Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Indiske læger
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 10:09

For lidt tid siden hørte jeg i nyhederne at man i midtjylland vil bruge 12 mio kr på at hente x antal indiske læger her til landet da vi har stor lægemangel.

Det generer mig ikke at man bruger penge på at hente læger til landet, men det der slog mig er at man henter dem i Indien. Min tanke går på om det er fair at vi i et rigt land henter læger fra et (i mine øjne) fattigt land. Har vi ikke et luksusproblem?

Vil de læger ikke mangle i større grad der end her?

Jeg har selv en sygdom som kræver hospitalsbesøg hver 3. måned og reumatologerne bliver ældre og ældre og der kommer ikke rigtig nye til. Så jeg kan jo også havne i den situation at jeg ikke kan komme til læge når jeg har brug for det.

Jeg tror ikke at jeg havde bidt mærke i det hvis de havde sagt at lægerne blev hentet fra USA, England, Sverige eller et andet rigt land.

Men kan vi tillade os at de måske få uddannede der er i de lande ud af deres land?

Hilsen Benedicte

Så blev den ged vist barberet
Medarbejdere til Roskilde Festivalens campingkontor søges. Tjek min præs.
BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 10:22

Min tanke var også, om man har undersøgt, om der skulle være flere nydanskere, som i forvejen har en medicinsk uddannelse, men ikke kan få den brugt herhjemme.

god dag

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 10:28
Det samme gør Canada, de henter dem bare fra Sydafrika. Og nej jeg synes ikke det er acceptabelt. De koster jo penge for de fattige lande at uddanne disse læger, som de sikkert har brug for selv. Som du selv siger, så synes jeg det ville være fint at hente dem fra andre rige lande.
0
0
Svar på denne tråd

det ville også
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 10:33
være helt fint hvis de så lærte sproget alså ikke spuper sjovt når man har svært ved at fatte hvad de siger særlig når det er gensidig har prøvet at måtte bede om en anden neolog men han forstod vist lige så lidt min sjællandske iblandet lidt jysk dialekt som jeg forstod hans udenlandske/jyske og når man lider af en sygedom er det sq vigtigt man forstår

Hilsner Henriette

www.123hjemmeside.dk/knabstrupper
Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

problem?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 10:58

Nu er indien jo ikke verdensfattigeste land og de har utroligt mange meget højt uddannede folk f.eks. ingeniøre, læger, it-folk udover det, er nogle af deres universiteter blandt den absolutte verden elite så hvor er problemet henne? hvem siger egetlig at indien har lægemangel?

0
0
Svar på denne tråd

Sune...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 11:05

Jeg håber at du forstår mit indlæg rigtigt.. jeg prøver jo netop at finde ud af hvordan det virkelig forholder sig. Jeg ved intet om indien, men opfatter det som et fattigt land. Men hvis de som du siger har masser af læger som de ikke selv kan bruge så fint fint.

Men VED du at der ikke er lægemangel i Indien?

Hilsen Benedicte - som prøver at blive klogere

Så blev den ged vist barberet
Medarbejdere til Roskilde Festivalens campingkontor søges. Tjek min præs.
BISPAR OX ER TIL SALG.SE MERE PÅ VORES PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

Vedr: Lægemangel
Forfatter: 
Dato:  03-04-2007 16:02

Jeg mener at have set at de fleste læger fra Feks:

Indien og Pakitstan osv - er uddannet i USA eller England så deres evner er på lige fod med vores standart..

Om der er Lægemangel i Indien ved jeg ikke , men der er ihvertfald mange mennesker - og det er vel heller ikke alle Familier der har råd til at betale for en uddannelse til deres børn,de er jo noget fattigere end vi trods alt er ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider