Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Langhåret rottweiler?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 21:14
Hey.

Kan rottweilere være langhåret?

Det er der nemlig en af mine veninder, som siger hun har en renracet langhåret rottweiler.

Så vil bare lige hører om hun prøver at tage @!#$ på mig. :D



Simone
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Arto-profil - Mail/msn - Hjemmeside

Amatør Fotograf
Tager ud til stævner, arrangementer og privat.
10 kr. pr. billed.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 21:41

Hun har ret. En rottweiler kan godt være langhåret med fuld stamtavle.


Langhårede rottweilere er uønskede i avlen, derfor vil den aldrig selv kunne lave stambogsførte hvalpe. Men der fødes stadig langhårede indimellem.


Hilsen


Stine, der avler rottweilere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Langhåret Rottweiler
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 09:43

Den er skam god nok.

Og vi har skam en af slagsen lige herinde på HN.

Anja har sådan en smuksak www.heste-nettet.dk/lodge/33826/

(har lige hapset hendes billeder af hendes smukke Chang )

Jeg har sendt hende en besked om at jeg har lånt hendes billeder og skrevet om hendes hund




Utrolig smuk hund






Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti & Toppur
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 11:18

Guuud hvor er den smuk...

Har nu altid haft en ting med rotter. De er dejlige. Men i langhårsudgaven er de da helt uimodståelige.

JEG VIL HAAA´

Hvorfor må man da ikke avle sådan nogle, de er jo dejlige bamsedyr.


Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 smuk hund
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 11:28

Hvor ser den da ualmindelig sød ud i langhårs udgaven sådan en Rotte


Jeg har altid syntes at de var kønne, men den langhårede slår den almindelige med flere længder.




Anita Osk Rasmussen


"Ingen er for store til at vise venlighed,
men nogen er for små"

Regndækken str. 115 sælges. Skriv for nærmere information.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Chang.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 12:14

Ja så skal det sidste billede da også med af ham



Haflingerhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja helt ærligt.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 14:32

jeg er helt forelsket i ham. jeg syntes man burde lave en gruppe med godkendt langhåret rottweiller. jeg må bare have mig sådan en engang, har altid haft en rott i familien.

men smukke det er de, og dejlige familiedyr.
kan Chang ikke lige avle lidt..


Te Amo = KÆRLIGHED
hesten kommer i 1. række


STOP RODEO PÅ DANSK GRUND!

www.anti-rodeo.underskrifter.dk/ index.php

0
0
Svar på denne tråd
 
 rottweiler
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 14:35

Så vidt jeg husker er Chang en pige, så hun kan da nok lave et par stykker. I kan dog ikke være sikre på at håret går i arv.


Sjovt nok har min labrador/schæferblanding nøjagtig den type pels, blød, bølget og pjusk ved ørerne, og samme farver. Så når jeg siger vi har en labrador/rottweiler, tror folk altid det er hende.


Hvis ikke mine to var fixede kunne de måske have lavet sådan nogen som Chang!


:Pia



baroksadel "branderupkopi" sælges.


Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model sælges BILLIGT, se præs.



Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 lll
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 14:49
den ser i hvert fald rigtig sød ud!!

Ejer af en klog pony, så klog og snedig at man bliver irriteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 16:33

Hejsa


Tak for i har sat billeder ind af min rotter..

Så vil jeg lige sige tak for jeres venlige ord om min vovse..


Hun har skam avlet et kuld hvalpe desværre med et gadekryds da hun jo stak af og kom gravid hjem (&"&%¤"#/%)

Nu må jeg jo så indse at hendes dage som avlshund er over da hun i 2005 havde en meget slem omgang livmoder betændelse der nær havde kostet hende livet.

Så de sidste to gange hun har være gravid har hun kun fået 1 hvalp første gang var den dødfødt og anden gang døde den 3 dage efter fødslen.

Så nu skal hun have lov bare være en hygge hund hvilket hun gør meget godt..

Hvis i ikke er trætte af at se på hende kommer der lige lidt flere billeder..



STALD SØGAARD
Ny Snogdals Ataya
Søgaards Sunzet
Soft Ice
Søgaards Baloo
Søgaards Bailey
Svalegårdens Anelka
Søgaards Pretty Paintet Beauty
Kallestrup`s Asani O´shar
Søgaards Kinettic
www.123hjemmeside.dk/sta
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smuk hund
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 18:23

Jeg synes faktisk den har meget lighed med en Berner Sennen, altså bortset fra Bernerens hvide aftegn.


Se på min præs.


Ann & Otto van der Zar

Samt 2 Berner Sennenhvalpe; Yoko og Batman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chanel
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 18:48

Det er der en grund til.


Der er krydset Berner Sennen ind i rottweileren for mange mange år tilbage.


Det er derfor at der nogen gange fødes nogle med lang pels og nogen med hvidt på brystet.


Jeg synes det er charmerende med den lange pels :) Har selv kun korthårsmodeller :)



Stine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rotter
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 20:54

Da vi hentede vores rotte, var der faktisk to langhårede hanhunde og vores tæve har en hvid plet på brystet.


Chang er da bare en lækkermås

0
0
Svar på denne tråd
 
 Racestandarden for Rotweiler
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 21:04

Racestandarden nævner ikke en langhåret variant !


Pels:

Hårlag : Består af dækhår og underuld (dobbelt pels = Stockhaar). Dækpelsen er middellang og

grov, tæt og fast tilliggende. Underulden må ikke vise sig gennem dækpelsen. På

bagbenene er hårlaget noget længere.

Farve : Sort med godt afgrænsede aftegninger af varm, rødbrun farve på kinder, næseparti,

halsens underside, bryst og ben samt over øjnene og under haleroden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 langhåret
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 21:07

Nej, det er et "skjult" gen og hunden kan ikke kåres eller avlsgodkendes. Dvs. afkom af en langhårs kan ikke få stamtavle.


:Pia


baroksadel "branderupkopi" sælges.


Ny HdR Lexus dressur, 16½", bred bom, dybt sæde, kort model sælges BILLIGT, se præs.



Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider