Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hovawart
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 23:52

Hvordan er en Hovawart?

Udover at det er en utrolig smuk og dejlig stor hund, ved jeg alt for lidt om dem.

Hvordan er deres temperament? Især med henblik på omgang med andre hunde?

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hund
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 23:54
Dejlig, godmodig og selvstændig!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

Hovawart...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 08:35

Min dreng er halvt hovawart og halv munsterlænder, dog minder han mest om hovawart.

Han er en dejlig hund, kærlig og glad, elsker andre hunde og er god til at lege med dem. Dog kan han godt blive ret voldsom når han leger med de små terriere, og det er sjældent det går godt. Men han bliver også først 2 til oktober, og han er bare en stor gadedreng for tiden

Jeg har ikke oplevet en eneste gang, at han har været utryg eller agressiv overfor andre hunde. Han leger rigtig godt med de fleste.

Som der også bliver nævnt, er de temmelig selvstændige. Min Kenzo putter nogen gange vat i ørene, og så går han en tur over og besøger naboen. Han er blevet smidt hjem MANGE gange, men alligevel skal han lige over og hilse på hendes to små hunde, der absolut IKKE gider lege med ham

Jeg kan kalde og kalde, men først når jeg får øjenkontakt med ham, kommer han.

Jeg tror dog meget kan gøres med træning, jeg har kun haft ham siden december, og han har gjort store fremskridt allerede.

Han er ellers supernem at lære forskellige tricks, og han vil enormt gerne. F.eks. har han lært at gå baglæns på kommando i tirsdags, det tog 15 min. så havde han lært det, og kan gøre det helt perfekt nu

Lige et billede af min dreng ( jeg kan desværre ikke finde ud af at vende det ):

BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND!

-------

Undervisning, trailertræning, kurser tilbydes.

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig hund
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 09:33

Vi har fået afvide gang på gang også af flere DCH trænere at der absolut MÅ være Hovawart i vores blandings vovse Basse

Har faktisk også lagt øre til > Sikke en fin Hovawart i har jer der...< vi sagde bare Ja tak

Ingen ved nemlig hvem hans far kan være..

Hvad synes i ??

Vores hund er

lalleglad/evigglad.

Elsker at svømme.

Elsker at komme med overalt.

Ikke den klogeste hund i hundeskoven.

Har langsom indlæring.(pga manglende aktivering i hvalpealderen)

Basse kan med alle hunde(han blev kasteret i en alder af 1½ år).

God ved/til børn.

Meget tålmodig.

Snakker meget.

Meget social.

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti & Toppur
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 13:32

Joye: Nøj, han ligner både Ava og Samson. Et par hova'er som mine hunde har leget meget med.

Så jo, mon ikke faren er hovawart??

-Hjaltine.

0
0
Svar på denne tråd

Joye...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 19:47

Der er vist ikke nogen tvivl om, at der er hovawart i jeres vovse. Både på den beskrivelse du har lavet af ham, også på hans eksteriør.

Hovawart´en er ikke en førstegangshund. Den kræver en del opdragelse, og det skal helst gøres på en måde, så den opfatter det som leg. Men den er meget lærenem, og elsker at lære nye ting.

Det er en gammel tysk brugsrace, der kan lide at lave noget. Hovawart betyder noget i form af "gårdvogter" på tysk. Den passer på hjemmet og vil gøre alt for sin ejer. Den knytter sig enormt til sin ejer, og til stedet hvor den føler tryghed. Hvilket gør at en hovawart sjældent strejfer.

Hovawart´en er ikke en byhund, da der vil være alt for mange ting, den skal være obs og passe på. Den vil hurtigt blive stresset.

En hovawart kræver plads og tålmodighed. Da et skridt i den forkerte retning, hurtigt kan blive et tilbageskridt i dens tillid til dig.

Det er en race man skal opdrage på hele tiden, ellers er den så klog, at den meget hurtigt tager magten fra dig.

Med de små men´er oppe over, så har jeg vist sagt, alt det ikke så positive om hovawart´en. Derud over har du simplethen en ven for livet.

En altid glad og legesyg hund, som vil gå sammen med dig, igennem tyk og tyndt, ild og vand. Evig tro og altid til at stole på.

Jeg har aldrig oplevet at han ikke har kunne sammen med andre hunde, hverken tæver eller hanhunde. Nu har vi trods alt snart mødt en del, når vi er i hundeskoven. Hvor hundene bare kan løbe frit rundt, uden snor.

Når jeg hegner eller bare går og nusser i haven en hel dag, så har jeg Barney ved mig konstant. Han viger ikke fra min side, selv om det regner, blæser eller sneér.

En meget typisk hovawart repons, så jeg da jeg var højgravid i 8 måned. Jeg var ude for at fodre, da jeg pludseligt fik det meget dårligt og måtte støtte mig op af væggen i løsdriften. Hestene havde selvfølig set mig, og kommer løbende ind for at få mad.

Det resulterede i at Barney, hoppede igennem et stødhegn med 8000 volt i (han fik stød). Og fik jagtet hestene væk fra løsdriften, indtil at jeg var frisk nok, til at komme væk fra løsdriften og kalde ham til mig. Det var trods alt 5 heste og ponyer han fik holdt i skak.

Det er det som jeg normalt bruger som eks. når folk spørger "hvad en hovawart, er for en slags hund."

Ikke andet end rosende ord om hovawarten herfra.

Mvh. Lotte.

Lige et billede af skønlingen, sammen med hans veninde Enya. Hun fylder lige så meget som hans hoved.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har haft...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 20:35

...En hovawart, og ham var der meget forsvar i... For meget efter min smag. De hovawart jeg ellers har mødt på min vej er fantastisk i sin familie, men de hunde/mennesker der ikke hører til familien (incl. nytilkommende børn) har de ikke haft så meget til overs for (en enkelt gang er det gået galt med et nyfødt barn, og hunden blev aflivet). Jeg ser en hovawart som en selvsikker og dominerende race med meget forsvar, en fantastisk sports og arbejdshund, men ikke en hund jeg ville anskaffe mig som pusse nusse hygge familiehund som skal finde sig i alt og omgås alle mennnesker og hunde.

0
0
Svar på denne tråd

Det er da at skære alle over en kam.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 20:55

Romani.

Jeg kan så fortælle dig, at vi har en søn på snart 15 mdr. Barney har ALDRIG haft nogen truende adfærd overfor Frederik. Selv om de trods alt er sammen 24/7.

Vi har også to større børn på 9 og 11 år. Heller ikke overfor dem, har han haft en uønsket adfærd. Og det er på trods af Barney har haft flere hjem i sit liv. Hvilket normalt ville gøre enhver hovawart skør.

Barney velkomst til Frederik, da vi kom hjem fra hospitalet. Var et kæmpe slik i hovedet, og et underligt blik, over hvorfor er det der menneske så lille.

Barney har heller ikke problemer med andre hunde vi møder, hverken når han er i snor eller løs. Han har været passet i de sidste to dage. Hos en veninde der har en hvalp på 4 mdr. Der har ikke været nogen problemer af nogen art. OVERHOVEDET. Selv om den dum, bider og driller hele tiden.

Han kan gå i flok med flere hunde af gangen, og det er både tæver og hanhunde.

Selvfølgelig vil der altid være afvigere det kan ikke undgåes. Og jeg ved at en hovawart kan være meget protektiv overfor ejer. Derfor er det vigtigt at man ved hvad man har med at gøre. Og det var også grunden til, at jeg skrev i mit tidligere indlæg, at det er ikke en førstegangshund.

Hans veninde Enya, kunne kravle op på kanten ved hans madtrug, og spise af hans mad. Selv katten må.

Men lige frem at skrive at det ikke er en familiehund, der er efter min mening, en stor overdrivelse. Det er jo netop det den er avlet til. At passe på huset og familien.

Mvh. Lotte.

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 09:57

Jeg spurgte fordi vi har en Hovawart i klubben. Han kan absolut ikke med andre hanhunde. Jeg har endnu ikke sert ham kunne lege med en eneste. Og det værste er næsten at ejeren ikke vil indse hans hund er et problem.

Det kan lyde lidt som om vi har en afviger eller den bare er for dominant til at ville respektere andre hundes signaler. Jeg håber den bliver kastreret når deres tæve kommer i løbetid og at det så vil hjælpe. Som det er nu, er de fleste andre på pladsen bange for den. Ihvert fald dem med hanner, tæverne er han mægtig sød over for.

Og nej, jeg ved ikke hvor han er fra.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Minoma.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 10:57

Er det ejeren af klubben der har denne hovawart. Eller er det en der har sin omgang på stedet.

Det lyder ikke særlig betryggende. Er det ikke muligt at tale ejeren til fornuft, så må de jo lade være med at have hunden med. Det andet er alt for farligt.

Tænk hvis den for skamferet, en anden hund en dag.

Som du selv nævner, så tror jeg det vil være en god idé at få den kastreret. Det kan måske dæmpe den trang til den overlegende dominans.

Held og lykke med det.

Mvh. Lotte.

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

ikke rideklub
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 12:56

Klubben = DcH Jeg kommer ikke i rideklub.

Det er bare så ærgerligt hvis den ene hund skal være skyld i at andre ikke tør komme til træning med deres hunde. Sidst gik det desværre ud over en labrador som bare så gerne ville lege. I stedet bed den sig bare fast og gav ikke slip igen frivilligt. Det er det at han ikke slipper jeg har det sværest med.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 15:02

nok ubehageligt.

Kan man ikke udelukke hende fra træningen. For mig lyder det som en hund, med meget store adfærdsproblemer. Enten burde ejeren have enetimer, ellers må hun blive borte fra træningen.

Så kan man på et senere tidspunkt, tage stilling til om hunden har forbedret sig så meget, at den kan deltage på lige plan med andre hunde igen.

Er der ikke tilknyttet en træner?

Mvh. Lotte.

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

pas på kendel (hofjoy.) staves ?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 15:54

hej

jeg har selv haft en Hovawart og vil bare sige HOLD DIG VÆK FRA KENDEL HOFJOY ikke helt sikke på det er staves rigtig.

Ders hunde er indavlet og pysiske ustabile, desværer fandt jeg først ud af det da jeg haved købt hunden det er ikke så længe siden der var noget med dem i tv om at de har forbud mod at stå som kendel men ikke vil stoppe, ders anoncer på dba .dk lukkes med af politiget,de er smidt ud af Dansk Hovawart klub.

Hovawarten er ellers en dejlig hund, måske lidt vagtsom over for nogen den ikke kender, det er en beskytter, med en meget stærk personlighed, jeg kunne godt finde på at få en igen, men jeg vil se mig godt for, så jeg ikke igen skal aflive en hund, fordi den ikke er til at stole på..

Alice.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider