|
|
| Er det så sjovt ? |
| Forfatter:  |
Saandra |
| Dato:  |
01-04-2007 21:21 |
|
Hej alle! Jeg er simpelthen for sur lige på dette tidspunkt. I onsdag var jeg ude på banen for at ride og jeg fik undervisning for første gang på min part. Det går meget godt ude på banen, og hesten er egentlig ligeglad med alt hvad der hedder trafik, troede jeg. Efter måske en halv time, begynder jeg lidt at undre mig over at 2 drenge(forholdsvis unge)Bliver ved med at kører forbi banen, men tænker ikke så meget over det, da de jo kunne synes hesten var pæn men men men.. Da jeg kommer travende i hjørnet, kommer de fisende forbi,(bagfra) og dytter og gasser op. Dette resultere så i at jeg falder af, og var rigtig tæt på at bliver sparket i hovedet af hesten. Nå, Jeg rejste mig op, haltede da jeg slog benet, og mig og underviseren vandrede efter hesten, da jeg så havde fanget hesten igen, og lige står og ømmer mig, kommer de 2 samme drenge kørende stiller og roligt forbi igen, og skraldgriner, for de synes jo det er vældigt morsomt at jeg er røget af  Hvad havde disse drenge gjort hvis jeg bar blevet sparket i hovedet ? jeg kunne jo ligge død. havde de så også grint af mig ? Jeg kan slet ikke forstå at nogen kan være så dumme i hovedet at gøre dette. Nu sidder jeg så med en ben, hvor der er blå/grønne mærker over det hele, jeg kan ikke gå ordenligt på benet og mit knæ gør ondt  Ja undskyld det er lidt roddet, men skulle bar lige ud med det, det er virkelig fustrerende.
Sandra og Pride P Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2005/2006 F.C.København
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| røget af |
smukke-ped |
01-04-2007 21:27 |
|
ja det må da virkelig ha været sjovt! vi var tre stykker ude og ride i dag,da der pludselif kommer to store hunde galpende efter hestene...hestene bliver meget bange og render med os...hunde ejeren syntes også det var morsomt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ærligt.. |
|
|
Hvad er det for en opførsel. En ting er da at de TROR de er morsomme, noget andet er da at grine af at du falder af :S SPADER !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tåber... |
|
|
Jeg forstår dig så udmærket! Jeg har også mødt en del unge knægte på knallerter der synes det er enormt sjovt at drøne forbi med 80 km/t. Skuffede ser de ud når de opdger at min hest er fuldstændigt ligeglad . Jeg (og mange andre ryttere i området) rider tit over en motorvejsbro, og der er bilister der synes det er sjovt at dytte vildt når de ser en hest på broen... Ved ikke hvor sjovt de synes det ville være hvis hesten stejler og vælter ud over hegnet og splatter ud på motorvejen i myldretiden 
The number of people watching you, is directly proportional to the stupidity of your action...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Og til de hundeejere der griner når deres hunde løber efter hestene og bider sig fast i halen... de griner nok ikke så højt når lille Fifi får en baghov lige i fjæset  Så kan de lære det!
The number of people watching you, is directly proportional to the stupidity of your action...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
01-04-2007 21:31 |
|
Jeg bliver bar så sur over at folk syns det er sjovt at gøre hestene bange jeg forstår det ikk ,. Jaah det havde jo været vældigt morsomt hvis jeg var blivet sparket i hovedet
Sandra og Pride P Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2005/2006 F.C.København
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede... |
JulieTaylor |
01-04-2007 21:42 |
|
Næste gang, så tag et billede af dem med din mobiltelefon, og meld dem til politiet  Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har redet |
|
|
i en skov, hvor der konsekvent var en hunde ejer med en schæffer, der åbenbart mente det var ok, at træne angreb på vores heste, imens vi sad på dem! Jeg måtte ringe efter dyrlæge hele 2 gange...tror dyrlægen var i stalden pga den mand end 4-6 gange før det endelig stoppede... Jeg var afsted med beriderlærlingen igen, og vi mødte ham. Han grinede og råbte til sin hund, at dens legekammerater var der. Hunden begyndte at løbe efter os, men inden han fik sagt angreb, så lossede min hest bagud, og jeg er ret sikker på at hunden endte på dyrehospitalet. Ihverfald gik manden helt amok, og så red beridereleven tilbage, gav nummeret til nærmeste dyrlæge og sagde, at vi forresten havde de her regninger liggende til ham, samt en politi anmeldelse. Vi så ham aldrig mere i den skov! Jeg har så ondt af den hund dagen idag, men der var bare ikke andet at gøre. Man kunne ikke ride andre veje, og desuden var det på en ridesti hver evig eneste gang. Manden var på ingen måde til at snakke med, beriden havde forsøgt engang hvor han mødte ham. Så der var ingen vej udenom.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07 Kontakt mig for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
01-04-2007 21:57 |
|
Tine: uha, ikke rart. Julie: Min telefon var smadret fordi jeg landte på den :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alvorligt |
|
|
Ja jeg skriver ikke dette fordi jeg ikke mener at det er et alvorligt problem med folk der syntes at det er sjovt at skræmme heste/lemlæste ryttere, men fordi jeg faktisk engang havnede i den omvendte situation. Jeg praktisere altid at "jagte" de ting hestene er bange for med dem. Det virker ret så effektivt. Hvor effektivt har jeg følgende eksempel på. Jeg havde en hest i tilridning som var meget bange for gøende hunde. Samtidig har jeg en hund der ynder at løbe ved siden af ridebanen og gø. Helst foran. Jeg lærte så hesten at det var sjovt at løbe efter hunden når vi red på banen. Her skal lige indskydes at hunden er på den anden side af hegnet og altså har dette som hobby, så der ikke er nogen der tror at jeg påfører hunden traumer. Jeg lader den gøre det så mine heste er "hundesikre". Nå men altså en dag skal vi så på tur og pludselig hidser den hersens ellers søde hest sig op og vil løbe. Idioten (mig selv) i sadlen fatter ingenting før jeg ligger på jorden og hesten er i fuld spæn hen over markerne hvor naboen er ude og lufte Max, den glade gule labrador. Max bliver sørme overrasket da denne hersens røde islænder kommer løbende. Han og hans mor søger lynhurtigt tilflugt bag rækværket og hesten kommer mig lykkeligt i møde igen. Altså jeg må jo sige at metoden virkede, men om den ligefrem var en succes skal jeg være usagt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Idioter! |
VivaLaMichelle |
01-04-2007 22:07 |
|
Har også selv prøvet noget lignende.. & kan så konstatere at det er vildt provokerende & os ryttere kan jo komme slemt til skade, men nej nej, det er folk sku da ligeglade med, hvilket jeg bare ikke fatter?  Har så også prøvet noget virkelig morsomt i den situation..  Det var nogen drenge der drønede frem & tilbage på deres knallerter foran heste foldene for at forskrække hestene, pludselig væltede en af drengene på knallerten, & for satan da hvor var jeg flad af grin! Så kan idioten lære det ka' han!  Han rejste sig op & kørte væk, & siden har jeg ikke set de 2 idioter.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuuuh... |
MissBuffie |
01-04-2007 22:11 |
|
Sådan nogle mennesker er til at få knopper af. Vil give `JulieTaylor´ ret, hvis du har mulighed for det, så skriv nr.pladen ned og prøv at huske så mange detaljer om "gerningsmændende" og bilen som muligt. Og så er det bare med at melde dem til politiet. ALLE ved da at man ikke skræmmer en hest, da det er dødfarligt. Ville de gøre det samme ved en 4-årig, der er ude og prøve sin nye cykel ved vejen???
Military-rytter uden tøven  Og skabs-westernrytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumme knægte |
|
|
Det var dog en trist historie og ærgeligt, at folk ikke kan respekterer andre. En lille "succes-historie" har jeg dog selv at komme med: Jeg var gået over på den anden side af en vej for at græsse med min hest. Bedst som jeg står og græsser kommer nogle knægte på deres cykler og de får øje på mig og hesten. De begynder at drøne frem og tilbage på deres cykler, råbe og huje og ringe med deres cykelklokker. Min hest bliver mere og mere bange - han kan sikkert også mærke, at jeg bliver nervøs ved situationen. Men en hests flugtinstinkt er jo smart indrettet, så han beslutter sig for at løb hjem. "Hjem" ligger dog ovre på den anden side ad vejen (hvor der heldigvis ikke var nogen biler) og for at komme dertil er han nødt til at løbe "gennem" drengene. Min hest rykker sig løs fra mig, springer ud på vejen, hvor drengene står og galoperer hen mod indkørslen med drengene i vild flugt foran sig på deres cykler. Min hest drejer selvfølgelig op ad indkørslen, men drengene, de fortsætter med høje hyl og lige så høj fart -og hvem ved... Måske er de ikke stoppet endnu? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja få da nummer |
|
|
nummerpladen, og meld dem, det havde jeg gjort med det samme, du har jo bl.a. en telefon der skal dækkes af deres forsikring, så tror jeg ikke de griner så meget mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knallert |
smukke-ped |
01-04-2007 22:54 |
|
hehe...drenge på knallert,det burde forbydes! jeg husker engang,det er vel nok over 10 år siden,vi skulle ride ca 10 meter for at komme på dressurbane,der var en ung knægt der altid skulle drøne forbi os...jeg blev sur en dag han blev ved at ræse forbi...på vejen hjem kom han kørende lige mod os,og så forbi...jeg smed min springpist efter ham,den ramte ham lige i maven...jeg tror det gjorde ondt,det så i hvert fald sådan ud! vi så ham heldigvis ikke igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke-ped |
|
|
det minder mig om en historie en fortalte mig. Hun skulle altid ride lidt på en landevej for at komme til ridehus. Da hun altid trænede rimelig sammen tid mødte hun stort set dagligt de samme unge drenge i deres "fine" bil de sikkert havde sparet godt op til, eller lånt godt til. De blev mere og mere "sjove" og til sidst kørte de så tæt på, at pisken ramte bilen. Det gav hende en ide. Et par dage efter holdte hun specielt udkig efter at de kom, og da hun kunne se bilen i det fjerne, skridtede hun ud på vejen, så hun var sikker på de mødtes. Tilgengæld havde hun valgt en lidt længere pisk, vendt den om og spændt en lille sten på så der lå lidt ekstra vægt. Hun havde regnet med et bunk på bilen tag, men da de kom havde de ekstra fart på, så pisken ramte ind på ruden, og lavede et hul! De blev grotesk tossede, stoppede bilen og skældte ud, men som hun sagde, hvis hendes pisk kan ramme, uden at hun strækker sig (hun havde siddet normalt med pisken, udover den vendte forkert), så var det nok ikke dem der kørte korrekt. -Og det kan give bøde. Så havde de vist råbt et par skældsord og kørt deres vej. De kørte altid pænt forbi hende efterfølgende...dog dyttede de engang, men hun lod som ingenting. Hvorfor jeg fik historien er netop fordi jeg ikke er glad for at ride på vej, og hun gav mig tricket med at tage en dressurpisk med, og holde den lidt ud mod vejen,så billisterne mere ser en. Det hjalp nu ikke mig, og jeg bryder mig ikke om at jeg skal ride med en pisk udfra min krop, for at holde billister væk, men jeg er da glad for at hun kom af med sine plageånde.
Mvh. Tine Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!! Hestepasser søges til Schweiz fra sommer ´07 Kontakt mig for flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumme mennesker |
TulleFelix ♥Felix♥ |
01-04-2007 23:19 |
|
min veninde var udsat for noget lignende.. hun var ude og ride tur, da en bil sænker farten og da de når hen til hende rækker den hånden ud af vinduet og begynder at vifte med armene og råbe og skrige, mens den anden begynder at dytte som en åndsvag.. nu er hendes hest heldigvis meget rolig og reagerede ikke på det.. men hvad er det for en opførsel?? det gør man bare ikke hvad nu hvis det hvade været en hest der var ny i trafiken eller et barn der var ude at ride tur.. hvad nu hvis ponyen var gået i panik og sprunget ud foran bilen eller hun var røget af og kommet slemt afsted.. Kan blive så gal over sådan nogen *#¤"£.. bliver så gal over sådan en opførsel hun kunne desvære ikke huske hele nr pladen.. ellers var de meldt!! fjolser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rillerallerulle |
|
|
MissBuffie: "ALLE ved da at man ikke skræmmer en hest, da det er dødfarligt. Ville de gøre det samme ved en 4-årig, der er ude og prøve sin nye cykel ved vejen???"
Potensforlænger og egoisme -ligesom når de drøner afsted på deres tunede scooter uden hjelm, eller i deres biler med 200km/t, uden tanke for deres eget eller andres liv
>Rikke/MissFejrskov - nu med egen lejlighed
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rettelse |
smukke-ped |
02-04-2007 07:30 |
|
ja nu kom jeg til at læse mit eget indlæg...og der skulle stå 100 meter til ridebanen der er lige røget et 0 i svinget.. Vicky02 ,jamen så lærte de vel at te sig pænt de drenge,og så tænker jeg lidt på hvad de ville have gjort hvis hesten var blevet bange og hoppet ud foran bilen,når de kører så tæt på kan de ikke andet end at ramme hende og hesten...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
lol.. kæft hvor jeg hader folk der skal ha det sjovt på andres (alvorlige) bekostning dengang jeg havde part i sabro red vi ned af en lille bitte vej med åbne marker på hver side.. jeg red self. inde i siden, da der trillede en firmabil (læs: gul kassevogn fra l´easy) op på siden af os.. og jeg tænkte, ej hvor dejligt at han er så rolig, han må da selv ha hest eller noget ...men ligeså snart han når op på siden af os, gasser han helt hysteriskt op og holder hornet i bud.. den stakkels hest blev så bange at jeg seriøst troed jeg skulle dø.. hehe.. den for bare ud og væk, med mig på ryggen.. fik dog ret hurtigt styr på den.. men @!#$ hvor jeg blev gal... fattede mobilen og ringede til léasy..som selfølgelig Ikke troede på mig, og det var da først en uge efter jeg havde sendt en skriftlig klage at de ringede og sagde undskyld.. spassere.. min far gik ved siden af og kunne huske vogn. nummeret.. ellers havde det været ret umuligt at klage..
meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 7500.- eller bud billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg prøvede |
|
|
for en del år siden snart, at et par knægte smed et kanonslag lige ude foran mig og en veninde på en ridetur. Hestene panikkede selvsagt, men efter at have fået styr på dem, smed jeg resolut tøjlerne over til veninden, hoppede af hesten og fik fat i en af drengene. Efter at have råbt ham ind i hovedet i ca. 10 min.( og da var han færdig med at grine!) red vi hjem til deres forældre, som heldigvis var forstående. Næste dag fik vi en helhjertet undskyldning  Dette var blot ubetænksomhed og ikke direkte ondskab - men det gør det jo ikke mindre farligt...
...og hobitterne ♥~Lisa og Kalina~♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumme idioter |
Malene *Viktor* |
02-04-2007 07:47 |
|
Det med unge mennesker der kører vildt forbi en hele tuden, især når man er på tur, det er der nogle der gør hver gang ude ved os.
Hilsen Malene & Viktor. Min dejlige hest. Nu med Zenobie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klaphatte |
GitteAnd |
02-04-2007 08:19 |
|
Jeg kan blive så harm, når folk gør sådan noget. Sikke nogle idioter. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimme... |
Roksi 1 |
02-04-2007 08:37 |
|
historier I kommer med... For mange år siden, havde vi en pige i stalden der blev drillet/jagtet af nogle drenge fra hendes skole, når hun var ude og ride. En enkelt gang kom hesten hjem alene, hun var røget af fordi de havde jagtet hende og hesten. En dag var vi så, sammen med pigen, en 7-8 lidt ældre piger ude og ride tur. Vi møder så drengene der kaster heksehyl efter os, pigen fortæller at det er hendes plageånde. Vi er så en 4 stykker der rider ud af flokken og jagter dem et langt stykke, kort gallop helt op i hælene på dem. Den ene af drengene begyndte at stortude, og de stopper deres "flugt", vi skælder dem ud og kommer med nogle, nok lidt grimme trusler. Vi og pigen får en undskyldning og de går slukøret hjem. Pigen blev heller ikke drillet af drengene i skolen, efter den tid  Der findes mange idioter, mange drengestreger så lad os glæde os over alle dem som viser hensyn.
Pigetøj str.50-62 sælges se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en spørger om |
|
|
de også gør det når den lille pige er ude og prøve sin nye cykel... Nej, det tror jeg ikke. Måske i nogle få tilfælde,men jeg tror mere de gør det mod piger/drenge fra 10 års alderen og opefter...det er lidt sjovere. Også er der de drenge der tror de bliver lidt sejere af at skræmme en pige..Et nyt scoretrick?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Fejrskov |
MissBuffie |
02-04-2007 10:25 |
|
Hehe... ved godt hvad du mener, men nu er de der køre bil jo (som regel) over 18 år, og har derfor ikke en gyldig undskyldning for at gøre sådan noget. De er jo gamle nok til at blive straffet som voksne, ergo BURDE de opføre sig som voksne 
Military-rytter uden tøven  Og skabs-westernrytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke morsomt |
Louise (Lukas) |
02-04-2007 10:27 |
|
Ja, idioter er der nok af.. . jeg har heldigvis aldrig oplevet problemer med mine medtrafikanter, men jeg befinder mig også sjældent på vejene. Tilgengæld er jeg og hesten blevet jagtet af et utal af løse hunde gennem Kongelundsskoven. Og nej, man må ikke have løs hund i denne skov - eller andre skove under Skov- og Naturstyrelsen. Dette har bevirket, at jeg hver gang jeg møder folk med løse hunde resolut stopper hesten og fortæller dem om reglerne, der gælder ved færdsel i skoven. Samt den absolutte bonus, at skovefoged el. skovløber må skyde en løs hund uden varsel, da den kan være til fare for vildtet. Nogle synes, at jeg er en idiot, for lille Fido kunne jo aldrig finde på at gøre noget som helst, mens andre sagtens kan se logikken, men bare aldrig har været klar over reglerne. Derudover forklarer jeg også gerne, at en hest kan sparke hårdt - rigtig hårdt! Og det derfor nok ikke er smart at Fido går rundt på ridestien uden snor. Noget helt andet: Jeg har engang oplevet en dreng på ca. 3 år, der legede i kanten af ridestien, og idet jeg rider forbi smækker han hesten, jeg red på, en i måsen med en pind. Hold da op en tur jeg fik gennem skoven...  Jeg red tilbage og konfronterede forældre med, at det altså ikke var god opførsel, og det endte nærmest ud i håndgemæng, for jeg skulle ikke beskylde deres lille udskyldige knægt for noget. Så jo, idioter er der nok af!
Louise - med George Kanin og Lukas Hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stupide møgunger |
Hypper ♥Honey♥ |
02-04-2007 10:31 |
|
De skulle ikke have lov til at kører rundt på motorcykler. Og jeg kan ikke se det sjove i at være skyld i at en anden ryger af hesten, og måske kommer slemt til skade! Og det er jo tydeligt det var 100% med vilje! Sådan noget kan jeg bare ikke tage...! Jeg har tit redet forbi folk på motorcykler, men de har altid været søde at gasse ned. De skulle have noget i bøde... Eller bare få en på kassen så de ikke gjorde det igen !
Hestevrinsk Kamilla Elsker min Kriller <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aldersgrænse |
pjemm |
02-04-2007 10:40 |
|
Det er lidt foruroligende at folk med en sådan hjernekapacitet har stemmeret osv... :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varevogn |
|
|
Sikke nogle historier i kommer med. Jeg vil da lige bidrage med min. En veninde og jeg var ud og ride tur. Der hvor vi stod før skulle man ride langs en vej, og over en sluse for at komme ind i skoven. Da vi er kommet over slusen og på vej rundt i et sving kommer der en hvid varevogn med to unge fyre i. De sætte farten ned. Naiv som jeg er tænker jeg at det da er rart at der er nogen er kan vise hensyn. MEN ca. 1.5 meter bag ved hesten(fuldblod er ret nervøs) gasser de vildt op, med det resultat at min losser ud og rammer 10 cm. under vinduet i passager siden. Jeg kan godt fortælle at hvis Maliks hov var gået i gennem den rude og der var kommet sår havde jeg ikke kunne garantere for deres sikkerhed.  + at de ville få, en nok ikke helt lille, regning fra dyrlæge. Uhh jeg bliver så hidsig over sådan nogle mennesker!!  Hilsen Nina
Skal venskabet være bedst, skal det være fuldblodshest
Malik, min bedste heste-basse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drenge der skød hesten |
Intermezzo |
02-04-2007 12:11 |
|
Jeg var på tur med min tidligere halvpart. Vi red en tur hvor vi på et tidspunkt skal igennem et stille boligområde. Det skal siges, at folk i denne lille by er vant til hestene kommer igennem byen. Og de plejer bare at hilse pænt når man kommer ridende forbi. Men de her to unge drengerøve syntes åbenbart at de skulle prøve lidt "sjov". Jeg red forbi et hus hvor jeg så at drengene sad oppe på terrassen, drengene var ca 13-15 år. I det jeg rider forbi hører jeg et skud, vender mig om og ser at de står med de der hardball pistoler, lejetøj ja, men det gør nas at blive ramt af sådanne en. De står fandeme og sigter efter min hests røv  Hvad tænker de på? Jeg tændte total af og skældte dem ud, men dumme som de var grinede de bare og var total ligeglade. De skulle sku selv have lov til at blive pløkken i røven af deres hardball pistol. Drengerøve !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay, det her pisser mig af! |
VivaLaMichelle |
02-04-2007 12:29 |
|
Alle de indlæg jeg har sat & læst, de pisser mig virkelig af! Dem der gør sådan som i fortæller, ja undskyld mig, de burde få en kugle lige i panden. Hvis jeg oplever sådan noget så ville jeg hurtigst muligt forsøge at hoppe af hesten, & skynde mig evt. at få fat i personen, & ja.. Kort sagt ville jeg gå amok. Jeg kan ikke ta' personer, der opføre sig som små idiot børn.  Sådan ser jeg på det.. Hader sådan nogen folk! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
02-04-2007 12:42 |
|
Jaah. Stupide unger.. Jeg bliver også helt paf over at folk ikke bar kan tænke lidt engang imellem. og hvis jeg havde nået af se deres nummerplade, var de også blevet anmeldt. Min telefon blev jo også ødelagt, og den var helt ny  Irriterende Men hold da op nogen historier i andre kommer med 
Sandra og Omarine's Pride R Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2005/2006 F.C.København
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
02-04-2007 17:53 |
|
Men igen, det viser jo bare at folk synes det er sjovt at more sig på andres bekostninger,. Jeg tænker bar igen, hvad ville de gøre hvis hesten havde sparket mig i hovedet og jeg Evt havde ligget død ?
Sandra og Omarine's Pride R Tilhænger af duerne <3 Danske mestre - 2005/2006 F.C.København
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Uha... man bliver pludselig meget opmærksom på at livet som rytter har en masse grimme ting. Har flere gange været udsat for tyskere som liiige måtte vise sig (Fanø = mia. af tyskere). Samtidig er der virkelig få danskere der forstår at de fleste heste ikke syntes det er fedt at bilen passerer den med 180 i timen med en meters afstand. Af flere årsager har jeg altid pisk med når jeg rider tur nu. Kunne sagtens undvære den, men den gør lige hånden 1 meter længere og det gør pænt ondt at få sådan en i fjæset. Har været i praktik hos Majbritt Carter og det var heller ikke just sjove ting hendes mor kunne fortælle om. Hun har blandt andet været udsat for at flere knallertfyre er kørt op i røven på hende når hun har været ude med småbørnshold - både nybegyndere og dygtige ryttere. Til sidst har hun så bedt en af pigerne som red på en nordbagger om at ride om bagerst i rækken og når knallerterne kom tæt på skulle hun bare give den et tegn, så ville den losse bagud. Det smadrede en ret ny knallert så den ikke var så meget værd længere og ejeren var bestemt ikke glad  Jeg kan kun sidde og gnide mig i mine små hænder over det. Så kan de bare holde sig væk. Er der er det hele taget nogen der kan give mig nogle gode råd til hvordan man kan signalere til bilen om at sætte farten ned? Jeg tør ikke ride ud midt på vejen og diverse fagter og bevægelser jeg har lavet har indtil videre kun resulteret i at folk har smilet og vinket "tilbage" 
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumme unger |
|
|
Ja, nu har jeg siddet her og læst og læst, jeg bliver mere og mere gal i hovedet. Her hos os har vi et stort problem, en dreng, som bor i nærheden, vi er på "hils" med forældrene, og kender familien. Drengen er 13 år, han kører på knallert, og den er ikke lovlig. Når vi konfonterer forældrene og fortæller om loven, den burde de jo kende, fortæller de at de synes det er så dejligt at bo på landet, hvor ungerne kan få lov til at gøre hvad de vil. Nu er det at jeg ikke gider stå ved vejsiden med hænderne i siden; det hjælper, så vender han om, hele dagen, men jeg vil heller ikke have at der sker mine unger noget, så hvad gør jeg? skal jeg ringe til politiet eller hvad? jeg vil jo helst ikke at min datter kommer ud for det samme som jer hilsen jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
03-04-2007 08:18 |
|
Milo: Hmm, hvis de ikke reagere på at du giver tegn men hænderne, er der jo ikke andet for end at ride lidt ud på vejen ¨ når du kan se dem ,. Jette: Hmm, det er svært, at ringe til politiet er måske lidt overdrevet ? nu kender jeg ikke omfanget af sagen, men umiddelbart ville jeg tage en virkelig alvorlig snak med disse forældre, og fotælle dem hvor slemt det kan gå til, SELVOM man bor på landet. Det kan jo også komme til at gå ud over drengen selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det værste er jo |
|
|
at de nok ikke regner med, hvilke personskader sådan et stort dyr kan lave. De regner nok heller ikke med, hvor alvorligt en rytter kan falde, hvis en hest bliver forskrækket. Jeg tror faktisk ikke de regner med en skid, førend der sidder en hest med rytter i deres rude, eller der ligger en rytter med brækket nakke...og det er så kun DE bilister, ikke alle de andre. Der burde virkelig gøres opmærksom på heste i trafikken gennem tv. Jeg ved godt det ikke lyder rart, men de reklamer der har kørt hvor man ser ambulancer mv. pga spirituskørsel og lign., så må man vel kunne lave det samme med hest/rytter. Teknikken kan nu så meget smart i dag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla |
|
|
Jeg må godt nok også sige jeg bliver noget ophidset af de historier i kommer med. Har heldigvis heller ikke selv været ude for noget.. Men kan jo sagtens ske en dag.. Tror de folk der gør sådanne ting skal prøve det fra vores (rytters) side af.. Og at andre så gjorde det samme mod dem så de kan se hvor farligt det egentlig er for den som sidder oppe på hesten.. Selvom en hest er 100% trafiksikker så kan den stadig blive bange, og man kan jo faktisk miste livet pga sådanne idioter.
Søger part på en sød og rolig hest.. Gerne i nærheden af kongelunden... Men andet har også interesse  Vil også gerne låne en med evt forkøbsret. Rider dressur og skovture.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bommelum |
|
|
Hold da helt op, se det kender (kendte ) jeg godt, Har på et tidspungt været i skoven på min ishest, som er 22 år gammel nu , når ej, men vi rad i skoevn, hvor vi skal ride,, Hvad? 50 meter tror jeg, lidt mere måske, Men der kom en af de der sportsvogne kørene forbi mig, Han køre langsomt fint fint tænkte jeg og rad vidre, han dytter så i hårnet og min hest hopper lige i luften, men går så vidre, Han køre op siden af mig og kigger storsmilet til mig, Ups, Hov, Ej, kom jeg ikk lige til at losse til bilen med bøjlen?.. Guud der kom jo en stor risse, hmm jeg sagde ikk noget, men gad vist hvordan han så ud da han opdaget det  . Der var os på et tidspungt hvor jeg var i skoven, kort galop, og der kom to drenge, de sys jo lige de skulle lave sjov så de to hver en gren og begynte at kaste efter mig og hesten, Jeg nuppede en stor, lang tyk gren og rad så kort galop mod dem, Hold da op de kunne købe, så jeg gav hesten fri tøjler og rad efter dem. Bang, der lå de med en gren over sig, Så kan de lære det, jeg vendte hesten og så på dem, de græd, Ups, ej det må i undskylde, troede vi skulle lege, så skridtede jeg væk:D Sisse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla |
Saandra |
03-04-2007 19:02 |
|
Sisse: hihi, så kan de jo bar lade vær med at indikere at de vil lege 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det minder mig mo |
|
|
det minder mig om en dag hvor jeg var ude og ride med min mors veninde... vi red nede ved stranden da vi mødte 2 drenge der syntes det var sjovt at kaste sten efter os det var heldigvis nogle rolige heste vi red på og min mors veninde jagtede dem ud i vandet så de blev våde op til deres knæ og sagde at de skulle tænke sig om en anden gang... jeg grinede bare helt vildt... syntes de fortjente det.. tænk hvis det var nogle heste der ikke var rolige vi red på... og de kunne nemt hade skadet hestene... det er sku utroligt hvad folk kan finde på... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tumper |
|
|
Engang red jeg meget ved vej for at komme på tur. En dag skridter jeg roligt ud af vejen, der er stille da det er opad formiddagen. En bil kommer imod mig i modsatte vejbane... Om ikke idioten fræser over i modsatte side af vejen, dyttende og slingrende, i et forsøg på at skræmme min hest. (Den var heldigvis rolig og fattet) I min hidsighed sparker jeg stigbøjlen ind i siden på bilen, manden kører ind til siden, stiger ud og stiller sig op og skaber sig. Han var et sted i 40erne . Jeg måtte pænt sige at hvis jeg kunne nå hans bil med bøjlen var han for tæt på og selv skyld i ridsen. Og at jeg i øvrigt havde taget hans nr. så han kunne regne med en politianmeldelse. Det blev han noget fortørnet over. (jeg huskede aldrig den nr.plade desværre) Tænk at voksne mennesker kan opføre sig så tåbeligt. Nu døjer jeg "kun" med teenageknægte på knallerter, de er da irriterende, men ingen af dem er ondskabsfulde, kun uvidende. Så ingen brok over dem herfra. Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|