|
|
| rider du med ridehjelm |
|
|
Rider du med ridehjelm?
knus fra Malou & Ribbon * jeg er ejer af verdens smukkeste haflinger *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Skal vi nu ha den debat igen,.? nej ikke altid, nogen gange ja... meget forskelligt.
Stolt ejer af Hagi Håbegård & Snart Ejer af lækker Føl osse. Legetøj Sælges Som Nyt Se Præs...! Autostole Sælges. Se præs..! Mvh Cille79
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Søg på emnet, og du vil finde mange lignende tråde. Jeg rider altid med både hjelm og sikkerhedsvest, men hvad andre gør, blander jeg mig ikke i. Mvh. Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu igen |
|
|
Det var da utroligt, den debat igen 
Med venlig hilsen Anita Spangbo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| 90 % nej |
| Forfatter:  |
karen-margrethe rasmussen |
| Dato:  |
06-04-2007 22:30 |
|
For det meste nej, men starter jeg stævner eller rider på en ny heste så ja. Men ridehjelmen er bestemt ikke noget jeg slider op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja altid |
|
|
Kunne ikke drømme om at sætte mig op på hesten ude. Dertil har jeg set for mange hjerne rystelser og det der er værre. Jeg fortæller også gerne mine med ryttere at de har glemt hjelmen, hvilket nogle heldigvis bliver så irreteret over, at de husker den fremover. Det er på ingen måde for at være "hellig", men det er som bekendt: Hul i hovedet at ride uden hjælm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid !!! |
Sys |
06-04-2007 22:39 |
|
Ja! Red i mange, mange år uden - når jeg red dressur hjemme, havde den kun på, når vi var i skoven eller sprang - d.v.s. lige indtil jeg blev bukket af min daværende hest, som jeg ellers var helt tryg ved, og inkasserede en alvorlig hjernerystelse !!! Siden da - og især nu med ny hest - har jeg haft "kysen" på - og den generer mig ikke en pind længere. Mit hoved er mere dyrebart end "friheden" ved at at ride uden hjælm. Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej, jeg rider ikke med hjelm. |
|
|
Nej, jeg rider ikke med hjelm. Jeg nyder at ride uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh... |
|
|
Jeg har ikke haft den på idag... og har redet begge pruhestene. Men det sker. Dog rider jeg aldrig ud i terrænet på Plethesten uden..og rider heller ikke heste jeg ikke kender uden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
Holsteneren-Chicco |
06-04-2007 22:44 |
|
Siger det lige ud. Nej rider ikke med hjelm, for hader at have det @!#$ på. Og desuden så stoler jeg nok på min hest til at vide at den ALDRIG kunne finde på at smide mig af eller andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det gør jeg |
Ronjaven |
06-04-2007 23:03 |
|
til hver en tid har lige købt en ny Roping hjelm med ventilation så er det jo ingen sag at ride med hjelm ve godt at jeg aldrig skvatter af men sker det ja så slår man sig meget uden hjelm sååh jo det gør jeg. mvh katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Jeg rider mest uden. Men på fremmede heste, eller på travmulen der lige er tilredet, er hjelmen altid på!
Jeg elsker arbejde. Det facinerer mig. Jeg kan sidde og se på det i timevis!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Med hjelm |
Lilar |
06-04-2007 23:39 |
|
Førhen har jeg redet meget uden hjelm, men nu kommer den på hver gang. Hvad andre gør tager jeg mig ikke af, det er op til dem selv at vælge. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Jeg har kendt min hest hele dens liv, men selvom vi kender hinanden så godt og hun aldrig har smidt mig af med vilje, så gør jeg det selvfølgelig. Man lever kun en gang og der kan ske så meget, så hurtigt, men man kan altid gøre sit bedste for at det ikke sker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja det gør jeg |
Kiki |
06-04-2007 23:54 |
|
Se overskrift. kan dog finde på, at tage den af et par runder når jeg skridter, af efter en hård omgang dressur. Sådan bare lige for at få en smule luft. Men ellers så sidder den der altid. Da jeg havde min egen hest, kunne jeg godt finde på at ride uden. Men kun indendørs eller på bane. Dog også når han skulle på fold. Har da også enkelt gang eller to været i skoven uden hjelm og i grime g træktov. Men det var så også fordi jeg havde glemt nøglen til mit skab. Investerede i en kodelås og så var det problem løst.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg bruger hjelm... |
Havila |
07-04-2007 19:15 |
|
Ja det gør jeg, og jeg bruger den også når jeg træner fra jorden... Efter min mening er det mindst lige så "farligt" at stå ved siden af hesten, som at sidde deroppe... Det er meget sjældent jeg ikke har hjelm på, når jeg har med hestene at gøre... Men det kan jo smutte det skidt...
Venlig hilsen Nanna Madiken India Irish Cool Kaiza Iben (til salg) Allround hoppe, 1.53-55 i stg, 3 år, ryttervant. Har den smukkeste røde farve. Lyder det som noget for dig?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| altid... |
MissHope ♥Fila♥ |
07-04-2007 19:49 |
|
jeg rider altid med hjelm om det er unge eller gamle heste. alle heste kan blive bange. som fx min søsters oldenborg idag. min søster røg af idag pga hendes pony skræmte den. så selv den roligeste og mest velopdragne hest kan blive bange. Brug hovedet rid med hjelm HVER GANG.
Elsker Min dejlige drømme hest! Ma Fila Noir.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
Elsker Katla |
07-04-2007 19:56 |
|
Det er forskelligt.. Men mest med.
Elsker 'min' ismule Katla <3 , Du er ALT <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid... |
lillemy |
07-04-2007 20:08 |
|
ja, altid rider aldrig uden og kunne heller ikke drømme om at ride uden hjelm men hvad andre gør er jeg ligeglad med, jeg ved bare det ikke er mig det går ud og dem der ikke gør 
smuk hest dejlig hest venlig hest kærlig hest osv ... = frieser ps: husk du er pæner med en ridehjel end med et kranibrud , lige meget hvor adfaren du er så kan det gå galt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmnn.. |
Kirstine-BB |
07-04-2007 20:13 |
|
Nu kan HN så få besøg af en JHN.. Haha  Kan ikke slappe af uden hjelm, så derfor gør jeg det ALTID! Engang skulle jeg ride galop i skoven på min hest, min veninde havde prøvet ham, og derfor havde hun min hjelm på. Jeg sad op, og red min hest ned af stien. Da jeg så skulle til at sætte i galop, mærker jeg at der er noget helt galt. Lige i det springer min hest til siden, fordi den bliver bange for et eller andet. Da jeg så får den under kontrol, mærker jeg at det er min hjelm. Kæft man jeg sprang af, og trak hesten tilbage til veninden som ventede. Tog hjelmen på, og galoperede lidt. Uh hvor var jeg glad for at jeg ikke faldt af uden hjelm (:
( L') Spegill <3 Min superstar'
Her kommer vi (: Det er os de rødhårede <3 - Vi matcher hinanden (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rødgrød? |
Mulloh |
07-04-2007 20:19 |
|
ja, altid..
.. Lone aka Mulloh {L} Bakkegaard - uge 31&32 ;') Mulloh & Idol {LL}
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Det gør jeg... Gider da ikke at risikere at ende som en grøntsag, fordi der sker et uheld og jeg dratter af hesten og bliver hjerneskadet... Jeg skylder da mine børn, at tage de forbehold jeg kan, for at de ikke skal ende med en savlende, gryntende mor...
Zamangah Lækker Palomino hoppeplag sælges Svend 4 ever
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps... |
|
|
det kan tælles på en hånd, hvor mange gange jeg har siddet til hest uden hjelm de sidste år. Desværre havde jeg en periode da jeg var 18-20, hvor jeg mente jeg var sej og skulle ride uden. Idag har jeg læsebriller og 6 ugers sygdom på samvittigheden pga mangel på hjelm.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07 Kontakt mig for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ja altid |
|
|
Ja jeg rider altid med hjelm. Jeg har set hvad rideulykker kan gøre med folks hoveder. Kh Mette
Undervisning tilbydes; se min Præsentation Mette Lodberg V/TeamLodbergRidersCoaching Husk at TeamLodberg også kommer til midt og Syd Sjælland nu, og fra foråret undervises der også i Malmø.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| llalalala |
Camiilla |
07-04-2007 21:15 |
|
Ja da! Altid..
Camilla 8D.. Med Ari & Birna. - Intet kan slå min kærlighed til jer ღ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
|
|
Næh... det har jeg ik gjort siden jeg gik til springning. Og dog, jeg har lige redet min hest til, der havde jeg oss kysé på, et par gange. Men det er jeg vist stoppet med igen, hmmm Synes det er rart ik at ha svedehat på!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig... |
|
|
Jeg er mor, har ansvaret for dyr, og kan ikke tillade mig at efterlade mig selv som en lallende grøntsag uden indkomst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid.. |
|
|
Altid hjelm, aldrig uden. Og oftest også sikkerhedsvest. Basta.
Stine Galopmenneske - med en forkærlighed for military og pintoer Box tilbydes i Fredensborg - se under markedspladsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid! |
|
|
har altid gjort det, og nu er det bare en god vane! Rider ALDRIG uden den! Hellere den end mit hoved 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender ♥de fantastiske 5♥ |
08-04-2007 02:13 |
|
altid ridehjelm her- og beder også folk under 18 om at tage en på.. Men derudover blander jeg mig ikke vist ikke. Mit hoved= mine problemer, deres hoveder= deres problemer.. Og så tror jeg heller ikke man kan redde hele verden ved at bede folk om at tage hjelm på..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JA ... |
anjasm (Gipsy) |
08-04-2007 02:29 |
|
Jeg rider altid med hjælm ... Da jeg var yngre, red jeg altid uden, men med alderen er jeg blevet pivet, eller man kan sige, at jeg nu ved, hvad jeg har at miste ...
There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´ (Leonard Cohan)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Det er ikke særligt udbredt blant westernryttere at ride med hjelm. Man sidder meget mere sikkert og nede i sadlerne, så det er også ekstremt sjældent at folk falder af. Der er ingen der peger fingre af folk i westernverdenen, når de rider med hjelm, men der er ikke mange der går det. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridehjelm.. |
|
|
Ja jeg rider altid med ridehjelm, men må nok indrømme at nogle gange om sommeren hvor det er rigtig varmt og jeg "bare" rider dressur, får jeg lyst til at tage den af, men gør det dog ikke alligevel pga. faren hvis jeg skulle få en afsidning. Jeg springer også altid med springvest, tror kun jeg har sprunget uden en enkelt gang el. to, fordi jeg ikke havde den med og kun skulle springe små spring (selvom det IKKE er en god undskyldning). Jeg har det også bedst med at have den på når jeg springer, da den har hjulpet mig ved en del afsidninger i springning. 
Kram Katrine
Walldorf <3<3
Har MSN bar' spørg !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Jeg rider altid med hjælm. For mange år siden faldt jeg af hesten og landede med hovedet på en stor sten-heldigvis havde jeg hjælm på den dag-ridehjælmen flækkede! Siden har jeg ALTID redet med hjælm.
En pony bliver til to i April 2007. Vi glæder os til føllebassen....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bommelum |
|
|
Puha ja,
Men nogen gane hvis det er varmt og jeg rider på banen har jeg ikke,
Sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| gmrlægewr |
|
|
Nej...
Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Sidder lidt og griner ... tråden er startet d.06-04-2007 og den lever på forsiden af hyggesnakken endnu... det er da helt godt gået når man tænker på at folk var så negative over at den overhovedet blev startet  Så selv når det er en tråd der findes i overflod af... ja så kan den jo fint komme op til debat igen.. (bevist)  Knus Mona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig uden... |
Miss Dixie1 |
09-04-2007 15:21 |
|
Ja, jeg rider med hjelm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid hjelm nu |
|
|
da jeg var yngre red jeg også nogen gange uden hjelm, men efter jeg blev læsset lidt hurtigt af og smadrede min skulder og hjelmen flækkede har jeg den altid på! havde jeg ikke haft hjelm på den dag havde jeg ikke været her i dag. Jeg har tit undret mig over at de proff. ryttere/beridere altid rider uden hjelm... Er det ikke meningen de skal være et godt forbillede for de unge, nye ryttere??? Når de unge ser deres forbilleder ride uden hjelm tror de jo det er okay. Og selv den mest rolige hest kan blive bange/ forskrækket over et eller andet så den pludselig "taber" sin rytter. Jeg har en fjordhest som ikke gør nogen fortræd, men har altid hjelmen på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føler mig bar uden |
AnneD |
09-04-2007 16:20 |
|
Føler mig bar uden hjelm på. Det er bare helt forkert.  Jeg bliver jævnligt rystet njår jeg ser andre ride i trafikken uden hjelm. Der hvor May Be er opstaldet er det meget UMODERNE at ride uden hjelm. Jeg kører heller ikke bil uden sele. Men det skal da være op til den enkelte. Sys bare det er uansvarligt overfor hesten og andre at ride uden hjelm i trafikken.  Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|