender og de virkelig er tryk ved det du har fået af vide.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Pøj pøj.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 00:04
Pøj pøj med ham.
0
0
Svar på denne tråd

Uhh...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 00:18

...puha bliver endnu mere bekymret, lyder som om det ku være meget værre end en blærebetændelse... Han har tisset en smule da vi gav ham pillen, kan de det hvis det er blæresten??

0
0
Svar på denne tråd

kodimagnyl
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 00:25

til en kat med evt nyreproblemer lyder fuldstændig forrykt da det kan give svære nyre-/leverskader.

Katte tåler så godt som ikke smertestillende medicin til mennesker. 1 kodimagnyl kan slå en kat ihjel.

60 mg pr kg kat slår den ihjel..

mvh PiaR
quantum in me fuit

weberudlejning.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kan du se
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 00:40

om den har blod i urinen?

Det er også tegn på blæresten.

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til en anden dyrlæge nu med det samme, der er alt for lang tid til i morgen.

HILSEN KARINA.

0
0
Svar på denne tråd

uden ansvar...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 08:30

den dyrlæge er da helt uden ansvar, sådan at lade katten lide/vente til det passer ham, og så bare give den kodimagnyl, det kan være livsfarligt for hunde/katte selv i små mængder.

Vi har selv en kat som lider af nyresten og ikke kan tisse ved anfald...jeg kunne aldrig drømme om at behandle den på den måde, så fandt jeg bare en ansvarsfuld dyrlæge , vores kat skulle ikke risikere sådan en død og mine nerver kunne heller ikke holde til sådan en nat.

Håber det bedste for missen.

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 15:26

Ja, det endte med at blive en lang nat, vi sad hos ham hele natten for at sikre os at det ikke blev værre, men det virkede heldigvis som om han kunne slappe mere af efter pillen fik en chance for at virke.

Men imorges drønede vi afsted til dyrlægen, og fik stillet diagnosen blæresten. Det var heldigvis ikke så akut at han var i fare, men selvfølgelig akut i den forstand at det stakkels dyr jo havde ondt! Så nu ligger han her på sofaen med krave på og er stadig noget sløv efter bedøvelsen, men det er rart at vide at det er forholdsvist under kontrol.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 17:26

og så er der os andre der opdager der er noget i vejen med katten førend den viser de vilde tegn, faktisk var jeg der i så god tid, hos dyrlægen, at der intet var at mærke eller se på katten og dyrlægen troede først at jeg tog @!#$ på ham, men ganske rigtig efter at have insisteret i et stykke tid fik han en pencillin kur med hjem og han tissede blod tre dage efter...

Du er heldig at du stadig har en kat når den tilsyneladende havde SÅ ondt, de fleste, når de kommer til det stadie, har fået beskadiget deres nyrer så meget der ikke er noget at stille op, personligt havde jeg ikke ventet, det betyder mine katte for meget til, men det er jo så individuelt... God bedring til mislingen.

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

Ja sådan...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 13:38

... er vi jo så forskellige. Jeg havde lagt mærke til at jeg syntes han brugte kattebakken for meget, men eftersom han var en stor-spindende, glad, tilfreds og velfungerende kat, er han åbenbart ik typen der giver udtryk før smerte før det virkelig gør ondt. Men nu ved jeg jo til en anden gang hvad jeg skal holde øje med med ham, det er jo forskelligt fra dyr til dyr. Ved min hest ved jeg fx nærmest instinktivt om der er noget galt fordi jeg kender hans signaler så godt - det ved jeg ikke ved min (snart) nye hest, da jeg ik kender hans adfærd så godt endnu, på samme måde som jeg ikke var klar over at lige netop dén adfærd hos min missedreng var lig med en blæresten. Men det ved jeg heldigvis nu, og heldigvis var det slet ikke så slemt eller akut at dyrlægen mente han havde været i fare - det var et mindre tilfælde, blæren var ikke hård eller udspilet i stor grad, han har bare været generet af en mindre blæresten og det har han så reageret forholdsvist kraftigt på.

Men man sidder jo altid tilbage med følelsen af at man burde ha gjort noget før, at man burde have set tegnene og man burde have vidst bedre. Men heldigvis lærer man jo noget hver gang.

Men er da ked af at nogle synes jeg er en dårlig katteejer - heldigvis ved alle omkring mig at jeg gør og ville gøre alt for mine dyr.

0
0
Svar på denne tråd

Sandie...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 13:49

Jeg synes ikke du er nogen dårlig katte-ejer. Da vores Lurifax fik en urinvejsinfektion kom jeg også noget sent afsted til dr. dyr med hende fordi jeg var lidt lang tid om at bemærke der var noget galt.

Hun rendte exeptionelt meget på kassen, men der kom næsten ikke noget ud. Hun legede stadig, dog blev hun lidt hurtigere træt, men hoppede da stadig højt op i luften osv. Jeg bemærkede bare om aftenen at hun konstant var ude at sidde som om hun skulle tisse. Næste morgen ringede jeg til dr. dyr og kørte derned med det samme. De måtte bedøve hende for at få en urinprøve, og der var næsten ikke noget.

Hun kom sig lynhurtigt, og en anden gang ved vi da hvad vi skal kigge efter af tegn.

CheLab, puds lige glorien, hva...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Naja J...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 17:42

...jeg pudser løs, men der sker sgu ingenting!!!

Jeg forsøgte såmænd ikke at sværte nogen til, men fortalte min historie, jeg har ALDRIG udgivet nogen for at være en dårlig kattejer, den eneste måde jeg fandt ud af at den var gal med min kat var fordi ejg bemærkede nogle forandringer, og med min svigerindes kat, der fik lov at gå natten over, som i det her tilfælde, og som døde en meget pinefuld død, i tankerne, gjorde jeg bare opmærksom på at hun har været heldig i mine øjne...

Kan sagtens se at mit indlæg kunne misforståes, men det nu ikke meningen, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu, vel?! Pointen er vel også at katten er blevet rask og at man lærer hvad man skal kigge efter, det gjorde jeg selv!

Tør jeg mon overhovedet at anbefale Specifik kattemad fra dyrlægen, det er godt også til kræsne katte, eller er jeg for selvfed???

0
0
Svar på denne tråd

Katten.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 18:22
Det lyder godt at det går fremad med din kat.
Jeg synes ikke du handlede forkert. Du ringede til dyrelægen, og fulgte hans råd, andet kunne du jo ikke rigtg gøre. Man er tilbøjelig til at stole på sin dyrelæge, de har jo en uddannelse bag sig.
0
0
Svar på denne tråd

CheLab...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 19:56

Jeg beklager min kommentar, jeg kan jo forstå at jeg har misforstået dig, synes bare dit indlæg virkede lidt "helligt". Selvfølgelig kan du anbefale specifik. Vi bruger selv royal canin uden problemer, det var ikke pga maden vores Lurifax fik urinvejsinfektion.

-Det er så nemt at misforstå folk på internettet...

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 20:52

...da jeg kom til dyrlægen med min kat, da så han rødt da jeg fortalte at jeg primært fodrede med Whiskas tørkost, for det var faktisk det eneste mine katte ville æde, Hills fik den ene hård mave af og den anden brækkede sig konstant, men da han fandt Specifik virkede det bare, og det er specielt udviklet til kastrater med risiko for urinvejssten o.l. Derudover har de også udviklet en medicinsk foder der faktisk kan hjælpe katte hvis nyrer er blevet lettere beskadiget ved en blærebetændelse. Men jeg går ud fra at dyrlægen har fået en urinprøve og undersægt den for krystaller og bakterier, det gjorde han ihvertfald på mine, og det var ren blod jeg afleverede i glasset.

0
0
Svar på denne tråd

Naja J...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 22:21

...rart at høre om en lignende erfaring, vi lærer jo heldigvis lidt hver gang ;)

CheLab, er glad for at det var en misforståelse, jeg kan bedre se hvad du mener når du har den erfaring med din svigerindes kat, det ville også få mine alarmklokker til at ringe hvis jeg hørte en historie som min!

Vi har fået Hills foder med fra dyrlægen, han mente det var bedre end det han fik nu (Royal Canin), men det er der sikkert delte meninger om, og de forsøger jo sikkert også at sælge så meget som muligt, men nu prøver vi dét, indtil videre er han i hvert fald vildt begejstret for det nye foder (selvom det er begrænset hvor lang tid han gider bruge på at forsøge at spise med skærmen rundt om halsen). Men vil da lige være opmærksom på om han også får hård mave af Hills som du nævner, CheLab.

Men det er nu guld værd at høre ham stor-spinde som han plejer igen, på trods af krave og kateter (eller hvad det nu hedder).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider