Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

depression og følger?
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 22:13

Jeg sad lige og læste lidt om muskelinfeltrationer på netdoktor og stødte på, at man som depressiv kan føle smerter anderledes?!

Der stod noget med det var kemisk, men det syntes jeg da ikke jeg har stødt på før??

I sommers blev jeg diagnosticeret med en depression, hvilket nok var forståeligt, da jeg pludselig gik fra frisk og rask til syg på alle måder Men jeg syntes da ikke min smertetærskel ændrede sig?

Nu er jeg jo heller ikke lige et videnskabeligt projekt, så jeg ville meget gerne høre fra folk som enten selv er/har været eller kender nogen som er/har været konstateret depressive?

Jeg syntes det er yderst spændende, og havde aldrig overvejet, at dette kunne have noget med hinanden at gøre!

Desværre kan jeg umiddelbart ikke finde mere om emnet, end det korte oprids på netdoktor.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

jo det kan ske
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 22:19

Jeg har lidt af debressioner i nogle år, og havde i den periode, noget svæærer ved at acceptere endsige kapere smerter, jeg måtte simpelthen ofte gå i seng med ondt, hvor jeg nu hvor jeg endda har flere smerter , fungerer fuldstændigt normalt, indenfor en vis grænse, da jeg ikke kan arbejde på grund af smerterne, mendog nu kan passe hjem og familie.

Jeg stoppede med antidebressiver for et år siden, og har ikke andet end små ture med ondt i livet.

Livet er jo dog en spændende udfordring.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

tog mit liv
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 23:18
jeg har været så langt ude at jeg forsøgte at tage mit liv jeg blev funder i siste øje blik
0
0
Svar på denne tråd

kin eng..
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 23:19

det er jeg ked af at høre, men det var mere fysiske smerter jeg spurgte om.

Mvh. Tine

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!!

Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07

Kontakt mig for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd

stof i hjeren
Forfatter: 
Dato:  01-04-2007 23:58
hvis du er diostaneret drepration er det et stof du mangler . det stof er i "lykke piller" sådan fik jeg det forklaret på aalborg phygartisk syghus sorry stavefegl
0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 00:28

Ja, jeg kendre det godt. Har fået konstateret depression for nogle måneder siden. og jeg kan sagtens mærke at smerten indeni, ofte går ud og bliver fysisk. Jeg fik pludselig meget voldsomme migræne andfald (har førhen lidt meget af migræne, men det er flere år siden, og ikke så slemt) som blev ved i flere dage, med voldsom kvalme, følsomhed overfor for alt stort set. Har jeg haft et par gange, før jeg kom op i medicin. Det var simpelthen forfærdeligt! også bare en helt almendelig forkølelse blev værre, syntes jeg. Men det er måske også fordi man bliver ekstra ynkelig.

Derudover sov jeg stort set 2 måneder i træk, før jeg fik rigtig hjælp.

Men nu har jeg det heldigvis meget bedre dog med lidt mere hovedpine end jeg plejer at have, men det kan jeg nu godt klarer, er bare glad for jeg har fået det bedre.

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ???
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 06:58
hvorfor har i fået depration??? mit vat for meget arbejde , 3 ulykker i træk, kunne ikke mere ville bare væk..
0
0
Svar på denne tråd

Smerter..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 12:20

Det er rigtigt at mennesker med depression føler smerter anderledes og ofte stærkere.

Det er velkendt at i kølvandet på en depression er der ofte somatiske klager, feks i form af hovedpine, mavepine, ørepine og mange bliver meget opmærksomme på deres tarmfunktion.

Om der er noget kemisk forbundet i det, synes jeg aldrig at have hørt, men at smertetærsklen ændrer sig når man har en depression, skulle være veldokumenteret.

Det bliver altså sværer at kapere smerter som Kazell skriver.

Mvh Nell

Boycot Rodeo på Dansk grund!

Har du for mange penge så køb en hest, Har du stadig for mange penge, så køb 4 !

0
0
Svar på denne tråd

Smertetærskel
Forfatter: 
Dato:  02-04-2007 12:58

Nu skal der også lige huskes på at stærke smerter også kan føre til svære depressioner.

Så det kommer helt an på i hvilken rækkefølge tingene melder sin ankomst.

Endnu en FjordFan.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider