Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At amme en 7 årig
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:10

puha en udsendelse der er på TV2 lige nu...

Ikke i 100 år om jeg kan forstå det - ej heller kommer jeg til det

Maybe this world is another planets hell ?!

0
0
Svar på denne tråd

Min kæreste
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:14

Så/ser ikke udsendelsen, men læste om den. Lige kommet hjem fra bio.

Min kæreste har en søster, hvis barn kom hjem fra børnehaveklassen og selv begyndte at hive op i blusen på sin mor. Fyda føøøøj!!

Heldigvis ikke noget hun har praktiseret med den yngste.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:14

Synes heller ikke det er så lækkert. Har absolut INTET imod amning af babyer, heller ikke på offentlige steder, men det der??!!

Jeg tror ikke helt det kun er for børnenes skyld de gør det...

Den stolte ejer af Picasso og Kyrre
0
0
Svar på denne tråd

tjahh..
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:25
Ja undskyld - men hold k... hvor er det dog ulækkert!! Og manden må også gerne få en tår!!???

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Føj da..
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:27

Nu var jeg bestemt en af dem, der bestemt ikke kunne forstå den med reglerne omkring amning på cafeer m.v. og synes det er ganske naturligt og en "menneskeret" at amme - også selvom det er et offentligt sted.

Men det her program - det er simpelthen for ulækkert.

Når jeg taler amning og "naturligt", mener jeg fra barnet er nyfødt og indtil omkring 6 måneders alderen, eller deromkring, hvor det er naturligt at mælken erstattes med almindelig mad.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det er skræmmende
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:27

med den mor der har adopteret en kinesisk baby.

godt nok kan ungen spise normalt, og drikke af flaske..

Men nej - ungen skal DØD OG PINE, ammes, om den vil eller ej.

Det er umiddelbart det eneste det stakkels barn er adopteret for - det er i hvert fald det eneste adoptivmoderen går op i

0
0
Svar på denne tråd

Linse...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 23:38

Lige det jeg tænkte, hvorfor i alverden skal ungen tvinges til at amme?!

Nå så lykkedes det for den skøre kugle at få ammet barnet... tsk, tsk, tsk...

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

ulækkert
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 00:00

Ja jeg syntes at der er fint at amme sine børn de første 6 måneder, men til de er 7 år det er simpelhend for ulækkert, jeg var rimelig rystet da jeg så programmet.

Jeg har en datter på 1/12 år og jeg vil da syntes at det var fuldstændig grotesk hvis hun kom og bad om en tår, det kunne jeg slet ikke forestille mig

Fatter ikke at de vil stå offenligt frem med det

Fjordhest Hingsteføl med papire fra 2006 sælges

billig ved hurtig handel.

Skriv besked eller se min profil for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Mælkesnitte
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 00:06
Lille Ludvig kom for sent i skole i går fordi vi ikke var færdige med morgen amningen - kunne der jo så stå i barnets kontaktbog

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Amning...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 03:24
Ja, jeg er også "stået af" Det er simpelthen for meget

Mvh

Gitte og Den Lille Grå

0
0
Svar på denne tråd

ulækkert
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 07:06

ja det var godt nok meget ulækkert.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

6 måneder
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 07:33

er faktisk for lidt, hvis man ser på WHO's anbefalinger.

Så mange af jer er liiige sippede nok ;-)

Barnet skal naturligvis have tilskud af anden mad når det bliver et halvt år, men man anbefales at fortsætte amningen også derefter til ca 1 år.

Jeg kunne absolut ikke selv forestille mig at amme et 7 årigt barn, min egen grænse går ved ca 1 år. Kender dog flere der har ammet til barnet er 2 år.

Men selvom jeg ikke ville vælge det, så har jeg nu svært ved at sætte et ord som "ulækkert" på noget som egentlig bare er at bruge brystet til det det er lavet til. At barnet selv kan finde brystet kan jeg ikke forstå gør det ulækkert. Alle dyrebørn kan finde patten selv, og gør det når de vil.

Forstår ikke den sippethed der er blevet så almindelig.

Hvad er det der er ulækkert i at forholde sig til at et bryst danner mælk? Så er komælk vel også ulækkert???

Eller ville det være i orden at give sin 7 årige brystmælk, hvis man bare malkede det ud og gav det i et glas?

Det er da mere naturlig kost end at drikke komælk

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

yaaarksss
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 07:43

7 år det er godtnok lang tid at amme i.

Er jeg den eneste, der når ungerne ammede fik samme fornemmelser som @!#$, når manden leger med brysterne?

Amningen udløste hos mig nøjagtig samme fornemmelse i kroppen. Men måske det bare er mig der er forkert bygget, eller noget?

Jeg kunne slet ikke kombinere den følelse (@!#$) med et spædbarn og droppede begge gange amningen iløbet af de første 14 dage og gik over til flasken. Jeg kunne slet ikke have det og skammede mig over at følelsen var den samme uanset om det var ungerne eller manden.

Måske fordi de godt kan lide den fornemmelse at de bliver ved til barnet er så gammelt.

0
0
Svar på denne tråd

amme større børn
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:16

at i kan sige det er ulækkert, mange af jer putter ting i munden er i mine øjne er langt mere klamt og ulækkert...

man vælger selv hvor længe man vil amme, og man kan så sige at hvis lang amning kan forebygge visse sygdomme hvorfor stopper mange så efter et par mdr. eller 6.

Jeg har ammet alle mine til de var omkring 2 år, hvilket jeg på ingen måde finder ulækkert... stoppede faktisk kun fordi det var alt for krævende om natten, med f.eks 5 gange amning.

Men lad dog være med at være så dømmende og sippet... dyrebørn spiser også nogle gange hos deres mor i op til flere år.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

naturen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:23

det er da fint at sidestille det med dyrebørn...men der er forskel,dyrebørn går jo heller ikke med ble.

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:34

nej og det gør børn i kina heller ikke...

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:39

i alverden må vi ikke synes det er besynderligt og ja ulækkert, at man ammer børn der er mere end 1 år gamle? Hvorfor skal vi have prædikadet "Sippede", fordi vi ikke mener det som nogle mødre mener?

Det kan da godt være dyrebørn gør et og andet, men nu taler vi ikke om dyrebørn. Sjovt nok skal der altid sidestilles med dyrebørn, og det er som om, at den hellige grav er velforvaret, hvis bare vi sidestiller det med dyrebørnene 8-)

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Sasser...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:48

... man må ikke synes at noget der er naturligt er lidt frastødende at se på når det har med børn at gøre.

Alt hvad der har med børn at gøre er pr. definition yndigt og hvis man ikke synes at snotnæser, ammebarme og l*rtebleer er skønne, er man sippet.

Sådan er reglerne - og det er naturligt!

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

jeg finder det
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:49

da heller ikke særlig tiltalende at amme 7 årige... men det er voldsomme ord der altid skal benyttes iforhold til amning.. derfor !!!

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

nkideyhw
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:53

SÅ du programmet Mette? Disse mødre var total besat af amningen, og tilrettelagde hele deres liv efter det. Hvis dét man så var normalt - altså at en pige på 8 tudede og sagde dumme babber??, når der ikke kom mere mælk!! - ja så lavede man jo ikke en dokumentar omkring emnet. Man må skam gerne selv vælge hvor længe man vil amme sit barn - Men en tøs på 8 hen over mors knæ, og en ny adopteret der aldrig havde set skyggen af bryster, skulle pludselig efter flere år "tvinges# til at sutte babs!?? Nej det er sku en gal opfattelse. Èn ting er at udsætte sin egen krop for sådan et misbrug - en anden ting er at total splitte et barns sociale adfærd! Det var skolebørn!?!?!? De får sku nok ikke flere venner..

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

£isbeth...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 08:53

så er jeg med. Jamen ok, så er jeg sippet, rigtig sippet endda ;-D

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Hmm, er også lidt sippet her.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:00

Ja, jeg er også lidt sippet.

En af mine bekendte ammede ungen til han var 4 år, og jeg må indrømme at jeg sjældent besøgte dem mere, da jeg fandt det ulækkert at en 4 årig flåede blusen af sin mor og skreg ba ba...

Jeg vil ikke se på det.

Undskyld...

Hundedyner med Krøerkugler sælges, virkelig stærke og flotte, se billeder og str på min præs. 300 kr stk, har 2 nye.

Makeup sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Her er en VIDEO
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:03

af en af dem der var med i udsendelsen i går

thezeroboss.com/2007/03/29/video- breastfeeding-a-seven-year-old/

0
0
Svar på denne tråd

syntes bestemt
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:13

at det er ulækkert med stort U.

Det er fint at amme sine børn når de er små, men 7 år er ikke små mere. De skal jo også lære at begå sig i den virkelige verden.

Syntes det er synd , at børnene skal udsættes for det, bare fordi mødrene har en unaturlig trang.

Så må de S.. få manden til at løse den trang for dem, når ungerne er kommet i seng.

Det er jo direkte at sørge for at deres børn vil blive moppet af deres kammerater, da de jo tror det er naturligt, at hive trøjen af mor og stoppe babben i munden.

Hvad skulle hindre dem i at gøre det foran deres kammerater, siden det er så stor en del af hverdagen.

og tro mig det er da noget som de andre børn vil moppe dem med.

syntes forældre der praktisere dette, grænser til pædofili ( staves) da det helt klart er moderens behov der tages hensyn til .

ulækkert klamt og vammelt efter min smag.

og jo har selv børn.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Sasser m.fl.:
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:17

Jamen hvorfor kan man ikke sidestille det med dyr?

Jeg forstår simpelthen ikke forskellen: Man kan se dyr patte - det er sødt. Men et menneskebarn der gør det samme er ulækkert.

Man kan se dyr føde - og hjælpe dem - men hvis der er tale om babyfødsler er det ulækkert og man vil ikke høre om det.

Man kan rydde op efter hund/hest/kat når de skider over det hele - men mange vil ikke høre om hvad der havner i bleen hos en baby.

Man kan se dyrene parre sig, man arrangerer endda gerne en parring - men bare at høre om mennesker der gør det er langt over de flestes grænse.

Jeg siger IKKE at alle skal acceptere alt hvad der har med børn og amning at gøre. Det er enhvers eget valg om de vil have børn (y)

Men jeg FORSTÅR simpelthen ikke den sippethed der er når det drejer sig om naturlige funktioner for mennesker, i forhold til de samme naturlige funktioner for dyr.

Hvorfor denne blufærdighed/sippethed?

Nogen der kan forklare det?

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

Det er så sjovt at være på hestenettet..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:19

hvis man ikke kan lide p*rno eller at ens mand ser det lystigt.. så er man sippet, for det er jo så naturligt at se 2 eller flere fremmede dyrke BIIIP... vil - men kan man ikke lide offentlige ammere, så er man IKKE sippet, for det er ikke naturligt at made sit barn, slet ikke hvor andre kan se det.. ammer folk længere end 6 til allerhøjst 12 mdr så er det unaturlige, for de er jo ikke dyr.. og kan man ikke lide at vide at der er folk der ammer længe så er man igen IKKE sippet, det er alle andre der er unormale.

Hvis man nu bare ammede sit barn som man fandt det bedst, så var der jo ikke noget mærkeligt i det.. men der er en norm der siger at ammer man ud over de ca. 6 - 8 mdr, så er det ulækkert... hmmm...

Vi er jo forskellige, og vi ser forskelligt på tingene, derfor er det så sjovt en pisket stemning der kan komme.. bare pga. f.eks amning.

Er der en masse der lider af bryst fobi.. eller baby fobi, det er da lige før :-)

Nå, men det er vel de færreste der synes det er specielt normalt at amme en 7 årig, men at kalde det klamt og ulækkert det er da lige lidt for meget... men igen, det er jo det kvindelige bryst og det er jo klamt, med mindre det skal bruges i forbindelse med ting som ikke har noget at gøre med det som det er skabt til.. sjovt. :-)

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

FY FOR SATAN
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:26

FY FOR SATAN !! Add addd

Så ikke udsendelse igår, men har lige set det kllip Linse henviser til.. Må ærligt sige, at jeg sidder med brækfornemmelse i munden.. Hvor var det bare ulækkert når ungen lå der i sofaen under morens bluse, føj!!

Og hvor havde hun dog bar kæmpe nippels, tror jeg da fanden når hun har ammet i så mange år... Føj, hun er jo rablende skør den mor.. Stakkels unger, og de ville ammes hele livet. Ej men hva fanden er der gået galt for den familie..

Med Venlig Hilsen

Anne Kathrine Jensen

En rigtig springhest, er fra Irland!

Riders Cup 3-6 Maj 2007

0
0
Svar på denne tråd

sindsyge mennesker
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:32

Det var godt nok ulækkert at se på, det er på ingen måde normalt eller ok.

0
0
Svar på denne tråd

nej jeg så det ikke...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:33

henviser kun til det klamme sprog mht. til amning også sådan generelt.

jeg finder det heller ikke tiltalende som skrevet, men finder det frastødende det sprog der altid bliver brugt i forbindelse med amning.

og tro mig, bare det at amme til børnene er 2 år vækker forargelse ved mange.. derfor mine indlæg.

jeg ville da aldrig nogensinde amme en 7 årig, ej heller en 4 årig.. men det er jo min grænse.. deres er jo så anderledes.. er det udelukkende en besættelse hos moderen, så er debatten jo en anden.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

sjovt nok
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:33

Sjovt nok fik jeg det mere dårligt over at se de bad bordbøn!!!

Rent faktisk synes jeg, efter at have set klippet der er linket til her, at det slet ikke var så slemt igen!!

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Det hedder "AT VIDE" ikke "afvide"
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

kald mig sippet
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:34

men jeg ville nok også syntes det var mærkeligt, hvis jeg så en mor give sit 7 årige barn bryst.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:39
Skal vi sammenligne dyr vs. mennesker, så skal vi vel også ind i diskusionen, om når dyr selv fravænder deres afkom (det er IKKE pænt at se), dræber deres afkom (fx ænder), og mange andre "umenneskelige" ting.
Når dyrene kan gøre noget som vi synes er forkert (ala. dræbe afkom), hvorfor skal amning til afkommet er rimeligt gammelt så partout være ok, bare fordi dyrene gør det?
Mine hunde synes hestel*rt er noget af det lækreste i verden, er det så ok at jeg også æder det, med den forklaring at andre rovdyr gør det?

Så kun lidt af programmet, og synes også det er for meget!
0
0
Svar på denne tråd

Uhhh...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:41
Uhhh jeg ville sgu ikke kunne holde min kæft, hvis jeg så en 7 årig unge hive op i blusen på sin mor..

Med Venlig Hilsen

Anne Kathrine Jensen

En rigtig springhest, er fra Irland!

Riders Cup 3-6 Maj 2007

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:53

Jamen du kalder jo "mærkeligt" ikke klamt, ulækkert kvalmene og hvad man ellers hører.. Så du er nok slet ikke så sippet (y)

Jeg ville som skrevet tidligere ALDRIG selv amme en 7 årig.. men jeg kan stadig ikke se det ULÆKRE i amning. Og jeg kan ikke se det KLAMME i at man kan se en brystvorte (og hvorfor skal det iøvrigt kaldes "nipples"??? ) - vi har sgu da alle sammen brystvorter - mændende må endda vise deres frem når det passer dem!

LukiLuke - hvis du har lyst til at æde hestelort fordi dine hunde gør det - ja så er det fint med mig

Gad vide hvornår mennesket begynder at dække dyrenes kønsdele til så vi ikke skal konfronteres med disse ULÆKRE naturlige ting... Uha... Jeg så et koyver i dag på vej til arbejde!!!

Mvh

-Helle

0
0
Svar på denne tråd

mennesker - dyr
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 09:58

nu er danmark jo ikke verden.. det er ganske almindeligt i visse lande at dræbe sit afkom... ganske legalt og lovligt. Så jo i mange tilfælde er vi som dyr. Om vi så vil det eller ej.

Mette

Billeder af mine børn.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:01

...Jeg har lidt blandede følelser omkring det...

Egentlig kan jeg ikke se noget galt i at amme længe...meget længe...hvis det er dét, man vil...Og hun gør det jo ikke hvor som helst og forskåner dermed sartere sjæle for synet af både et barn, der spiser og - værst af alt - et bryst!! :-@

Men jeg synes, at tankegangen er lidt langt ude...det er fanatisme, men på en uskadelig måde. Og dog - jeg har et problem med fanatisme...også når det gælder amning.

Og ét eller andet sted, så tænker jeg jo, at der nok er en grund til, at børn får tænder...?! Når de er omkring 2 har de alle tænder og så synes jeg personligt, at amningen må være et overstået kapitel...Og for mig er det endda lidt for længe.

Anne-K>> Lidt oplysning: når barnet lige har suttet, så er brystvorterne store. En halv times tid efter at barnet har spist er de helt normale igen. Det er så smart, at de trækker sig sammen igen, så de ser altså ikke sådan ud for evigt.. ;)

Tije *Fylkir* >> det er et meget tabubelagt emne, du tager op dér. :) Men undersøgelser viser, at mange kvinder har det som du. Grunden er, at det hormon, der får mælkeproductionen igang er det hormon, der får alle "safter" til at løbe...det er det samme hormon, der udløses under en orgasme og derfor kan man få den fornemmelse, du beskriver. de fleste oplever det dog anderledes, men det er ikke unormalt at man oplever den fornemmelse i det mindste nogle gange, når man ammer. :)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:14

Vil det holde op ? barnet er jo så stort at det nu kan været svært at vænne det fra uden det kommer til store konfrontationer og evt. må barnet føle et stort svigt. ?

Hvad med legekammerater, er det ikke "farligt" at være i den alder og blive ammet ? er det ikke en grund til mobning ?

Det må være svært for omgivelserne at forholde sig til måske, ligesom det er i dette forum.

En anden ting, jeg ikke kunne lade være med at tænke på... hvilke brystspændinger den mor må have hvis barnet skal overnatte ude, det er jo meget "normalt" (hvis noget snart er det) At man i den alder sover hos en legekammerat eller bliver passet ude.?

Det skal lige siges at jeg har ikke set udsendelsen (faldt i søvn på sofaen ) Så måske svarerne var der.

Mette

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Forh. af: ANKY, KYRA K, Equiline, OS, Döbert, RAMBO, HV, Equi theme, BH, Isabell Werth, og mange flere.

0
0
Svar på denne tråd

Dyr og mennesker...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:14

Nu er der jo den forskel på dyr og mennesker, at mennesker er mere bevidste om andres opfattelse af dem, og at vi har nogle "sociale spilleregler" for hvordan man omgås. Noget hører bare privatlivet til, og gøres ikke i offentlighed.

Jeg betragter det f.eks. som ekstremt dårlige manerer hvis et menneske bøvser mig i ansigtet - men stiller jeg mig og klør en af køerne på mulen så kan den SAGTENS bøvse - og det er ok, for den gør det ikke fordi den er uopdragen, men fordi den er en ko.

Jeg forstår simpelthen ikke forskellen: Man kan se dyr patte - det er sødt. Men et menneskebarn der gør det samme er ulækkert.

Ja og nej. Jeg synes egentlig ikke at amning i sig selv på nogen måde er ulækkert, men jeg synes at det er noget der er privat og som jeg ikke har lyst til at få kastet i fjæset når jeg går ud og spiser - hverken fra mennesker eller dyr. De eneste køer og kalve der er på de restauranter jeg spiser på, er dem der er på tallerkenen, og jeg har ikke lyst til at få andre menneskers "normalt tildækkede kropsdele" fremvist. (heller ikke i form af halvnøgne teenagere af begge køn)

Man kan se dyr føde - og hjælpe dem - men hvis der er tale om babyfødsler er det ulækkert og man vil ikke høre om det.

Øhh, hvis "man" ikke vil høre og se dyrefødsler kan man gå ud af stalden. Hvis man ikke vil se på menneskefødsler kan man slukke for fjernsynet nrå der er "De unge mødre" o.l.

Graden af ulækkerhed er vel den samme, men ved en dyrefødsel kan jeg hjælpe hvis der er brug for det - ved en menneskefødsel tror jeg at "nogen" ville protestere hvis man lige lagde et reb om forbenene på det der kom ud og hjalp med at hive.

Slim og snask er lige ulækkert uanset hvem der kommer fra.

Man kan rydde op efter hund/hest/kat når de skider over det hele - men mange vil ikke høre om hvad der havner i bleen hos en baby.

Jeg har VALGT at have en kat (og dermed en kattebakke der skal tømes). Jeg har VALGT ikke at have hund, og betragter hundelorte som ekstremt ulækre! Jeg har VALGT ikke at have en baby (og dermed har jeg også fravalgt at have med bleer og deres indhold at gøre)

Man kan se dyrene parre sig, man arrangerer endda gerne en parring - men bare at høre om mennesker der gør det er langt over de flestes grænse.

Skægt - når jeg i andre tråde har skrevet, at jeg finder p*rno meget frastødende får jeg at vide at jeg er sippet over det - for "næsten alle" kan de lide at se p*rno. Og nu er det pludselig over "de flestes" grænser bare at høre om det??? Jeg er nu heller ikke den der stiller mig op og glor når der er dyr der parrer sig. Og jeg har ingen lyst til at høre om andre menneskers 6 liv

Men som sagt - jeg ER sippet. Det er vist slået fast flere gange :-) (jeg har heller aldrig forstået det med fælles toiletbesøg.)

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Amning
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 10:40

Jeg synes amning er noget af det mest naturlige i verden. Jeg har ikke det fjerneste imod at se folk amme deres børn offentligt. Jeg synes det er iorden og normalt op til ca 2 år. (tumlingealderen som de kaldte det) 2 år er også det WHO anbefaler.

Herefter synes jeg børnene bliver for store. I 2-3 års alderen bliver de fleste børn meget optaget af kønsdele og hvad der kommer ud af dem. De finder ud af forskellene mellem kvinde/mand dreng/pige.

Her mener jeg at det er vigtigt at mor og far begynder at vise børnene at dette er min krop og det er din krop...

Jeg mener faktisk at den mor der ammede hendes 4 årige barn, og kun blev ved så hun en dag ville kunne amme deres nye datter på 1½ år, lavede det der tangerer et overgreb på begge børn. Den adoptivdatter skulle med næsten vold og magt ammes direkte fra overtagelsen.

Det grænser altså til pædofili. Det var klart MODERENS nydelse og behov og absolut ikke barnets. Og tænk den mission hun havde haft at holde hendes 4-årige søn til patten så han kunne lære den nye datter at amme.

Jeg mener at børn risikerer at få et meget forskruet forhold til andre mennesker og kan måske let komme til at bryde andre personers grænser/ lave overgreb...ikke fordi de er dumme men simpelthen fordi de ikke ved bedre...(her tænker jeg specielt på større børn der ammes). Det handler om grænsen for andres kroppe/intimgrænse.

Lidt til yderlighederne så ved man også at dem der laver overgreb på andre og børn har ofte været udsat for det samme som børn og kender ikke grænsen for ret og vrang (her vil jeg ikke skære alle over en kam!!!)

Alt i alt så tror jeg at det er en hårfin grænse, og de forældre vi så i udsendelsen nok har nogle problemer der slet ikke har med amningen at gøre, men som giver udslag her...

Mvh Kamilla

STOP RODEO PÅ DANSK GRUND!

Skriv under her...

Through your eyes the world was burning, please be gentle, i´m still learning.

0
0
Svar på denne tråd

kald mig bare sippet
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 11:47

ULÆKKERT er også lige nøjagtig det ord der faldt mig ind flere gange under udsendelsen i aftes.

Jeg fandt det især frastødende, mærkeligt og groteskt (fyld selv flere ord på ) at de to største piger havde givet deres mors bryster navne, de tegnede tegninger af brysterne og dem selv, og moren kunne sågar ikke tage tøj på i fred fordi pigerne ville lege med hendes bryster. Og de brød sig ikke om, at hun havde BH på. Hvis det ikke er frastødende, så ved jeg da snart ikke hvad... (og her tænker jeg ikke på pigerne selv, men hvad deres mors amning har drevet dem til)

Og tænk, selv de to 2-årige tvillinger der blev ammet skar jeg ansigt over. Jeg synes simpelthen at det så mærkeligt ud Men jeg har jo heller ikke børn selv...

Og sikke et postyr (!), da hun så valgte at vænne dem fra, fordi hende og mandens s*x-liv fuldstændig var gået i stå, fordi hun ikke kunne få fred for de to.

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg må
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 12:00

Indrømme at jeg synes det grænser til pædofili at amme så store børn og så må i da meget gerne kalde mig sippet.. har selv kendt en dreng der stadig blev ammet da han var 5 år og jeg syntes altså det er unaturligt..

I sammenligner med dyr, men nævn lige et dyr der ammer sine børn i mere end 1 års tid ?? så vænner de dem fra..

Jeg synes det er helt okay at amme til barnet er 1 års tid.. at amme et barn på 2 år synes jeg ikke er klamt eller noget, men ville have svært ved at forstå man gad så længe... snakker vi 3 år eller mere så er det ulækkert..

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Siden hvornår
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 12:11

er det blevet naturligt at se på andre der dyrker 6? At dyr, mennesker med videre gør det, ja dét er naturligt, men jeg har nu aldrig hørt, at det skulle være naturligt at kigge på

I øvrigt synes jeg da heller ikke det er verdens fedeste ting at muge, og nej, jeg synes da bestemt ikke det er lækkert - hverken mennesker eller dyrs afføring, men nu har jeg valgt at have hest, og må derfor rydde op efter den.

Fødsler synes jeg heller ikke er lækre at se på. Slim, blod og vand blandet sammen er ulækkert lige meget hvad det kommer ud af.

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

Homo sapiens
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 12:18
Videnskabelig klassifikation Rige: Dyr (Animalia)
Række: Chordater (Chordata)
Klasse: Pattedyr (Mammalia)
Orden: Primater (Primates)
Familie: Menneskeaber (Hominidae)
Underfamilie: Abemennesker (Homininae)
Slægt: Homo
Art: H. sapiens

It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Jeg søger min tidligere shetlandspony. Der er billeder af ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Til dem der mener...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 12:36

... at der ingen forskel er på en handling om den udføres af et menneske eller af et andet dyr:

Scenarie 1.

Hvis du går strøgtur og mærker at det er på tide med et toiletbesøg, vil du så

A: Finde et sted hvor der er et toilet med en aflukket bås, en hvid porcelænstønde og en håndvask.

B: Trække bukserne ned og foretage dit ærinde på stedet. Hvis ærindet er klæbrigt, trække numsen hen ad jorden før du hiver bukserne op igen. Forvente at den veninde der går med samler resultatet op i en lille pose, til udsmidning i nærmeste skraldespand.

Hvis B er du en af dem jeg ikke vil følges på strøgtur ;-)

Scenarie 2.

Du er i skolen/på arbejdet og får en lyst til 6

vil du

A: Glæde dig til du kommer hjem til kæresten i aften, måske ringe til ham og forberede ham på at han bliver "overfaldet" når du kommer hjem.

B: Se dig omkring, komme til konklusionen at ham der sidder 3 pladser væk er lækker, hive tøjet af og rende efter ham mens du udstøder besnærende lyde og vifter enden op i hovedet på ham

Scenarie 3.

(vi er jo menneskeaber)

Du opdager at du har lus - dine børn har det også.

Vil du

A: Gå på apoteket og købe luseshampoo og en tættekam

B: Gennemgå børnenes hår omhyggeligt pr håndkraft og glad guffe dine fund i dig (proteintilskud - yum)

JA - mennesket er også bare en dyreart, men vores samfund har nogle spilleregler og normer der gør at ens adfærd reguleres af hvad der er acceptabelt i den del af verden man lever i.

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

mennesker
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:04

lisbeth...GGG...jeg kan kun give dig ret,i dine meget velformuledere vendinger..

jeg syntes det meste der har med børn og fødsler at gøre er lidt ulækkert...inklusiv amning...både offentligt og med 8 årige..

så jeg er vel helt galt på den...men jeg syntes der er mange mødre der har svært ved at forstå at andre ikke syntes om det cirkus der er omkring deres børn...

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

hrmmmn har lige set
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:06

klippet og ja det gik over mine grænser, det var bestemt ikke noget at jeg havde lyst til mine unger skulle gøre.

Hi hi godt sat op Lisbeth, jeg tror jeg fortrækker A hele vejen i gennem

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:09
Det bliver da et problem når han kommer i puberteten
0
0
Svar på denne tråd

Misforstod jeg
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:12

Jeg så også udsendelsen med stor væmmelse. Især den næsten 8 årige pige som stadig blev ammet. MEN manden havde da også prøvet at få lidt, moderen snakkede om at det var ret normalt med de personer som ammede i så lang tid, at manden også fik lyst !!

Er det kun mig der forstod det sådan???

Se min hjemmeside www.stald-bircow.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tja det var da
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:18

En anden måde at gøre det på.

Ved ikke hvad jeg mener om det, har faktisk ingen holdning til det.

Så jeg vil ikke hæfte nogle af de allerede brugte tillægsord på.

Jeg er indifferent til den udsendelse...

Riders Cup 2-6 maj i Tybjerglille,Herlufmagle

.

En selskabshest er IKKE en hest der SKULLE have været aflivet!!

.

TAG ANSVAR FOR POKKER

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:43
Jeg synes bestemt, at jeg er meget tolerant - men det videoklip, det er næsten perverst i mine øjne

Nu med baby Sebastian i armene og ny baby i maven

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla .
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 13:46

Så lig lidt a det klip , der var link til længere oppe . Kunne ikk engang se halvdelen af videoen !! Undskyld mig meget , men @!#$ hvor er det ulækkert !! Kan slet ikk ta det . Føj føj føj !! Får helt kvalme a det .

~ Krina <3

Asmindrupgårds Dunhill <3

0
0
Svar på denne tråd

Staifgvæk
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:13

uden at bifalde amning af 7 årige - så synes jeg det er lidt sørgeligt at mennesket har udviklet sig til en dyreart der kan væmmes så meget over sig selv...

Det er formentlig et spørgsmål om tid før alle skal gå i burka lignende tøj, for at der ikke er nogen der kan se et stykke hud - for det er unaturligt og ulækkert og klamt.

Det var ihvertfald de ord der blev sat på det pågældende stykke hud dengang der var den anden amme debat. Når huden sidder på et bryst er den KLAM! ADWR!

Så - tildækning allesammen, så ingen går og får kvalme over at se andres hud!!!

Til dem der ikke har fattet det endnu, så går mine indlæg ikke på om man skal amme eller ikke amme et stort barn, og om man skal gøre det offentligt eller privat - det går mere på den uhyrlige indstilling der åbenbart er normal her: At mennesker er det klammeste der findes, og alle menneskelige funktioner er ulækre.

Sipper!

Mvh

-Helle

0
0
Svar på denne tråd

HHansen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:15
jeg går udfra, at du skriver efter devisen "Overdrivelse fremmer forståelsen" ;-)

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

sasser
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:22

Det er ikke nødvendigt at overdrive, medmindre alle dem der skriver om hvor KLAAAMT og ULÆKKERT det er de overdriver??

Husker du den anden ammetråd? Det var ikke småting et bryst kunne fremkalde af kvalme hos folk der kom til at se det

Og jeg SYNES faktisk det er sørgeligt at tendensen er sådan. At man ikke selv vil gøre det (feks amme offentligt eller amme et stort barn) er én ting - men behøver man udtale at brystvorter er ulækre? Hvad gør man når man er i bad og får øje på sine egne???

Mvh

-Helle

0
0
Svar på denne tråd

HHansen
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:29

så skriger man og sætter plastre på så man ikke kan se dem ;-D

Jo jeg husker godt den anden tråd.

Bryster er jo ikke ulækre, jeg synes mere det er tanken om, at man vil amme sit barn til det er 8 år, der er mærkværdig :-@

Sasser
0
0
Svar på denne tråd

bryster
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:33

jeg ernu ikke bange for mine egne bryster...der er nemlig rigtig flotte,runde og fyldige...jeg er meget glad for dem!

jeg ser dem som noget 6uelt,måske derfor kan jeg ikke forbinde det med noget der skal stoppes i munden på en unge...

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Nu er de jo ...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:41

... lavet til at blive proppet i munden på en unge - for at fodre den til den selv er i stand til at indtage fast føde og få hele sit nærringsbehov dækket fra det. Det er der ikke noget hverken underligt eller ulækkert i :-)

Men søreme ikke i flere år EFTER og hvor barnet burde have fået lov at løsrive sig og begydne at få et normalt forhold til personligt rum hos sig selv og hos forældrene.

£isbeth & Baloo
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 14:47

Jeg må indrømme jeg finder det meget underligt at amme et barn på 8 år..

Jeg bliver personligt ikke stødt når en mor ammer sit barn i det offentlige, da jeg finder amning naturligt men jeg mener ikke at børn kan æde en bøf skal ammes, det finder jeg altså en smule perverst.

At mødre ammer en baby i det offentlige kan ikke bringe mit p*s i kog, men at amme et barn på 7 synes jeg altså er perverst..

Mvh Heidi, hestene og hundene.

Wee jeg får snart min nye Amerikanske colliehvalp fra www.lassie.dk

Collies - angels in fur coats

My dog is a princess Pomeranian

0
0
Svar på denne tråd

Amning..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 15:15

Jeg ammede min datter til hun var ca. 14 mdr. Jeg tror min "grænse" går omkring de 2 år - derefter finder jeg det unaturligt, uden jeg helt kan forklare hvorfor. Tror det er kulturelt betinget. I afrikanske kulturer er det almideligt at amme sine børn længe - men her kan det jo også være sundhedsmæssigt fornuftigt at fortsætte så længe man nærmest kan (eller indtil den næste baby kommer til)..

Med venlig hilsen Marleen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 15:55

Hvordan kan nogen forsvare det ?? Jeg er helt i chok!!

Personligt synes jeg det lyder ulækkert at nogen ammer til barnet er 2 år. Der kan barnet jo allerede løbe rundt, snakke og alt muligt, ja og tænker. Av da Men der er nu nok en mening med det.

Hvis jeg af en eller anden grund skulle have et barn, hvilket forhåbentlig ikke sker før om mange år, så skulle jeg godt nok ikke amme længere end 4-6 måneder, men tror slet ikke at jeg ville amme, så kan de få det i flasker. Men det er jo min mening.

At "store" børn stadig bliver ammet, da er da for klamt rent ud sagt.

Jeg kan blive så sur over sådan noget!

Skulle lige ud med det

Line - som aldrig skal amme

Line Rønn og Norddalens Ronaldo

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 17:47

...Ja, og jeg kan så blive helt mærkelig til mode over din holdning...synes det er synd for både dig og et måske engang kommende barn. ;) Din holdning afspejler (i mine øjne) at du ikke vil få børn fordi du har lyst til at blive mor og ønsker at være det, med alt hvad det indebærer, men derimod mere en indstilling der går i retning af, at SKULLE du være så uheldig at få et barn, så må det sq undvære til fordel for dig og dine sarte følelser! :P trist. ;)

Smukke-ped...nu aner jeg jo ikke noget om din barm...men tænk...bryster kan sandelig blive grimme af andet end at amme...tyngdekraften gør sikkert mere skade i den henseende end amning. ;) Men det er da godt, at du synes dine bryster er så lækre... :D

Mødre fatter ikke, at ikke alle gider det cirkus omkring deres børn...Nej. Og ikke alle barnløse fatter, at mødre ikke har lyst til at tage hensyn til barnagtige sartheder. Og med det mener jeg, at udvises der naturlig diskretion, almindeligt hensyn og pli, så kan man da sådan set bare knappe aret for min skyld og gøre det samme! ;-D ...for nu at samle op på dén... :)

Heidi >> perverst var et godt udtryk. Det dækker, synes jeg. Ikke klamt eller ulækkert eller til at brække sig over, men lige præcis perverst. En forskruet opfattelse af tingenes tilstand. :)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

shdfkdsgj
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 18:29
Synes det er fint at amme børn til de er 1½ max... det jeg så igår grænser til pædofili!! Kan bestemt ikke se hvad det skule gavne at amme en 8 årig.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

asjdhakshk
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 20:14

Jeg kan forstå at nogle naturfolk (eskimoer) gør det for at børnene får kalk nok var det vist nok - men her hvor verden bugner af fødevarer der kan dække barnets behov mindst lige så godt???

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest,

vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 20:28

"mine egne bryster...der er nemlig rigtig flotte,runde og fyldige..."

Jeg tror at vi snart har forstået det.

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

bryster...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 20:33

minski...det var godt,jeg var ellers bange for jeg skulle til at smide billeder ind af dem.

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla .
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 22:05

Har fuldstændig samme mening som - Line Rønn ♥Ronaldo♥ ;)

~ Krina <3

Asmindrupgårds Dunhill <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2007 22:52

Det er da godt nok ulækkert, når barnet er syv år..

Synes man skal stoppe inden barnet fylder 2.

0
0
Svar på denne tråd

Hvornår man skal stoppe
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 00:37
det har jeg ikke nogen holdning til, da jeg ikke har børn. Men det er helt sikkert at jeg syntes at 7 år er temmelig sent.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

Sammenligning med dyr...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 10:30

Altså med 98½ % genetisk forenelighed med en chimpanse (det er større end mellem en hund og ulv), så er den sammenligning kommet for at blive. Vi er en primatart, ligesom menneskeaberne og vi kan derfor sammenlignes med dem.

Chimpanser ammer deres unger op til 2 år.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ammer selv...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 15:49

min datter på 16 mdr, men det er ikke hver dag, og det er især lige i ulvetimen, hvis hun er syg osv. Jeg har skåret meget ned, og regner med at stoppe når hun kan begynde at formulere sig, så synes jeg ligesom hun er blevet en stor pige. Jeg følte mig ikke rigtig frastødt af det da jeg læste om det, men da jeg så klippet, fik jeg det godt nok lidt mærkeligt, jeg synes det er alt, alt for gammelt. komemr selv fra Grønland, hvor det I GAMLE DAGE var tradition, at de halvvoksne sønner stadig fik mælk hos mor indtil de var i teenagealderen, af praktiske grunde når hele familien var ude på jagt osv, det har jeg også synes var mærkeligt...

Klippet her synes jeg er for meget.

0
0
Svar på denne tråd

Grønland
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 17:37

Kun de grønlandske drenge?

Jeg vil forresten give Mette(Blossi) helt ret. Jeg undrer mig også tit!

At vores samfund er besat af at lefle for teenagedrengen, afspejles tydeligt herinde.

(Hvor størstedelen af brugerne sjovt nok er kvinder...)

/minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 18:48

Karina: Godt at jeg ikke er ene om denne mening. :)

Selvfølgelig ville jeg da sikkert amme hvis jeg blev gravid om 10 år, men lige nu kunne jeg aldrig forestille mig det, da jeg af en eller anden grund forestiller mig at man får de ulækreste hængepatter

Men det er jo naturligt, så selvfølgelig gør mange det. Ser nok også anderledes på det om 5-10 år :)

Line Rønn og Norddalens Ronaldo

0
0
Svar på denne tråd

Før i tiden ammede man sine børn længe
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 18:56

Der er vist noget om at man ikke har så mange ægløsninger når man ammer ikke? Så det fungerede som en art prævention.

Vi skal ikke mange år tilbage, før man på landet ammede unger helt op til 10 års alderen.

Normalt eller ej.

Rige folks børns ammer, måtte også før i tiden stå for skud meget længere end et halvt år. Det gjorde jo at børnene fik et meget nært forhold til disse ammer.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Ikke om jeg forstår det...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 19:29

Ja der er jeg sku enig ned dig...

FY FOR FANDEN!!!

OG STOP VENLIGST MED DET!!!

1 ÅR MÅ DA VÆRE GRÆMSEN...

MEN 7 ÅR... FATTER DET BARE IKKE!!!

Marie Meyer

0
0
Svar på denne tråd

Hvad kom egentlig først?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 08:43

Jeg har læst denne tråd med interesse og kommet med et par småkommentarer. Jeg så udsendelsen og var da også af den formening, at et par af mødrene skabte et unormalt tæt bånd til disse børn, ved at fortsætte amningen. Her kommer begrebet moderbinding vist til sin ret.

Der er kommet oplysninger frem, som jeg reelt ikke vidste noget om, fordi jeg ikke har børn, men det har da fået mig til at tænke.

Et par stykker sagde ærligt, at de ikke kunne forene sig med at følelsen fra amning reelt føltes for 6suel. Mange mente også, at mødrene nok havde den største fornøjelse.

Det er sikkert også rigtigt, men at amning skal være forbundet med nydelse, er jo sikkert en af naturens garantier for, at det bliver gennemført.

Jeg fik den ide at samme natur, har måske givet manden evnen til,

at tricke lige denne nydelse hos kvinden, hvilket reelt fra naturens side, kunne fremme ægløsningen, fordi det reelt er instinkterne for amning der reagerer.

Vi kvinder får ikke så mange børn mere og denne nydelse, forbindes så udelukkende med det 6suelle. Reelt er den følelse, der sikkert bare af hensyn til barnet og skal forbindes med barnet.

Det vi efterhånden glemmer, er jo måske nok, at oprindelig var det 6suelle ment som en forplantningsleg og ikke noget, der gik nær så tit for sig som nu.

Så man kan reelt ikke kalde lang amning for pædofili, man kan sige, at den 6suelle leg med kvindens bryster, tricker hendes lyst til at amme.

Det var så en anden vinkel. Måske er den ikke rigtig, men det forekommer mig logisk.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Amning...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 14:53

At amme er den naturligste ting i verden, men det er over min fatteevne at nogen skulle have lyst til at amme deres afkom i mere end et års tid.

Jeg har ikke selv børn, og det varer nok nogle år før jeg får nogle. Jeg nægter at tro, at jeg til den tid vil have lyst til at amme i mere end et ½ år. Når ungen kan indtage anden føde end brystmælk, er der nok en grund til det.

Selvfølgelig vil man på ingen måde kunne sidestille dyr med mennesker. Der er en verden til forskel, uanset celleopbygning og andet videnskabeligt. Selvom jeg ligner en chimpanse temmelig meget (ironisk nok var jeg i Zoologisk Have for et par dage siden), og ofte bliver slået af hvor menneskelige de egentlig er, så opfører jeg mig da under ingen omstændigheder som dem.

Som Lisbeth meget fint stiller det op, så er både toiletbesøg og 6, noget jeg meget gerne vil holde for mig selv. Bag lukkede døre. For mig selv. Med papir til det første og kæresten til det sidste. Privat!

Deri ligger forskellen.

At man i forskellige egne af verden ammer så længe som muligt er overlevelse og ikke fanatiske tanker og underlige ideer. Det er klart, at man i et land, med begrænsede mængder af mad, ikke fratager ungen retten til et bryst med naturligt produceret mad og drikke, for derefter at vænne den til fire riskorn og beskidt vand 8-)

Nej jeg synes ikke de to ting kan sammenlignes.

Jeg bliver JA frastødt og står uforstående overfor det, at skulle fortsætte amning på den måde. Det er i mine øjne, ikke naturligt.

Vickie

JEG ER IKKE TIL FARVER :-D

Indehaver af HVID araberhoppe, SORT hund og SORT kat.

Rosinen i pølseenden, og kælepot udover alle grænser; containerkatten

og den er GRÅ

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider